Gość serwisu pisze:
Szanowny Panie Rektorze, w jednej z niedawnych odpowiedzi na niniejszym Portalu pisze Pan "studenci już od początku studiów są zachęcani do rozsądnego rozplanowania obciążeń i niezostawiania na ostatni semestr żadnych przedmiotów obowiązkowych, jak również do realizowania programu studiów zgodnie z sugerowanymi sekwencjami przedmiotów przygotowanymi przez Rady kierunków". Niestety, jak wynika z moich obserwacji, rady kierunków różnie radzą sobie z publikowaniem proponowanych sekwencji realizowania przedmiotów. Uważam, że pod tym względem bardzo in plus wybija się kierunek MIESI, którego rada programowa prowadzi przejrzystą politykę informacyjną i witrynę internetową. Będąc studentem innego kierunku studiów licencjackich, nigdy nie widziałem podobnej propozycji kolejności realizowania przedmiotów kierunkowych. Co więcej, nie udało mi się nawet trafić na stronę rady programowej, a na stronie samego kierunku widnieje niewiele więcej niż chwalenie się pewną akredytacją... Zwracam się z uprzejmą prośbą o silniejsze egzekwowanie obowiązków informacyjnych rad kierunków prowadzonych w SGH, tak aby studenci mieli łatwy dostęp do materiałów dotyczących ich ścieżki studiowania.
Odpowiedź:

Każda rada dydaktyczna kierunku może określić sekwencje realizowanych przedmiotów. Decyzję w tym zakresie podejmuje samodzielnie. Zgadzam się, że jest to ułatwienie w ułożeniu ścieżki studiów oraz bardziej racjonalne wybieranie przedmiotów. Będę zachęcał rady do opracowania sekwencji realizowanych przedmiotów, co ma wpływ na podniesienie jakości kształcenia.

Data odpowiedzi: