Podyplomowe Studia Menedżerów Kultury
Podyplomowe Studia Menedżerów Kultury odpowiadają na zmiany i potrzeby rynku kultury oraz dostarczają wiedzy i umiejętności niezbędnych do skutecznego zarządzania zarówno instytucjami kultury, jak i karierą artystów.

Sprawdzona kadra – zgrany team pracowników SGH i doświadczonych menedżerów kultury

Zbilansowany program – gwarantujący odpowiednie proporcje między teorią i praktyką

Wciągające zajęcia – z wykorzystaniem nowoczesnych, angażujących metod dydaktycznych
Dlaczego warto?
- Jako organizatorzy, wykładowcy i słuchacze dzielimy tę samą wizję rozwoju kultury, co pomaga nam rozumieć potrzeby uczestników rynku kultury.
- Dzięki studiom tworzymy pomosty między kulturą i biznesem, a czas (miło) spędzany na zajęciach jest też czasem poznawania nowych ludzi, wymiany doświadczeń, tworzenia kulturowych aliansów.
Czy dla mnie?
Podyplomowe Studia Menedżerów Kultury polecane są szczególnie dla:
- menedżerów odpowiadających za różne obszary działalności instytucji kultury, którzy chcą poszerzyć swoje kompetencje zarządcze,
- przyszłych menedżerów instytucji kultury, którzy chcą zrozumieć specyfikę rynku kultury,
- przedstawicieli świata kultury zainteresowanych zdobyciem kompetencji menedżerskich,
- osób, które planują działalność na rynku kultury,
- oraz dla wszystkich tych, którzy chcą zrozumieć działanie rynku kultury.
Program
Blok I. Ekonomika kultury
- Ekonomika kultury (12 godz.)
- Dyplomacja kulturalna (4 godz.)
Blok II. Zarządzanie
- Podstawy zarządzania (8 godz.)
- Zarządzanie czasem (6 godz.)
- Zarządzanie projektami ( 8 godz.)
- Zarządzanie personelem (8 godz.)
Blok III. Marketing
- Plan marketingowy (12 godz.)
- Kreowanie marki na rynku kultury (6 godz.)
- Kreowanie wizerunku organizacji z wykorzystaniem internetu i mediów społecznościowych (6 godz.)
- Sponsoring (6 godz.)
- Kontakty z mediami (4 godz.)
- Wystąpienia publiczne. Sztuka prezentacji (siebie) (8 godz.)
- Negocjacje (6 godz.)
Blok IV. Aspekty prawne prowadzenia działalności kulturalnej w sferze kultury
- Prawo autorskie (10 godz.)
- Formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej w sferze kultury (8 godz.)
- Umowy handlowe (6 godz.)
- Zamówienia publiczne (6 godz.)
- Kontrakty menedżerskie (4 godz.)
Blok V. Aspekty finansowe działalności w sferze kultury
- Podstawy zarządzania finansami (12 godz.)
- Źródła finansowania kultury. Fundusze UE (10 godz.)
- Crowdfunding (4 godz.)
- Aspekty podatkowe wybranych form działalności gospodarczej (4 godz.)
Blok VI. Aspekty psychologiczne
- Psychologia pracy zespołowej (12 godz.)
- Coaching dla menedżerów kultury (6 godz.)
- Wywierania wpływu (4 godz.)
Razem: 180 godz.
Kierownik studiów
Absolwentka SGH. Dwukrotna stypendystka DAAD. Pracownik Katedry Marketingu Międzynarodowego.
Specjalistka w zakresie współpracy międzyorganizacyjnej, internacjonalizacji przedsiębiorstw, kulturowych uwarunkowań biznesu międzynarodowego, marketingu i marketingu międzynarodowego. Autorka książki „Wpływ kultury na jakość relacji w międzynarodowej współpracy przedsiębiorstw” oraz kilkudziesięciu publikacji w krajowych i zagranicznych czasopismach naukowych. Wykładowca przedmiotów takich jak: marketing, marketing na rynku instytucjonalnym, kulturowe uwarunkowania biznesu międzynarodowego, międzynarodowe transakcje gospodarcze oraz umiędzynarodowienie przedsiębiorstwa. Członkini EIBA oraz AIB. Jej wcześniejsze doświadczenia zawodowe związane są z branżą ubezpieczeniową i spedycyjną.
Wykładowcy

Profesor zwyczajny, ekonomistka i teoretyk zarządzania w kulturze i przemysłach kreatywnych. Polska prekursorka dyscypliny naukowej ekonomika kultury. Fundatorka i pierwszy prezes Fundacji Pro Cultura. Od 2017 roku kieruje Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS.
Doktor nauk ekonomicznych, absolwentka Szkoły Głównej Planowania i Statystyki (obecnie: SGH). Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących kierowania ludźmi, zarządzania czasem i zarządzania zasobami ludzkimi oraz systemach informacyjno-decyzyjnych jak również w teorii i praktyce sukcesu. Od początku swojej kariery zawodowej związana z SGH, posiada tytuł doktora i jest starszym wykładowcą w Zakładzie Zarządzania w Gospodarce, Instytut Zarządzania, w Kolegium Zarządzania i Finansów.

Posiada wieloletnie doświadczenie zdobyte w firmach z branży farmaceutycznej, FMCG, IT, bankowości oraz liniach lotniczych, gdzie zajmowała stanowiska menedżerskie związane z obszarem marketingu, public relations, komunikacji wewnętrznej oraz HR. Pracowała również w wielu projektach międzynarodowych, dzięki czemu posiada dobre zrozumienie różnic międzykulturowych. Obecnie pracuje w Londynie, w firmie farmaceutycznej GlaxoSmithKline, gdzie pełni funkcję globalnego szefa HR dla funkcji R&D.

Absolwentka Instytutu Stosunków Międzynarodowych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Prawa Europejskiego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Doktor ekonomii – praca doktorska obroniona w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka publikacji z zakresu możliwości finansowania kultury.
Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w stosowaniu procedur udzielania zamówień publicznych, autor komentarzy i porad z zakresu stosowania USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH publikowanych miedzy innymi w Dzienniku Gazecie Prawnej oraz portalu komunikaty.pl. Prowadzi zajęcia z zakresu zamówień publicznych miedzy innymi na SGH oraz Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi.

Właściciel firmy doradczo- szkoleniowej „OCZKOŚ PERFECT IMAGE”. Aktor, reżyser filmowy i telewizyjny. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Doradca i mentor wizerunkowy ludzi biznesu, polityki, show biznesu.

Profesor zwyczajny prawa, doktor ekonomii, adwokat (Stowarzyszenie Grimaldi). Autor 9 książek oraz ponad 300 innych publikacji naukowych, które ukazały się w Polsce, Danii, Francji, Mołdawii, na Ukrainie oraz w USA. Autor znacznej liczby ekspertyz dla sektora prywatnego i publicznego.

Prezes Zarządu Sponsoring Expert Sp. z o.o. założonej w roku 2001. Wykładowca i współtwórca programu studiów podyplomowych „Marketing sportu” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (Kolegium Gospodarki Światowej). Współtwórca metody oceny skuteczności dotarcia marki Sponsor Brand Index.
Rekrutacja
Rekrutacja na 33. edycję studiów została zakończona.
34. edycja studiów zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2023/2024. Zajęcia rozpoczną się w październiku 2023 r.
Rekrutacja rozpocznie się w maju 2023 r.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
- umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument
- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- aktywne uczestnictwo w zajęciach,
- przygotowanie raportów potwierdzających zdobytą wiedzę i umiejętności oraz
- pozytywna ocena uzyskana na egzaminie końcowym.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 6200 zł.
Płatność możliwa jednorazowo wraz ze złożeniem dokumentów lub w dwóch równych ratach:
I rata – płatna przy zapisie,
II rata – płatna do 31 stycznia 2023 r.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr Agnieszka Zawada
tel.: +48 22 564 74 31
e-mail: azawada@sgh.waw.pl
INFORMACJE DLA KANDYDATÓW
mgr inż. Karolina Nivette
tel.: +48 22 564 93 49
e-mail: knivet@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Lidia Danik, prof. SGH
e-mail: ldanik@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Kolegium Gospodarki Światowej
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Gospodarki Światowej
Katedra Marketingu Międzynarodowego
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w soboty 9:50–16:50 i niedziele 9:00–14:15.
- Opłata za całość studiów: 6200 zł (możliwe raty).

dr hab. Lidia Danik, prof. SGH
e-mail: ldanik@sgh.waw.pl
Informacji dla kandydatów udziela:
mgr inż. Karolina Nivette
tel.: +48 22 564 93 49
e-mail: knivet@sgh.waw.pl
mgr Agnieszka Zawada
tel.: +48 22 564 74 31
e-mail: azawada@sgh.waw.pl
