Podyplomowe Studia Zarządzanie Produktami i Usługami
Podyplomowe Studia Zarządzanie Produktami i Usługami mają na celu pokazanie podejść, metod i technik, według których powinna przebiegać organizacja zarządzania produktami oraz skutecznych i efektywnych metod tworzenia optymalnego portfela produktów.

Atrakcyjny program – najnowsza wiedza, osiągnięcia i rozwiązania w zarządzaniu produktami i usługami

Praktyczne kompetencje – umiejętność wykorzystywania najnowszych rozwiązań do zarządzania produktami

Renomowana kadra – unikalny dobór wykładowców oraz doświadczonych menedżerów, analityków, badaczy i doradców
Dlaczego warto?
- Studia dostarczą nie tylko wiedzę o tym, na czym polega praca menedżera produktów w obszarze business to customer, ale także pomagają rozwijać kompetencje niezbędne w procesie zarządzania produktami i zespołami produktowymi.
- Proces kształcenia odbywa się w oparciu o wykorzystywane praktyczne przykłady, analizę studiów przypadku w czasie interaktywnych zajęć o charakterze warsztatów.
- Zdobyta wiedza i kompetencje stanowią cenne wsparcie w dalszej karierze zawodowej.
- Zajęcia prowadzi unikalna kadra wykładowców, doświadczonych menedżerów związanych z zarządzaniem produktami i markami oraz osób zajmujących się analizami, badaniami i doradztwem.
- Dodatkowo studia dają możliwość poznania w trakcie zajęć licznych praktyków i otwierają na współpracę ze środowiskami zrzeszającymi menedżerów produktów i usług.
Czy dla mnie?
Podyplomowe Studia Zarządzanie Produktami i Usługami są polecane osobom pracującym w obszarze zarządzania produktami i usługami w obszarze business to customer lub planującym rozwój kariery zawodowej na takich stanowiskach, jak:
- menedżerowie produktów,
- menedżerowie usług,
- menedżerowie sprzedaży,
- specjaliści z marketingu,
- a także wszystkim osobom, które zamierzają poszerzyć wiedzę w obszarze zarządzania produktami i usługami.
Program
BLOK I. PRODUKT i USŁUGA NA RYNKU (52 godz.)
- Współczesne uwarunkowania rynkowe zarządzania produktami i usługami
- Potrzeby klientów, potrzeby konsumentów
- Segmentacja rynku
- Analiza rynku
- Marketing strategiczny
- Problemy Zarządzania Produktami i Usługami
- Problemy product management – zarządzanie ceną
- Aspekty prawne zarządzania produktami i usługami na rynku
BLOK II. ORGANIZACJA ZARZĄDZANIA PRODUKTAMI I USŁUGAMI (52 godz.)
- Analiza rynku - strategie zarządzania produktami i usługami – Blue Ocean
- Badania rynkowe i marketingowe
- Wizerunek rynkowy i PR produktów i usług
- Etyka w zarządzaniu produktami i usługami
- Wargaming – symulacja rynkowa zarządzania produktami
- Budowanie silnej marki produktów i usług. Budowanie marki w Internecie
- Problemy product management – Doświadczenia branży farmaceutycznej zarządzaniu efektywnością komercyjną.
- Commercial Excellence; Key Account; Sales Force Effectiveness Management.
- Kształtowanie portfela produktów i usług
BLOK III PROCES OD PROJEKTU DO PRODUKTU / USŁUGI INNOWACYJNOŚĆ I ZARZĄDZANIE PRODUKTEM i PROJEKTEM ZWIĄZANYM Z PRODUKTAMI (30 godz.)
- Zarządzanie zespołem dla product managera
- Rozwój osobisty dla product managera
- Product management
- Marketing strategiczny a innowacje
BLOK IV. FINANSE PRODUKTÓW I USŁUG (12 godz.)
- Aspekty finansowe
- Marketing strategiczny – wskaźniki marketingowe
BLOK V. LOGISTYKA i SPRZEDAŻ PRODUKTÓW i USŁUG (10 godz.)
- Analizy portfelowe
- ZPiU w sieci – Product i usługa Digitalu
BLOK VI. KOMUNIKACJA – PRODUKT i USŁUGA (14 godz.)
- Planowanie mediów
- Media społecznościowe w zarządzaniu produktami i usługami
Razem: 170 godz.
Kierownik studiów
Kierownik Katedry Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Przewodnicząca Rady naukowej dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości SGH. Kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzania Produktami i Usługami SGH. Specjalizuje się w problematyce ładu korporacyjnego, społecznej odpowiedzialności biznesu i zarządzania strategicznego.
Wykładowcy
Profesor w Katedrze Teorii Zarządzania SGH. Kierownik Canadian Executive MBA Program (CEMBA) Centrum Programów MBA. Specjalizuje się w kulturowych aspektach fuzji i przejęć, zarządzaniu transkulturowym, zachowaniach organizacyjnych, społecznej odpowiedzialności biznesu.

Profesor w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie zajmuje się przywództwem w biznesie, społeczną odpowiedzialnością biznesu, analizą nowoczesnych modeli organizacji i transformacją cyfrową, badaniami satysfakcji i zaangażowania pracowników oraz public relations.
Więcej informacji: http://web.sgh.waw.pl/~rmrowka/
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Od początku kariery naukowej związana z Katedrą Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Sekretarz Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach, adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania.
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania. Od początku swojej pracy naukowej związana ze Szkoła Główną Handlową w Warszawie, najpierw jako asystent w Katedrze Polityki Gospodarczej, następnie Zarządzania w Gospodarce, by od 1997 r. na stałe związać się z ubezpieczeniami oraz Katedrą Ryzyka i Ubezpieczeń, w której pracuje jako adiunkt.
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania SGH. Specjalizuje się w społeczno-kulturowych aspektach zarządzania - symbolizmie marek i marketingu kulturowym oraz uwarunkowaniach zachowań współczesnych konsumentów.

Profesor w Zakładzie Otoczenia Biznesu w Instytucie Przedsiębiorstwa w SGH. Kierownik Zakładu Otoczenia Biznesu. Kierownik Studiów Podyplomowych Akademia Profesjonalnego Coacha oraz Studiów Podyplomowych Technologie i Procesy Przyszłości. Ekspert w IMMOQEE. Koordynator merytoryczny programu Global Biznes Practicum w ramach SGH-MBA.
Konsultant biznesowy, mówca motywacyjny. Wykładowca studiów podyplomowych SGH. Ekspert w zakresie wzrostu przychodów, zarządzania sprzedażą, budowania standardów sprzedaży i obsługi klienta. W zespole konsultantów Extend, odpowiada za projekty doradcze w obszarze zarządzania sprzedażą oraz przywództwa.
Partner w agencji doradztwa strategii marki CPC Brand Consultants. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Ming Chuang University na Tajwanie, oraz Miami Ad School San Francisco. Wykładowca i członek rady programowej Szkoły Strategii Marki SAR, członek kapituły konkursu Papaya Young Directors, juror konkursu Effie Awards.
Manager marketingu i sprzedaży w obszarach technologicznych. Absolwent Politechniki Śląskiej i Wyższej Szkoły Bankowej. Uczestnik programów INSEAD, London Business School. Aktywny biznesowo od lat 90, od ponad 20 lat z wyboru manager wykonawczy. Posiada wysoką ekspertyzę w marketingu i sprzedaży na rynku konsumenckim (B2C) i biznesowym (B2B).
HR manager, ekspert ds. szkoleń, rozwoju z około 20-letnim doświadczeniem na rynku polskim i międzynarodowym (branże finansowa, retail, HoReCa ). Lider nastawiony na integrację funkcji HR z biznesem, wspierający rozwój i umacnianie pozycji rynkowej firm. Blisko współpracujący z zarządami spółek.
Dyrektor Instytutu Zarządzania Wartością SGH, kierownik Katedry Marketingu Wartości SGH. Doradca Deutsche Bank Polska, ekspert w firmach consultingowych, badań rynku (4PResearch Mix, PTBRiO) oraz członek komitetów inwestycyjnych. Specjalizuje się w badaniach klientów indywidualnych i instytucjonalnych.
Rekrutacja
Rekrutacja zakończona.
Na każdą edycję przyjmowanych jest około 20–25 słuchaczy.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
- umowa o warunkach odpłatności za studia,
- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- obecność na zajęciach,
- egzamin – praca zaliczeniowa,
- przygotowanie w formie pisemnej pracy końcowej i jej obrona.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi: 8500 zł (wpłata jednorazowa przy zapisie).
Istnieje możliwość płatności w dwóch ratach, jednak wówczas opłata wynosi 8800 zł.
Struktura wpłat wygląda następująco:
- I rata – 4800 zł – płatna przy zapisie
- II rata – 4000 zł do 31 stycznia 2023 r.
Nie pobieramy opłaty rekrutacyjnej.
Czesne obejmuje koszt wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
informacje dla kandydatów
dr Tomasz Serwański
tel.: +48 534 833 100
e-mail: tserwa@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
prof. dr hab. Maria Aluchna
tel.: +48 22 564 93 40
e-mail: maluch@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Zarządzania i Finansów
Katedra Teorii Zarządzania
al. Niepodległości 162, bud. „M”, pok. 327
02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Katedra Teorii Zarządzania
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w piątki 17:00–20:40 i soboty 8:30–17:30.
- Opłata za całość studiów: 8500 zł (możliwe raty).

prof. dr hab. Maria Aluchna
tel.: +48 22 564 93 40
e-mail: maluch@sgh.waw.pl
dr Tomasz Serwański
tel.: +48 534 833 100
e-mail: tserwa@sgh.waw.pl
