Małgorzata Korczyk pisze:
Szanowny Panie Rektorze, czy istnieje szansa uruchomienia przedmiotu historia myśli ekonomicznej w semestrze letnim? Przedmiot ten realizowany jest tylko w semestrze zimowym, a jego prowadzeniem zajmują się osoby spoza dyscypliny (oczywiście nie kwestionuję ich kompetencji i prawa do tego), przez co nie jestem w stanie zrealizować pensum. Chętnie podjęłabym się prowadzenia wykładu w większej liczbie godzin (zgłaszałam już gotowość do pracy w pełnym wymiarze), ale nie mam takiej możliwości. W zamian zachęca się mnie do zgłoszenia innego przedmiotu, chociaż jestem historykiem myśli ekonomicznej docenianym przez studentów (ankiety studenckie na to wskazują). Sprawa jest szczególnie przykra, gdyż słuchacze podkreślają wysoką jakość moich wykładów, pasję i zaangażowanie, które są widoczne podczas spotkań. Jako osoba szanująca swoją pracę, chciałabym mieć możliwość koncentrowania się na niej bez konieczności szukania "zastępczych wypełniaczy" do sprawozdania, aby uchronić się przed negatywnymi konsekwencjami niewyrabiania "marksowskiej" normy pensum. Wierzę, że w SGH chodzi o jakość, a nie ilość. Zdaję sobie jednak sprawę z wymogów prawnych co do realizacji pensum, zatem uprzejmie proszę o uruchomienie historii myśli ekonomicznej o różnych godzinach w semestrze zimowym (mogłabym prowadzić więcej zajęć, a studenci mieliby wybór dogodnego terminu) oraz umożliwienie prowadzenia tych zajęć w semestrze letnim. Jestem świadoma miejsca swojej skromnej osoby w strukturze SGH, lecz nie opuszcza mnie nadzieja na realizację tego postulatu. Historia myśli ekonomicznej jest niezwykle ważną dyscypliną nauk ekonomicznych i zasługuje na szczególne potraktowanie w zacnej uczelni, jaką jest SGH. Załączam wyrazy szacunku, a także linki ukazujące wagę HME we współczesnej debacie: https://x.com/BrankoMilan/status/1893447947590697179 https://x.com/BrankoMilan/status/1888365957191696810
Odpowiedź:

Każdy przedmiot w ofercie dydaktycznej SGH jest ważny, merytorycznie zweryfikowany przez Senacką Komisję Programową i traktowany sprawiedliwie przez dziekanaty, jeżeli chodzi o zasady udziału w procesie dydaktycznym. Natomiast zajęcia na SGH uruchamiane są na podstawie deklaracji semestralnych odzwierciedlających preferencje studentów co do zajęć, w których chcieliby uczestniczyć. Dziekanaty przekazują do uruchomienia wszystkie zajęcia, na które zgłosiła zapotrzebowanie odpowiednio duża - w stosunku do formy zajęć - liczba studentów oraz może być zapewniona obsada osób je prowadząca.

Data odpowiedzi: