dr hab. Radosław Baran, prof. SGH

Kierownik katedry

Profesor uczelni w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Kierownik Katedry Rynku, Marketingu i Jakości w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH. Pełni różne funkcje organizacyjne w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Swoje zainteresowania naukowe i dydaktyczne koncentruje wokół zagadnień związanych z marketingiem. W pracy naukowej zajmuje się przede wszystkim problematyką kształtowania i oddziaływania instrumentów marketingu, a także skutecznością i efektywnością marketingu. Jest autorem wielu publikacji naukowych i wystąpień na konferencjach.

WYKSZTAŁCENIE:

  • 2010 – doktor habilitowany (nauki o zarządzaniu), Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • 1999 – doktor (nauki o zarządzaniu), Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • 1992 – magister, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:

  • Instrumenty marketingu
  • Strategie marketingowe
  • Handel detaliczny
  • Skuteczność i efektywność marketingu
  • Siła przetargowa przedsiębiorstwa

ZAINTERESOWANIA DYDAKTYCZNE:

  • Marketing
  • Strategie marketingowe
  • Strategie cen i dystrybucji
  • Strategie produktu i marki

WYBRANE PUBLIKACJE:

  • R. Baran, Zmiany we współczesnym handlu detalicznym a doświadczenie klienta, w: 30 lat w naukach społecznych. Nowe myśli i idee, red. nauk. J. Wielgórska-Leszczyńska, M. Matusewicz, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2023.
  • W. Trzebiński, R. Baran, B. Marciniak, Did the COVID-19 Pandemic Make Consumers Shop Alone? The Role of Emotions and Interdependent Self-Construal, “Sustainability” 2021, vol. 13, no. 11, 6361.
  • R. Baran, Rozwój wiedzy z zakresu skuteczności i efektywności marketingu w Polsce, w: XXV lat w naukach ekonomicznych: dokonania, wyzwania, perspektywy, red. nauk. R. Bartkowiak, M. Matusewicz, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2018.
  • R. Baran, B. Marciniak, T. Taranko, Postawy konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego i zagranicznego, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2017.

 

 

.