Innowacje społeczne zmieniają sposób, w jaki ludzie myślą, współdziałają i organizują swoje życie. Ich rola w kształtowaniu postaw obywatelskich i podejścia biznesu do kluczowych wyzwań współczesności, takich jak zmiany klimatyczne, wydaje się trudna do przecenienia.
Celem seminarium będzie próba odpowiedzi na następujące pytania: Czym są innowacje społeczne w kontekście zmian klimatycznych? W jaki sposób inicjatywy oddolne, w tym działania aktywistów i organizacji społeczeństwa obywatelskiego wpływają na wdrażanie bardziej zrównoważonych modeli konsumpcji, takich jak lokalna produkcja czy wspólne korzystanie z zasobów? Z drugiej strony, jaka jest rola działań instytucjonalnych oraz biznesu w promowaniu i realizowaniu projektów mających na celu przeciwdziałanie zmianom klimatycznym? Czy innowacja musi wykorzystywać nowe technologie, aby być skuteczną? Czym jest odpowiedzialne przeciwdziałanie zmianom klimatu? Czy ograniczanie negatywnych skutków zmian klimatycznych to w dzisiejszych czasach wystarczająco dużo?
Seminarium jest organizowane w ramach projektu: Jean Monnet Module “EU: European values and ethics in politics and economy”
SGH, al. Niepodległości 162, bud. G, sala 152
Katedra Socjologii, Zakład Socjologii Ogólnej