Przeniesienia wewnątrz SGH – Studium Magisterskie

Na wniosek studenta, może on zostać przeniesiony na studia prowadzone w SGH w innej formie lub odmiennym trybie.

Zmiana trybu studiów

Na studiach drugiego stopnia możliwość przeniesienia na studia prowadzone w formie stacjonarnej dotyczy studentów drugiego i wyższego semestru, pod warunkiem uzyskania najwyższej skumulowanej średniej ocen, i może nastąpić w ramach określonego przez Rektora SGH limitu miejsc na dany semestr.

Student drugiego lub wyższego semestru, który chce zmienić tryb studiów z niestacjonarnego na stacjonarny, może złożyć pisemny wniosek do dziekana. W przypadku uzyskania zgody zmiana trybu nastąpi od kolejnego semestru studiów.


Zmiana kierunku studiów

Instrukcja Dziekana Studium Magisterskiego SGH
w sprawie zasad postępowania w przypadku zmiany kierunku studiów

Na podstawie § 32 Regulaminu studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych magisterskich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, ustalam następujące zasady zmiany kierunku studiów:

  • Kierunek studiów może zostać zmieniony po zaliczeniu I semestru studiów, a w przypadku studentów semestru II i III - po zaliczeniu semestru, w czasie którego wniosek jest składany.
  • Zmiana może nastąpić wyłącznie na kierunek realizowany w tym samym języku co kierunek dotychczasowy.
  • Zarówno w przypadku studiów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych, zmiana może nastąpić wyłącznie pomiędzy kierunkami, na które obowiązuje taki sam egzamin wstępny.
  • Przy ocenie tożsamości egzaminu wstępnego bierze się pod uwagę kryteria naboru w roku akademickim, w którym ma nastąpić zmiana.
  • Zgodę na zmianę kierunku studiów wydaje Dziekan po uwzględnieniu:
    • liczby studentów studiujących na poszczególnych kierunkach studiów,
    • możliwości zwiększenia liczby studentów uczęszczających na przedmioty kierunkowe.
  • Decyzja Dziekana wchodzi w życie pierwszego dnia semestru, następującego po tym, w czasie którego wniosek został złożony.
  • Podanie do Dziekana, zawierające wniosek o zmianę kierunku, powinno zostać złożone za pośrednictwem systemu USOSweb, w terminie określonym przez Dziekana i opublikowanym na stronie internetowej DSM.
  • Podanie powinno zawierać:
    • informację o kierunku, na którym aktualnie znajduje się wnioskodawca,
    • informację o kierunku, na który wnioskodawca chciałby się przenieść,
    • uzasadnienie wniosku.  
  • Złożenie wniosku o zmianę kierunku nie zwalnia studenta z obowiązku wzięcia udziału w procesie składania deklaracji semestralnej, zgodnej z aktualnym kierunkiem studiów.
  • Po wejściu w życie decyzji o zmianie kierunku, student zobowiązany jest do niezwłocznego kontaktu z pracownikiem dziekanatu w sprawie aktualizacji zadeklarowanej listy przedmiotów. Nowa lista przedmiotów musi być zgodna z wymaganiami zmienionego kierunku studiów.

Instrukcja wchodzi w życie z dniem 21 kwietnia 2023 r.
Dorota Niedziółka
Dziekan Studium Magisterskiego