dr Wojciech Trzebiński

Adiunkt

Email: wtrzebi@sgh.waw.pl

Wykształcenie i stopnie naukowe:

2014 – doktor (nauki o zarządzaniu), Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
2002 – magister (matematyka), Uniwersytet Warszawski

Doświadczenie biznesowe:

2003-2016 – Pekao SA, Unicredit Group
2003 – Delloite & Touche, A&A

Tematy badawcze:

  • doświadczenie klientów (Customer Experience), satysfakcja i lojalność klientów
  • komunikacja marketingowa (reklama, prezentacja produktów), eWOM (opinie internetowe) – reakcje konsumentów
  • nowe technologie, sztuczna inteligencja (czatboty, systemy rekomendacyjne) – reakcje konsumentów
  • produkty i usługi medyczne, komunikacja zdrowotna – reakcje konsumentów, postrzeganie jakości życia
  • Polska i Europa Środkowa (CEE) – zachowania konsumentów
  • badania marketingowe i konsumenckie – metody ilościowe i jakościowe

Zajęcia dydaktyczne:

  • Badania marketingowe - Marketing Research
  • Projektowanie badań - Survey Methods
  • Postępowanie nabywców na rynku - Customer Behavior
  • Zarządzanie jakością usług - Service Quality Management
  • Seminarium licencjackie (języki: PL, EN)
  • Seminarium magisterskie (języki: PL, EN)

Relacje medialne:

Wybrane publikacje:

Raporty branżowe:

Wybrane projekty badawcze:

  • “Uwarunkowania akceptacji polskiej generatywnej sztucznej inteligencji” (2025), kierownik, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF
  • “Akceptacja nowych technologii przez konsumentów - uwarunkowania społeczno-kulturowe” (2024), kierownik, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF
  • “Older consumers, new challenges: portrayals of older consumers in advertising and their persuasive effects” (2024), członek zespołu, kierownicy: M. Eisend, M. Karpinska-Krakowiak, grant Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG) oraz Polish National Science Center (NCN)
  • “Revisiting the effects of European (vs. national) identities on attitudes towards the Euro” (2024), członek zespołu, kierownik: R. Wahlund, grant CIVICA - The European University of Social Sciences
  • “Adults» socio-demographic characteristics, valuation perspective, and TTO valuation of child EQ-5D-Y-3L health states: exploring the role of psychological distance” (2024), kierownik, grant EuroQol Research Foundation
  • ”Tożsamość polska i tożsamość europejska konsumentów - konsekwencje dla działań marketingowych” (2023), członek zespołu, kierownik: R. Baran, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF
  • “Consumer response to AI-generated product communication” (2023), kierownik projektu, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF
  • „The effects of collectivism on consumer attitudes toward vaccines” (2022), kierownik projektu, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF
  • “Sztuczna inteligencja w prezentacji produktów: wpływ na mechanizmy podejmowania decyzji przez konsumentów” (2019-2020), kierownik projektu, grant Narodowego Centrum Nauki (NCN)
  • “The persuasiveness of joint and separate presentation of product alternatives” (2020), kierownik projektu, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF
  • “Consumer behavior in the pandemic context” (2020), członek zespołu, kierownik: R. Baran, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF
  • ”Konsekwencje dokonywanej przez konsumentów atrybucji doświadczenia w kształtowaniu ich postaw wobec organizacji” (2018), kierownik projektu, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF
  • ”Mechanizmy wykorzystywania przez konsumentów informacji o atrybutach produktu w kształtowaniu postaw i zachowań” (2018), członek zespołu, kierownik: B. Marciniak, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF
  • ”Mazowsze akceleratorem globalnych przedsiębiorstw” (2021), członek zespołu, kierownik: M. Wojtysiak-Kotlarski, grant Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR)
  • ”Wkład cech jakości w reprezentację poznawczą produktu a decyzje zakupowe konsumentów” (2017), kierownik projektu, subwencja Ministerstwa Edukacji i Nauki, SGH KZiF

Wizyty i staże badawcze:

  • University of Nevada, Reno (2024)
  • Erasmus University, Rotterdam (2024)
  • University of Antwerp (2023)

Inne funkcje:

  • redaktor naukowy (Academic Editor) – PLoS ONE - Social and Behavioral Sciences
  • recenzent:
    • Journal of Business Research
    • European Journal of Marketing
    • Journal of Destination Marketing & Management
    • Information Processing and Management
    • Journal of Consumer Marketing
    • International Journal of Quality & Reliability Management
    • Computers in Human Behavior Reports
    • Humanities and Social Sciences Communications
    • Journal of Medical Internet Research
    • BMC Psychology
    • Digital Health
    • PLoS ONE
    • International Conference on Research in Advertising (European Advertising Academy)
    • Academy of Marketing Science Annual Conference (Academy of Marketing Science
zdjęcie profilowe WT
.