Studia Podyplomowe Diagnozowanie i Ocena Sytuacji Finansowej Przedsiębiorstwa

Studia Podyplomowe Diagnozowanie i Ocena Sytuacji Finansowej Przedsiębiorstwa mają na celu wykształcenie wysokiej klasy specjalistów w zakresie rozpoznania i oceny sytuacji finansowej podmiotów gospodarczych, prowadzonych na podstawie szeroko rozumianej sprawozdawczości finansowej, z uwzględnieniem zmian w otoczeniu, poprzez przekazanie wyczerpującej wiedzy teoretycznej i zdobycie umiejętności praktycznych.

Atuty kierunku
Mówienie i pisanie ikona

Wyczerpująca wiedza – kompleksowy program sprawnie łączący wiedzę teoretyczną z umiejętnościami praktycznymi

FAQ ikona

Praktyczne kompetencje – podniesienie kwalifikacji zawodowych i merytoryczne wsparcie w podejmowaniu decyzji

Puzzle ikona

Renomowana kadra – wykładowcy akademiccy łączący wysokie umiejętności dydaktyczne z wieloletnim doświadczeniem praktycznym

Dlaczego warto?

Kompetencje, które zyskuje Słuchacz to między innymi:

  • biegłość w czytaniu i interpretacji sprawozdań finansowych;
  • sprawność w prowadzeniu analizy w ujęciu „skutek-przyczyna” oraz „przyczyna-skutek” ex post i ex ante;
  • łatwość w kojarzeniu treści sprawozdań finansowych z konkretnymi zdarzeniami operacyjnymi zachodzącymi w przedsiębiorstwie;
  • zdolność przewidywania wpływu decyzji podejmowanych w przedsiębiorstwie i ich skutków na sytuację finansową przedsiębiorstwa oraz treść jego sprawozdań finansowych;
  • umiejętność stawiania diagnozy o sytuacji finansowej przedsiębiorstwa ze wskazaniem przyczyn zaobserwowanej sytuacji;
  • zdolność do rzetelnej oceny sytuacji finansowej i formułowania stosownej opinii;
  • wybór rozwiązań najlepszych z punktu widzenia sytuacji finansowej przedsiębiorstwa w bliższej i dalszej przyszłości;
  • optymalizowanie przyszłości przedsiębiorstwa w sposób zrównoważony i odpowiedzialny;
  • komfort w pracy zawodowej związany z wyborem decyzji i rozpoznawaniem ich wpływu na wyniki i sytuację finansową przedsiębiorstwa, jak również treść jego sprawozdań finansowych w wymiarze ex post i ex ante.

Czy dla mnie?

Studia Podyplomowe Diagnozowanie i Ocena Sytuacji Finansowej Przedsiębiorstwa kierowane są przede wszystkim do osób zainteresowanych rozwojem i doskonaleniem swojej wiedzy i umiejętności w zarządzaniu przedsiębiorstwem w sposób zrównoważony i odpowiedzialny z kreatywnym wykorzystaniem danych finansowych, zajmujących stanowiska takie jak Chief Finance Officer, manager do spraw analiz i planów finansowych, manager do spraw strategii rozwoju, kontroler finansowy, analityk finansowy, analityk biznesowy oraz przedsiębiorców zarządzających kompleksowo własną działalnością.

Program

I Moduł

  • Przedsiębiorstwo jako uczestnik rynku
  • Kompetencje psychologiczne analityka finansowego
  • Wykorzystanie nowych technologii w diagnozowaniu i ocenie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
  • Analiza ilościowo-jakościowa danych finansowych
  • Cel badania a cele przedsiębiorstwa. Elementy mikroekonomii i finansów przedsiębiorstwa
  • Wstępna ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
  • Identyfikacja czynników ryzyka w przedsiębiorstwie

II Moduł

  • Pogłębione badanie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa, w tym:
    • wstępna i rozwinięta analiza sprawozdań finansowych w ujęciu ex post
    • wstępna i rozwinięta analiza sytuacji bieżącej
    • due diligence
    • analiza wskaźnikowa
    • identyfikacja przyczyn obserwowanych trendów z wykorzystaniem elementów analizy sytuacyjnej
    • identyfikacja obszarów zagrożenia z wykorzystaniem elementów analizy sytuacyjnej
    • interpretacja wyników; formułowanie wniosków o sytuacji finansowej i opracowanie strategii dalszego funkcjonowania
    • studia przypadków w warunkach równowagi i zagrożenia bankructwem
  • Analiza fundamentalna
  • Sytuacja kryzysowa przedsiębiorstwa
  • Trening analityczny

Seminarium

Kierownik studiów

dr hab. Agnieszka Cenkier, prof. SGH
Instytut Finansów Korporacji i Inwestycji, pracownik Instytutu.

Ekonomistka z bogatym dorobkiem akademickim. Absolwentka Wydziału Handlu Zagranicznego SGPiS. Od 1993 związana z SGH, gdzie uzyskała kolejno stopień doktora i doktora habilitowanego nauk ekonomicznych. Doświadczenie zawodowe zdobywała również w handlu zagranicznym i administracji centralnej.

Zainteresowania naukowe od lat koncentruje przede wszystkim na problematyce finansowania wszelkich form działalności gospodarczej, co znajduje odbicie w profilu zarówno dorobku publikacyjnego jak i oferty dydaktycznej, adresowanej do słuchaczy studiów I, II i III stopnia oraz studiów podyplomowych. Przedmioty związane z oceną sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw są stałym elementem prowadzonych zajęć. Autorka ekspertyz finansowych na zamówienie podmiotów rynkowych. Aktualnie zatrudniona w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji na etacie profesora SGH.

Wykładowcy

prof. dr hab. Krzysztof Borowski

Związany jest z rynkiem kapitałowym od początku lat 90-tych XX w. Pracował zarówno na rynkach zagranicznych, jak i krajowym. Specjalizuje się w szeroko rozumianej bankowości inwestycyjnej, a zwłaszcza w analizie technicznej i fundamentalnej, inwestycjach alternatywnych oraz finansach behawioralnych.

Aktualnie jest zatrudniony na stanowisku eksperta w Narodowym Banku Polskim oraz profesora w Szkole Głównej Handlowej. W tym ostatnim miejscu pracy prowadzi wykłady z analizy technicznej i fundamentalnej, bankowości inwestycyjnej i finansów behawioralnych na studiach licencjackich, magisterskich, doktoranckich i podyplomowych. Jest współtwórcą projektu Giełdowa Akademia Filmowa realizowanego wspólnie z GPW w Warszawie. Autor wielu monografii i artykułów z obszaru rynku finansowego.
dr hab. Agnieszka Cenkier, prof. SGH

Ekonomistka z bogatym dorobkiem akademickim. Absolwentka Wydziału Handlu Zagranicznego SGPiS. Od 1993 związana z SGH, gdzie uzyskała kolejno stopień doktora i doktora habilitowanego nauk ekonomicznych. Doświadczenie zawodowe zdobywała również w handlu zagranicznym i administracji centralnej.

Zainteresowania naukowe od lat koncentruje przede wszystkim na problematyce finansowania wszelkich form działalności gospodarczej, co znajduje odbicie w profilu zarówno dorobku publikacyjnego jak i oferty dydaktycznej, adresowanej do słuchaczy studiów I, II i III stopnia oraz studiów podyplomowych. Przedmioty związane z oceną sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw są stałym elementem prowadzonych zajęć. Autorka ekspertyz finansowych na zamówienie podmiotów rynkowych. Aktualnie zatrudniona w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji na etacie profesora SGH.
dr hab. Tomasz Cicirko, prof. SGH

Posiada długoletnie doświadczenie zawodowe w obszarze finansów, rachunkowości i zarządzaniu ryzykiem dzięki pracy w firmach konsultingowych, instytucjach finansowych (banki, firmy leasingowe, TFI, TUW) oraz w przedsiębiorstwach na stanowiskach menadżerskich (CFO, dyrektor), a także jako członek rad nadzorczych.

W pracy naukowo-dydaktycznej od ponad 25 lat koncentruje się na zarządzaniu płynnością finansową, zarządzaniu finansami, rachunkowości i controllingu. Ekspert z zakresu leasingu i adekwatności kapitałowej banków. Autor licznych publikacji. Łączy pracę naukową z praktyką gospodarczą. esie wykorzystania systemów informatycznych do realizacji funkcji rachunkowości zarządczej.
dr hab. Paweł Dec, prof. SGH

Doktor habilitowany w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse. Profesor SGH w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji. Obecnie kierownik Zakładu Badań nad Bankructwami Przedsiębiorstw w SGH. Kierownik Rady Programowej Kierunku Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa. Członek Rady Naukowej Dyscypliny ekonomia i finanse w SGH.

Członek Rady Programowej Oficyny Wydawniczej SGH. W przeszłości dyrektor Instytutu Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „ORGMASZ”, dyrektor w Zarządzie Krajowym Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, kierownik projektów doradczych i szkoleniowych. Specjalność i zainteresowania badawcze: restrukturyzacja i pomoc publiczna podmiotów gospodarczych, systemy wczesnego ostrzegania przedsiębiorstw, upadłość podmiotów gospodarczych, analiza ekonomiczno-finansowa, finanse i struktura kapitału przedsiębiorstw, odpowiedzialność i etyka menedżerów.
dr Kamil Gemra

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Adiunkt w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH. Niezależny doradca do spraw rynku kapitałowego oraz członek kilku rad nadzorczych. Wykładowca na studiach MBA. Zwycięzca studenckiego konkursu Inspiracja Roku 2022 oraz Inspiracja Roku 2023. Stypendysta Akademii Liderów Rynku Kapitałowego Fundacji im. Lesława A. Pagi. Na rynku kapitałowym od 2009 r. zarówno jako inwestor, jak i uczestnik wielu procesów po stronie emitentów.

Recenzent naukowy w kilku czasopismach naukowych. Autor ponad 60 publikacji naukowych, w tym autor lub współautor kilku monografii naukowych. W swojej pracy naukowej zajmuje się finansowaniem przedsiębiorstw, rynkiem obligacji, crowdfundingiem oraz komunikacją z inwestorami. Doradca największych firm notowanych na GPW. Był współtwórcą serwisu dla inwestorów indywidualnych. Prowadzi wykłady i szkolenia z zakresu inwestowania i finansów osobistych. Opiekun Studenckiego Koła Naukowego Crowdfundingu.
Marek Kosycarz

Jest absolwentem wydziału Mechatroniki Politechniki Warszawskiej. Posiada dyplom MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Ukończył studia doktoranckie w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autor kilkunastu publikacji z zakresu: spektometrii fourierowskiej, komunikowania społecznego, rynkowej wartości marek, komunikacji wewnętrznej i angażowania pracowników, wolontariatu pracowniczego, aspektów podatkowych branż kontrowersyjnych.

Jest konsultantem z zakresu raportowania ESG, government affairs, corporate affairs, public affairs i public relations. W zarządzie polskiego oddziału Microsoft odpowiadał za działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju oraz public affairs. Odpowiadał m.in. za ogólnokrajowe programy podnoszenia kompetencji cyfrowych oraz bezpieczeństwa internetowego dzieci i młodzieży oraz osób dojrzałych, realizowane we współpracy z administracją centralną o samorządową. Odpowiadał za organizację regularnych spotkań pomiędzy reprezentantami administracji rządowej na poziomie ministerialnym a przedstawicielami centrali Microsoft w USA. Był dyrektorem ds. marek w agencji public relations Burson-Marsteller, członkiem zarządu agencji reklamowej/marketingu bezpośredniego Wunderman (grupa Young&Rubicam) oraz członkiem zarządu i dyrektorem ds. Korporacyjnych i Regulacyjnych w BAT, gdzie odpowiadał za relacje z administracją rządową i lobbing, dialog z interesariuszami (w tym raportowanie), komunikację wewnętrzną oraz pełnił funkcję rzecznika prasowego.
dr hab. Katarzyna Kreczmańska-Gigol, prof. SGH

Profesor SGH w dyscyplinie finanse. Łączy pracę naukową z praktyką gospodarczą. Wieloletni pracownik sektora bankowego, wiceprezes do spraw finansowych, dyrektor finansowy w największych polskich korporacjach, szef audytu wewnętrznego, szef ryzyka, członek rad nadzorczych spółek kapitałowych, doradca Prezesa Zarządu dużego banku. Przewodnicząca Rady Nadzorczej PKO Faktoring, członek Rady Nadzorczej PKO Leasing.

Wieloletni członek Stowarzyszenia Polskich Skarbników Korporacyjnych. Zainteresowania naukowe: finanse korporacyjne, skarbowość korporacyjna, źródła finasowania, analiza finansowa, bankowość korporacyjna, płynność finansowa, bezpieczeństwo finansowe, faktoring, windykacja należności. Autorka ponad 140 publikacji naukowych, w tym ponad 20 monografii. Najnowsze monografie, których jest współautorką: Analiza finansowa z perspektywy HR Business Partner; Kryzys COVID-19 a zachowania Spółek Skarbu Państwa; Ryzyko faktora w transakcjach faktoringowych; Analiza płynności finansowej przedsiębiorstwa. Płynność strukturalna, płynność potencjalna, zdolność płatnicza.
dr Małgorzata Krysik

Adiunkt w Katedrze Rachunkowości Menedżerskiej SGH, egzaminator w Polskiej Izbie Biegłych Rewidentów. Specjalizuje się w rachunkowości zarządczej i rachunku kosztów. Prowadzi zajęcia i seminaria w ramach różnych kierunków studiów I i II stopnia, studiów podyplomowych.

Jest autorką/współautorką publikacji z zakresu rachunkowości, rachunku kosztów, controllingu (m.in. Świderska G. K., & Krysik M. (2023), Czy zmiany w odniesieniu do sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju, jakie wprowadziła Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2464, wpłyną na rachunkowość? Przyczynek do dyskusji, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 68(2); Świderska G.K. & Krysik M. (2022), Koszty z perspektywy zrównoważonego rozwoju - przyczynek do dyskusji, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, Szkoła Główna Handlowa, 64(2); G.K. Świderska (red.) (2017), Controlling kosztów i rachunkowość zarządcza, Difin/MAC, Warszawa; Inteligentny raport biznesowy. Raport według koncepcji Core & More, współaut. G.K. Świderska, OW SGH, Warszawa 2019). Od lat współpracuje z firmami doradczymi i szkoleniowymi. Jest autorką ekspertyz z zakresu rachunku kosztów dla firm. Jest koordynatorem przedmiotu Rachunkowość finansowa i menedżerska; współautorką przedmiotu Rachunkowość projektów w ramach kierunku: Zarządzanie Projektami; sekretarzem Studiów Podyplomowych Rachunkowość Zarządcza i Controlling, członkiem Kolegialnej Komisji Programowo – Dydaktycznej w KNOP.
Grzegorz Kula

Ekonomista, pracownik Wydziału Nauk Ekonomicznych. Zajmuje się wydajnością sektora publicznego, opodatkowaniem, finansami publicznymi, a także starzeniem się populacji. Interesuje się szczególnie lokalnym kontekstem wyzwań starzenia się dla finansów samorządów. Współkoordynuje działania edukacyjne oparte na badaniach naukowych w europejskim konsorcjum uczelni zrzeszonych w sojuszu 4EU+.

dr Wojciech Kurowski

Adiunkt, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie » Instytut Zarządzania Wartością » Zakład Aksjologii i Pomiaru Wartości Dr Wojciech Kurowski od 2008 r. jest związany z Instytutem Zarządzania Wartością SGH. W przeszłości pracował m.in. w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Departament Nadzoru Rynku) oraz pełnił funkcję członka zarządu w spółce informatycznej.

Jest także współtwórcą kilku start-upów technologicznych, zajmujących się m.in. komercjalizacją Big Data. Jest absolwentem Dziennych Studiów Doktoranckich SGH, przebywał także na stypendium doktoranckim w Cork Institute of Technology w Irlandii. Zainteresowania naukowe: Cybersecurity, Big Data, Blockchain, rynek obrotu danymi, automatyzacja oraz decentralizacjia kreowania i przepływu wartości.
dr Mariusz Lipski

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse. Adiunkt w Zakładzie Zarządzania Ryzykiem Instytutu Finansów Korporacji i Inwestycji w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z finansowaniem przedsiębiorstw w świetle koncepcji ESG, analizie sektorowej i finansowej, ocenie ryzyka finansowania przedsięwzięć pod kątem ryzyka środowiskowego oraz wymogów sprawozdawczych instytucji kredytowych w obszarze zrównoważonego rozwoju. Wykładowca na studiach I i II stopnia, jak również licznych programach studiów podyplomowych oraz Executive MBA.

Posiada blisko dwudziestoletnie doświadczenie zawodowe w obszarze bankowości korporacyjnej, zdobyte na stanowiskach specjalistycznych oraz menadżerskich w czołowych bankach w Polsce. Obecnie zatrudniony na stanowisku Dyrektora Departamentu Procesów Ryzyka Korporacyjnego mBanku SA. Autor lub współautor publikacji z zakresu zrównoważonych finansów przedsiębiorstwa, oceny ryzyka oraz bankowości zrównoważonej.
dr hab. Dorota Niedziółka, prof. SGH

Prorektor ds. rozwoju w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Kierownik Katedry Geografii Ekonomicznej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Członek Rady naukowej dyscypliny ekonomia i finanse. Przedstawiciel nauczycieli akademickich w Senacie SGH na lata 2024–2028.

dr Bartosz Nieścior

Adiunkt w Zakładzie Badań nad Bankructwami Przedsiębiorstw Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku prawo, doktor nauk prawnych, rozprawa obroniona z wyróżnieniem. Absolwent Studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim, specjalizacja: Administracja Rządowa i Samorządowa, Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych; New York University, specjalizacja: International Business Program, Introduction to Global Business Leadership; London School of Economics, specjalizacja: Business Management, International Relations and the Political Economy Certificate Course.

Członek The New York State Bar Association. Pracownik naukowy Szkoły Głównej Handlowej w Zakładzie Badań nad Bankructwami Przedsiębiorstw. Autor kilkudziesięciu prac badawczych; monografii, prac zbiorczych i artykułów naukowych. Prelegent, członek komitetów naukowych i współorganizator wielu konferencji o charakterze ogólnopolskim i międzynarodowym. Redaktor i recenzent w kilku czasopismach o zasięgu międzynarodowym. Zainteresowania badawcze obejmują przede wszystkim aspekty prawne dotyczące restrukturyzacji przedsiębiorstw, procesu ogłaszania ich upadłości i bankructwa.
dr Grzegorz Sobiecki

adiunkt, Kolegium Zarządzania i Finansów » Instytut Finansów » Katedra Systemu Finansowego dr Grzegorz Sobiecki – doktor nauk ekonomicznych; adiunkt w Katedrze Systemu Finansowego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie; kierownik pierwszych w Polsce Studiów Podyplomowych dotyczących technologii blockchain: “Blockchain: biznes, prawo, technologia” (wcześniejsza nazwa “Blockchain, Inteligentne Kontrakty oraz Waluty Cyfrowe”); współtwórca i Prezes Zarządu Stowarzyszenia Ekspertów Blockchain (SXB); konsultant w projektach wykorzystujących technologię blockchain.

Autor pierwszych w Polsce ekonomicznych publikacji o kryptowalutach (2011); prowadzący szkolenia z zakresu blockchain, DeFi; wieloletni ekspert NCBIR i PARP; biegły (ad hoc); wykładowca na studiach MBA; promotor pomocniczy doktoratu dotyczącego Bitcoina, opiekun kilku innych doktorantów; kierownik prac badawczo rozwojowych (B+R) projektu platformy emisji i obrotu tokenami; członek zespołu naukowego realizującego grant OPUS dotyczący wykorzystania technologii DLT w finansowaniu inwestycji; członek „strumienia” Blockchain / DLT i walut cyfrowych w ramach projektu Ministerstwa Cyfryzacji „Od Polski papierowej do cyfrowej”. Jego publikacje, wykłady, wystąpienia, szkolenia obejmują zagadnienia ekonomiczno-finansowe oraz dotyczące zarządzania, związane z tokenizacją (w tym NFT), zdecentralizowanymi finansami (DeFi, web3), zdecentralizowanymi organizacjami (DAO), walutami cyfrowymi banków centralnych (CBDC), finansowania z wykorzystaniem DLT, a także teorii pieniądza, polityki pieniężnej.
dr Hanna Sokół

Doktor nauk ekonomicznych. Specjalizuje się w problematyce zmian strukturalnych, restrukturyzacji, finansowaniu przedsiębiorstw, zarządzaniu ryzykiem, bankowości. Pracownik naukowy SGH w KNOP.

Ukończyła kursy i szkolenia w dziedzinie bankowości w Holandii, USA, Hongkongu, Meksyku i Singapurze. W praktyce gospodarczej ekspert w dziedzinie restrukturyzacji w TKiD, EVIP, Multiexpert i G.I. Nywig S.A. Przez wiele lat członek rad nadzorczych: PBK S.A., KUKE S.A., Kompanii Węglowej S.A.
wykładowca SGH
dr hab. Dariusz Turek, prof. SGH

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania, a także magister psychologii i filozofii. Pełnił funkcję kierownika i eksperta w wielu projektach badawczych finansowanych zarówno ze środków publicznych (NCN), unijnych (EFS), jak i prywatnych (sektor przedsiębiorstw).

Obok doświadczenia naukowego zdobytego w pracy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i Northeastern Illinois University w Chicago posiada także doświadczenie w biznesie. Obecnie pełni funkcje prezesa zarządu BES Group sp. z.o.o. Od ponad 15 lat organizuje i realizuje szkolenia dla firm i administracji publicznej m.in. z: efektywnego funkcjonowania zespołów zadaniowych, komunikacji, twórczego rozwiązywania problemów, negocjacji i konfliktów, przywództwa, coachingu, czy etyki. Autor ponad 60 publikacji naukowych i ekspertyz.
dr Jolanta Turek

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Finanse i Bankowość oraz Zarządzanie i Marketing. Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Zatrudniona na stanowisku adiunkta w Zakładzie Zarządzania Ryzykiem Instytutu Finansów Korporacji i Inwestycji SGH.

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe zdobyte podczas projektów doradczych (restrukturyzacja przedsiębiorstw, budowa strategii, optymalizacja sprzedaży, optymalizacja funkcji zakupowej) oraz będąc pracownikiem przedsiębiorstwa z sektora energetycznego (kontroling, finansowanie projektu). Naukowo specjalizuje się m.in. w zarządzaniu ryzykiem i finansach przedsiębiorstw, mass customization, przedsiębiorczości.

 

dr Jędrzej Weczorkowski

Adiunkt, Kolegium Analiz Ekonomicznych » Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej » Zakład Zarządzania Informatyką. Absolwent SGH kierunku „Cybernetyka Ekonomiczna i Informatyka”. Pracownik naukowo-dydaktyczny SGH od 1994 roku. Doświadczenie praktyczne: Analityk i konsultant w projektach informatycznych, w przeszłości projektant i programista systemów informatycznych.

Zainteresowania naukowe: zastosowania IT w zarządzaniu, zarządzanie projektami informatycznymi, ekonomiczne i społeczne zastosowania oraz konsekwencje koncepcji big data i sztucznej inteligencji, wykorzystanie otwartych danych sektora publicznego. Zajęcia dydaktyczne: Zarządzanie projektami informatycznymi, Zastosowanie arkuszy kalkulacyjnych w finansach i zarządzaniu.
dr Paweł Węgrzyn

Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie ukończył studia na kierunku Finanse i Rachunkowość oraz studia podyplomowe z metod ilościowych w analizie rynków finansowych. Doktorat, koncentrował się na uwarunkowaniach rynku rozwoju obligacji bankowych, a badania w tym obszarze zostały docenione w konkursie o nagrodę Prezesa Giełdy Papierów Wartościowych na najlepszą pracę doktorską nt. rynku kapitałowego w 2023 roku (II miejsce). W 2024 roku zajął II miejsce w konkursie „Inspiracja Roku”, na najbardziej inspirującego wykładowcę SGH. Dodatkowo posiada ponad 10–cio letnie doświadczenie w pracy zawodowej w kluczowych instytucjach infrastruktury finansowej w Polsce, w tym w KDPW, GPW, BFG, BGK oraz UKNF.

W Szkole Głównej Handlowej w Warszawie pracuję jako adiunkt w Katedrze Geografii Ekonomicznej, gdzie łączy swoją pasję związaną z funkcjonowaniem systemów finansowych z geografią. Specjalizując się w geografii finansów, zajmuje się badaniami z zakresu stabilności i kryzysów finansowych oraz uwarunkowań i wpływu rynków finansowych na funkcjonowanie gospodarki. Jest również aktywny w badaniach z zakresu zrównoważonych finansów.
dr hab. Jacek Wysocki, prof. SGH

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Kierownik podyplomowych studiów Przygotowanie i ocena projektów inwestycyjno-innowacyjnych. Adiunkt w Zakładzie Zarządzania Innowacjami w Instytucie Przedsiębiorstwa w SGH. Opiekun specjalności międzykierunkowej „Zarządzanie innowacjami”.

Ukończył Podyplomowe Studium Inwestycji z zakresu inwestycji kapitałowych i projektów rozwojowych firm oraz Studium Doskonalenia Pedagogicznego w SGH. Brał udział w międzynarodowym projekcie MPPD z UoC (Kolonia) w charakterze koordynatora. W latach 2011–2013 pełnił funkcję członka Komisji Rekrutacyjnej dla studiów pierwszego stopnia rozpoczynających się w roku akademickim 2012/2013 i 2011/2012. Był również członkiem Komitetu Organizacyjnego Międzynarodowej Konferencji Naukowej pt. „Przedsiębiorstwo wobec wyzwań globalnych”. W latach 2003–2005 brał udział w projekcie badawczym MNiI (finansowanym przez KBN) pt. „Czynniki sukcesu polskich przedsiębiorstw na rynkach UE”. Był przedstawicielem młodszych pracowników nauki w Radzie Naukowej Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie w SGH. Współorganizował Ogólnopolską Konferencję Naukową pt. „Strategie rozwoju współczesnych przedsiębiorstw”. W latach 1998–1999 pełnił funkcję sekretarza naukowego na Podyplomowym Studium Inwestycji w SGH. Zainteresowania naukowe: zarządzanie strategiczne (analiza strategiczna i strategie przedsiębiorstw), przygotowanie i ocena projektów inwestycyjnych w warunkach gospodarki rynkowej, konkurencyjność przedsiębiorstw a źródła przewagi konkurencyjnej, analizy ekonomiczno-finansowe przedsiębiorstw i analizy branżowe. Zainteresowania pozanaukowe: sport, turystyka górska, nowe technologie, informatyka.
„ ”

Informacje techniczne

Studia zaplanowane są w trybie hybrydowym. Zajęcia zdalne będą odbywać się online z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams.

POBIERZ APLIKACJĘ MICROSOFT TEAMS

Aplikacja jest bezpłatna dla słuchaczy studiów podyplomowych SGH. Logowanie do aplikacji odbywa się za pośrednictwem kont SGH, które zostają nadane po przyjęciu na studia.  Dla całej edycji zostanie stworzony jeden zespół, aby słuchacze mogli utrzymywać ze sobą kontakt. Każde zajęcia będą prowadzone na osobnym kanale. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące zajęć (materiały, zadania, dyskusja) będą w jednym miejscu i będzie można do nich wracać podczas trwania studiów.

Potrzebne będą: komputer stacjonarny, laptop oraz urządzenia mobilne (tablet, smartfon) z systemami operacyjnymi iOS i Android, ewentualnie słuchawki (np. od smartfona, które zawierają wbudowany mikrofon) – poprawiają jakość słuchania wykładu i wypowiedzi słuchaczy podczas dyskusji (w przypadku braku mikrofonu, dyskusja może być prowadzona na czacie).

 

Rekrutacja

Trwa rekrutacja na 3. edycję studiów.

Studia rozpoczną się w październiku 2025 r.

Czas trwania studiów: 2 semestry.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia, 

  • formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

​Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:

  • uczestnictwo w zajęciach,
  • przygotowanie pod opieką promotorów z grona wykładowców SGH pracy końcowej związanej merytorycznie z profilem studiów,
  • obrona pracy końcowej.

Harmonogram

Zajęcia (wykłady, ćwiczenia, seminaria) odbywać się będą w formule online/hybrydowo z wykorzystaniem aplikacji MS Teams w soboty i niedziele w godz. 8.30–16.00.

Planowane terminów zajęć 3. edycji studiów
Semestr I

  • 18–19 października 2025 r.
  • 08–09 listopada 2025 r.
  • 22–23 listopada 2025 r.
  • 06–07 grudnia 2025 r.
  • 17–18 stycznia 2026 r.

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 7500 zł.

Możliwość wpłaty w dwóch ratach:

  • I rata –  4000 zł – płatna najpóźniej do 1 lipca 2025 r.,
  • II rata – 3500 zł – płatna do 3 października 2025 r.

W ramach opłaty SGH zapewnia niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

Sekretarz studiów
Monika Sobieska
tel.: +48 509 744 740
e-mail: msobiesk@sgh.waw.pl
al. Niepodległości 162 pok. 024
02-554 Warszawa

Kierownik studiów
dr hab. Agnieszka Cenkier, prof. SGH
e-mail: acenkier@sgh.waw.pl
tel.: +48 22 564 93 28

adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa

Organizator studiów
​Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie
Instytut Finansów Korporacji i Inwestycji
Zakład Badań nad Bankructwami Przedsiębiorstw

REKRUTACJA TRWA

  • Studia hybrydowe
  • Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 8:30–16:00.
  • Opłata za całość studiów: 7500 zł. 
     
Kierownik studiów

dr hab. Agnieszka Cenkier, prof. SGH
tel.: +48 22 564 93 28
e-mail: acenkier@sgh.waw.pl

Sekretarz studiów

Monika Sobieska
tel.: +48 509 744 740
e-mail: msobiesk@sgh.waw.pl

Programy MBA i studia podyplomowe