dr Nikodem Sarna

Adiunkt
Adiunkt

Prowadził kampanie reklamowe oraz procesy wdrożeniowe w dużych agencjach mediowych (Publicis Groupe, Kinesso), a także odpowiadał za rozwój biznesu na rynkach europejskich w Rubicon Project (obecnie Magnite), Smart Adserver (obecnie Equativ) oraz YOC. Od 2023 odpowiedzialny za marketing i rozwój produktu w polskim startupie technologicznym Proxi.cloud. Prowadził szkolenia z marketingu mobilnego jako trener Dimaq. Występował na takich konferencjach jak: IAB HowTo, Mobile Trends, Symplatform, iCEE Fest, IAB Forum Bulgaria, Digital Day, Internet Hungary
 
Specjalizuje się w digital marketingu, w szczególności w obszarze wykorzystania danych i nowych technologii w komunikacji marketingowej. W działalności zawodowej zajmował się m.in. reklamą programmatic, analityką internetową i planowaniem kampanii reklamowych oraz rozwojem produktów reklamowych.

KONTAKT

NSARNA@SGH.WAW.PL

KONSULTACJE

WYKSZTAŁCENIE 

  • doktor nauk społecznych w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości, Uniwersytet Łódzki
  • magister zarządzania, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • magister archeologii, Uniwersytet Warszawski

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

  • 10.2023 - obecnie - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Adiunkt
  • 08.2023 - obecnie – Proxi.cloud – Marketing and Product Manager
  • 03.2023 - 07.2023 – Matterkind (Kinesso) – Marketplace Associate Director 
  • 07.2022 – 02.2023 – YOC AG – Platform Growth Manager
  • 04.2022 – 02.2023 – Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie – wykładowca na studiach zaocznych
  • 10.2021 – 06.2022 – YOC Poland – Head of Programmatic and Publishers
  • 07.2020 – 09.2021 – YOC Poland – Senior Programmatic Manager
  • 02.2018 – 05.2020 – Waytogrow – Head of International Business Development
  • 08.2017 – 01.2018 – Smart Adserver (Equativ) – Business Development Manager CEE
  • 06.2016 - 07.2017 - Smart Adserver (Equativ) – Business Development Manager, Demand CEE
  • 07.2015 - 06.2016 – Rubicon Project (Magnite) – Technical Account Manager
  • 10.2014 - 06.2015 – Starcom (Publicis Groupe) – TAAG Specialist
  • 01.2014 - 10.2014 - Starcom (Publicis Groupe) – Performance Planner
  • 07.2013 - 12.2013 – Netsprint – Campaign Manager
  • 11.2012 – 06.2013 – Netsprint – Junior SEM Specialist

PEŁNIONE FUNKCJE

  • Wykładowca na Studiach Podyplomowych Zarządzanie Karierą Muzyczną
  • Wykładowca na Studiach Podyplomowych Zarządzanie Sprzedażą i Wartością Klienta

PROWADZONE ZAJĘCIA

  • Jeden z współprowadzących Customer Behavior
  • Jeden z współprowadzących Marketing
  • Jeden z współprowadzących Marketing of Places
  • Jeden z współprowadzących Postępowanie nabywców na rynku

ZAINTERESOWANIA NAUKOWE

  • Digital Marketing
  • Data-Driven Marketing
  • Platformy wielostronne
  • Sztuczna inteligencja w biznesie
  • Zarządzanie marką
  • Antropologia kulturowa i antropologia organizacji

UDZIAŁ W BADANIACH NAUKOWYCH

  • 2022/2023 – członek zespołu badawczego realizującego projekt „Metawersum zrównoważonego rozwoju” w SGH w Warszawie

UDZIAŁ W KONFERENCJACH NAUKOWYCH

  • Symplatform 4 w Nantes 09.2023 - The ecosystem of programmatic advertising as a multi-sided platform.  An evolutionary perspective, Doligalski T., Sarna N.
  • Platformy Cyfrowe, SGH w Warszawie, 12.2022 – Reklama programmatic jako platforma wielostronna, Doligalski T., Sarna N.

PUBLIKACJE

  • N. Sarna, Nowe technologie a ewolucja koncepcji marketingu – obecny stan wiedzy i kierunki zmian, Marketing i rynek 4/2018, 2018, s. 486-494
  • N. Sarna, Nowe technologie a zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie – stan wiedzy i kierunki zmian, Zarządzanie i finanse, nr 4, cz. 2, 2018, s. 209-222
  • N. Sarna, Model Programmatic Buying a efektywność i skuteczność reklamy internetowej, Przegląd nauk ekonomicznych, nr XXXII, 2019, s. 55-66
  • N. Sarna, Skuteczność i efektywność reklamy internetowej a specyfika środowiska wirtualnego – nowe podejście do modelu pomiaru, Przedsiębiorczość i zarządzanie, tom XX, zeszyt 8, 2019, s. 161-173
  • R. Kozielski, N. Sarna, The Role of Technology in Building a Competitive Advantage - Programmatic Buying and Its Impact on the Competitiveness of an Organization, Folia Oeconomica Stetinensia, vol. 20, iss. 2, 2020, 216-229

ZAINTERESOWANIA POZANAUKOWE

Sport, muzyka, literatura współczesna, archeologia

zdjęcie Nikodema Sarny
.