Harmonogram deklaracji – semestr zimowy 2022/2023
Pierwszy etap (deklarowanie preferencji)
Na tym etapie każdy student ma obowiązek za pośrednictwem Wirtualnego Dziekanatu dokonać wyboru przedmiotów, w których chciałby uczestniczyć w kolejnym semestrze, na podstawie obowiązującego go planu i programu studiów.
od 11 maja 2022 r. (środa), godz. 10:00 do 16 maja 2022 r. (poniedziałek), godz. 10:00
I etap deklaracji ma na celu zebranie informacji dotyczących liczby chętnych na poszczególne zajęcia. Zgromadzone dane stanowią podstawę decyzji o uruchomieniu poszczególnych przedmiotów. Prosimy o rozsądne i racjonalne wybory. W trakcie składnia deklaracji istnieje możliwość śledzenia liczby zgłoszeń na poszczególne przedmioty. Zajęcia uruchamiane są tylko po osiągnięciu minimalnej liczby zgłoszeń określonej w zarządzeniu Rektora.
UWAGA 1: Studenci, którzy według rankingu otrzymają przydział do uruchomionych przedmiotów, zostaną na nie zapisani automatycznie w drugim etapie deklaracji. Deklaracje złożone w pierwszym etapie nie są wiążące i można zrezygnować z automatycznie przydzielonego miejsca.
UWAGA 2: Studenci, którzy nie wezmą udziału w pierwszym etapie deklaracji, będą dopuszczeni do tworzenia swojego planu zajęć dopiero w trzecim etapie w ostatniej kolejności, a tym samym będą mieli bardzo ograniczony wybór. Nieprzystąpienie do pierwszego etapu nie stanowi żadnej podstawy do ubiegania się o zapisanie na zajęcia poza systemem deklaracji.
UWAGA 3: Studenci, którzy nie wezmą udziału w pierwszym etapie deklaracji, nie będą, poza uzasadnionymi przypadkami (np. studenci ostatniego semestru), otrzymywać zgody na zajęcia w trybie indywidualnym.
UWAGA 4: Studenci, którzy nie dokonają wyboru przedmiotów kierunkowych przypisanych do danego semestru zostaną na nie dopisani decyzją dziekańską, w szczególności studenci ostatniego semestru studiów, zostaną dopisani do obowiązkowych przedmiotów, których nie zrealizowali na poprzednich semestrach.
do 15 czerwca 2022 r. (środa)
Publikacja wstępnego planu zajęć na semestr zimowy 2022/2023
Drugi etap (wybór przedmiotów) – tylko dla studentów, którzy brali udział w pierwszym etapie
Studenci zapisują się na przedmioty na podstawie harmonogramu zajęć do konkretnych grup zajęć.
od 17 czerwca 2022 r. (piątek, godz. 10:00) do 23 czerwca 2022 r. (czwartek, godz. 10:00)
W tym etapie należy zapisać się na wybrane przez siebie przedmioty na podstawie udostępnionego harmonogramu zajęć. W przypadku zapisania się na określone przedmioty liczby studentów przekraczającej limit miejsc zostanie przeprowadzony ranking, w wyniku którego zapisy studentów z najniższym miejscem w rankingu zostaną anulowane. Dlatego warto przemyśleć wybór grup – czasem lepiej zapisać się do grupy z mniejszą liczbą chętnych i mieć pewność, że po rankingach zapis nie zostanie anulowany.
UWAGA 1: Studenci, którzy nie dokonają wyboru przedmiotów kierunkowych przypisanych do danego semestru zostaną na nie dopisani decyzją dziekańską, w szczególności studenci ostatniego semestru studiów, zostaną dopisani do obowiązkowych przedmiotów, których nie zrealizowali na poprzednich semestrach.
UWAGA 2: Część miejsc jest wstępnie zajęta przez studentów, którzy wzięli udział w pierwszym etapie deklaracji i zostali automatycznie zapisani na wybrane przedmioty. Można jednak dokonać rezygnacji z automatycznie przydzielonego miejsca, zwalniając miejsce dla innych chętnych. Nie dotyczy to przedmiotów kierunkowych przypisanych do danego semestru.
24-28 czerwca 2022 r.
Przerwa techniczna
Trzeci etap (korekta deklaracji) – etap obowiązkowy dla wszystkich studentów
Trzeci etap polega na uzupełnieniu brakujących przedmiotów, usuniętych w wyniku zbyt niskiej pozycji w rankingu lub zbyt mało licznych zgłoszeń na przedmiot. Można także zamienić grupę ćwiczeniową (w przypadku wolnych miejsc) lub wypisać się z zadeklarowanych zajęć nieobowiązkowych.
od 29 czerwca 2022 r. (środa, godz. 10:00) do 4 lipca 2022 r. (poniedziałek, godz. 10:00)
Dopisywanie i wypisywanie się z zajęć przez wszystkich studentów (wszystkie tryby).
Zapis za zgodą (dodatkowa korekta) – etap uzupełniający wyłącznie dla tych studentów, którzy z istotnych powodów muszą uzupełnić deklarację
od 1 października 2022 r. (sobota, godz. 10:00) do 10 października 2022 r. (poniedziałek, godz. 10:00) akceptacja zgłoszeń
W uzasadnionych przypadkach (rozwiązanie grupy, konieczność powtarzania przedmiotu) studenci mogą się dopisywać w miarę wolnych miejsc oraz ponad limit za zgodą wykładowcy, wyrażaną za pośrednictwem WD.
do 13 października 2022 r. (czwartek)
UWAGA: wpisanie na listę danego przedmiotu ponad limit będzie obowiązujące dopiero po zaakceptowaniu zgłoszenia w WD przez dydaktyka. W przypadku braku takiej akceptacji zgłoszenie zostaje anulowane.
od 11 października 2022 r. (wtorek, godz. 10:00) do 1 listopada 2022 r. (wtorek, godz. 10:00), weryfikacja do 7 listopada 2022 r. (poniedziałek)
Rezygnacja z wybranego przedmiotu zgodnie z paragrafem 23 p.12 Regulaminu studiów (WD – Kasowanie przedmiotu). Przy zgłaszaniu przedmiotu należy zwrócić uwagę na to, czy:
- jest to przedmiot obowiązkowy (kasowanie przedmiotów kierunkowych jest możliwe wyłącznie w przypadku, gdy jest to przedmiot alternatywny do już zrealizowanego),
- po skasowaniu przedmiotu student ma wystarczającą do zaliczenia semestru liczbę ECTS.
od 11 maja 2022 r. (środa, godz. 10:00) do 25 września 2022 r. (niedziela, godz. 10:00)
Zgłoszenia przez WD seminarium magisterskiego (dla studentów rozpoczynających seminarium w semestrze zimowym). Zgodnie z Regulaminem studiów ostateczny termin zgłoszenia seminarium upływa z końcem II semestru studiów.
Studenci pierwszego semestru składają deklaracje semestralne w terminach ustalonych w odrębnym harmonogramie.
Informacje dla studentów I roku studiów magisterskich
- Instrukcja dziekana
-
- Przed każdym kolejnym semestrem student jest zobowiązany dokonać zapisów na zajęcia, składając deklarację semestralną w terminie określonym w harmonogramie deklaracji. Obowiązek złożenia deklaracji studenckiej wynika z par. 12 ust. 1 pkt 1. Regulaminu studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz studiów jednolitych.
- Zgodnie z par. 34 Regulaminu studiów: „Dziekan skreśla studenta z listy studentów w przypadku niepodjęcia studiów w wymaganym terminie (za niepodjęcie studiów uważa się w szczególności nieuzasadnione niezłożenie deklaracji semestralnej)”.
- W przypadku niezłożenia deklaracji studenckiej w terminie lub złożenia niekompletnej deklaracji studenckiej, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, student może zostać wpisany decyzją dziekana na zajęcia dydaktyczne odpowiadające wymogom wynikającym z programu studiów.
- Studenci wnioskujący o zmianę kierunku powinni dochować szczególnej staranności przy wyborze przedmiotów.
- Deklaracje można składać wyłącznie za pośrednictwem Wirtualnego Dziekanatu.
- Łączna liczba punktów ECTS deklarowanych na dany semestr studiów magisterskich nie może być niższa niż 30, chyba że student posiada nadwyżkę ECTS z poprzednich semestrów.
- Przed ułożeniem indywidualnego planu studiów należy zapoznać się z ramową strukturą programu studiów obowiązującą w roku akademickim, w którym student rozpoczął studia, zwrócić uwagę na wszystkie wymogi dotyczące realizowanego kierunku studiów, w tym na sugerowaną kolejność realizacji przedmiotów kierunkowych i związanych z kierunkiem oraz prerekwizyty wpisane w sylabusach niektórych przedmiotów, praktyki zawodowe i szkolenia.
- Studentów obowiązuje plan i program studiów właściwy dla roku akademickiego, w którym je rozpoczęli, dostępny w Wirtualnym Dziekanacie w zakładce Programy i plany studiów I i II stopnia.
- Studenci II semestru studiów magisterskich zobowiązani są do wyboru promotora pracy dyplomowej do końca trwania semestru. Wybór dokonywany jest przez Wirtualnym Dziekanacie we wskazanych w harmonogramie deklaracji terminach.
- Zgodnie z Regulaminem studiów (par. 12, ust. 4) istnieje możliwość realizowania zajęć w trybie indywidualnym - wzór podania.
- Przedmioty wskazane przez studenta stają się dla niego wiążącym indywidualnym semestralnym planem studiów i podlegają obligatoryjnej realizacji w danym semestrze. Zmiany deklaracji możliwe są jedynie w Wirtualnym Dziekanacie w zakresie i terminach określonych w harmonogramie deklaracji.
- Informacje ogólne
-
Zgodnie z paragrafem 34 Regulaminu studiów: „Dziekan skreśla studenta z listy studentów w przypadku niepodjęcia studiów w wymaganym terminie (za niepodjęcie studiów uważa się w szczególności nieuzasadnione niezłożenie deklaracji semestralnej).”
- Przed każdym kolejnym semestrem student jest zobowiązany dokonać zapisów na zajęcia, składając deklarację semestralną w terminie określonym w instrukcji dziekańskiej.
- Studenci wnioskujący o zmianę kierunku powinni dochować szczególnej staranności przy wyborze przedmiotów.
- Deklaracje można składać wyłącznie za pośrednictwem Wirtualnego Dziekanatu w terminach, które są podane na stronie DSM oraz w WD. Łączna liczba punktów ECTS deklarowanych na dany semestr studiów magisterskich nie może być niższa niż 30, chyba że student posiada nadwyżkę ECTS z poprzednich semestrów.
- Przed ułożeniem indywidualnego planu studiów na najbliższy semestr należy sprawdzić dokładnie, jakie przedmioty są niezbędne do ukończenia realizowanego kierunku. W deklaracji semestralnej w pierwszym rzędzie należy wskazać przedmioty obowiązkowe na danym kierunku, a następnie przedmioty do wyboru (z listy przedmiotów związanych z kierunkiem i oferty przedmiotów do wyboru). Ponadto należy zapoznać się z ramową strukturą programu studiów obowiązującą w danym roku akademickim i zwrócić uwagę na wszystkie wymogi dotyczące realizowanego kierunku studiów, w tym na prerekwizyty wpisane w sylabusach niektórych przedmiotów oraz praktyki zawodowe.
- Studentów obowiązuje plan i program studiów właściwy dla roku akademickiego, w którym je rozpoczęli, dostępny w Wirtualnym Dziekanacie w zakładce Programy i plany studiów I i II stopnia. Dodatkowe informacje dotyczące zmian programowych, sugerowanej sekwencji realizacji przedmiotów lub ograniczeń odnośnie do uruchomień przedmiotów w danym semestrze są zamieszczane na stronie DSM. Informacje należy śledzić przed rozpoczęciem każdego etapu zapisów.
- Harmonogram zajęć na dany semestr jest publikowany na stronie DSM.
- Warto też wiedzieć, że zgodnie z Regulaminem studiów (par. 12, ust. 4) istnieje możliwość realizowania niektórych zajęć w trybie indywidualnym. W tym celu należy wypełnić podanie dostępne na stronie DSM.
Prosimy o rozważne decyzje. Przedmioty wskazane przez studenta stają się dla niego wiążącym indywidualnym semestralnym planem studiów i podlegają obligatoryjnej realizacji w danym semestrze. Nie ma możliwości wykreślenia, dopisania ani zamiany zadeklarowanych przez studenta przedmiotów poza systemem deklaracji w Wirtualnym Dziekanacie.
- Jednokrotne wypisanie się z przedmiotu
-
Zgodnie z regulaminem studiów student raz w czasie trwania studiów, najpóźniej na miesiąc po rozpoczęciu zajęć, może wskazać przedmiot, którego niezaliczenie nie będzie miało wpływu na zaliczenie semestru lub roku studiów. Nie dotyczy to przedmiotów określonych w programie studiów jako obowiązkowe.
Zasady wypisywania się z zajęć:
- Można wypisać się jedynie z przedmiotów, które nie są obowiązkowe, co oznacza, że nie można wypisywać się z przedmiotów podstawowych, obowiązkowych przedmiotów kierunkowych, lektoratów oraz WF-u w przypadku studiów licencjackich i konwersatorium z ekonomii w przypadku studiów magisterskich. Ponadto, nie można wypisywać się z przedmiotów powtarzanych. Wypisanie się z przedmiotu powtarzanego skutkowało będzie brakiem możliwości zaliczenia semestru.
- Każdy z przedmiotów dostępnych w formularzu jest opisany w sposób sugerujący, czy wypisanie z niego jest możliwe czy też nie. Niemniej z uwagi na różny status tych samych przedmiotów dla poszczególnych studentów (związany z różnymi kierunkami studiów, etc.), ww. informację należy traktować jedynie jako wskazówkę wymagającą weryfikacji (tj. sprawdzenia z indywidualnym programem i planem studiów).
- W formularzu student ma możliwość wyboru tylko jednego przedmiotu.
- Wybór przedmiotu dokonany przez studenta jest zapisywany w bazie danych. Niemniej w okresie udostępnienia formularza istnieje możliwość zmiany decyzji i wybrania innego przedmiotu z listy.
- W przypadku przedmiotów rozpoczynających się w połowie semestru nie będzie można się wypisać elektronicznie (tj. trzeba będzie złożyć podanie z prośbą o wypisanie; w podaniu należy się powołać na § 23 pkt 12 Regulaminu Studiów).
- Jeżeli decyzja dot. wypisania z danego przedmiotu będzie pozytywna, wówczas w kolumnie „Decyzja” pojawi się adnotacja „Przedmiot skasowany” (w przeciwnym razie pojawi się adnotacja „Wniosek odrzucony”).
Z przedmiotu będzie można się wypisać w Wirtualnym Dziekanacie wybierając opcję Kasowanie przedmiotu. Prosimy o zwrócenie uwagi, że jest tylko jedna taka możliwość w ciągu całego okresu studiów.
Termin otwarcia systemu – od 11 października 2022 r., godz. 10:00 do 1 listopada 2022 r., godz. 10:00.
Termin weryfikacji decyzji przez dziekanat – do 7 listopada 2022 r.
Dziekanat Studium Magisterskiego – Sekretariat
al. Niepodległości 162
tel.: 22 564 94 83, 22 564 94 80
e-mail: dsm@sgh.waw.pl
Obsługa studentów – Studium Magisterskie