Projekt IMPK, finansowany w ramach programu NAWA SPINAKER, ma za zadanie wykształcenie nowej generacji liderów gotowych na wyzwania globalnego i wielokulturowego świata.
Grupami docelowymi są:
- Studenci uczelni ekonomicznych/szkół biznesu z krajów o dużym potencjale rozwojowym (m.in. Ukraina, Gruzja, Mołdawia, Czarnogóra, Tajlandia, Egipt, Mauritius, Maroko, Południowa Afryka, Nigeria).
W celu zwiększenia reprezentacji kobiet wśród przyszłych liderów, rekrutacja przewiduje kryteria premiujące studentki. - Kadra akademicka SGH, która będzie prowadzić zajęcia, brać udział w szkoleniach i pełnić funkcję asesorów walidujących efekty kształcenia.
Program i innowacyjna dydaktyka
Kurs obejmuje pięć kluczowych obszarów tematycznych:
- Nowoczesne przywództwo.
- Etyka biznesu i ESG dla przyszłych liderów.
- Globalny kontekst biznesu.
- Innowacyjne projekty inwestycyjne.
- Wykorzystanie AI w biznesie.
Szczególny nacisk położono na nowoczesne metody dydaktyczne, w tym intensywną biznesową grę symulacyjną. Gra poświęcona jest zarządzaniu innowacyjnym przedsiębiorstwem z uwzględnieniem wymogów zrównoważonego rozwoju.
Badania naukowe (np. MIT Sloan School of Management) porównują gry menedżerskie do symulatorów lotu, które pozwalają studentom podejmować decyzje i natychmiast obserwować ich konsekwencje.
Udział w symulacji ma na celu nabycie praktycznych umiejętności podejmowania decyzji w dynamicznym środowisku biznesowym oraz wzmocnienie umiejętności pracy zespołowej w kontekście wielokulturowym.
Cyfrowe mikropoświadczenia
W projekcie przeprowadzony zostanie również pilotaż systemu cyfrowych mikropoświadczeń (digital badges). Dzięki nim, uczestnicy kursu uzyskają potwierdzenie swoich kompetencji w formie zrozumiałej dla pracodawców na całym świecie.