Gość serwisu pisze:

Szanowny Panie Rektorze, Zwracam się z prośbą o zwrócenie uwagi na przedmiot ..... Od pewnego czasu koordynator tego przedmiotu .... narzuca wykładowcom zasady, których zastosowanie uderza w studentów i obniża komfort nauczania. Są to przede wszystkim brak możliwości egzaminu w terminie zerowym (mimo tego, że jeszcze niedawno była taka możliwość), zakaz prowadzenia wykładów w formie hybrydowej oraz ingerowanie w kryteria oceniania prac pisemnych przez wykładowców. Wykładowcy, którzy chcą iść studentom na rękę, są sprowadzani przez koordynatora do pionu i pozbawiani tej możliwości. Dla przykładu - jeden z prowadzących przeprowadził rok temu egzamin w terminie zerowym (co prawda na określonych zasadach, ale jednak) i na obecnym semestrze nie stworzył grupy wykładowej mimo dobrych opinii studentów. Z kolei inny wykładowca poprzez działania koordynatora stracił możliwość oceniania prac na podstawie rozkładu normalnego (co osobiście ja i wielu studentów uważa za bardzo sprawiedliwy system). Jestem także zdania, że koordynatorem powinna być osoba prowadząca dany przedmiot i mająca bliski kontakt z ćwiczeniowcami i studentami. Tymczasem obecny koordynator już dawno nie stworzył grupy zajęciowej na ten przedmiot. Z góry dziękuję za odniesienie się do zachowania koordynatora.

Odpowiedź:

Od lat SGH jest zanana z tego, że studenci dysponują szeroką możliwością wyboru zajęć, a w ramach zajęć obowiązkowych - wykładowców. Ten system - aby był spójny - wymaga standaryzacji zasad prowadzenia zajęć na przedmiotach realizowanych przez różnych wykładowców. Pozwala to na zachowanie tych samych zasad zaliczenia przedmiotu, a w efekcie nakład pracy studenta - bez względu na grupę zajęciową - jest taki sam. Wreszcie, co jest istotne, jakość zajęć jest na porównywalnym poziomie. Dba o to wszystko właśnie koordynator przedmiotu, mający  całkowity ogląd sytuacji we wszystkich grupach zajęciowych. 

Data odpowiedzi: