Zmiana trybu studiów
- Instrukcja Dziekana Studium Licencjackiego w sprawie trybu zmiany trybu studiów (obowiązuje od 1 października 2025 r.)
W nawiązaniu do par. 31 Regulaminu Studiów wprowadza się następujące zasady:
- Wniosek o zmianę trybu studiów należy złożyć w terminie ustalonym przez dziekana.
- W przypadku zmiany trybu studiów na stacjonarny możliwość dotyczy wyłącznie studentów trzeciego lub wyższych semestrów, którzy osiągnęli najwyższą skumulowaną średnią ocen, w ramach określonego przez Rektora limitu miejsc na dany semestr.
- W procesie weryfikacji wniosków brana jest pod uwagę średnia ocen z listy będącej podstawą do określenia liczby studentów uprawnionych do zmiany trybu studiów zgodnie ze stosownym zarządzeniem Rektora.
Instrukcja wchodzi w życie z dniem 1.10.2025.
W nawiązaniu do §31 Regulaminu studiów ostatecznym terminem składania wniosków o zmianę trybu studiów:
- od semestru zimowego 2025/2026 jest dzień 9 września 2025 (wtorek);
- od semestru letniego 2025/2026 jest dzień 30 stycznia 2026 (piątek).
Możliwość przeniesienia na studia prowadzone w formie stacjonarnej dotyczy wyłącznie studentów trzeciego i wyższych semestrów, którzy osiągnęli najwyższą skumulowaną średnią ocen i może nastąpić w ramach określonego przez rektora limitu miejsc na dany semestr. Przeniesienie następuje na podstawie decyzji dziekana.
Zmiana kierunku studiów
- Instrukcja Dziekana Studium Licencjackiego w sprawie trybu zmiany kierunku studiów (obowiązuje od 1 października 2025 r.)
W nawiązaniu do par. 32, ust. 4 Regulaminu Studiów wprowadza się następujące zasady:
- Zmiana kierunku studiów jest możliwa wyłącznie na kierunek uruchomiony w danym trybie studiów w określonym roku akademickim, nie wcześniej niż po zaliczeniu trzeciego semestru studiów.
- Wniosek o zmianę kierunku studiów należy złożyć za pośrednictwem systemu USOS, w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem pierwszego etapu deklaracji (preferencji) na następny semestr, ze skutkiem od początku semestru, na który jest ona składana.
- Po uzyskaniu zgody na zmianę kierunku należy dokonać wyboru przedmiotów na następny semestr zgodnie z wymaganiami programowymi nowego kierunku.
- Złożenie wniosku o zmianę kierunku nie oznacza zgody na dokonanie jakichkolwiek zmian w deklaracji studenckiej dotyczącej semestru, w trakcie którego jest on składany.
- Zmiana kierunku studiów nie stanowi podstawy do wydłużenia czasu studiów.
Instrukcja wchodzi w życie z dniem 1.10.2025.
Dziekanat Studium Licencjackiego – Sekretariat
al. Niepodległości 162
tel.: 22 564 98 55
e-mail: dsl@sgh.waw.pl
Obsługa studentów – Studium Licencjackie