Administracyjnoprawne aspekty turystyki w działalności parafii i kościelnych osób prawnych – kurs dokształcający

Zapraszamy do wzięcia udziału w kursie dokształcającym „Administracyjnoprawne aspekty turystyki w działalności parafii i kościelnych osób prawnych”.

Regulacje prawa turystyki wbrew pozorom nie dotyczą tylko i wyłącznie obiektów zakwaterowania i biur podróży, ale również wielu związków wyznaniowych i kościołów. Dostosowujemy w ramach programu kursów rodzaj omawianych zagadnień do zainteresowań poszczególnych grup słuchaczy. W ramach kursu poruszone będą dedykowane dla parafii i kościelnych osób prawnych zagadnienia dotyczące odpowiedzi na nurtujące pytania i problemy. Omówieniu będą podlegały obowiązki dla parafii i związków wyznaniowych wynikające z ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych. Zaprezentowane zostaną praktyczne aspekty prowadzenia działalności w zgodzie z ww. przepisami i sankcje za ich nieprzestrzeganie.


Program i ogólne informacje

Organizatorem kursu jest Zakład Badań nad Gospodarką Turystyczną w Kolegium Gospodarki Światowej SGH.

Kurs odbywać się będzie w soboty i niedziele. Prowadzony będzie w formie on-line w aplikacji MS Teams lub stacjonarnie (hybrydowo) w zależności od preferencji grupy.

Program kursu obejmuje 12 godzin.

Szczegółowy program
  • Moduł 1. Źródła prawa turystycznego w kontekście związków wyznaniowych i kościołów, gdzie szukać odpowiedzi na pytania dotyczące prawidłowego prowadzenia działalności przy organizacji wyjazdów pielgrzymkowych?
  • Moduł 2. Na kim spoczywa odpowiedzialność za organizację wyjazdu pielgrzymkowego dzieci i młodzieży, ale także dorosłych?
  • Moduł 3. Organizacja wyjazdu pielgrzymkowego – wymogi, uwarunkowania i podstawy oferowania.
  • Moduł 4. Działalność hotelarska (usługi zakwaterowania) – wymogi, uwarunkowania i podstawy oferowania (w tym pakietowanie i pośrednictwo) w działalności domu pielgrzyma.
  • Moduł 5. Dostęp do terenów turystycznych i rekreacyjnych – aspekty prawne i regulaminowe.
  • Moduł 6. Konsekwencje naruszeń przepisów prawa turystycznego na gruncie działalności związków wyznaniowych i kościołów.
  • Moduł 7. Portale rezerwacyjne, media społecznościowe – jakie wymogi spełnić aby móc zgłosić swoją ofertę wyjazdu pielgrzymkowego?
  • Moduł 8. Gdzie szukać informacji o bezpiecznym i zgodnym z prawem wypoczynku, działalności turystycznej, usłudze zakwaterowania w kontekście działalności związków wyznaniowych i kościołów?
  • Moduł 9. Odpowiedzialność wobec osób korzystających z wyjazdów religijnych, w tym kwestia wyjazdów studenckich, harcerskich, modlitewnych, itp.
  • Moduł 10. Uprawnienia przysługujące uczestnikom wyjazdu religijnego – odszkodowania, obniżki cen, zastępcze wyjazdy (w tym odpowiedzialność osoby będącej formalnym i faktycznym organizatorem wyjazdu).
  • Moduł 11. Odpowiedzialność za wyjazd religijny (pakiet usług, które mogą być imprezą turystyczną)
  • Moduł 12. Źródła wiedzy w zakresie zmian przepisów determinujących sytuację prawną prowadzącego wyjazdy religijne i pielgrzymki- warsztat praktyczny.

Wykładowca

Obraz
dr Dominik Borek

Dr Dominik Borek, radca prawny, doktor nauk prawnych, wieloletni pracownik służby cywilnej, menedżer administracji publicznej. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku: prawo oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku: dziennikarstwo i komunikacja społeczna. 

Ukończył doktoranckie studia w zakresie prawa na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Opracowywał i współtworzył wiele projektów aktów prawnych z zakresu turystyki i rekreacji, w tym odpowiadał za wdrożenie do krajowego porządku prawnego dyrektywy 2015/2302. Nominowany w prestiżowym konkursie „Rising Stars. Prawnicy – Liderzy jutra 2019”, organizowanym przez Dziennik Gazetę Prawną i Wolters Kluwer Polska. Autor jedynego w Polsce komentarza do ustawy o Polskiej Organizacji Turystycznej, współautor pierwszego komentarza do ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, współautor najbardziej aktualnego podręcznika do nauki prawa turystyki pod tytułem „Prawo turystyki. Podręcznik”. W 2023 roku znalazł się na 6. pozycji w Plebiscycie „100 najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce” organizowanym przez redakcję magazynu Wasza Turystyka. Rok wcześniej był na tej liście na tym samym miejscu.

Terminy

Zajęcia odbędą się zgodnie z ustaleniami z daną grupą. Jest to bardzo wygodna forma, dzięki temu spotkania odbywają się w zależności od preferencji danej grupy, która deklaruje chęć udziału w danym kursie.


Opłaty

Opłata za udział w kursie wynosi 450 zł.

Osoby zainteresowane udziałem w kursie proszone są o wypełnienie i wysłanie formularza zgłoszeniowego oraz przesłanie skanu kopii dowodu wpłaty mailem na adres: wioletta.wicherska@sgh.waw.pl lub pocztą na adres:

Biuro Kolegium Gospodarki Światowej
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
(Wioletta Wicherska, bud. C SGH)

Opłaty należy dokonać na konto:

21 1240 5918 1111 0010 5518 3201
Szkoła Głowna Handlowa w Warszawie
02-554 Warszawa
al. Niepodległości 162
z dopiskiem: imię i nazwisko uczestnika, za kurs dokształcający „Administracyjnoprawne aspekty turystyki w działalności parafii i kościelnych osób prawnych”


Warunki uczestnictwa

Zmiana terminu zajęć

Organizator zastrzega sobie prawo odwołania zajęć. W takim przypadku sekretariat danego ośrodka powiadomi każdego zainteresowanego telefonicznie lub pisemnie o zwrocie kosztów albo o zmianie terminu zajęć.

Rezygnacja z uczestnictwa

W przypadku rezygnacji z kursu w terminie krótszym niż 7 dni przed datą rozpoczęcia, koszty kursu nie zostaną zwrócone.


Zaliczenie

Warunkiem zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach oraz zaliczenie testu z wiedzy, po zakończeniu kursu.

Absolwenci kursu otrzymają świadectwo ukończenia kursu – zgodnie z procedurami SGH.


FAQ

Kto może uczestniczyć w kursach?
W kursie może wziąć udział każdy absolwent szkoły średniej lub wyższej, kto jest zainteresowany zdobywaniem wiedzy dot. administracyjnoprawnych aspektów turystyki w działalności parafii i kościelnych osób prawnych.

Jak długo trwa kurs?
Kurs trwa dwanaście godzin zegarowych. Zajęcia odbywają się on-line lub stacjonarnie (hybrydowo) w weekendy.

Jak można zapisać się na kurs?
Najpierw należy wypełnić kwestionariusz on-line. Następnie, najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem kursu należy przesłać do sekretariatu wybranej szkoły kserokopię/skan dowodu wpłaty za kurs.

Gdzie można otrzymać szczegółowe informacje na temat kursów?
Najlepiej skontaktować się bezpośrednio z sekretarzem kursów mgr Wiolettą Wicherską e-mail: wioletta.wicherska@sgh.waw.pl

Kto prowadzi zajęcia?
Dr Dominik Borek


Kierownik cyklu kursów
dr hab. Ewa Dziedzic, prof. SGH – Kierownik Zakładu Badań nad Gospodarką Turystyczną, Kolegium Gospodarki Światowej
e-mail: ewa.dziedzic@sgh.waw.pl

Sekretariat cyklu kursów
mgr Wioletta Wicherska
Biuro Kolegium Gospodarki Światowej
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
02-554 Warszawa
al. Niepodległości 128
pokój 6/2, VI piętro
tel.: 22 564 68 55
e-mail: wioletta.wicherska@sgh.waw.pl
godziny pracy: pn-pt 8.00-16.00

Adres korespondencyjny
Biuro Kolegium Gospodarki Światowej
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
02-554 Warszawa
al. Niepodległości 162