Zarządzanie kontem

Konto SGH umożliwia korzystanie z wewnętrznych systemów informatycznych, zgodnie z udzielonymi uprawnieniami. Za pomocą chmury SGH użytkownik może zmienić hasło, zaktualizować metody weryfikacji i informacje zabezpieczające, zarządzać pakietem Office na swoich urządzeniach i inne.

Aby przejść do ustawień konta, należy zalogować się do strony

i kliknąć w avatar (inicjały lub zdjęcie) w prawym górnym rogu, a następnie wybrać opcję Wyświetl konto.

po lewej stronie menu z opcjami do sprawdzenia informacji o koncie, a na środku kafelki z tymi samymi opcjami

Po wybraniu poszczególnych opcji menu w formie listy po lewej stronie lub w formie kafelków użytkownik ma możliwość:

  • Informacje zabezpieczające - zmienić informację zabezpieczającą konto, np. numer telefonu, na który dostaje kody uwierzytelniające
  • Hasło - zmienić hasło
  • Urządzenia - wyłączyć utracone urządzenie, np. zgubiony telefon, aby nikt inny nie mógł uzyskać do niego dostępu
  • Organizacje - sprawdzić informację o organizacji macierzystej, która zarządza kontem
  • Ustawienia i prywatność - ustawić język, format regionalny, strefę czasową
  • Moje logowania - sprawdzić ostatnie aktywności, miejsce i czas logowań
  • Aplikacje pakietu Office - zainstalować i zarządzać aplikacjami pakietu Office
  • Subskrypcje -  sprawdzić licencje na programy, do których użytkownik ma dostęp
Ustawienie dwuskładnikowej weryfikacji MFA

Podczas pierwszego logowania wymagane jest ustawienie dwuskładnikowej weryfikacji do konta SGH. Więcej informacji można znaleźć na stronie: 

MFA LOGOWANIE WIELOSKŁADNIKOWE

Ustawienie zdjęcia
Zmiana swojego zdjęcia w chmurze SGH

Aby w profilu w aplikacjach Microsoftu, np. MS Teams wyświetlało się zdjęcie należy po zalogowaniu się do chmury kliknąć na avatar z inicjałami i przekazać nowe zdjęcie lub przeciągnąć je na wyznaczone miejsce.

Natomiast jeśli użytkownik chce mieć widoczne zdjęcie w innych systemach SGH np. APD czy Książka Adresowa USOS powinien wysłać e-mail na adres ksiazka@sgh.waw.pl z załączonym zdjęciem.

Ustawienie pierwszego hasła do konta

Po założeniu konta w domenie SGH na prywatny adres mailowy zostaje wysłana wiadomość z utworzonym loginem i linkiem do ustawienia hasła. Link będzie ważny przez 5 dni od dnia otrzymania wiadomości.

Jeśli link wygaśnie należy skorzystać z opcji odzyskiwania hasła na stronie:

Zasady tworzenia hasła

Hasło powinno składać się z co najmniej dziesięciu znaków, nie może zawierać nazwy konta użytkownika ani części jego pełnej nazwy dłuższej niż dwa kolejne znaki.
Hasło musi zawierać znaki z trzech spośród następujących czterech kategorii:

  • wielkie litery alfabetu łacińskiego (od A do Z)
  • małe litery alfabetu łacińskiego (od a do z)
  • cyfry systemu dziesiętnego (od 0 do 9)
  • znaki niealfabetyczne (na przykład !, $, #, %)
Zarządzanie kontem za pomocą aplikacji konto

Po zalogowaniu do strony

użytkownik może wykonać następujące działania:

  • zablokować legitymację
  • wygenerować stopkę mailową

Szczegółowa instrukcja jak wykonać wymienione operacje

Zespół Wsparcia Rozwiązań Informatycznych
Centrum Technologii Informatycznych i Infrastruktury
bud. Biblioteki, pok. 1
ul. Rakowiecka 22B
02-521 Warszawa
e-mail: zwri@sgh.waw.pl lub helpdesk@sgh.waw.pl (do kontaktu z adresu w domenie sgh.waw.pl)