Legitymacja studencka

Każdy student studiów licencjackich i magisterskich posiada legitymację studencką.
Studenci posiadający numer PESEL mają możliwość aktywowania mLegitymacji, która jest mobilnym odpowiednikiem elektronicznej legitymacji studenckicj (ELS). Pozostałe osoby posługują się Elektroniczną Legitymacją Studencką (ELS).

Na legitymacji umieszczone są imię i nazwisko, fotografia oraz indywidualny numer legitymacji.

Legitymacja jest dokumentem identyfikującym studenta w następujących systemach SGH:

  • Katalog Biblioteki – legitymacja stanowi jedyny dokument uprawniający do korzystania z Biblioteki SGH. Dzięki legitymacji student może sprawdzić m.in. aktualne wypożyczenia, termin zwrotu książek, dokonać jego przedłużenia czy obejrzeć historię swoich wypożyczeń.
  • System Centralnego Wydruku (CW) – urządzenia wielofunkcyjne znajdujące się na terenie SGH, które pozwalają studentom na drukowanie, kopiowanie, skanowanie i wysyłanie dokumentów.

Legitymacja może pełnić również funkcję Warszawskiej Karty Miejskiej.

mLegitymacja

Studenci I i II stopnia, posiadający nr PESEL, mają możliwość aktywowania mLegitymacji studenckiej. Aby dokonać aktywacji, należy założyć i potwierdzić Profil Zaufany, pobrać i zainstalować na telefonie aplikację mObywatel oraz zamówić mLegitymację (QR kod) w USOSweb w zakładce „Dla Studentów”.

mLegitymacja studencka – czyli legitymacja studencka w telefonie – działa tak, jak tradycyjny dokument. Pokazując ją na ekranie smartfona można potwierdzić status studenta, skorzystać z ulg i zwolnień. Przy użyciu aplikacji mWeryfikator uprawnione osoby mogą potwierdzić dane (imię, nazwisko, zobaczyć zdjęcie z dokumentu, sprawdzić ważność mLegitymacji studenckiej).

Odbiór i przedłużanie ważności legitymacji

Wysokość opłaty za elektroniczną legitymację studencką (ELS) wynosi 22 zł.​

Studium Licencjackie

Wszyscy studenci posiadający nr PESEL mają możliwość aktywowania mLegitymacji, która jest mobilnym odpowiednikiem elektronicznej legitymacji studenckicj (ELS). Dla studentów rozpoczynajacych studia w danym roku akademickim zamówienie i pobranie mLegitymacji będzie możliwe od 1 października. 

Studenci rozpoczynajacy studia, którzy zadeklarowali w formularzu rekrutacyjnym chęć posiadania ELS przed jej odbiorem w dziekanacie mają obowiązek wnieść stosowną opłatę w wysokości 22 zł. 

Opłatę należy przesłać na indywidualny nr konta (nie na konto rekrutacyjne) tytułem: imię, nazwisko, numer albumu, tryb studiów, opłata za legitymację.

Odbiór legitymacji jest możliwy po odnotowaniu na koncie studenta w USOSweb opłaty za legitymację. 

Studenci rozpoczynający studia mogą odebrać legitymację po uiszczeniu wpłaty za pierwszy semestr studiów – dotyczy studentów płacących za studia.

Szczegóły dot. odbioru legitymacji przez osoby, które rozpoczynają studia od 1 października są dostępne na stronie Dziekanatu Studium Licencjackiego.

Pod koniec każdego semestru studentów, którzy mają zaliczony poprzedni semestr studiów oraz uregulowane ewentualne należności, zapraszamy do dziekanatu w celu przedłużenia ważności ELS. 

Osoby posiadające mLegitymację po każdym zaliczonym semestrze muszą ją ponownie zamówić. 

Studium Magisterskie

Opłatę za legitymację należy przesłać na indywidualny nr konta tytułem: legitymacja [numer albumu studenta] z dopiskiem: I semestr studiów [tryb studiów]* II stopnia

* należy wybrać właściwy tryb studiów: stacjonarne / niestacjonarne sobotnio-niedzielne

Fakt uiszczenia opłaty można sprawdzić w systemie USOS.

Legitymacje są wydawane od 1 października, w godzinach obsługi bezpośredniej studentów.

Studenci studiów płatnych przed odbiorem legitymacji muszą również opłacić czesne.

Co zrobić w przypadku utraty lub zniszczenia legitymacji?

W przypadku utraty ELS student zobowiązany jest niezwłocznie ją zablokować. Blokowanie legitymacji jest możliwe po zalogowaniu się w systemie zarządzania kontem i wybraniu zakładki Blokowanie legitymacji lub osobiście w Zespole Wsparcia Rozwiązań Informatycznych (ZWRI).

W przypadku zgubienia bądź zniszczenia legitymacji, student obowiązany jest wyrobić duplikat w swoim dziekanacie. W celu wyrobienia duplikatu ELS należy złożyć podanie w USOSweb z prośbą o ponowne wyrobienie dokumentu oraz dokonać wpłaty w wysokości 33 zł na indywidualny numer konta studenta.  

Czas oczekiwania na legitymację wynosi około 2 tygodni.