W przypadku gdyby Państwo nie otrzymali maila do 22 sierpnia 2022 r. z ww. danymi, prosimy o pilne skontaktowanie się z Działem Rekrutacji.
Zajęcia na studiach licencjackich rozpoczynają się 3 października 2022 r. na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych w trybie popołudniowym oraz 1 października 2022 r. na studiach niestacjonarnych w trybie sobotnio-niedzielnym.
Deklaracje semestralne
Podjęcie studiów w SGH uwarunkowane jest wyborem odpowiednich przedmiotów, zgodnych z planem studiów.
Deklaracje składane są za pośrednictwem Wirtualnego Dziekanatu.
Terminy składania deklaracji wyboru przedmiotów przez studentów rozpoczynających studia w roku akademickim 2022/2023:
23 sierpnia (wtorek) od godz. 10.00 do 30 sierpnia (wtorek) do godz. 10.00
Składanie przez system WD podań o uznanie ocen przez studentów I semestru ponownie zrekrutowanych na studia (osoby, które chcą przepisać oceny uzyskane w trakcie wcześniejszych studiów w SGH)
- Instrukcja Dziekana Studium Licencjackiego w sprawie uznawania ocen z przedmiotów zrealizowanych na studiach licencjackich w SGH
-
Instrukcja Dziekana Studium Licencjackiego w sprawie uznawania ocen z przedmiotów zrealizowanych na studiach licencjackich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
- Niniejsza instrukcja dotyczy wyłącznie osób, które przeszły pomyślnie proces rekrutacji na studia licencjackie na rok akademicki 2022/2023 oraz w latach ubiegłych były studentami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (zwanej dalej SGH) lub nadal studiują w SGH na innym kierunku studiów, i wnoszą o uznanie w roku akademickim 2022/2023 efektów uczenia się z przedmiotów zrealizowanych w SGH w toku wcześniejszych studiów.
- Decyzję o uznaniu efektów uczenia się (potocznie określanym mianem przepisania lub uznania ocen) z poszczególnych przedmiotów podejmuje Dziekan Studium Licencjackiego na podstawie wniosku osoby wymienionej w pkt 1, złożonego za pośrednictwem elektronicznego systemu składania podań w Wirtualnym Dziekanacie SGH, biorąc pod uwagę w szczególności spełnienie wymogów, o których mowa w punktach 3-10.
- Osoba wymieniona w pkt 1 może wnioskować o przepisanie ocen z przedmiotów zrealizowanych na studiach licencjackich w SGH. Wniosek powinien spełniać następujące kryteria formalne:
- zostać złożony w terminie od 23 sierpnia 2022 (od godz. 10.00) do 30 sierpnia 2022 (do godz. 10.00),
- zawierać wykaz przedmiotów, w odniesieniu do których osoba o której mowa pkt. 1 wnosi o uznanie efektów uczenia się, uwzględniający:
- sygnaturę,
- tytuł przedmiotu,
- liczbę ECTS.
- Dostęp do systemu Wirtualnego Dziekanatu zostanie umożliwiony osobom, o których mowa w pkt. 1, najpóźniej na 1 dzień przed rozpoczęciem okresu składania wniosków o przepisanie ocen, o którym mowa w punkcie 3a.
- Osoba wymieniona w pkt 1 ma prawo dokonać wyboru przedmiotów objętych wnioskiem o uznanie efektów kształcenia spośród wszystkich przedmiotów zrealizowanych w toku wcześniejszych studiów I stopnia w SGH.
- Oceny z przedmiotów zrealizowanych w toku wcześniejszych studiów mogą zostać uznane, o ile łącznie spełnione zostaną następujące warunki:
- od daty skreślenia z listy studentów (o ile nastąpiło) nie minęło więcej niż 5 lat,
- sygnatury i nazwy przedmiotów oraz przyporządkowana im liczba ECTS odpowiadają zapisom Informatora dla osób rozpoczynających studia w SGH w roku akademickim 2022/2023,
- nie nastąpiła znacząca zmiana sylabusów, w szczególności w zakresie zakładanych efektów uczenia się lub formy zaliczenia.
- W przypadku, gdy osoba wymieniona w pkt 1 nie złoży podania w terminie określonym w pkt 3a lub też otrzyma decyzję odmowną w odniesieniu do konkretnego przedmiotu, ma ona obowiązek zapisania się na objęte planem studiów zajęcia zgodnie z zasadami wyszczególnionymi w art. 12 Regulaminu studiów pierwszego i drugiego stopnia w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz instrukcją dziekana dotyczącą składania deklaracji semestralnych. Obowiązek ten nie dotyczy przedmiotów, z których efekty uczenia się zostały uznane na podstawie decyzji Dziekana Studium, o której mowa w punkcie 2.
- W przypadku określonym w pkt 6, student może wnioskować o uznanie efektów uczenia się z pozostałych przedmiotów (zgodnie z zasadami opisanymi w pkt 3b), które zrealizował wcześniej, oprócz przedmiotów, które realizuje w danym semestrze. Stosowne podanie należy złożyć najpóźniej na 2 tygodnie przez zakończeniem I etapu deklaracji semestralnych na semestr kolejny.
- Niezłożenie podania o którym mowa pkt. 8 w określonym tam terminie lub otrzymanie decyzji negatywnej w odniesieniu do poszczególnych przedmiotów skutkuje koniecznością uwzględnienia przedmiotów objętych obowiązkowym planem studiów w deklaracji na drugi semestr studiów.
- Zasady określone w punktach 7-9 stosuje się odpowiednio do kolejnych semestrów studiów, począwszy od drugiego.
- Instrukcja wchodzi w życie z dniem 29 kwietnia 2022 r
1 września (czwartek) od godz. 10.00 do 5 września (poniedziałek) do godz. 10.00
I etap - wybór przedmiotów obowiązkowych na I semestrze studiów (studenci wszystkich trybów studiów)
14 września (środa) od godz. 10.00 do 15 września (czwartek) do godz. 10.00
II etap (I tura) - usuwanie kolizji przez studentów, którzy brali udział w I etapie deklaracji (preferencjach) (studenci wszystkich trybów studiów)
16 września (piątek)
Przerwa techniczna - system usuwa wszystkie kolidujące przedmioty na kontach studenckich
17 września (sobota) od godz. 10.00 do 20 września (wtorek) do godz. 10.00
II etap (II tura) - dopisywanie się wszystkich studentów do uruchomionych przedmiotów obowiązkowych dla I semestru studiów w miarę wolnych miejsc, brak możliwości wypisywania się z przedmiotów (studenci wszystkich trybów studiów)
23 września (piątek) od godz. 10.00 do 26 września (poniedziałek) do godz. 10.00
Dodatkowy etap – dopisywanie się do uruchomionych zajęć, w tym przedmiotów z wyższych semestrów studiów (termin dla studentów studiów stacjonarnych oraz niestacjonarnych w trybie popołudniowym).
24 września (sobota) od godz. 10.00 do 26 września (poniedziałek) do godz. 10.00
Dodatkowy etap – dopisywanie się do uruchomionych zajęć, w tym z przedmiotów z wyższych semestrów studiów (termin dla studentów studiów niestacjonarnych w trybie sobotnio-niedzielnym).
28 września (środa) od godz. 10.00 do 3 października (poniedziałek) do godz. 10.00
Dodatkowy etap dopisywania się studentów do zajęć „za zgodą wykładowców” – akceptacja przez wykładowców do 8 listopada 2022
Szczegółowy harmonogram deklaracji semestralnych
- Przedmioty obowiązkowe w I semestrze studiów
-
Prosimy o zapoznanie się z listą przedmiotów, które należy obowiązkowo zadeklarować w pierwszym semestrze studiów licencjackich.
Studia stacjonarne
- geografia ekonomiczna (110430) lub historia gospodarcza (11044),
- matematyka (11049),
- mikroekonomia I (11050),
- podstawy prawa (11054),
- wstęp do informatyki gospodarczej (11053),
- proseminarium z metodyki studiowania (11001),
- język obcy I, język obcy II (do grup przydziela Centrum Nauczania Języków Obcych),
- wychowanie fizyczne (oddzielne zapisy w USOS),
- społeczna odpowiedzialność organizacji e-learning (11002),
- szkolenie: Wstęp do kultury akademickiej – zapisy w II etapie deklaracji,
- szkolenia e-learningowe realizowane na platformie e-sgh.waw.pl: biblioteczne (14998), BHP (14999), ochrona własności intelektualnej – podstawy (14996).
Studia niestacjonarne w trybie popołudniowym
- geografia ekonomiczna (110430) lub historia gospodarcza (11044),
- matematyka (11049),
- mikroekonomia I (11050),
- podstawy prawa (11054),
- wstęp do informatyki gospodarczej (11053),
- filozofia (11062) lub socjologia (11057),
- język obcy I (do grup przydziela Centrum Nauczania Języków Obcych),
- szkolenie: Wstęp do kultury akademickiej – zapisy w II etapie deklaracji,
- proseminarium z metodyki studiowania (11001) – może być realizowane w semestrach 1-3,
- społeczna odpowiedzialność organizacji e-learning (11002) – może być realizowane w semestrach 1-3,
- szkolenia e-learningowe realizowane na platformie e-sgh.waw.pl: biblioteczne (14998), BHP (14999), ochrona własności intelektualnej – podstawy (14996).
Studenci mogą też od pierwszego semestru studiów wybrać naukę języka obcego II (wymagana jest wówczas wstępna znajomość języka niemieckiego na poziomie A2) i kontynuować ją aż do semestru czwartego lub po zaliczeniu danego semestru – zrezygnować z kontynuacji nauki tego języka. Uzyskane punkty ECTS za poszczególne semestry nauki języka niemieckiego (I semestr – 2 ECTS, II semestr – 3 ECTS, III semestr – 2,5 ECTS, IV semestr – 3 ECTS) są wliczane do puli punktów za przedmioty do wyboru (w semestrach IV–V).
Studia niestacjonarne w trybie sobotnio-niedzielnym
- geografia ekonomiczna (110430) lub historia gospodarcza (11044),
- matematyka (11049),
- mikroekonomia I (11050),
- podstawy prawa (11054),
- wstęp do informatyki gospodarczej (11053),
- filozofia (11062) lub socjologia (11057),
- język obcy I (do grup przydziela Centrum Nauczania Języków Obcych),
- szkolenie: Wstęp do kultury akademickiej – zapisy w II etapie deklaracji,
- proseminarium z metodyki studiowania (11001) – może być realizowane w semestrach 1-3,
- społeczna odpowiedzialność organizacji e-learning (11002) – może być realizowane w semestrach 1-3,
- szkolenia e-learningowe realizowane na platformie e-sgh.waw.pl: biblioteczne (14998), BHP (14999), ochrona własności intelektualnej – podstawy (14996).
- Przepisywanie ocen
-
Studenci, którzy byli w przeszłości studentami SGH lub są nadal na innym kierunku oraz wnoszą o uznanie ocen ze zrealizowanych w SGH przedmiotów (dotyczy studentów rozpoczynających studia w roku akademickim 2022/2023) obowiązuje wspomniana wyżej Instrukcja Dziekana Studium Licencjackiego w sprawie uznawania ocen z przedmiotów zrealizowanych na studiach licencjackich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Studenci, którzy rozpoczęli studia przed rokiem akademickim 2022/2023 i chcą uzyskać uznanie ocen z przedmiotów zrealizowanych w przeszłości na studiach licencjackich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie składają wniosek za pośrednictwem Wirtualnego Dziekanatu. Stosowne podanie należy złożyć najpóźniej na 2 tygodnie przed zakończeniem I etapu deklaracji semestralnych na semestr kolejny. Niezłożenie podania w podanym powyżej terminie skutkuje brakiem możliwości uznania ocen z przedmiotów obowiązkowych dla danego semestru i koniecznością ich realizacji wraz z pozostałymi studentami. Uwaga: dotyczy to wyłącznie sytuacji, w której wnioskujący był w przeszłości studentem SGH, po czym utracił status studenta, a następnie ponownie został zrekrutowany na studia lub sytuacji, w której wnioskujący jest studentem SGH na innym kierunku. Osoby, które wznowiły studia po skreśleniu z listy studentów nie muszą występować o przepisanie uzyskanych wcześniej ocen, ponieważ dorobek sprzed przerwania studiów ulega automatycznemu uznaniu na mocy postanowień Regulaminu studiów.
Studenci, którzy chcą uzyskać uznanie ocen z przedmiotów zrealizowanych poza SGH
Student składa wniosek do Dziekana Studium Licencjackiego o uznanie ocen uzyskanych poza SGH.
Warunkiem ubiegania się o przepisanie przedmiotu, zdanego nie później niż w okresie pięciu lat akademickich poprzedzających rozpoczęcie procedury, jest:
- załączenie do wniosku sylabusa zrealizowanego przedmiotu wraz z informacją o jego wymiarze czasowym,
- potwierdzenie uzyskanej oceny na egzaminie (zaświadczenie wystawione przez odnośny dziekanat),
- dostarczenie innych dokumentów, o które może poprosić koordynator przedmiotu lub dziekan studium.
Po zgromadzeniu wymaganych dokumentów student powinien uzyskać u koordynatora przedmiotu opinię odnośnie możliwości przepisania przedmiotu. W obecnej sytuacji, honorowane będą opinię przesyłane mailowo przez koordynatorów.
Komplet dokumentów student składa w Dziekanacie osobiście, pocztą lub za pośrednictwem systemu USOS. Dziekanat informuje również studenta o podjętej przez dziekana decyzji.
W sytuacjach nieprzewidzianych w niniejszej procedurze, decyzję ostateczną co do trybu i rozstrzygnięcia w sprawie podejmuje Dziekan.
Termin złożenia kompletnego wniosku do dziekanatu o przepisanie ocen w semestrze zimowym upływa 21 października, natomiast w semestrze letnim 15 marca.
Ocena może zostać przepisana wyłącznie w przypadku, gdy student w bieżącym semestrze nie jest zapisany na dany przedmiot.
- Opłaty
-
W przypadku studiów niestacjonarnych oraz studiów w języku angielskim, opłatę za pierwszy semestr (lub jej pierwszą ratę, jeśli taki wariant opłat został wybrany) należy wnieść do 30 września 2022 r. na indywidualny numer konta dostępny w USOSweb i Wirtualnym Dziekanacie, w zakładce „Opłaty”.
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie opłat za studia licencjackie.
- Legitymacja studencka
-
Szczegółowe informacje dotyczące terminów odbioru legitymacji dla studentów z rekrutacji 2022/2023 zostaną podane po 12.09.2022.
Wszyscy studenci pierwszego semestru w roku akademickim 2022/2023 (posiadający nr PESEL) mają możliwość aktywowania mLegitymacji bez potrzeby odbierania elektronicznej legitymacji studenckiej (ELS).
Wysokość opłaty za legitymację studencką wynosi 22 zł. Opłatę należy przesłać na indywidualny nr konta (nie na konto rekrutacyjne), tytułem: imię, nazwisko, numer albumu, tryb studiów, opłata za legitymację. Legitymacja zostanie wydana po odnotowaniu opłaty na indywidualnym koncie studenta.
W przypadku studentów płacących za studia, odbiór legitymacji jest możliwy dopiero po wniesieniu wpłaty za pierwszy semestr studiów.
Weryfikacji wpłat można dokonać na indywidualnym koncie w USOSweb.
- Obowiązkowe szkolenia
-
Student rozpoczynający studia licencjackie w SGH ma obowiązek odbyć następujące szkolenia:
- wstęp do kultury akademickiej – zapisy w II etapie deklaracji studenckich,
- społeczna odpowiedzialność organizacji – na platformie e-learningowej – zapisy w trakcie deklaracji studenckich,
- BHP – na platformie e-learningowej,
- biblioteczne – na platformie e-learningowej,
- ochrona własności intelektualnej – podstawy – na platformie e-learningowej.
- Inne przydatne informacje
Dziekanat Studium Licencjackiego – Sekretariat
al. Niepodległości 162
tel.: 22 564 98 55
e-mail: dsl@sgh.waw.pl