Szanowny Panie Rektorze, od nowego roku akademickiego na kierunku Big Data będzie dostępny w ramach nowej specjalności ze sztucznej inteligencji nowy przedmiot - Zaawansowane programowanie w języku Python. Początkowo prowadzącym wpisanym do USOSa był ...., natomiast po uruchomieniu przedmiotu na następny semestr informacja uległa zmianie, będzie go prowadził ...... Na kierunku przyjęliśmy tą wiadomość ze smutkiem, bo okazuje się, że bardzo obiecująco zapowiadający się przedmiot będzie prowadził prowadzący, który nie dość, że regularnie dostaje bardzo niskie oceny w ankietach przedmiotowych, to w dodatku w ramach przedmiotu Programowanie komputerów na studiach licencjackich nazywał język Python "najgorszym" i twierdził, że go nienawidzi. Niestety, poziom nauczania Pythona na kierunku Big Data jest na dramatycznie niskim poziomie, przedmiot z podstaw programowania w nim na studiach dziennych prowadzi wyłącznie ........, u którego zajęcia są prowadzone okropnie i moim zdaniem wymagają wizytacji pracownika uczelni odpowiedzialnego za jakość kształcenia, na studiach anglojęzycznych wyłącznie .........., o bardzo zbliżonym poziomie umiejętności przekazywania wiedzy, a na studiach zaocznych obok ....... dostępny jest jeszcze wspomniany wcześniej ........... Moje pytanie brzmi - z czego wynika tak dramatycznie niski poziom kształcenia w zakresie tego tak kluczowego przecież w karierze Data Scientista języka programowania? Wiem, że na kierunku MIESI zawierającą kurs Pythona część przedmiotu Podstawy programowania w metodach ilościowych prowadzi cieszący się dobrą opinią ........, przedmiot z wykorzystaniem Pythona prowadzi też ........, więc rozumiem, że nie jest to problem z dostępnością dydaktyków.
Oferty prowadzących zajęcia są weryfikowane przez ORSE oraz Senacką Komisję Programową, a następnie systematycznie walidowane w ramach hospitacji. Cześć przedmiotów jest oferowana przez zespoły pracowników, stąd na etapie preferencji nie ma możliwości wskazania dokładnie kto i ile grup poprowadzi. Przy ustalaniu obsady zajęć brane są jednak, poza kwestiami merytorycznymi, również obciążenie dydaktyczne oraz dostępność czasowa w trakcie semestru. Zachęcam również studentów do wypełniania ankiet, bo tylko zwiększenie zwrotności ankiet da podstawy do wiarygodnego wnioskowania na ich podstawie. Przeanalizujemy poziom prowadzenia zajęć na tym przedmiocie.