Podyplomowe Studia Zarządzania i Marketingu

Podyplomowe Studia Zarządzania i Marketingu mają na celu przekazanie słuchaczom wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania (w tym finansów i rachunkowości) oraz marketingu istotnych do pełnienia funkcji specjalisty i menedżera marketingu.

Atuty kierunku
Żarówka ikona

Aplikowalna wiedza – najważniejsze zagadnienia w zarządzaniu firmą i działalności marketingowej

mówca na tle ekranu ikona

Renomowana kadra – zajęcia prowadzone przez doświadczonych praktyków i badaczy biznesu

Rozmowa ikona

Praktyczne kompetencje – indywidualna praca z wykładowcą nad rozwiązaniem problemu biznesowego

Dlaczego warto?

  • Studia dostarczają kompetencji do zarządzania i prowadzenia działań marketingowych przedsiębiorstw i innych organizacji, w tym tworzenia strategii firmy, zarządzania zasobami ludzkimi, finansami i działaniami marketingowymi. 
  • W ujęciu szczegółowym absolwenci zyskują wiedzę z zarządzania, w tym metod analizy strategicznej, formułowania strategii przedsiębiorstwa, a także podstaw rachunkowości menedżerskiej i oceny wyników finansowych i efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych. 
  • W obszarze marketingu absolwenci opanowują strategie i planowanie marketingowe, jak również segmentację rynku i metody badań marketingowych.

Czy dla mnie?

Podyplomowe Studia Zarządzania i Marketingu adresowane do osób chcących rozwinąć swoje kompetencje zarządcze i marketingowe, w szczególności takich jak:

  • menedżerowie przedsiębiorstw (w tym: produkcyjnych, handlowych i usługowych), instytucji użyteczności publicznej oraz organizacji społecznych i politycznych,
  • osoby, które zajmują stanowiska wymagające wiedzy i umiejętności w dziedzinie zarządzania i marketingu,
  • osoby, którym wiedza i umiejętności w dziedzinie zarządzania i marketingu umożliwią awans zawodowy oraz zwiększenie mobilności na rynku pracy.

Program


Zarządzanie przedsiębiorstwem (38 godzin)   

  • metody analizy strategicznej    
  • formułowanie strategii przedsiębiorstwa     
  • zarządzanie operatywne  


Strategia finansowa przedsiębiorstwa (16 godzin)    

  • podstawy rachunkowości menedżerskiej    
  • źródła i sposoby pozyskiwania kapitału     
  • ocena wyników finansowych  
  • badanie przepływów pieniężnych   
  • ocena efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych  


Kierowanie zespołami pracowniczymi (32 godziny)   

  • style i techniki kierowania     
  • rozwiązywanie konfliktów     
  • polityka kadrowa     
  • planowanie własnej kariery     
  • organizacja pracy własnej     
  • prowadzenie negocjacji handlowych


Istota marketingu (28 godzin)    

  • podstawy marketingu    
  • segmentacja rynku    
  • postępowanie nabywców na rynku   


Badania marketingowe (8 godzin)    

  • treść badań marketingowych    
  • metody badań marketingowych  
  • Instrumenty marketingu (36 godzin)    
  • produkt – cena – dystrybucja towarów     
  • aktywizacja sprzedaży  


Kierowanie działalnością marketingową (30 godzin)    

  • planowanie marketingowe    
  • strategie marketingowe    
  • organizowanie działalności marketingowej    
  • marketing międzynarodowy  


Seminarium dyplomowe, konsultacje (4 godziny)  

Program studiów obejmuje łącznie 192 godziny zajęć dydaktycznych.

Kierownik studiów

dr Wojciech Trzebiński

Adiunkt w Katedrze Rynku, Marketingu i Jakości w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył studia matematyczne na Uniwersytecie Warszawskim (2002). Doktorat uzyskał w dyscyplinie nauki o zarządzaniu na podstawie rozprawy na temat indywidualnych uwarunkowań spostrzegania jakości przez klientów (2014).

Jego główne zainteresowania obejmują postawy i zachowania klientów wobec organizacji, wpływ sztucznej inteligencji na zachowania konsumentów, spostrzeganie produktów oraz komunikatów o produktach oraz wpływ pandemii COVID-19 na zachowania konsumentów. W swoich badaniach koncentruje się na mechanizmach zachowań konsumenckich, a także na konsekwencjach tych zależności w zarządzaniu organizacjami. Wykłada projektowanie badań, badania marketingowe, zarządzanie jakością usług oraz problematykę zachowań konsumenckich. Od wielu lat zajmuje się też praktyką gospodarczą, wcześniej jako menedżer w jednym z banków, a obecnie jako niezależny konsultant.
„ ”

Rekrutacja

Rekrutacja trwa.

Czas trwania studiów: 2 semestry.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia,
    Dokument
  • formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:

  • napisanie i obrona pracy dyplomowej z problematyki:
    • Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie
    • Kierowanie ludźmi w przedsiębiorstwie
    • Planowanie marketingowe
    • Marketing

Praca jest recenzowana i broniona przed komisją.

Harmonogram

Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 9:00–16:00.

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 7100 zł.
Firmy i jednostki sektora finansów publicznych – wpłata jednorazowa.
Osoby fizyczne – wpłata jednorazowa lub możliwość wpłaty w dwóch ratach.

W sytuacji, gdy firma płacąca za swojego pracownika pokryje tylko część czesnego, osoba zainteresowana musi dopłacić część do 100% wysokości czesnego.

Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów. 

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

Sekretarz studiów
mgr Małgorzata Buzak
tel.: +48 22 564 93 52
e-mail: mbuzak@sgh.waw.pl

Kierownik studiów
dr Wojciech Trzebiński
tel.: +48 22 564 93 52
e-mail: wtrzebi@sgh.waw.pl

adres do korespondencji
Archiwum SGH  
al. Niepodległości 162,  budynek G, p. 238 
02-554 Warszawa  

Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów 
Katedra Rynku, Marketingu i Jakości

Pliki do pobrania:
Dokument
  • Studia online
  • Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 9:00–16:00.
  • Opłata za całość studiów: 7100 zł (możliwe raty). 
Kierownik studiów

dr Wojciech Trzebiński
tel.: +48 22 564 93 52
e-mail: wtrzebi@sgh.waw.pl

Sekretarz studiów

mgr Małgorzata Buzak
tel.: +48 22 564 93 52
e-mail: mbuzak@sgh.waw.pl

Zobacz Katalog Studiów Podyplomowych i MBA link
KATALOG STUDIÓW PODYPLOMOWYCH I MBA