Podyplomowe Studia Akademia Menedżerska – Nowoczesna Praktyka Zarządzania Firmą
Podyplomowe Studia Akademia Menedżerska – Nowoczesna Praktyka Zarządzania Firmą są okazją do zaktualizowania, uzupełnienia i poszerzenia wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania dużym, średnim i małym przedsiębiorstwem w nowej rzeczywistości społeczno-gospodarczej.

Atrakcyjny program – kompleksowa wiedza menedżerska z zakresu zarządzania głównymi sferami przedsiębiorstwa

Uniwersalne studia – dla każdego, kto ukończył studia wyższe, bez względu na wykształcenie i przygotowanie zawodowe

Wygodna forma – zajęcia tylko w soboty umożliwiają godzenie nauki z pracą zawodową i obowiązkami rodzinnymi
Dlaczego warto?
- Studia dostarczają kompleksowej wiedzy z zakresu zarządzania głównymi sferami przedsiębiorstwa, takimi jak produkcja, handel, finanse, marketing, logistyka, TQM czy zasoby ludzkie.
- Pozwalają identyfikować, diagnozować i projektować rozwiązania problemów występujących w praktyce zarządczej oraz dają niepowtarzalną okazję przećwiczenia tego na konkretnych przykładach.
- Umożliwiają konfrontację własnej wiedzy i umiejętności z najlepszymi praktykami przodujących firm.
- Praca końcowa, jaką jest gotowy autorski biznesplan, inspiruje absolwentów studiów do zakładania nowej działalności gospodarczej lub usprawniania dotychczasowej.
- Zajęcia odbywają się tylko w soboty, co ułatwia łączenie nauki z obowiązkami zawodowymi, rodzinnymi i domowymi; w efekcie średnio 99% uczestników naszych studiów kończy je w terminie.
Czy dla mnie?
Podyplomowe Studia Akademia Menedżerska – Nowoczesna Praktyka Zarządzania Firmą adresowane są do szerokiego grona odbiorców:
- osób zawodowo zajmujących się zarządzaniem oraz
- osób planujących zająć się zarządzaniem w najbliższej przyszłości,
czyli do obecnych i przyszłych menedżerów małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.
Program
Bloki tematyczne:
- Zarządzanie firmą w nowej gospodarce (30 godz.)
- Marketing (30 godz.)
- Zarządzanie finansami (30 godz.)
- Logistyka i zarządzanie logistyczne (10 godz.)
- TQM - kompleksowe zarządzanie firmą we współczesnej gospodarce globalnej. Podejście jakościowe (10 godz.)
- Biznesplan (10 godz.)
- Techniki menedżerskie (10 godz.)
- Zarządzanie zasobami ludzkimi (10 godz.)
- Zarządzanie strategiczne (30 godz.)
- Etyka w biznesie (10 godz.)
- Negocjacje handlowe (10 godz.)
- Przygotowanie pracy projektowej i konsultacje z tym związane (40 godz.)
Razem 230 godz.
Szczegółowy program:
blok i. Zarządzanie firmą w nowej gospodarce (30 godz.)
- Organizacja jako podmiot zarządzania. Podejście systemowe do organizacji
- Zarządzanie organizacją w konkurencyjnym otoczeniu. Społeczna odpowiedzialność biznesu i modele biznesowe
- Granice i struktury współczesnych organizacji. Od struktur hierarchicznych do heterarchii
- Grupy kapitałowe działalności gospodarczej, sieci powiązań gospodarczych i modele sieciowych społeczności współpracy
- Zmiany w organizacji i innowacje techniczne, rynkowe i społeczne
- Decyzje, władza i przywództwo. Biznesmen, menedżer i przedsiębiorca
blok ii. Marketing (30 godz.)
- Marketing – umiejętność patrzenia na klienta
- Zmiany w otoczeniu marketingowym
- Zachowania nabywców
- Proces segmentacji rynku
- Rozwój nowych produktów i zarządzanie produktem
- Stosowane strategie cenowe
- Zarządzanie kanałami marketingowymi
- Zintegrowana komunikacja marketingowa
- Wdrażanie i kontrola strategii marketingowej
blok iii. Zarządzanie finansami (30 godz.)
- Część I: Rachunkowość finansowa
- Istota, podstawy prawne i organizacja rachunkowości w przedsiębiorstwie
- Operacje gospodarcze i ich ewidencja
- Majątek i źródła finansowe
- Przychody, koszty i wyniki finansowe
- Sprawozdania finansowe
- Analiza i ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdań (analiza bilansu; analiza rachunku zysków i strat; analiza przepływów pieniężnych; analiza zmian w kapitale)
- Analiza wskaźnikowa sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
- Część II: Rachunkowość zarządcza
- Rachunkowość finansowa a zarządcza
- Planowanie finansowe
- Rachunek kosztów
- Analiza progu rentowności
- Analiza wrażliwości
- Analiza efektywności projektów inwestycyjnych
- Budżetowanie i controlling finansowy
- Wycena wartości przedsiębiorstwa
blok iv. Logistyka i zarządzanie logistyczne (10 godz.)
- Część I: Logistyka
- Definicje, podstawowe zasady i podsystemy w logistyce
- Przyczyny rozwoju logistyki na świecie i w Polsce
- Logistyka a zarządzanie łańcuchem dostaw
- Część II: Zarządzanie logistyczne
- Podstawowe decyzje logistyczne w transporcie
- Zarządzanie zapasami i składami
- Logistyczna obsługa klienta
- Rachunek kosztów w logistyce
- Tendencje rozwojowe zarządzania logistycznego w XXI wieku
- Analiza przypadków logistycznych
blok v. TQM - kompleksowe zarządzanie firmą we współczesnej gospodarce globalnej. Podejście jakościowe (10 godz.)
- Wprowadzenie do zarządzania jakością
- Zarządzanie jakością w świetle poglądów jej pionierów
- Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM)
- Filary koncepcji TQM
- Typowe elementy infrastruktury, polityki i narzędzia TQM
- Wdrażanie systemu zarządzania jakością. Ocena systemu
- Metody wdrażania TQM – polska praktyka gospodarcza
blok vi. Biznesplan (10 godz.)
- Istota i funkcje biznesplanu
- Zasady metodyczne przygotowania biznesplanu
- Zastosowanie biznesplanu
- Standardy wykonawcze biznesplanu
- Biznesplan małego przedsiębiorstwa
- Biznesplan dużego przedsiębiorstwa
- Biznesplan projektu inwestycyjnego
blok vii. Techniki menedżerskie (10 godz.))
- Zarządzanie czasem
- Zarządzanie konfliktami
- Zarządzanie stresem
- Zarządzanie przez cele
- Zarządzanie przez delegowanie uprawnień
- Zarządzanie problemami
- Zarządzanie zmianą
blok viii. Zarządzanie zasobami ludzkimi (10 godz.)
- Istota i struktura zasobów ludzkich
- System zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
- Analiza pracy i wartościowanie pracy
- Rekrutacja i selekcja
- Nowoczesne systemy wynagradzania
- Ocenianie i rozwój
- Zwalnianie, w tym: monitorowanie
blok ix. Zarządzanie strategiczne (30 godz.)
- System zarządzania strategicznego
- Podstawowe rodzaje strategii przedsiębiorstwa
- Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
- Budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
- Kluczowe czynniki determinujące skuteczność zarządzania strategicznego
blok x. Etyka w biznesie (10 godz.)
- Handel - gdzie jest granica etyki?
- Etyka w handlu międzynarodowym – odpowiedzialny biznes
- Postawy kupieckie, marketingowe a etyka
- Rola managera, lidera, szkoleniowca
- Expose szefa – komunikacja
- Etyczne nagradzanie
- Praca z manipulującym pracownikiem
- Etyczne karanie
blok xi. Negocjacje handlowe (10 godz.)
- Proces sprzedaży i negocjacji – współczesne trendy sprzedaży
- Przygotowanie do negocjacji, ustalenie strategii, taktyk i zmiennych
- Rozpoczęcie negocjacji: debiutowe gry kupieckie, budowanie korzystnej relacji negocjacyjnej
- Stanowiska i strategie negocjacji kupców
- Taktyki kupieckie
- Odkrywanie ważnych interesów kupca
- Prezentowanie oferty
- Ochrona kluczowych interesów, asertywność w negocjacjach
- Targowanie, strategia ustępstw
- Zamykanie negocjacji
Przygotowanie pracy projektowej i konsultacje z tym związane (40 godz.)
Kierownik studiów

Profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, pracownik Katedry Teorii Zarządzania. Prowadzi zajęcia z zarządzania na wszystkich formach studiów. W 2008 r. znalazła się na studenckiej liście „Top 10” — najlepszych pracowników dydaktycznych SGH. Zainteresowania naukowe: teoria zarządzania, podejście systemowe i prakseologiczne do organizacji, kształcenie menedżerów, konkurencyjność przedsiębiorstw, CSR.
Wykładowcy
Profesor Uniwersytetu Łódzkiego, pracownik Katedry Strategii oraz Zarządzania Wartością Przedsiębiorstwa. Kierownik i założyciel Centrum Analiz Biznesowych na Wydziale Zarządzania UŁ. Sześciokrotnie otrzymał nagrody Rektora UŁ. Odznaczony Medalem Brązowym za Długoletnią Służbę, przyznanym postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
Profesor zwyczajny Uniwersytetu Łódzkiego, kierownik Zakładu Zarządzania Strategicznego na Wydziale Zarządzania. Znany w Polsce ekspert w dziedzinie zarządzania strategicznego oraz ładu korporacyjnego. Wykładowca studiów Executive MBA w PAM Center przy Uniwersytecie Łódzkim oraz studiów podyplomowych w SGH.
Profesor Uniwersytetu Łódzkiego, pracownik dydaktyczno-naukowy Katedry Strategii i Zarządzania Wartością Przedsiębiorstwa. Także zastępca dyrektora ds. ekonomiczno-finansowych Instytutu Medycyny Pracy im. prof. dra med. Jerzego Nofera w Łodzi i przewodniczący Rady Nadzorczej Regionalnego Funduszu Rozwoju Województwa
Łódzkiego Sp. z o.o.
Profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, pracownik Katedry Teorii Zarządzania. Prowadzi zajęcia z zarządzania na wszystkich formach studiów. W 2008 r. znalazła się na studenckiej liście „Top 10” — najlepszych pracowników dydaktycznych SGH. Zainteresowania naukowe: teoria zarządzania, podejście systemowe i prakseologiczne do organizacji, kształcenie menedżerów, konkurencyjność przedsiębiorstw, CSR.
Doktor ekonomii w zakresie zarządzania, adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, kierownik studiów magisterskich Zarządzanie marką i strategie marketingowe oraz studiów podyplomowych Zarządzanie marketingowe. Członkini Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Członkini Stowarzyszenia ACR (Association for Consumer Research), EMAC (European Marketing Academy) oraz AAA (American Advertising Association).
Doktor ekonomii w zakresie zarządzania, absolwent Szkoły Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie (dawna nazwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie). Pracownik naukowo-dydaktyczny w SGH oraz w Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania. Od ponad trzydziestu lat zajmuje się doradztwem z zakresu zarządzania dla przedsiębiorstw.
Zastępca dyrektora Centrum Współpracy Międzynarodowej SGH i menedżer akademicki Programu CEMS, absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego SGH. Stypendysta rządu kanadyjskiego oraz Fundacji Mellona (USA). Stażysta naukowy w uniwersytetach Carleton (Ottawa), Calgary, University of British Columbia w Vancouver oraz Carlson School of Management w Uniwersytecie Minnesota.
Posiada doświadczenie sprzedażowe, negocjacyjne, szkoleniowe i managerskie począwszy od lat 90 ub. wieku. W Nova Consulting specjalizuje się w projektach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, projektami sprzedażowymi, rozwojem kompetencji sprzedażowych, przywódczych, zarządczych oraz szkoleń On The Job.
Opinie o studiach
Studia te posiadają wszechstronny i kompleksowy program nauczania, adekwatny dla osób zajmujących stanowiska kierownicze w swoich firmach i chcących rozwijać swoje kompetencje. Studia dostarczają zarówno wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej (z wykorzystaniem ćwiczeń i form interaktywnych) z zakresu zarządzania takimi obszarami jak np. finanse, marketing, HR, czy logistyka. Wiele godzin jest również poświęconych świadomemu budowaniu całościowej i długofalowej strategii firmy. Jestem bardzo zadowolony z odbycia tych studiów!
Wspaniałe studia, dobrze ułożony program, charyzmatyczni prowadzący, mnóstwo praktycznej wiedzy. Szczerze polecam. Te studia naprawdę poszerzają horyzonty!
Studia spełniły moje oczekiwania. Uczelnia i jej wykładowcy stanęli na wysokości zadania. Mam pewność, że duża pigułka wiedzy, jaka została mi zaaplikowana w czasie tych studiów, przyniesie oczekiwane rezultaty. Polecam wszystkim!
Studia menedżerskie w SGH są studiami bardzo interesującymi i poruszającymi ważne zagadnienia. Przedstawiają wszystkie ważne tematy w pigułce, wykorzystując przede wszystkim wiedzę praktyczną. Zgłębienie wiedzy w ramach każdego bloku to pięć lat studiów, stąd trzeba byłoby na to poświęcić 50 lat studiowania, a tu wszystko zamyka się w jednym roku. Polecam te studia!
Rekrutacja
Rekrutacja zakończona.
Jest to rekrutacja otwarta, odbywa się na zasadzie rezerwacji miejsc poprzez rejestrację w Systemie Studiów Podyplomowych SGH. Następnie wymagane jest opłacenie czesnego i dostarczenie kompletu dokumentów. Spełnienie tych warunków jest równoznaczne z przyjęciem na studia.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Data rozpoczęcia studiów: 26 listopada 2022 r.
Data zakończenia studiów: 28 października 2023 r.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
- umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument
- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- udział w zajęciach i zaliczenie wszystkich dwunastu przedmiotów wyszczególnionych w programie studiów (nazwy przedmiotów odpowiadają nazwom bloków tematycznych),
- zdanie trzech egzaminów z następujących przedmiotów:
- marketing,
- zarządzanie finansami,
- zarządzanie strategiczne,
- przygotowanie i obrona pracy końcowej: biznesplan - praca projektowa.
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia w SGH Studiów Podyplomowych Akademia Menedżerska – Nowoczesna Praktyka Zarządzania Firmą, studiów w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 7900 zł.
W wyjątkowych przypadkach istnieje możliwość dokonania wpłaty w dwóch ratach:
- I rata: 4400 zł (płatna przy zapisie),
- II rata: 3500 zł (płatna najpóźniej do 28 lutego 2023 r.).
W ramach opłaty SGH zapewnia niezbędne materiały dydaktyczne. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr Katarzyna Uljasz-Rawa
tel.: +48 885 835 351
e-mail: kasiara@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Urszula Ornarowicz, prof. SGH
tel.: +48 502 202 975
e-mail: uornar@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Katedra Teorii Zarządzania
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
SEKRETARIAT STUDIÓW
Instytut Infrastruktury, Transportu i Mobilności
ul. Madalińskiego 6/8, budynek M, pokój 314
02-513 Warszawa
tel.: +48 22 564 73 14
Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Katedra Teorii Zarządzania
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się zwykle dwa razy w miesiącu, w soboty 9:00–18:00.
- Opłata za całość studiów: 7900 zł (możliwe raty).

dr hab. Urszula Ornarowicz, prof. SGH
tel.: +48 502 202 975
e-mail: uornar@sgh.waw.pl
mgr Katarzyna Uljasz-Rawa
tel.: +48 885 835 351
e-mail: kasiara@sgh.waw.pl
