Studia Podyplomowe Zarządzanie Ekosystemem Automotive

Studia Podyplomowe Zarządzanie Ekosystemem Automotive koncentrują się na transformacji branży, nowych kompetencjach menedżerskich oraz strategiach dostosowawczych do dynamicznie zmieniającego się rynku.

Atuty kierunku
Puzzle ikona

Niezbędne umiejętności – wyjątkowo szerokie spektrum nowych kompetencji zapewniające nowe perspektywy związane z sukcesem zawodowym

Przebieg procesu ikona mała

Transformacja Automotive – zarządzanie w zmiennym świecie cyfrowym: od branży Automotive do ekosystemów mobilności

Mikroprocesor ikona

Wykorzystanie genAI  – zastosowania AI w zarządzaniu oraz poznanie trendów związanych z rozwojem technologii mobilności

Dlaczego warto?

  • Zrozumienie różnicy w zarządzaniu tradycyjną branżą automotive, a nowymi ekosystemami mobilności, zapewniającymi konkurencyjność na rynku.
  • Rozwój kompetencji przywódczych i liderskich, niezbędnych w aktywnej współpracy międzysektorowej, która dynamicznie zyskuje na znaczeniu na rynku pracy.
  • Przygotowanie się do zmian na rynku pracy, w tym znikania tradycyjnych stanowisk managerskich.
  • Nabycie umiejętności związanych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, w tym genAI i robotyzacja.
  • Ugruntowanie wiedzy na temat innowacyjnych rozwiązań zarządczych i strategii rynkowych.
  • Zdobycie wiedzy o polityce Komisji Europejskiej w kontekście transformacji automotive.
  • Możliwość wymiany doświadczeń i konfrontacji własnych umiejętności z najlepszymi ekspertami biznesowymi.

Czy dla mnie?

Studia Podyplomowe Zarządzanie Ekosystemem Automotive skierowane są do:

  • menedżerów związanych z przemysłem i usługami motoryzacyjnymi,
  • menedżerów związanych z Centralami Importerów samochodów oraz kadry zarządzającej punktami dilerskimi,
  • pracowników administracji państwowej i samorządowej oraz innych jednostek administracyjnych, którzy zajmują się regulacjami i polityką mobilności,
  • liderów z różnych sektorów (cyfrowego, finansowego, transportowego, energetycznego, miejskiego, naukowo-badawczego), którzy już współpracują z przemysłem motoryzacyjnym w ramach ekosystemu mobilności lub szukają możliwości współpracy,
  • osób, które planują rozpocząć karierę w motoryzacji lub chcą zaktualizować swoje umiejętności zarządcze w obliczu rewolucji technologicznych i zmieniającego się rynku pracy w kontekście transformacji Automotive.

Program

  • Ekosystemy i strategie biznesowe w świecie VUCA/BANI – 32 godz.
  • Transformacja energetyczna i klimatyczna jako uwarunkowania rozwoju ekosystemów mobilności – 32 godz.
  • Strategiczne zmiany w infrastrukturze i logistyce – 20 godz.
  • Technologie w świecie cyfrowym i ich znaczenie w rozwoju ekosystemu automotive – 40 godz.
  • Zarządzanie finansami i analityka biznesowa w podmiotach ekosystemu automotive – 32 godz.
  • Kompetencje lidera przyszłości - 36 godz.

Razem – 192 godz.

Kierownik studiów

dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH
z-ca Dyrektora
Instytut Zarządzania Strategicznego

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca z wieloletnim stażem na studiach podyplomowych i kursach specjalistycznych. Kierownik studiów podyplomowych realizowanych we współpracy z partnerami biznesowymi. Analityk w projektach biznesowych, w zakresie analiz rynkowych, doradztwa strategicznego oraz optymalizacji strukturalnej. Specjalizuje się w zagadnieniach z obszaru zarządzania strategicznego (analiza strategiczna, budowanie strategii rozwoju i konkurencji) oraz w tematyce przekształceń strukturalnych przedsiębiorstw. Autorka licznych artykułów poświęconych tej problematyce.

Wykładowcy

dr inż. Paweł Torecki

Przedsiębiorca, założyciel Pator Solution, konsultant zarządzania. Absolwent MEiL PW, doktorat obronił w PAN. Pracował w IPPT PAN; Thorvent Poland (odnawialne źródła energii) - Dyrektor Techniczny; Tack Training International Poland - Country Director.

Współpracował z ACCOR – Certyfikowany Konsultant ds. Marketingu; PwC; ICAN; DEKRA UK; b-k-p Consulting GmbH & Co.KG Obecnie zarządza Pator Solution (najlepsza firma szkoleniowa w Polsce według rankingu Aksel Springer (Forbs) i audytu KPMG). Stypendia, staże, wykłady naukowe: Stypendysta Rządu Francuskiego; University in Oxford; NASA; Zjednoczony Instytut Badań Jądrowych Dubna; Max Planck Institute w Getyndze; Kingston University w Londynie; Karlsruher Institut für Technologie; Rheinisch-Westfälische Hochschule, Akwizgran; CNRS w Meudon; Lietuvos mokslų akademija; Uniwersite Pierre et Marie Curie w Paryżu. Długookresowe realizacje projektów doradczo-szkoleniowych (wybrane): Automotive: BMW, Mercedes-Benz, Toyota, Fiat, Peugeot, Renault, Suzuki, Premio (Good Year), DAF, Thermoking, Iveco, Scania, Renault Truck, Man-Star, Bosch Service Inni: Polkomtel, LOT, Mercentile, Seco/Warwick, TVP, TP SA, Rafineria Gdańska, Petrochemia Płock, KWB Bełchatów, PKO BP, Aviva, Allianz, Ministerstwa, Kancelaria Prezydenta , Fundacja Batorego .
Wioletta Mierzejewska
dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH

Absolwentka SGH oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca z wieloletnim stażem na studiach podyplomowych i kursach specjalistycznych. Kierownik studiów podyplomowych realizowanych we współpracy z partnerami biznesowymi.

Analityk w projektach biznesowych, w zakresie analiz rynkowych, doradztwa strategicznego oraz optymalizacji strukturalnej. Specjalizuje się w zagadnieniach z obszaru zarządzania strategicznego (analiza strategiczna, budowanie strategii rozwoju i konkurencji) oraz w tematyce przekształceń strukturalnych przedsiębiorstw. Autorka licznych artykułów poświęconych tej problematyce.
Aleksander Śniegocki

Ekspert ds. innowacji, Prezes Zarządu Instytutu Reform. Jest absolwentem ekonomii w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalizuje się w obszarze innowacji, cyfryzacji, zrównoważonym rozwoju oraz rozwoju regionalnym. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zakresie realizacji ilościowych i jakościowych ocen wpływu polityk publicznych oraz przygotowania dokumentów strategicznych.

Doświadczenie zdobywał poprzez wdrażanie krajowych i unijnych projektów badawczych, m. in. w ramach programu Horyzont 2020 i Horyzont Europa, oraz doradztwo na rzecz administracji publicznej i sektora prywatnego. Nadzoruje prace analityczne skupione wokół polityki klimatycznej i transformacji energetycznej. Opracowuje i zarządza systemowymi projektami sprzyjającymi usprawnianiu polityki publicznej zarówno w Polsce, jak i krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Sylwester Gregorczyk
dr hab. Sylwester Gregorczyk, prof. SGH

Kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego w Instytucie Zarządzania (Kolegium Zarządzania i Finansów SGH w Warszawie). Wykładowca (studia pierwszego i drugiego stopnia, podyplomowe oraz MBA). Doświadczony konsultat, członek zespołów eksperckich i autor ekspertyz dla biznesu (m.in. PWPW S.A., PEKAES S.A., Pekao Leasing, Adamed). 

Jego zainteresowania naukowe obejmują problematykę zarządzania strategicznego, a w szczególności projektowania strategii, modeli biznesowych oraz wdrażania zmian strategicznych. Autor lub współautor wielu publikacji z zakresu nauk o zarządzaniu. Autor i uczestnik wielu badań naukowych.
prof. dr hab. Inż. Tadeusz Skoczkowski

Kierownik Zakładu Racjonalnego Użytkowania Energii Politechnika Warszawska. Zainteresowania naukowe obejmują zrównoważoną politykę energetyczną, racjonalizację użytkowania energii, długoterminowe modelowanie zapotrzebowania na energię, inteligentne sieci energetyczne, zagadnienia socjoekonomiczne związane z rozwojem sektora energetyki, głównie wpływu na lokalne społeczności.

Od 2000 bierze udział w przygotowaniu „Polityki energetycznej Polski” w zakresie zagadnień związanych z efektywnością energetyczną. Jest członkiem Energy Platform Euro-CASE oraz jednym z leaderów programu Concerted Action na temat wdrażania Dyrektywy Efektywności Energetycznej. W latach 1994–2009 pełnił funkcję Sekretarza TC 27 “Industrial electroheating equipment” w International Electrotechnical Commission w Genewie. Pracował w Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A. na stanowisku prezesa zarządu. Był członkiem Advisory Group on Energy w programie Horyzont’2020 (2014–2017). Od roku 1994 jest Sekretarzem Naukowym Komitetu Elektrotechniki PAN. Brał udział w pracach różnych gremiów międzynarodowych, m.in. w Sekretariacie Karty Energetycznej, w programie Inteligent Energy for Europe. Jest autorem i współautorem przeszło 250 publikacji, w tym 3 książek, 11 patentów oraz współwykonawcą kilkudziesięciu prac wdrożonych w przemyśle oraz autorem lub współautorem kilkunastu ekspertyz na potrzeby administracji centralnej. tycznej, w programie Inteligent Energy for Europe.
dr hab. Mateusz Juchniewicz, prof. SGH

Profesor SGH, kierownik Katedry Zarządzania Projektami SGH. Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing SGH. Kierownik, sekretarz i wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami. Certyfikowany kierownik projektu w zakresie zarządzania projektami (PRINCE2® i AgilePM®), portfelami (MoP®) i ryzykiem (M_o_R®).

Kierownik i uczestnik projektów naukowo-badawczych, doradczych (m. in. budowanie dojrzałości projektowej organizacji) wdrożeniowych (m. in. wdrażanie metodyk, biur zarządzania projektami, usprawnianie procesów biznesowych) i szkoleniowych. Współpracuje zarówno z sektorem publicznym (m. in. KPRM, Ministerstwo Infrastruktury, jednostki sektora finansów publicznych), jak i prywatnym (głównie firmy z sektora energetycznego, transportowego, B+R). Specjalizuje się w zagadnieniu dojrzałości projektowej, zarządzaniu ryzykiem w projektach oraz projektach w środowisku wielokulturowym. Członek PMI, IPMA oraz współzałożyciel Stowarzyszenia Menedżerów Projektów – Absolwentów Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH. Autor kilkudziesięciu publikacji z dziedziny zarządzania, w tym pierwszej w Polsce monografii poświęconej dojrzałości projektowej organizacji.
dr hab. Zbigniew Karaczun, prof. SGGW

Ekspert ds. polityki klimatycznej, Profesor w Katedrze Ochrony Środowiska i Dendrologii SGGW. Specjalizuje się w polityce klimatycznej i ekologicznej, integracji ich celów do strategii rozwoju gospodarczego oraz procesie europeizacji polskiej polityki ochrony środowiska oraz zarządzania ochroną środowiska.

Współpracuje m.in. z FAO, US AID, Bankiem Światowym oraz Komisją Europejską. Jest Członekiem Państwowej Rady Ochrony Środowiska, wiceprzewodniczącym Rady Naukowej Instytutu Ochrony Środowiska. Jest ekspertem ds. polityki klimatycznej projektu „Polskie Miasta Przyszłości 2050”
Mikołaj Pindelski zdjęcie
dr hab. Mikołaj Pindelski, prof. SGH

Kierownik Podyplomowych studiów Zarządzania Sprzedażą w SGH. Współpracuje z licznymi ośrodkami na świecie m.in. Free State University w RPA, Tel Aviv University, Bar Ilan University, IMT w Indiach, Nottingham Trent University UK. Autor licznych publikacji i projektów badawczych oraz aplikacyjnych w Polsce i za granicą. Prowadzi zajęcia na SGH m.in. z Mastercard, Santander Bank i Kearney w zakresie innowacji, komercjalizacji innowacji, nowych rozwiązań w biznesie, rozwoju kompetencji menedżerskich i strategii sprzedaży.

Doradca i wykładowca w zakresie realizacji strategii, nowych trendów w zarządzaniu, zarządzania sprzedażą, komercjalizacji innowacji w tym również w obszarze ochrony zdrowia, odpowiedzialności społecznej i dostępności usług medycznych. Współpracował i współpracuje z licznymi firmami w tych zakresach. Członek Rady Strategicznej Galerii Inwestycyjnej 3U10. Hobbystycznie bada rynek inwestycyjny dzieł sztuki, żegluje i współprowadzi podcast / kanał „Kto Wiedział” na spotify.
Albert Tomaszewski
dr Albert Tomaszewski

Adiunkt w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, specjalizującym się w badaniach nowych obszarów zarządzania strategicznego, w tym: transformacji cyfrowej przedsiębirostw, strategii przedsięwzięć typu startup. Jest autorem licznych publikacji naukowych z tego zakresu. Ma bogate doświadczenie dydaktyczne. Prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych i MBA w SGH. Współpracuje z biznesem w zakresie tworzenia i realizacji programów szkoleniowych oraz doradczych.

Mariusz Lipski  zdjęcie
dr Mariusz Lipski

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, zatrudniony na stanowisku adiunkta w Zakładzie Zarządzania Ryzykiem w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach: Finanse i Bankowość oraz Stosunki Międzynarodowe. Wieloletni pracownik (na stanowiskach specjalistycznych oraz menadżerskich) największych banków w Polsce, specjalizujący się w ocenie ryzyka oraz projektów finansowania bankowego dla przedsiębiorstw.

Autor lub współautor publikacji z zakresu finansów przedsiębiorstwa oraz bankowości korporacyjnej.
Łukasz Chyliński MBA/SGH

Praktyk zarządzania w segmencie Automotive. Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej na kierunku Samochody i Maszyny Robocze oraz Studiów MBA w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Pracował w DAF Trucks Polska oraz Iveco Polska (serwis, sprzedaż, rozwoju biznesu) oraz Bridgestone Europe, gdzie odpowiedzialny był za rozwój biznesu w Europie Wschodniej i Środkowej.

Jego projekt restrukturyzacji sieci dystrybucji zdobył główną nagrodę Bridgestone w zakresie poprawy efektywności biznesu na świecie i został z sukcesem wdrożony w całej Europie. Był Dyrektorem Zarządzającym w firmie świadczącej usługi wynajmu pojazdów użytkowych, która w 2020 została kupiona przez Credit Agricole, stając się największą firmą tego typu w Polsce (Truck Care). W ramach struktur Credit Agricole rozwijał usługi wynajmu pojazdów użytkowych w Europie, wraz z rozwojem usług związanych z tzw. „Economy of Use”. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Generalnego DBK. Realizował wiele projektów w obszarach m.in. M&A (fuzje i przejęcia) oraz transformacje kulturowe
prof. dr hab. Michał Zieliński

Pracuje w Katedrze Mechaniki Kwantowej w Instytucie Fizyki UMK. Specjalizuje się w teoretycznym badaniu kropek kwantowych i innych układów „nano” będących „sercem” komputerów przyszłości oraz w obliczeniach równoległych na klastrach komputerowych oraz zastosowań sztucznej inteligencji.

Uczestniczył w Programie Ramowym Unii Europejskiej Horyzont Europa (największy w historii UE program w zakresie innowacji, wspierającym wdrażanie Ekosystemów mobilnościowych dla przemysłu). W latach 2006–2009 pracował w National Research Council of Canada; Kierował Katedrą Mechaniki Kwantowej w Instytucie Fizyki UMK oraz był senatorem UMK. Przebywał na stażach naukowych w USA, Kanadzie, Izraelu, Hiszpanii, Argentynie, Chinach, Japonii i na Tajwanie.Zdobył wiele grantów m.in.: Homing i Mentoring Fundacji na rzecz Nauki Polskiej; Opus, Sonata i Sonata Bis Narodowego Centrum Nauki. Pełnił rolę mentora w grancie Polonez Bis.
Marek Staniszewski

Praktyk, ekspert strategii marketingowych w świecie cyfrowym, pasjonat AI. Jest absolwentem filozofii na Uniwersytecie UMCS. Przez 20 lat zajmował się strategią komunikacji największych marek w agencjach reklamowych działających w Polsce.

Pracował w Gruppa66 // Ogilvy - Strategic Planning Director; Euro RSCG (teraz Havas) - Strategy Director; Young & Rubicam agencja reklamowa, założona w 1923 r (obecnie VML) - CSO / vice president; Canal+ CMO; Havas Worldwide Warsaw (Havas była agencją informacyjną, która została utworzona w 1835 roku w Paryżu, pierwsza nowoczesna agencją informacyjną na świecie) - Chief Strategy Officer. Ponadto jest Członkiem Rady Ekspertów „Thinktank i Superbrands”; Guest speaker w Canterbury Church University; wykładowcą na SWPS i WSKiM im. J. Giedroycia. Współpracuje z Inkubatorem przedsiębiorczości UW. Jest jurorem w konkursach: Effie, Superbrands, IAB Creative Showcase, Innovation Award, Ad Venture. Współtworzył i wykłada w Szkole Strategii Marki przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR. Jest autorem kilkudziesięciu artykułów na temat komunikacji i strategii. Jest autorem książek: „Atlas strategiczny”; „Strategiczny podstęp”; „Tak na marginesie strategii” oraz współautorem książki „Portret Charles-Louisa Havasa”.
Leszek Czapski

Praktyk zarzadzania w segmencie Automotive. Manager w branży motoryzacyjnej z ponad 25 letnim doświadczeniem zawodowym. Doświadczony trener w zakresie szkoleń biznesowych. Specjalizuje się w zastosowani systemów telematycznych, mających za zadanie dostarczania danych w celu zoptymalizowania TCO (Total Operating Economy). 

Do 2024 r kierował działem Usług i Rozwiązań Komercyjnych. Odpowiedział za współpracę z firmami transportowymi w obszarze zrównoważonego transportu. Celem tej współpracy było ograniczenie kosztów całkowitych firmach transportowych objętych programem. Wspólnie z zespołem wdrażał strategię rozwoju kompetencji zawodowych w sieci dealerskiej marki premium. Był uczestnikiem grup referencyjnych w ramach koncernu, których celem było wdrażanie nowych rozwiązań biznesowych.
dr Tomasz Gigol

Adiunkt w Instytucie Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada wieloletnie doświadczenie w praktyce biznesowej – członek zarządów spółek w sektorze prywatnym i publicznym. Konsultant liderów zarządzających w sytuacjach kryzysowych. Autor licznych publikacji naukowych poruszających tematykę etycznego przywództwa w przedsiębiorstwie oraz przywództwa w kryzysie.

Emil Bukłaha zdjęcie
dr hab. Emil Bukłaha, prof. SGH

Profesor w Katedrze Zarządzania Projektami SGH w Warszawie – czołowego polskiego ośrodka naukowego, badawczego i dydaktycznego w zakresie zarządzania projektami. Absolwent Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH w Warszawie. Ma ponad 20–letnie doświadczenie jako wykładowca, konsultant i trener problematyki zarządzania projektami, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania programami i portfelami projektów, controllingu projektów, technik planowania oraz informatycznego wsparcia w zarządzaniu projektami.

Kierownik oraz wykonawca kilkudziesięciu projektów naukowo-badawczych, konsultingowych i szkoleniowych. Autor ponad 90 publikacji naukowych z dziedziny zarządzania. Certyfikowany PM w zakresie zarządzania projektami (PRINCE2®, AgilePM® i Professional Scrum Master PSM I®), ryzykiem (M_o_R®), portfelami (MoP®) i programami projektów (MSP®) oraz zarządzania zmianą (ChM®). Członek stowarzyszeń fachowych PMI oraz IPMA. Członek Komitetu Finansowego IPMA Global, koordynator Programu Partnerskiego PM-Student w SGH w Warszawie. Propagator idei zarządzania projektami w życiu zawodowym i prywatnym.
Joanna Tabor-Błażewicz zdjęcie
dr Joanna Tabor-Błażewicz

Adiunkt w Zakładzie Strategii Personalnych w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierownik Podyplomowych Studiów Negocjacje i mediacje w biznesie i stosunkach pracy. Pełniła funkcję dyrektora Centrum Otwartej Edukacji SGH oraz dyrektora w Platformie Mediowej Point Group, kierownika projektu rozwoju kompetencji „Wykładowcy SGH z PO WERem”, dyrektora akademickiego Szkoły Letniej - Summer University Warsaw.

Autorka książek: „Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie: koncepcje, strategie, praktyka” (2013), „Dobrostan pracowników: koncepcje, zadania, wyniki badań” (2021) oraz współredaktorka książki „Wyzwania kierowania ludźmi w systemie hybrydowej organizacji pracy” (2022). Zainteresowania naukowe obejmują obszary: zarządzania kapitałem ludzkim, zarządzania talentami, diagnozy własnego potencjału i tworzenia planów rozwojowych w krótkim i długim okresie, doskonalenia zawodowego pracowników, Work Life Balance, dobrostanu pracowników oraz zarządzania czasem. Prowadzi zajęcia dydaktyczne na studiach magisterskich, podyplomowych i MBA oraz zajęcia dodatkowe dla różnych grup wiekowych wspierając ich w planowaniu swojego rozwoju. Doświadczenia zawodowe zdobywała zajmując się organizacją procesów szkoleniowych i projektów rozwojowych dla pracowników organizacji różnego typu.
Anna Krejner studia podyplomowe
dr Anna Krejner-Nowecka

Adiunkt w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Zakład Strategii Personalnych). Specjalizuje się w problematyce międzynarodowego zarządzanie zasobami ludzkimi, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania różnorodnością (diversity management). W obszarze jej zainteresowań znajdują się również zachowania organizacyjne i zarządzanie zmianą.

Stypendystka projektu EU „Młodzi projektują zarządzanie”, realizująca staż naukowy w International Centre for Women Leaders, Cranfield School of Management, Cranfield University, UK oraz w University of Sydney Business School, Australia, Discipline of Work and Organisational Studies. Anna Krejner-Nowecka prowadzi zajęcia dla praktyków z wybranych zagadnień zarządzania na studiach podyplomowych SGH i Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Pełniła funkcję kierownika Studiów Podyplomowych Zarządzania Zasobami Pracy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Zdjecie Barbara Ocicka
dr hab. Barbara Ocicka, prof. SGH

Ukończyła studia zarządzania marketingowo-logistycznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, w 2011 r. obroniła pracę doktorską pt. Zmiany w łańcuchach dostaw w świetle rozwoju zaopatrzenia z rynków niskokosztowych, której promotorem był dr hab. Krzysztof Rutkowski, w 2020 r. habilitowała się na podstawie pracy zatytułowanej Rola zakupów w działalności przedsiębiorstw. Została zatrudniona na Uniwersytecie Łódzkim i w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, oraz należy do Rady Dyscypliny Naukowej – Nauk o Zarządzaniu i Jakości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

twarz kobiety
dr hab. Marzanna Cichosz, prof. SGH

Kierownik Katedry Biznesu w Transporcie, Instytutu Infrastruktury, Transportu i Mobilności SGH. Specjalistka w obszarze logistyki i zarządzania łańcuchami dostaw, której zainteresowania badawcze i projektowe koncentrują się na zarządzaniu przedsiębiorstwami branży usług logistycznych w warunkach zmian klimatycznych. Absolwentka SGH kierunku Zarządzanie i Marketing.

Długoletni pracownik Katedry Logistyki SGH. Doświadczenie naukowe i dydaktyczne zdobywała w: Ohio State University (USA), IESE Business School (Hiszpania), St. Gallen University (Szwajcaria), Bradford and Ilkley Community College (Wielka Brytania), HEAO Business School Arnhem (Holandia). Członek Editorial Board „International Journal of Logistics Management” wyd. Emerald. Członek założyciel PSML. Koordynator na SGH ogólnopolskiego programu Top Young 100 skierowanego do studentów logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw.
Michał Wolański wykładowca studia podyplomowe
dr hab. Michał Wolański, prof. SGH

Pracownik Instytutu Infrastruktury, Transportu i Mobilności SGH, specjalista w zakresie transportu pasażerskiego, twórca m.in. studiów podyplomowych Zarządzanie w transporcie kolejowym. Przebywał na stypendiach w University of Leeds, Institute for Transport Studies oraz University of Sydney, Institute of Transport and Logistics Studies, zaś w trakcie studiów – na Wydziale Business Engineering Westfälische Hochschule. Współzałożyciel start-up’u Koleo oraz firmy doradczej Wolański sp. z o.o.

Współtworzył system komunikacji gminnej w Końskich. Współpracownik Banku Światowego, Związku Miast Polskich i Związku Powiatów Polskich, a także Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej i Ministerstwa Infrastruktury. W wolnych chwilach prowadzi autobus komunikacji miejskiej, co dostarcza mu wielu cennych, niedostępnych w inny sposób obserwacji.
dr hab. Tymoteusz Doligalski, prof. SGH

Kierownik i twórca Studiów Podyplomowych Marketingu Internetowego. Posiada kilkuletnie doświadczenie w takich obszarach jak strategia e-marketingu, rozwój serwisów e-commerce, pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych, planowanie i realizacja kampanii promocyjnych. Autor wielu publikacji, głównie z zakresu marketingu internetowego, zarządzania wartością klienta oraz modeli e-biznesu. Opiekun naukowy zespołów studenckich biorących udział w konkursie Google Online Marketing Challenge (1. miejsce w Europie w 2011 r., 1. miejsce na świecie w 2012 i 2014 r.).

dr hab. Michał Bernardelli, prof. SGH

Prodziekan Magisterskiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwent matematyki i informatyki na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskał także stopień doktora matematyki stosowanej. Stopień doktora habilitowanego nauk ekonomicznych uzyskał w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Przez ponad 20 lat konsultant i wykonawca wielu projektów naukowych i komercyjnych, m.in. dla Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Narodowego Banku Polskiego.

Interdyscyplinarność jego prac naukowych opiera się głównie na wykorzystaniu aparatury informatycznej i matematycznej do rozwiązywania problemów związanych z analizą i eksploracją danych, szczególnie w Big Data, uczeniu maszynowym, modelowaniu ekonometrycznym i optymalizacji.
„ ”

Rekrutacja

Trwa rekrutacja na 1 edycję studiów. Pierwsze zajęcia rozpoczną się w listopadzie 2025 r.

Czas trwania studiów: 2 semestr

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń, rozumiana jako:

  • zarejestrowanie się w Internetowym Systemie Studiów Podyplomowych (ISSP), dostępnym po kliknięciu przycisku: ZAPISZ SIĘ / ZALOGUJ,
  • dokonanie wpłaty czesnego (min. I rata),
  • złożenie wymaganych dokumentów.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia

  • formularz aplikacyjny (wypełniany i generowany w ISSP),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Warunki uzyskania świadectwa ukończenia studiów:

  • zaliczenie przedmiotów,
  • projekt końcowy (praca indywidualna lub grupowa),
  • recenzja projektu końcowego,
  • prezentacja i obrona projektu końcowego,
  • egzamin końcowy z toku studiów.

Harmonogram

Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele 8:00-15:00, zgodnie z harmonogramem.

Terminy zajęć 1. edycji studiów:

I semestr:

  • 15–16 listopada 2025 r.
  • 6–7 grudnia 2025 r.
  • 17–18 stycznia 2026 r.
  • 14–15 lutego 2026 r.
  • 14–15 marca 2026 r.
  • 18–19 kwietnia 2026 r.


II semestr:

  • 9–10 maja 2026 r.
  • 30–31 maja 2026 r.
  • 20–21 czerwca 2026 r.
  • 11–12 lipca 2026 r.
  • lipiec–sierpień 2026 r. – dodatkowe zaliczenia egzaminów cząstkowych, konsultacje z wykładowcami i promotorami
  • prac końcowych
  • 19–20 września 2026 r.
  • 3–4 października 2026 r.
  • 17 października 2026 r. zakończenie studiów

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 9500 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch ratach:

  • I rata: 6000 zł – płatna przy zapisie,
  • II rata: 3500 zł – płatna do 1 maja 2026 r.

W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

Sekretarz studiów
mgr Beata Chełstowska
tel.: +48 22 564 85 00
e-mail: bczapl@sgh.waw.pl

Kierownik studiów
dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH
e-mail: wjakub@sgh.waw.pl

adres do korespondencji
Beata Chełstowska 
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Instytut Zarządzania
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa

Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Instytut Zarządzania, Katedra Zarządzania Strategicznego

REKRUTACJA TRWA!

  • Zajęcia w uczelni
  • Spotkania odbywają się w soboty i niedziele 8:00–15:00.
  • Opłata za całość studiów: 9500 zł (możliwe raty).
PARTNER
kierownik studiów podyplomowych
KIEROWNIK STUDIÓW

dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH
e-mail: wjakub@sgh.waw.pl
tel.: +48 22 564 85 00

sekretarz studiów

mgr Beata Chełstowska
tel.: +48 22 564 85 00
e-mail: bczapl@sgh.waw.pl