Procedura zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w SGH

Informujemy, że na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928) w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie obowiązuje Procedura zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych wprowadzona Zarządzeniem Rektora nr 47 z 21 października 2024 r.

W związku z Procedurą, mają Państwo prawo zgłoszenia naruszenia prawa polegającego na działaniu lub zaniechaniu niezgodnym z prawem lub mającym na celu obejście prawa, we wszystkich dziedzinach wskazanych w art. 3 ust. 1 ustawy:

Zgłoszeń można dokonywać za pomocą następujących środków komunikacji:

  1. elektronicznie, na adres: zgloszenienaruszenia@sgh.waw.pl;
  2. poprzez pocztę tradycyjną, na adres siedziby SGH, skierowaną do „Pełnomocnika Rektora do spraw zgłoszeń naruszeń prawa”, z dopiskiem „poufne − do rąk własnych”;
  3. osobiście – na wniosek złożony za pośrednictwem wymienionych powyżej kanałów. Spotkanie zorganizowane będzie w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.

Informujemy, że Państwa dane osobowe przekazane w związku ze zgłoszeniem naruszenia nie podlegają ujawnieniu nieupoważnionym osobom, chyba że ujawnienie takie następuje za wyraźną zgodą sygnalisty, bądź ich ujawnienie jest koniecznym i proporcjonalnym obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa.

Procedura zgłoszeń wewnętrznych jest ogólnie dostępna w Bibliotece Aktów Prawnych SGH: