Podyplomowe Studia Akademia Menedżerska – Nowoczesna Praktyka Zarządzania Firmą

Podyplomowe Studia Akademia Menedżerska – Nowoczesna Praktyka Zarządzania Firmą są okazją do zaktualizowania, uzupełnienia i poszerzenia wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania dużym, średnim i małym przedsiębiorstwem w nowej rzeczywistości społeczno-gospodarczej. 

Atuty kierunku
Żarówka ikona

Atrakcyjny program – kompleksowa wiedza menedżerska z zakresu zarządzania głównymi sferami przedsiębiorstwa

Przełącznik wybór ikona mała

Uniwersalne studia – dla każdego, kto ukończył studia wyższe, bez względu na wykształcenie i przygotowanie zawodowe

Kalendarz i symbol ustawień

Wygodna forma – zajęcia tylko w soboty umożliwiają godzenie nauki z pracą zawodową i obowiązkami rodzinnymi

Dlaczego warto?

  • Studia dostarczają kompleksowej wiedzy z zakresu zarządzania głównymi sferami przedsiębiorstwa, takimi jak produkcja, handel, finanse, marketing, logistyka, TQM czy zasoby ludzkie.
  • Pozwalają identyfikować, diagnozować i projektować rozwiązania problemów występujących w praktyce zarządczej oraz dają niepowtarzalną okazję przećwiczenia tego na konkretnych przykładach. 
  • Umożliwiają konfrontację własnej wiedzy i umiejętności z najlepszymi praktykami przodujących firm.  
  • Praca końcowa, jaką jest gotowy autorski biznesplan, inspiruje absolwentów studiów do zakładania nowej działalności gospodarczej lub usprawniania dotychczasowej.
  • Zajęcia odbywają się tylko w soboty, co ułatwia łączenie nauki z obowiązkami zawodowymi, rodzinnymi i domowymi; w efekcie średnio 99% uczestników naszych studiów kończy je w terminie.

Czy dla mnie?

Podyplomowe Studia Akademia Menedżerska – Nowoczesna Praktyka Zarządzania Firmą adresowane są do szerokiego grona odbiorców:

  • osób zawodowo zajmujących się zarządzaniem oraz 
  • osób planujących zająć się zarządzaniem w najbliższej przyszłości,

czyli do obecnych i przyszłych menedżerów małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.

Program

Bloki tematyczne:

  1. Zarządzanie firmą w nowej gospodarce (30 godz.)
  2. Marketing (20 godz.)
  3. Zarządzanie finansami (20 godz.)
  4. Logistyka i zarządzanie logistyczne (10 godz.)
  5. TQM - kompleksowe zarządzanie firmą we współczesnej gospodarce globalnej. Podejście jakościowe (10 godz.)
  6. Biznesplan (10 godz.)
  7. Prawo gospodarcze (10 godz.)
  8. Zarządzanie zasobami ludzkimi (10 godz.)
  9. Zarządzanie strategiczne (30 godz.)
  10. Etyka w biznesie (10 godz.)
  11. Negocjacje handlowe (10 godz.)

Szczegółowy program:

1. Zarządzanie firmą w nowej gospodarce (30 godz.) – dr hab. Urszula Ornarowicz, prof. SGH

  • Organizacja jako podmiot zarządzania. Podejście systemowe do organizacji
  • Zarządzanie organizacją w konkurencyjnym otoczeniu. Społeczna odpowiedzialność biznesu i modele biznesowe
  • Granice i struktury współczesnych organizacji. Od struktur hierarchicznych do heterarchii
  • Grupy kapitałowe działalności gospodarczej, sieci powiązań gospodarczych i modele sieciowych społeczności współpracy
  • Zmiany w organizacji i innowacje techniczne, rynkowe i społeczne
  • Decyzje, władza i przywództwo. Biznesmen, menedżer i przedsiębiorca

2. Marketing (20 godz.) – dr Jolanta Tkaczyk, dr Marcin Awdziej

  • Marketing – umiejętność patrzenia na klienta
  • Zachowania nabywców i zarządzanie doświadczeniem klienta
  • Rozwój nowych produktów i zarządzanie marką
  • Zintegrowana komunikacja marketingowa
  • Wdrażanie i kontrola strategii marketingowej

3. Zarządzanie finansami (20 godz.) – dr Renata Pajewska-Kwaśny

Część I: Wstęp do finansów

  • Ryzyko w działalności przedsiębiorstwa
  • Decyzje finansowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem – ich rola i miejsce. Rodzaje decyzji finansowych
  • Finanse a wśród innych dziedziny zarządzania przedsiębiorstwem. Finansowy cel działania przedsiębiorstwa a jego forma prawna
  • Zasady i cel sporządzania bilansu przedsiębiorstwa
  • Wartość informacyjna rachunku wyników
  • Przepływy finansowe i ich rola w zarządzaniu finansami

Część II: Analiza finansowa

  • Analiza wskaźnikowa przedsiębiorstwa - wskaźniki rentowności, sprawności, płynności i wspomagania finansowego
  • Ocena działalności operacyjnej przedsiębiorstwa - ryzyko operacyjne, próg rentowności, wpływ progu rentowności na decyzje strategiczne w przedsiębiorstwie
  • Finansowanie kapitałem obcym - mechanizm działania dźwigni finansowej, ryzyko finansowe, tarcza podatkowa

4. Logistyka i zarządzanie logistyczne (10 godz.) – mgr Grzegorz Augustyniak

Część I: Logistyka

  • Definicje, podstawowe zasady i podsystemy w logistyce
  • Przyczyny rozwoju logistyki na świecie i w Polsce
  • Logistyka a zarządzanie łańcuchem dostaw

Część II: Zarządzanie logistyczne

  • Podstawowe decyzje logistyczne w transporcie
  • Zarządzanie zapasami i składami
  • Logistyczna obsługa klienta
  • Rachunek kosztów w logistyce
  • Przyszłość łańcuchów dostaw w świetle współczesnych wyzwań gospodarczych politycznych i społecznych
  • Analiza przypadków logistycznych

5. TQM - kompleksowe zarządzanie firmą we współczesnej gospodarce globalnej. Podejście jakościowe (10 godz.) – mgr Grzegorz Augustyniak

  • Wprowadzenie do zarządzania jakością
  • Zarządzanie jakością w świetle poglądów jej pionierów
  • Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM)
  • Filary koncepcji TQM
  • Typowe elementy infrastruktury, polityki i narzędzia TQM
  • Wdrażanie systemu zarządzania jakością. Ocena systemu
  • Metody wdrażania TQM – polska praktyka gospodarcza
  • TQM w świetle współczesnych wyzwań gospodarczych politycznych i społecznych

6. Biznesplan (10 godz.) – prof. dr hab. Krzysztof Marecki, dr Maciej Wieloch

  • Istota i funkcje biznesplanu
  • Struktura biznesplanu
  • Zastosowanie biznesplanu
  • Standardy wykonawcze biznesplanu
  • Biznesplan małego przedsiębiorstwa
  • Biznesplan dużego przedsiębiorstwa
  • Ocena biznesplanu i plan finansowy

7. Prawo gospodarcze (10 godz.) – dr Tomasz Niepytalski

  • Zasada wolności gospodarczej. Swoboda działalności gospodarczej
  • Osoba fizyczna, fundacja, spółdzielnia, stowarzyszenie i spółki prawa handlowego jako
  • formy wykonywania działalności gospodarczej
  • Reglamentacja w zakresie wolności gospodarczej
  • Formy współpracy przedsiębiorców. Kapitałowe i ekonomiczne formy współpracy - holdingi, konsorcja, klastry

8. Zarządzanie zasobami ludzkimi (10 godz.) – dr Anna Krejner-Nowecka, mgr Ewa Piotrowska

Część I: Rola HR w organizacji – aspekt strategiczny

  • Strategia HR i jej wpływ na procesy biznesowe
  • Polityki HR
  • Rola HR w budowaniu marki pracodawcy

Część II: Efektywne zarządzanie procesami HR

  • Rekrutacja i onboarding
  • Budowanie planów motywacyjnych i premiowych. Polityka benefitów.
  • Ocena pracowników / performance management
  • Szkolenia i rozwój pracowników. Coaching i mentoring. Zarządzanie talentami
  • Badanie zaangażowania pracowników
  • Retencja

Część III: Nowe trendy w HR

  • Digitalizacja i automatyzacja procesów HR. Nowoczesne technologie i narzędzia pracy.
  • Nowoczesne metody i metodyki
  • Zmiana HR „usługowego” na HR „biznesowy”. Analityka HR i rola HR BP w wirtualnym środowisku pracy
  • Nowoczesne kanały komunikacji z rynkiem - rola mediów społecznościowych w procesach HR

9. Zarządzanie strategiczne (30 godz.) – prof. dr hab. Jan Jeżak, dr hab. Leszek Bohdanowicz, prof. UŁ, dr hab. Zbigniew Matyjas, prof. UŁ

  • System zarządzania strategicznego
  • Podstawowe rodzaje strategii przedsiębiorstwa
  • Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
  • Budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
  • Kluczowe czynniki determinujące skuteczność zarządzania strategicznego

10. Etyka w biznesie (10 godz.) – mgr Jakub Nowak

  • Handel - gdzie jest granica etyki?
  • Etyka w handlu międzynarodowym – odpowiedzialny biznes
  • Postawy kupieckie, marketingowe a etyka
  • Rola szefa w etyce jako managera, lidera, szkoleniowca
  • Expose szefa – komunikacja
  • Etyczne nagradzanie
  • Praca z manipulującym pracownikiem
  • Etyczne karanie

11. Negocjacje handlowe (10 godz.) – mgr Jakub Nowak

  • Proces sprzedaży i negocjacji – współczesne trendy sprzedaży
  • Przygotowanie do negocjacji, ustalenie strategii, taktyk i zmiennych
  • Rozpoczęcie negocjacji: debiutowe gry kupieckie, budowanie korzystnej relacji negocjacyjnej
  • Stanowiska i strategie negocjacji kupców
  • Taktyki kupieckie
  • Odkrywanie ważnych interesów kupca
  • Prezentowanie oferty
  • Ochrona kluczowych interesów, asertywność w negocjacjach
  • Targowanie oferty, strategia ustępstw
  • Zamykanie negocjacji

Razem wymiar godzin: 170, punkty ECTS: 31

UWAGA!

Nazwy, numery i wymiar godzinowy bloków tematycznych zapisane zgodnie z Uchwałą nr 304 Senatu Szkoły Głównej Handlowej z dnia 24 maja 2023 r. w sprawie zmiany programu studiów podyplomowych „Akademia menedżerska – nowoczesna praktyka zarządzania firmą”.

Kierownik studiów

Urszula Ornarowicz zdjęcie
dr hab. Urszula Ornarowicz, prof. SGH
Katedra Teorii Zarządzania

Profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, pracownik Katedry Teorii Zarządzania. Prowadzi zajęcia z zarządzania na wszystkich formach studiów. W 2008 r. znalazła się na studenckiej liście „Top 10” — najlepszych pracowników dydaktycznych SGH. Zainteresowania naukowe: teoria zarządzania, podejście systemowe i prakseologiczne do organizacji, kształcenie menedżerów, konkurencyjność przedsiębiorstw, CSR.

Jest autorem, redaktorem lub współredaktorem ponad 40 publikacji naukowych z tej problematyki. Uczestniczyła w 31 programach badawczych, w tym w 3 jako kierownik znanych w kraju i w Europie badań nad kształceniem menedżerów w Polsce. Ważniejsze aktywności i funkcje: stypendystka Rządu Niemieckiego – 5-miesięczne stypendium DAAD Universität Gesamthochschule Duisburg (1990/1991); p.o. kierownika Katedry Teorii Zarządzania (1993/1994); członek Komitetu Doradczego przy Projekcie Amerykańskiej Agencji Rozwoju Międzynarodowego (USAID) Instytuty Przedsiębiorczości w Polsce (1993–1994); prodziekan, a następnie dziekan Studium Podstawowego SGH (1993–1999); członek Senatu SGH (1993–1999); ekspert – reprezentant SGH w cyklu telewizyjnych programów edukacyjnych Jeśli nie Oxford to co? (1994–1997); przewodnicząca komisji rekrutacyjnych na studia w SGH (1997-1999 i 2010–2012); inicjatorka i kierownik Szkoły Praktycznego Zarządzania – studiów specjalnych realizowanych przez SGH i Francuski Instytut Zarządzania (1994–2000); v-ce prezes Oddziału Warszawskiego Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa (2005–2009); kierownik 23 studiów podyplomowych od 2001 r.; przedstawiciel szkolnictwa wyższego w Zespole Kwalifikacyjnym Konkursu „Europejskie Nagrody Promocji Przedsiębiorczości” przy Ministerstwie Rozwoju i Technologii, także w jego dawnych nazwach, od 2006 r.

Wykładowcy

dr hab.  Leszek Bohdanowicz, prof. UŁ  

Profesor Uniwersytetu Łódzkiego, pracownik Katedry Strategii oraz Zarządzania Wartością Przedsiębiorstwa. Kierownik i założyciel Centrum Analiz Biznesowych na Wydziale Zarządzania UŁ. Sześciokrotnie otrzymał nagrody Rektora UŁ. Odznaczony Medalem Brązowym za Długoletnią Służbę, przyznanym postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.  

Uczestniczył w siedmiu projektach badawczych finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki jako kierownik lub wykonawca. Prowadził wykłady na zagranicznych uczelniach, zajęcia na studiach EMBA oraz na studiach podyplomowych, a także szkolenia dla menedżerów. Poza działalnością naukową i dydaktyczną zajmuje się również działalnością konsultingową i praktyką gospodarczą. Był m.in. członkiem i przewodniczącym Rady Instytutu Technologii Materiałów Elektronicznych w Warszawie. Jest członkiem Stowarzyszenia Sport Biznes Polska oraz Przewodniczącym Rady Nadzorczej Widzew Łódź S.A. Autor około 100 publikacji na temat ładu korporacyjnego (corporate governance) i zarządzania strategicznego. Wyniki swoich badań publikował w polskich i zagranicznych czasopismach naukowych i biznesowych, a także prezentował na wielu krajowych i międzynarodowych konferencjach. 
prof. dr hab. Jan Jeżak   

Profesor zwyczajny Uniwersytetu Łódzkiego, kierownik Zakładu Zarządzania Strategicznego na Wydziale Zarządzania. Znany w Polsce ekspert w dziedzinie zarządzania strategicznego oraz ładu korporacyjnego. Wykładowca studiów Executive MBA w PAM Center przy Uniwersytecie Łódzkim oraz studiów podyplomowych w SGH.  

Wykładał również w uniwersytetach w Pittsburghu, Chicago oraz w Uniwersytecie Europejskim Viadrina we Frankfurcie nad Odrą. Współzałożyciel oraz przewodniczący Rady Zarządzającej Polsko-Amerykańskiego Centrum Zarządzania (PAM Center) przy Uniwersytecie Łódzkim. Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN w Warszawie. W latach 1995–2002 Przewodniczący Rady Nadzorczej Pierwszego Narodowego Funduszu Inwestycyjnego – Fund. 1, mianowany przez Premiera Rządu RP w wyniku ogólnopolskiego konkursu. Od 1999 r. pracuje w radach nadzorczych różnych spółek kapitałowych, w tym spółek publicznych. Autor 255 publikacji oraz licznych referatów wygłoszonych na konferencjach krajowych i zagranicznych. Jest m.in. autorem monografii pt. „Ład korporacyjny. Doświadczenia światowe oraz kierunki rozwoju” (Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2010), która uznana została w marcu 2011 r. na III Targach Książki Ekonomicznej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie za najlepszą książkę w zakresie nauk o zarządzaniu. 
prof. dr hab. Krzysztof Marecki

Profesor nauk ekonomicznych od 2002 r., pracownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego w Kolegium Zarzadzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ważniejsze pełnione funkcje i zajmowane stanowiska: ekspert lokalny Banku Światowego, członek misji Academic Task Force w Bośni i Hercegowinie (po zakończeniu wojny na Bałkanach), Kierownik Katedry Finansów Przedsiębiorstwa, Prodziekan i Dziekan Studiów Magisterskich w SGH, Przewodniczący Rady Związku Nauczycielstwa Polskiego tej uczelni.

Dorobek naukowo–dydaktyczno–organizacyjny udostępniony w Encyklopedii Britannica. Obszary zainteresowań naukowych: finanse, finanse przedsiębiorstwa, analiza ekonomiczno–finansowa, planowanie finansowe, rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów, biznesplan, efektywne podejmowanie decyzji związanych z pozyskiwaniem i gospodarowaniem strumieniami finansowymi. Autor publikacji zwartych oraz artykułów opublikowanych w czasopismach naukowych oraz pracach zbiorowych polsko– i angielskojęzycznych (ogółem ponad 60 publikacji).
dr hab. Zbigniew Matyjas, prof. UŁ  

Profesor Uniwersytetu Łódzkiego, pracownik dydaktyczno-naukowy Katedry Strategii i Zarządzania Wartością Przedsiębiorstwa. Także zastępca dyrektora ds. ekonomiczno-finansowych Instytutu Medycyny Pracy im. prof. dra med. Jerzego Nofera w Łodzi i przewodniczący Rady Nadzorczej Regionalnego Funduszu Rozwoju Województwa
Łódzkiego Sp. z o.o.  

W latach 2017-2020 dyrektor Instytutu Technologii Materiałów Elektronicznych w Warszawie. W 2018 r. p.o. dyrektora Instytutu Elektrotechniki w Warszawie. Członek lub były członek wielu rad naukowych instytutów badawczych (m.in. Instytut Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi, Instytut Włókiennictwa w Łodzi, Instytut Biopolimerów i Włókien Chemicznych w Łodzi, Instytut Ogrodnictwa w Skierniewicach). Zainteresowania naukowe lokuje w obszarach: zarządzanie strategiczne, ekonomia sektorowa, metodyka analiz strategicznych, strategie komercjalizacji oraz ład korporacyjny. Wykładowca zarządzania strategicznego, ekonomii sektorowej oraz strategii komercjalizacji w ramach programów MBA i studiów podyplomowych. Uczestnik wielu szkoleń i staży, w tym międzynarodowych (m.in. University of Maryland, USA; University of Texas at Austin, USA; Ruhr Universität Bochum, Niemcy; Tata Interactive Systems, Tybinga, Niemcy). Uczestniczył w kilku projektach badawczych krajowych i międzynarodowych jako kierownik lub wykonawca. Autor lub współautor przeszło 80 publikacji, głównie z zakresu formułowania i wdrażania strategii przedsiębiorstw, w tym książki „Wzorce konkurowania przedsiębiorstw w sektorze — podejście dynamiczne”, Wydawnictwo UŁ, 2013 r.  Doświadczony doradca i trener w zakresie budowania i wdrażania strategii firmy, analiz strategicznych, implementacji Strategicznej Karty Wyników oraz planowania scenariuszowego. 
dr hab. Urszula Ornarowicz, prof SGH.

Profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, pracownik Katedry Teorii Zarządzania. Prowadzi zajęcia z zarządzania na wszystkich formach studiów. W 2008 r. znalazła się na studenckiej liście „Top 10” — najlepszych pracowników dydaktycznych SGH. Zainteresowania naukowe: teoria zarządzania, podejście systemowe i prakseologiczne do organizacji, kształcenie menedżerów, konkurencyjność przedsiębiorstw, CSR.

Jest autorem, redaktorem lub współredaktorem ponad 40 publikacji naukowych z tej problematyki. Uczestniczyła w 31 programach badawczych, w tym w 3 jako kierownik znanych w kraju i w Europie badań nad kształceniem menedżerów w Polsce. Ważniejsze aktywności i funkcje: stypendystka Rządu Niemieckiego – 5-miesięczne stypendium DAAD Universität Gesamthochschule Duisburg (1990/1991); p.o. kierownika Katedry Teorii Zarządzania (1993/1994); członek Komitetu Doradczego przy Projekcie Amerykańskiej Agencji Rozwoju Międzynarodowego (USAID) Instytuty Przedsiębiorczości w Polsce (1993–1994); prodziekan, a następnie dziekan Studium Podstawowego SGH (1993–1999); członek Senatu SGH (1993–1999); ekspert – reprezentant SGH w cyklu telewizyjnych programów edukacyjnych Jeśli nie Oxford to co? (1994–1997); przewodnicząca komisji rekrutacyjnych na studia w SGH (1997-1999 i 2010–2012); inicjatorka i kierownik Szkoły Praktycznego Zarządzania – studiów specjalnych realizowanych przez SGH i Francuski Instytut Zarządzania (1994–2000); v-ce prezes Oddziału Warszawskiego Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa (2005–2009); kierownik 23 studiów podyplomowych od 2001 r.; przedstawiciel szkolnictwa wyższego w Zespole Kwalifikacyjnym Konkursu „Europejskie Nagrody Promocji Przedsiębiorczości” przy Ministerstwie Rozwoju i Technologii, także w jego dawnych nazwach, od 2006 r.
dr Marcin Awdziej

Doktor ekonomii w zakresie zarządzania, adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, The Chartered Institute of Marketing i IESE. Członek Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu i EMAC (European Marketing Academy), gdzie od 2018 pełni funkcję przedstawiciela Polski.

Swoje zainteresowania naukowe lokuje w takich obszarach jak zachowania nabywców i komunikacja marketingowa, w szczególności jej nowe i niestandardowe narzędzia. Autor ponad 40 artykułów, opracowań i monografii publikowanych w czasopismach i wydawnictwach naukowych. Trener i specjalista w prowadzeniu szkoleń z zakresu marketingu, analiz rynkowych, obsługi klienta i badań marketingowych.
dr Anna Krejner-Nowecka

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania, zatrudniona na stanowisku adiunkta w Zakładzie Strategii Personalnych Instytutu Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalizuje się w problematyce międzynarodowego zarządzanie zasobami ludzkimi, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania różnorodnością (diversity management).

Obszarem swoich zainteresowań obejmuje również zachowania organizacyjne i zarządzanie zmianą. Jest stypendystką projektu EU „Młodzi projektują zarządzanie” – realizowała staż naukowy w International Centre for Women Leaders, Cranfield School of Management, Cranfield University, UK oraz w University of Sydney Business School, Australia, Discipline of Work and Organisational Studies. Prowadzi zajęcia z wybranych zagadnień zarządzania na studiach pierwszego i drugiego stopnia w SGH oraz dla praktyków na studiach podyplomowych SGH i Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. W SGH pełniła funkcję kierownika Studiów Podyplomowych Zarządzania Zasobami Pracy.
dr Tomasz Niepytalski

Doktor nauk prawnych, specjalista z zakresu prawa handlowego i gospodarczego. Doradca i wykładowca na konferencjach oraz seminariach organizowanych m. in. przez: ALK, SGH, UW, NIK, PAN, ARP S.A., ZUS, Paradyż S.A., Anwil S.A., Orlen S.A., IKEA, PwC. Konsultant w kancelariach prawnych: Gutowska i Wspólnicy Sp. k., Mydłowski, Kosicka, Śliwka Spółka Jawna, Sobolewska i Wspólnicy Sp. k., Grabowski i Wspólnicy sp. k.

Autor publikacji książkowej Konsorcjum. Umowa o współpracy gospodarczej oraz takich rozdziałów w publikacjach książkowej jak: Formy wykonywania działalności gospodarczej – skutki wyboru w zakresie odpowiedzialności, Odpowiedzialność dłużnika wobec wierzyciela w zależności od jego formy prawnej. Uczestniczył w pracach rad nadzorczych, pełniąc funkcje: wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej Intraco S.A., członka Rady Nadzorczej Polskie Tatry S.A., przewodniczącego Rady Nadzorczej TBS, członka Rady Nadzorczej Mazowieckiego Parku Naukowo-Technologicznego.
dr Renata Pajewska-Kwaśny

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania. W pracy naukowej związana ze Szkoła Główną Handlową w Warszawie, kolejno jako: asystent w Katedrze Polityki Gospodarczej, w Katedrze Zarządzania w Gospodarce, a od 1997 r. adiunkt w Katedrze Ryzyka i Ubezpieczeń. Łącząc pracę naukową z praktyką pracowała w Ministerstwie Finansów (m.in. w obszarze martwych kont i polis szwajcarskich), a w SGH pełniła funkcję prodziekana Studium Magisterskiego (2008-2012 i 2016-2020).

Wykładowca z zakresu ubezpieczeń, a także finansów przedsiębiorstwa na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych. Kierownik wielu studiów podyplomowych o tematyce finansowej. Autor i współautor publikacji z zakresu finansów przedsiębiorstwa, ubezpieczeń gospodarczych, w tym zwłaszcza ubezpieczeń zdrowotnych i ubezpieczeń katastroficznych.
dr Jolanta Tkaczyk   

Doktor ekonomii w zakresie zarządzania, adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, kierownik studiów magisterskich  Zarządzanie marką i strategie marketingowe oraz studiów podyplomowych Zarządzanie marketingowe. Członkini Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Członkini Stowarzyszenia ACR (Association for Consumer Research), EMAC (European Marketing Academy) oraz AAA (American Advertising Association).

Trenerka i specjalistka w prowadzeniu szkoleń z zakresu marketingu, analiz rynkowych, reklamy, technik sprzedaży, obsługi klienta, zarządzania marką i zachowań konsumenckich. Autorka ponad 60 artykułów, opracowań i monografii publikowanych w renomowanych czasopismach i wydawnictwach naukowych, twórczyni internetowych serwisów edukacyjnych na temat marketingu (www.rynkologia.pl; komunikacjanieformalna.pl). Prywatnie wielbicielka literatury sf oraz kina tak niedobrego, że aż kultowego.
dr Maciej Wieloch

Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwent tej uczelni, a także Uniwersytetu Linkoping w Szwecji, programu Advanced Business Administration w ramach DISP w Kopenhadze, Francuskiego Instytutu Zarządzania (IFG) oraz Uniwersytetu w Genui.

Wieloletni pracownik Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej, doświadczony trener i zewnętrzny konsultant. Prezes Zarządu funduszy (Akcelerator Innowacji i Infini ASI) wspierających młode spółki w rozwoju ich pomysłów biznesowych. Członek organów nadzoru wspieranych spółek portfelowych. Autor lub współautor publikacji książkowych, m.in. „Biznesplan”, „Finanse przedsiębiorstwa”, „Podstawy finansów”, „Operacyjne planowanie finansowe – ujęcie praktyczne”. Specjalizację badawczą lokuje w takich obszarach jak: działalność funduszy typu seed i venture capital, biznesplan, rachunkowość zarządcza. W tym zakresie prowadzi także akademicką działalność dydaktyczną.
mgr Grzegorz Augustyniak  

Zastępca dyrektora w Centrum Współpracy Międzynarodowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i kierownik akademicki programu CEMS, absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego SGH. Stypendysta rządu kanadyjskiego oraz Fundacji Mellona (USA) – odbył staże naukowe w uniwersytetach Carleton (Ottawa), Calgary, University of British Columbia w Vancouver oraz Carlson School of Management w Uniwersytecie Minnesota.

Absolwent szkoły letniej i szkoleń dydaktyczno–naukowych i menedżerskich w Wirstschaftsuniversität w Wiedniu, IESE w Barcelonie oraz w Association of Overseas Technical Scholarship w Tokio. Konsultant w zakresie wdrażania programów poprawy produktywności i Lean Six Sigma wielu polskich i międzynarodowych firm. Prowadził wykłady w zakresie zarządzania logistycznego i TQM w ramach programów Executive MBA w SGH i studiów podyplomowych. Trener w zakresie zarządzania logistycznego, kompleksowego zarządzania jakością, zarządzania produkcją, usługami i służbą zdrowia, controllingu w produkcji i zarządzania kapitałem ludzkim. Autor kilkunastu publikacji krajowych i zagranicznych oraz tłumaczeń w wyżej wymienionych dziedzinach.
mgr Jakub Nowak   

Ma wieloletnie doświadczenie sprzedażowe, negocjacyjne, szkoleniowe i menedżerskie. Zajmował stanowiska sprzedażowe, kierownicze, dyrektorskie i trenerskie w amerykańskich firmach farmaceutycznych: MSD, BMS, Wyeth. Od 2007 roku we współpracy z amerykańskimi firmami szkoleniowymi Achieve Forum i Yucon Learning prowadzi projekty poprawy wyników operacyjnych firm, zarządzania strategicznego i zarządzania zespołami pracowników.

W Nova Consulting szkolił z komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej z zakresu umiejętności handlowych, prezentacji, negocjacji, zarządzania, przywództwa i coachingu w takich krajach jak: Polska, Anglia, Francja, Włochy, Belgia, Szwecja, Austria, Czechy, Węgry, Litwa, Rumunia, Stany Zjednoczone Ameryki, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kazachstan i Kamerun. Współpracował między innymi z firmami: Pfizer, Novartis, Abbvie, LEK-AM, BayerSchering, Aurovitas, Diageo, Bakoma, Herbapol, Apple, Media Markt, Posnet, Gree, Opoczno, Marvipol, Europapier, Toyota, LPP, Orbico.
mgr Ewa Piotrowska

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Zarządzanie i marketing oraz Finanse i bankowość. Za swój sukces zawodowy uznaje rozwój lokalnej polskiej firmy outsourcingowej IT/telco oraz wprowadzenie na rynek polski Harvey Nash Technology - globalnej firmy w obszarze rekrutacji i kontraktingu. W czasie studiów doktoranckich na SGH prowadziła zajęcia na studiach drugiego stopnia i podyplomowych z zarządzania strategicznego, zarządzania operacyjnego oraz project management.

Od 15 lat związana z szeroko pojętym rynkiem usług HR. Na swoim koncie ma zarówno operacyjne zaangażowanie w projekty HR, jak również rozwój lokalnych i międzynarodowych firm rekrutacyjnych, które z sukcesem wprowadziła na rynek polski, przeprowadzając je od fazy start-upu do stabilnej organizacji. Karierę zawodową rozpoczęła w jednej z czołowych światowych firm executive search - Russell Reynolds Associates, gdzie jako członek europejskiego zespołu dedykowanego klientom sektora technologicznego prowadziła projekty dla międzynarodowych i globalnych klientów, obsadzając stanowiska zarządcze i menedżerskie, głównie w Europie Środkowo-Wschodniej. W dalszej działalności zawodowej. Od 2017 r. prowadzi własną butikową działalność doradczą w zakresie doradztwa HR. Specjalizuje się w doradztwie procesowym w obszarze HR, realizuje również projekty rekrutacyjne, ocenne oraz rozwojowe.

Opinie o studiach

Studia Podyplomowe Akademia Menedżerska - Nowoczesna Praktyka Zarządzania Firmą, to naprawdę ciekawa oferta edukacyjna na najstarszej uczelni ekonomicznej w Polsce, jaką jest SGH. Studia te dają możliwość pogłębienia wiedzy z zakresu zarządzania i ekonomii, co jest przydatne w pracy menedżera. Zajęcia prowadzone są przez profesjonalistów, którzy oprócz tytułów naukowych i wiedzy teoretycznej posiadają ogromne doświadczenie praktyczne nabyte w wprowadzeniu własnych biznesów i pracy w zarządach dużych przedsiębiorstw. Nabyta wiedza i umiejętności pozwoliły mi na szybkie założenie własnej działalności gospodarczej. Szczególnie istotna jest sprawna organizacja zajęć, a także osoba Pani sekretarz studiów – Pani Katarzyny, która nawet w szare, ponure, zimowe sobotnie poranki witała nas z promiennym uśmiechem i profesjonalnie opracowaną fachową literaturą. Należy pamiętać, że nie samą nauką słuchacz żyje, dlatego ważna jest integracja i „wieczorne Polaków rozmowy” w najbardziej zielonej części Warszawy jaką jest Pole Mokotowskie.

Grzegorz Boczkowski
Absolwent 18. edycji studiów

Szczerze polecam Podyplomowe Studia Akademia Menedżerska – Nowoczesna Praktyka Zarządzania Firmą. Wybierając kierunek, miałam bardzo konkretne oczekiwania: chciałam zdobyć praktyczną wiedzę z zarządzania, którą mogłabym wykorzystać w codziennej pracy. Wybór okazał się najlepszy z możliwych. Otrzymałam więcej niż mogłam się spodziewać. Kompendium wiedzy z kluczowych zagadnień przedstawione w sposób klarowny i zrozumiały. Każde zajęcia dawały mi mnóstwo inspiracji i gotowych pomysłów do wdrożenia. Dziękuję Wykładowcom i Organizatorom za przyjemną formułę zajęć. Rekomenduję każdemu, kto czuje potrzebę usystematyzowania wiedzy i chciałby rozwinąć swoje kompetencje biznesowe.

Anna Syc
Absolwentka 18. edycji studiów

Studia te posiadają wszechstronny i kompleksowy program nauczania, adekwatny dla osób zajmujących stanowiska kierownicze w swoich firmach i chcących rozwijać swoje kompetencje. Studia dostarczają zarówno wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej (z wykorzystaniem ćwiczeń i form interaktywnych) z zakresu zarządzania takimi obszarami jak np. finanse, marketing, HR, czy logistyka. Wiele godzin jest również poświęconych świadomemu budowaniu całościowej i długofalowej strategii firmy. Jestem bardzo zadowolony z odbycia tych studiów!

Marcin Sobczyk
Absolwent 15. edycji studiów

Wspaniałe studia, dobrze ułożony program, charyzmatyczni prowadzący, mnóstwo praktycznej wiedzy. Szczerze polecam. Te studia naprawdę poszerzają horyzonty!

Piotr Gancewski
Absolwent 11. edycji studiów

Studia spełniły moje oczekiwania. Uczelnia i jej wykładowcy stanęli na wysokości zadania. Mam pewność, że duża pigułka wiedzy, jaka została mi zaaplikowana w czasie tych studiów, przyniesie oczekiwane rezultaty. Polecam wszystkim!

Artur Tomasik
Absolwent 10. edycji studiów

Studia menedżerskie w SGH są studiami bardzo interesującymi i poruszającymi ważne zagadnienia. Przedstawiają wszystkie ważne tematy w pigułce, wykorzystując przede wszystkim wiedzę praktyczną. Zgłębienie wiedzy w ramach każdego bloku to pięć lat studiów, stąd trzeba byłoby na to poświęcić 50 lat studiowania, a tu wszystko zamyka się w jednym roku. Polecam te studia! 

Piotr Andrzej Pawłowski
Absolwent 10. edycji studiów

Studia Podyplomowe Akademia Menedżerska - Nowoczesna Praktyka Zarządzania Firmą, to naprawdę ciekawa oferta edukacyjna na najstarszej uczelni ekonomicznej w Polsce, jaką jest SGH. Studia te dają możliwość pogłębienia wiedzy z zakresu zarządzania i ekonomii, co jest przydatne w pracy menedżera. Zajęcia prowadzone są przez profesjonalistów, którzy oprócz tytułów naukowych i wiedzy teoretycznej posiadają ogromne doświadczenie praktyczne nabyte w wprowadzeniu własnych biznesów i pracy w zarządach dużych przedsiębiorstw. Nabyta wiedza i umiejętności pozwoliły mi na szybkie założenie własnej działalności gospodarczej. Szczególnie istotna jest sprawna organizacja zajęć, a także osoba Pani sekretarz studiów – Pani Katarzyny, która nawet w szare, ponure, zimowe sobotnie poranki witała nas z promiennym uśmiechem i profesjonalnie opracowaną fachową literaturą. Należy pamiętać, że nie samą nauką student żyje, dlatego ważna jest integracja i „wieczorne Polaków rozmowy” w najbardziej zielonej części Warszawy jaką jest Pole Mokotowskie.

Grzegorz Boczkowski
Słuchacz 18. edycji studiów
„Studia Podyplomowe Akademia Menedżerska (…), to naprawdę ciekawa oferta edukacyjna na najstarszej uczelni ekonomicznej w Polsce, jaką jest SGH. Studia te dają możliwość pogłębienia wiedzy z zakresu zarządzania i ekonomii, co jest przydatne w pracy menedżera.”
Grzegorz Boczkowski, absolwent 18. edycji studiów
„Szczerze polecam (…). Wybierając kierunek, miałam bardzo konkretne oczekiwania: chciałam zdobyć praktyczną wiedzę z zarządzania, którą mogłabym wykorzystać w codziennej pracy. Wybór okazał się najlepszy z możliwych. Otrzymałam więcej niż mogłam się spodziewać. ”
Anna Syc, absolwentka 18. edycji studiów
„Studia posiadają wszechstronny i kompleksowy program nauczania, adekwatny dla osób zajmujących stanowiska kierownicze (…) dostarczają zarówno wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej (…) Jestem bardzo zadowolony z odbycia tych studiów!”
Marcin Sobczyk, absolwent 15. edycji studiów
„Studia spełniły moje oczekiwania. Uczelnia i wykładowcy stanęli na wysokości zadania. Mam pewność, że duża pigułka wiedzy otrzymana w czasie studiów przyniesie oczekiwane rezultaty. Polecam wszystkim!”
Artur Tomasik, absolwent 10. edycji studiów
„Wspaniałe studia, dobrze ułożony program, charyzmatyczni prowadzący, mnóstwo praktycznej wiedzy. Te studia naprawdę poszerzają horyzonty!”
Piotr Gancewski, absolwent 11. edycji studiów
„Zgłębienie wiedzy w ramach każdego bloku to pięć lat studiów, stąd trzeba byłoby na to poświęcić 50 lat studiowania, a tu wszystko zamyka się w jednym roku. Polecam te studia! ”
Piotr Andrzej Pawłowski, absolwent 10. edycji studiów

Rekrutacja

20. edycja studiów zostanie uruchomiona w roku akademickim 2024/2025. 

Zajęcia rozpoczną się w listopadzie 2024 r. 

Rekrutacja trwa.

Jest to rekrutacja otwarta, odbywa się na zasadzie rezerwacji miejsc poprzez rejestrację w Systemie Studiów Podyplomowych SGH. Następnie wymagane jest opłacenie czesnego i dostarczenie kompletu dokumentów. Spełnienie tych warunków jest równoznaczne z przyjęciem na studia.

Czas trwania studiów: 2 semestry.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia, 

    Dokument
  • formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:

  • zaliczenie wszystkich jedenastu przedmiotów wyszczególnionych w programie studiów (nazwy przedmiotów odpowiadają nazwom bloków tematycznych),
  • zdanie trzech egzaminów z następujących przedmiotów:
  1. marketing,
  2. zarządzanie finansami,
  3. zarządzanie strategiczne,
  • przygotowanie i obrona pracy końcowej: biznesplan - praca projektowa.

Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia w SGH Studiów Podyplomowych Akademia Menedżerska – Nowoczesna Praktyka Zarządzania Firmą, studiów w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości.

Harmonogram

Zajęcia odbywają się zwykle dwa razy w miesiącu, w soboty 9:00–18:00 z przerwą 13:00–14:00.

Zajęcia w uczelni w formie stacjonarnej.
W przypadku stanu zagrożenia epidemicznego i związanych z tym decyzji władz uczelni forma ta może ulec zmianie na online.

Terminy zajęć dla 20. edycji SP Akademia Menedżerska–NPZF:

  • 16.11.2024 r.
  • 30.11.2024 r.
  • 14.12.2024 r.
  • 11.01.2025 r.
  • 25.01.2025 r.
  • 08.02.2025 r.
  • 22.02.2025 r.
  • 08.03.2025 r.
  • 22.03.2025 r.
  • 05.04.2025 r.
  • 26.04.2025 r.
  • 10.05.2025 r.
  • 24.05.2025 r.
  • 07.06.2025 r.
  • 21.06.2025 r.
  • 20.09.2025 r.
  • 04.10.2025 r.
  • I termin obrony pracy 11.10.2025 r.
  • II termin obrony pracy 25.10.2025 r.
  • Zakończenie studiów 08.11.2025 r.

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 7900 zł.

W wyjątkowych przypadkach istnieje możliwość dokonania wpłaty w dwóch ratach:

  • I rata:        4400 zł (płatna przy zapisie),
  • II rata:       3500 zł (płatna najpóźniej do 28 lutego 2025 r.).

W ramach opłaty SGH zapewnia niezbędne materiały dydaktyczne. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

Sekretarz studiów
mgr Katarzyna Uljasz-Rawa
tel.: +48 885 835 351
e-mail: kasiara@sgh.waw.pl

Kierownik studiów
dr hab. Urszula Ornarowicz, prof. SGH
tel.: +48 502 202 975
e-mail: uornar@sgh.waw.pl

adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Katedra Teorii Zarządzania
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa

SEKRETARIAT STUDIÓW  
Instytut Infrastruktury, Transportu i Mobilności
ul. Madalińskiego 6/8, budynek M, pokój 314
02-513 Warszawa
tel.: +48 22 564 73 14

Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Katedra Teorii Zarządzania

Pliki do pobrania:
Dokument
  • Zajęcia w uczelni
  • Spotkania odbywają się zwykle dwa razy w miesiącu, w soboty 9:00–18:00.
  • Opłata za całość studiów: 7900 zł (możliwe raty).
Urszula Ornarowicz kierownik studiów podyplomowych SGH zdjęcie
Kierownik studiów

dr hab. Urszula Ornarowicz, prof. SGH
tel.: +48 502 202 975
e-mail: uornar@sgh.waw.pl

Sekretarz studiów

mgr Katarzyna Uljasz-Rawa
tel.: +48 885 835 351
e-mail: kasiara@sgh.waw.pl

Programy MBA i studia podyplomowe