Studia Podyplomowe Zarządzanie Ekosystemem Automotive
Studia Podyplomowe Zarządzanie Ekosystemem Automotive koncentrują się na transformacji branży, nowych kompetencjach menedżerskich oraz strategiach dostosowawczych do dynamicznie zmieniającego się rynku.

Niezbędne umiejętności – wyjątkowo szerokie spektrum nowych kompetencji zapewniające nowe perspektywy związane z sukcesem zawodowym

Transformacja Automotive – zarządzanie w zmiennym świecie cyfrowym: od branży Automotive do ekosystemów mobilności

Wykorzystanie genAI – zastosowania AI w zarządzaniu oraz poznanie trendów związanych z rozwojem technologii mobilności
Dlaczego warto?
- Zrozumienie różnicy w zarządzaniu tradycyjną branżą automotive, a nowymi ekosystemami mobilności, zapewniającymi konkurencyjność na rynku.
- Rozwój kompetencji przywódczych i liderskich, niezbędnych w aktywnej współpracy międzysektorowej, która dynamicznie zyskuje na znaczeniu na rynku pracy.
- Przygotowanie się do zmian na rynku pracy, w tym znikania tradycyjnych stanowisk managerskich.
- Nabycie umiejętności związanych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, w tym genAI i robotyzacja.
- Ugruntowanie wiedzy na temat innowacyjnych rozwiązań zarządczych i strategii rynkowych.
- Zdobycie wiedzy o polityce Komisji Europejskiej w kontekście transformacji automotive.
- Możliwość wymiany doświadczeń i konfrontacji własnych umiejętności z najlepszymi ekspertami biznesowymi.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe Zarządzanie Ekosystemem Automotive skierowane są do:
- menedżerów związanych z przemysłem i usługami motoryzacyjnymi,
- menedżerów związanych z Centralami Importerów samochodów oraz kadry zarządzającej punktami dilerskimi,
- pracowników administracji państwowej i samorządowej oraz innych jednostek administracyjnych, którzy zajmują się regulacjami i polityką mobilności,
- liderów z różnych sektorów (cyfrowego, finansowego, transportowego, energetycznego, miejskiego, naukowo-badawczego), którzy już współpracują z przemysłem motoryzacyjnym w ramach ekosystemu mobilności lub szukają możliwości współpracy,
- osób, które planują rozpocząć karierę w motoryzacji lub chcą zaktualizować swoje umiejętności zarządcze w obliczu rewolucji technologicznych i zmieniającego się rynku pracy w kontekście transformacji Automotive.
Program
- Ekosystemy i strategie biznesowe w świecie VUCA/BANI – 32 godz.
- Transformacja energetyczna i klimatyczna jako uwarunkowania rozwoju ekosystemów mobilności – 32 godz.
- Strategiczne zmiany w infrastrukturze i logistyce – 20 godz.
- Technologie w świecie cyfrowym i ich znaczenie w rozwoju ekosystemu automotive – 40 godz.
- Zarządzanie finansami i analityka biznesowa w podmiotach ekosystemu automotive – 32 godz.
- Kompetencje lidera przyszłości - 36 godz.
Razem – 192 godz.
Kierownik studiów
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca z wieloletnim stażem na studiach podyplomowych i kursach specjalistycznych. Kierownik studiów podyplomowych realizowanych we współpracy z partnerami biznesowymi. Analityk w projektach biznesowych, w zakresie analiz rynkowych, doradztwa strategicznego oraz optymalizacji strukturalnej. Specjalizuje się w zagadnieniach z obszaru zarządzania strategicznego (analiza strategiczna, budowanie strategii rozwoju i konkurencji) oraz w tematyce przekształceń strukturalnych przedsiębiorstw. Autorka licznych artykułów poświęconych tej problematyce.
Wykładowcy
Przedsiębiorca, założyciel Pator Solution, konsultant zarządzania. Absolwent MEiL PW, doktorat obronił w PAN. Pracował w IPPT PAN; Thorvent Poland (odnawialne źródła energii) - Dyrektor Techniczny; Tack Training International Poland - Country Director.

Absolwentka SGH oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca z wieloletnim stażem na studiach podyplomowych i kursach specjalistycznych. Kierownik studiów podyplomowych realizowanych we współpracy z partnerami biznesowymi.
Ekspert ds. innowacji, Prezes Zarządu Instytutu Reform. Jest absolwentem ekonomii w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalizuje się w obszarze innowacji, cyfryzacji, zrównoważonym rozwoju oraz rozwoju regionalnym. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zakresie realizacji ilościowych i jakościowych ocen wpływu polityk publicznych oraz przygotowania dokumentów strategicznych.

Kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego w Instytucie Zarządzania (Kolegium Zarządzania i Finansów SGH w Warszawie). Wykładowca (studia pierwszego i drugiego stopnia, podyplomowe oraz MBA). Doświadczony konsultat, członek zespołów eksperckich i autor ekspertyz dla biznesu (m.in. PWPW S.A., PEKAES S.A., Pekao Leasing, Adamed).
Kierownik Zakładu Racjonalnego Użytkowania Energii Politechnika Warszawska. Zainteresowania naukowe obejmują zrównoważoną politykę energetyczną, racjonalizację użytkowania energii, długoterminowe modelowanie zapotrzebowania na energię, inteligentne sieci energetyczne, zagadnienia socjoekonomiczne związane z rozwojem sektora energetyki, głównie wpływu na lokalne społeczności.
Profesor SGH, kierownik Katedry Zarządzania Projektami SGH. Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing SGH. Kierownik, sekretarz i wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami. Certyfikowany kierownik projektu w zakresie zarządzania projektami (PRINCE2® i AgilePM®), portfelami (MoP®) i ryzykiem (M_o_R®).
Ekspert ds. polityki klimatycznej, Profesor w Katedrze Ochrony Środowiska i Dendrologii SGGW. Specjalizuje się w polityce klimatycznej i ekologicznej, integracji ich celów do strategii rozwoju gospodarczego oraz procesie europeizacji polskiej polityki ochrony środowiska oraz zarządzania ochroną środowiska.

Kierownik Podyplomowych studiów Zarządzania Sprzedażą w SGH. Współpracuje z licznymi ośrodkami na świecie m.in. Free State University w RPA, Tel Aviv University, Bar Ilan University, IMT w Indiach, Nottingham Trent University UK. Autor licznych publikacji i projektów badawczych oraz aplikacyjnych w Polsce i za granicą. Prowadzi zajęcia na SGH m.in. z Mastercard, Santander Bank i Kearney w zakresie innowacji, komercjalizacji innowacji, nowych rozwiązań w biznesie, rozwoju kompetencji menedżerskich i strategii sprzedaży.

Adiunkt w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, specjalizującym się w badaniach nowych obszarów zarządzania strategicznego, w tym: transformacji cyfrowej przedsiębirostw, strategii przedsięwzięć typu startup. Jest autorem licznych publikacji naukowych z tego zakresu. Ma bogate doświadczenie dydaktyczne. Prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych i MBA w SGH. Współpracuje z biznesem w zakresie tworzenia i realizacji programów szkoleniowych oraz doradczych.

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, zatrudniony na stanowisku adiunkta w Zakładzie Zarządzania Ryzykiem w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach: Finanse i Bankowość oraz Stosunki Międzynarodowe. Wieloletni pracownik (na stanowiskach specjalistycznych oraz menadżerskich) największych banków w Polsce, specjalizujący się w ocenie ryzyka oraz projektów finansowania bankowego dla przedsiębiorstw.
Praktyk zarządzania w segmencie Automotive. Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej na kierunku Samochody i Maszyny Robocze oraz Studiów MBA w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Pracował w DAF Trucks Polska oraz Iveco Polska (serwis, sprzedaż, rozwoju biznesu) oraz Bridgestone Europe, gdzie odpowiedzialny był za rozwój biznesu w Europie Wschodniej i Środkowej.
Pracuje w Katedrze Mechaniki Kwantowej w Instytucie Fizyki UMK. Specjalizuje się w teoretycznym badaniu kropek kwantowych i innych układów „nano” będących „sercem” komputerów przyszłości oraz w obliczeniach równoległych na klastrach komputerowych oraz zastosowań sztucznej inteligencji.
Praktyk, ekspert strategii marketingowych w świecie cyfrowym, pasjonat AI. Jest absolwentem filozofii na Uniwersytecie UMCS. Przez 20 lat zajmował się strategią komunikacji największych marek w agencjach reklamowych działających w Polsce.
Praktyk zarzadzania w segmencie Automotive. Manager w branży motoryzacyjnej z ponad 25 letnim doświadczeniem zawodowym. Doświadczony trener w zakresie szkoleń biznesowych. Specjalizuje się w zastosowani systemów telematycznych, mających za zadanie dostarczania danych w celu zoptymalizowania TCO (Total Operating Economy).
Adiunkt w Instytucie Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada wieloletnie doświadczenie w praktyce biznesowej – członek zarządów spółek w sektorze prywatnym i publicznym. Konsultant liderów zarządzających w sytuacjach kryzysowych. Autor licznych publikacji naukowych poruszających tematykę etycznego przywództwa w przedsiębiorstwie oraz przywództwa w kryzysie.

Profesor w Katedrze Zarządzania Projektami SGH w Warszawie – czołowego polskiego ośrodka naukowego, badawczego i dydaktycznego w zakresie zarządzania projektami. Absolwent Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH w Warszawie. Ma ponad 20–letnie doświadczenie jako wykładowca, konsultant i trener problematyki zarządzania projektami, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania programami i portfelami projektów, controllingu projektów, technik planowania oraz informatycznego wsparcia w zarządzaniu projektami.

Adiunkt w Zakładzie Strategii Personalnych w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierownik Podyplomowych Studiów Negocjacje i mediacje w biznesie i stosunkach pracy. Pełniła funkcję dyrektora Centrum Otwartej Edukacji SGH oraz dyrektora w Platformie Mediowej Point Group, kierownika projektu rozwoju kompetencji „Wykładowcy SGH z PO WERem”, dyrektora akademickiego Szkoły Letniej - Summer University Warsaw.

Adiunkt w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Zakład Strategii Personalnych). Specjalizuje się w problematyce międzynarodowego zarządzanie zasobami ludzkimi, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania różnorodnością (diversity management). W obszarze jej zainteresowań znajdują się również zachowania organizacyjne i zarządzanie zmianą.

Ukończyła studia zarządzania marketingowo-logistycznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, w 2011 r. obroniła pracę doktorską pt. Zmiany w łańcuchach dostaw w świetle rozwoju zaopatrzenia z rynków niskokosztowych, której promotorem był dr hab. Krzysztof Rutkowski, w 2020 r. habilitowała się na podstawie pracy zatytułowanej Rola zakupów w działalności przedsiębiorstw. Została zatrudniona na Uniwersytecie Łódzkim i w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, oraz należy do Rady Dyscypliny Naukowej – Nauk o Zarządzaniu i Jakości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Kierownik Katedry Biznesu w Transporcie, Instytutu Infrastruktury, Transportu i Mobilności SGH. Specjalistka w obszarze logistyki i zarządzania łańcuchami dostaw, której zainteresowania badawcze i projektowe koncentrują się na zarządzaniu przedsiębiorstwami branży usług logistycznych w warunkach zmian klimatycznych. Absolwentka SGH kierunku Zarządzanie i Marketing.

Pracownik Instytutu Infrastruktury, Transportu i Mobilności SGH, specjalista w zakresie transportu pasażerskiego, twórca m.in. studiów podyplomowych Zarządzanie w transporcie kolejowym. Przebywał na stypendiach w University of Leeds, Institute for Transport Studies oraz University of Sydney, Institute of Transport and Logistics Studies, zaś w trakcie studiów – na Wydziale Business Engineering Westfälische Hochschule. Współzałożyciel start-up’u Koleo oraz firmy doradczej Wolański sp. z o.o.
Kierownik i twórca Studiów Podyplomowych Marketingu Internetowego. Posiada kilkuletnie doświadczenie w takich obszarach jak strategia e-marketingu, rozwój serwisów e-commerce, pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych, planowanie i realizacja kampanii promocyjnych. Autor wielu publikacji, głównie z zakresu marketingu internetowego, zarządzania wartością klienta oraz modeli e-biznesu. Opiekun naukowy zespołów studenckich biorących udział w konkursie Google Online Marketing Challenge (1. miejsce w Europie w 2011 r., 1. miejsce na świecie w 2012 i 2014 r.).
Prodziekan Magisterskiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwent matematyki i informatyki na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskał także stopień doktora matematyki stosowanej. Stopień doktora habilitowanego nauk ekonomicznych uzyskał w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Przez ponad 20 lat konsultant i wykonawca wielu projektów naukowych i komercyjnych, m.in. dla Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Narodowego Banku Polskiego.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja na 1 edycję studiów. Pierwsze zajęcia rozpoczną się w listopadzie 2025 r.
Czas trwania studiów: 2 semestr
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń, rozumiana jako:
- zarejestrowanie się w Internetowym Systemie Studiów Podyplomowych (ISSP), dostępnym po kliknięciu przycisku: ZAPISZ SIĘ / ZALOGUJ,
- dokonanie wpłaty czesnego (min. I rata),
- złożenie wymaganych dokumentów.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany i generowany w ISSP),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunki uzyskania świadectwa ukończenia studiów:
- zaliczenie przedmiotów,
- projekt końcowy (praca indywidualna lub grupowa),
- recenzja projektu końcowego,
- prezentacja i obrona projektu końcowego,
- egzamin końcowy z toku studiów.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 9500 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch ratach:
- I rata: 6000 zł – płatna przy zapisie,
- II rata: 3500 zł – płatna do 1 maja 2026 r.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr Beata Chełstowska
tel.: +48 22 564 85 00
e-mail: bczapl@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH
e-mail: wjakub@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Beata Chełstowska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Instytut Zarządzania
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Instytut Zarządzania, Katedra Zarządzania Strategicznego
REKRUTACJA TRWA!
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się w soboty i niedziele 8:00–15:00.
- Opłata za całość studiów: 9500 zł (możliwe raty).

dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH
e-mail: wjakub@sgh.waw.pl
tel.: +48 22 564 85 00
mgr Beata Chełstowska
tel.: +48 22 564 85 00
e-mail: bczapl@sgh.waw.pl