Z przyjemnością informujemy o sukcesie zespołu projektowego pod kierownictwem dr hab. Katarzyny Sobiech-Grabki, prof. SGH z Instytutu Przedsiębiorstwa. Zespół pozyskał grant w programie NAWA SPINAKER na realizację projektu SGH.FutureLeaders.Bridge.
W prace projektowe są zaangażowani także: dr hab. inż. Anna Stankowska, prof. SGH (Instytut Przedsiębiorstwa), dr hab. Marzena Fryczyńska (Instytut Przedsiębiorstwa), dr hab. prof. SGH Marcin Wojtysiak-Kotlarski (KZiF), dr Maria Pietrzak (KZiF), dr Iryna Degtyarova (Pełnomocniczka Rektora ds. kontaktów z uczelniami ukraińskimi), dr Jacek Lewicki (dyrektor ORSE) i dr Wojciech Stęchły (ORSE).
Rozwój liderów przyszłości
Projekt SGH.FutureLeaders.Bridge ma na celu wsparcie krajów transformujących się. Bazując na doświadczeniach szkoły letniej CIVICA4Ukraine, zostanie opracowany Intensywny Międzynarodowy Program Kształcenia (IMPK) w języku angielskim. W ramach projektu przewidziano dwie edycje kursu oraz pilotaż systemu cyfrowych poświadczeń.
Nagroda Banku Szwecji w dziedzinie nauk ekonomicznych (2024), przyznana za badania nad wpływem instytucji na dobrobyt, potwierdza znaczenie tego typu inicjatyw. Kształtując liderów dla krajów przechodzących transformację, przyczyniamy się do budowania solidnych fundamentów instytucjonalnych tych państw.
Adresaci projektu
Projekt jest skierowany do dwóch głównych grup beneficjentów:
- Studentów/studentek uczelni ekonomicznych i szkół biznesu z krajów o znaczącym potencjale rozwojowym.
- Wykładowców SGH, którzy będą uczestniczyć w szkoleniach, przygotują program kursu, przeprowadzą zajęcia, a także pełnić funkcję niezależnych asesorów walidujących efekty kształcenia.
Podnoszenie kompetencji
Głównym założeniem projektu jest wsparcie kompetencji przywódczych przyszłych liderów. Dodatkowo, kadra SGH zostanie przeszkolona w obszarach takich jak:
- Różnice kulturowe i nauczanie zespołów wielokulturowych.
- Tworzenie biznesowych gier symulacyjnych.
- Ocenianie, sprawdzanie i uznawanie kompetencji przenoszalnych i społecznych (ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji przywódczych) oraz mikropoświadczeń.
- Projektowanie programów nauczania z uwzględnieniem metod walidacji kompetencji przywódczych.