Skład Rady Uczelni:
Rada Uczelni SGH działa w składzie powołanym zgodnie z § 54 ust.1 statutu SGH. W jej skład wchodzą osoby powołane na posiedzeniu Senatu SGH w listopadzie oraz w grudniu 2020 r.:
1. Członkowie reprezentujący wspólnotę uczelni:
- prof. dr hab. Anna Karmańska powołana uchwałą nr 53 Senatu SGH z dnia 16 grudnia 2020 r.
- dr Stanisław Kluza powołany uchwałą nr 55 Senatu SGH z dnia 16 grudnia 2020 r.
- Marta Ekner – przewodnicząca Samorządu Studentów SGH na kadencję 2022/2023
2. Członkowie spoza wspólnoty uczelni:
- dr Jacek Bartkiewicz powołany uchwałą nr 52 Senatu SGH z dnia 16 grudnia 2020 r.
- prof. Marcin Kacperczyk powołany uchwałą nr 54 Senatu SGH z dnia 16 grudnia 2020 r.
- Ewa Malinowska-Grupińska powołana uchwałą nr 50 Senatu SGH z dnia 16 grudnia 2020 r.
- Małgorzata Mejer powołana uchwałą nr 39 Senatu SGH z dnia 25 listopada 2020 r.
- Izabela Olszewska powołana uchwałą nr 40 Senatu SGH z dnia 25 listopada 2020 r.
- Anna Potocka-Domin powołana uchwałą nr 51 Senatu SGH z dnia 16 grudnia 2020 r.
Przewodniczący Rady Uczelni SGH:
Senat powierzył funkcję przewodniczącego Rady Uczelni SGH dr. Jackowi Bartkiewiczowi – uchwałą nr 56 Senatu SGH z dnia 16 grudnia 2020 r.
Zadania Rady Uczelni SGH
(wyciąg ze statutu SGH stanowiącego załącznik do uchwały nr 499 Senatu SGH z 29 maja 2019 r., § 55):
1. Do zadań Rady Uczelni należy:
- opiniowanie projektu strategii Uczelni;
- opiniowanie projektu statutu;
- monitorowanie gospodarki finansowej Uczelni;
- monitorowanie zarządzania Uczelnią;
- wskazywanie kandydatów na Rektora, po zaopiniowaniu przez Senat;
- opiniowanie sprawozdania z realizacji strategii Uczelni;
- na wniosek Rektora opiniowanie programów studiów o profilu praktycznym;
- wyrażanie zgody na wykonywanie przez Rektora dodatkowego zajęcia zarobkowego;
- podejmowanie decyzji w sprawie przyznania Rektorowi dodatku zadaniowego na zasadach, o których mowa w art. 138 ust. 3 ustawy;
- wykonywanie innych zadań określonych w ustawie i statucie;
- wyrażanie opinii w sprawach przedłożonych przez Rektora.
2. W ramach monitorowania gospodarki finansowej Rada Uczelni:
- opiniuje plan rzeczowo-finansowy;
- zatwierdza sprawozdanie z wykonania planu rzeczowo-finansowego;
- zatwierdza sprawozdanie finansowe;
- dokonuje wyboru firmy audytorskiej do badania sprawozdania finansowego Uczelni;
- wyraża zgodę na dokonanie czynności prawnej w zakresie rozporządzenia składnikami aktywów trwałych Uczelni, w rozumieniu przepisów o rachunkowości, oraz dokonanie czynności prawnej w zakresie oddania tych składników do korzystania innemu podmiotowi, na okres dłuższy niż 180 dni w roku kalendarzowym, w przypadkach gdy wartość rynkowa tych składników albo wartość rynkowa przedmiotu czynności prawnej przekracza kwotę 2 000 000 zł;
- opiniuje prowizorium budżetowe na dany rok;
- opiniuje plany inwestycyjne;
- wyraża opinie w innych sprawach przedłożonych przez Rektora.
3. W ramach wykonywania zadań Rada Uczelni może żądać wglądu do dokumentów Uczelni.
4. Rada Uczelni składa Senatowi na jego pierwszym posiedzeniu w nowym roku akademickim roczne sprawozdanie z działalności.
5. Przewodniczący Rady Uczelni wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do Rektora, z zastrzeżeniem przepisów ustawy.
Biuro Rektora
Zespół Legislacji
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
budynek G: pok. 148
tel.: 22 564 9243
tel.: 22 564 9989
e-mail: zl@sgh.waw.pl