dr Andrzej Pawluk

Adiunkt

Adiunkt w Katedrze Marketingu, Rynku i Jakości Kolegium Zarządzania i Finansów. Absolwent Politechniki Lubelskiej oraz studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej, uzyskał stopień doktora nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu na podstawie rozprawy na temat postaw pracowników wobec systemów zarządzania wynikami pracy (2016).

Główne obszary zainteresowań badawczych dra inż. Andrzeja Pawluka dotyczą: systemowego zarządzania jakością, doskonałości operacyjnej przedsiębiorstw, Lean Management, metodologii Six Sigma oraz rozwoju nowych produktów (NPD).

Przez 25 lat dr inż. Andrzej Pawluk zajmował się praktyką gospodarczą, w branży chemicznej i kosmetycznej. Ponadto od lat jest aktywnym członkiem Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, w którym piastował funkcję Członka Zarządu, a aktualnie zasiada w Komitecie Doradczym.

Najważniejsze publikacje:

  • A. Pawluk (2021). Postawy konsumentów wobec jakości polskich i zagranicznych środków czystości, Zarządzanie jakością wyrobów i usług w aspekcie zrównoważonego rozwoju, Wydawnictwo UMG.
  • A. Pawluk (2020). Wzrost znaczenia czynnika czasu i jego wpływ na jakość w procesie rozwoju nowego produktu, Nowe wyzwania w naukach o gospodarce, Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  • A. Pawluk (2019). Jakość postrzegana i wizerunek dostępnych na polskim rynku marek środków do zmywania w zmywarkach automatycznych, „Opakowanie”, nr 12.

 

.