Podyplomowe Studia Zarządzanie Projektami
Podyplomowe Studia Zarządzanie Projektami mają na celu teoretyczne i praktyczne przygotowanie słuchaczy do zarządzania złożonymi przedsięwzięciami (projektami) realizowanymi na potrzeby wewnętrzne przedsiębiorstwa i na zlecenie klientów.
Perspektywy rozwoju – zdobycie kompetencji w prestiżowym i poszukiwanym na rynku pracy zawodzie kierownika projektu
Kompleksowy program – nowoczesny, praktyczny, stale aktualizowany i oparty na międzynarodowych standardach
Cenne relacje – w wyjątkowym gronie prawie 6000 absolwentów na przestrzeni 18 lat
Dlaczego warto?
- Studia przygotowują do pełnienia odpowiedzialnych funkcji kierowników oraz członków zespołów projektowych – ambitnych i aktywnych w działaniu, wyposażonych w najlepszą wiedzę i praktyczne umiejętności zgodne z wymaganiami profesjonalnymi na międzynarodowym poziomie.
- Uzyskanie przez absolwentów studiów fachowych kompetencji w zakresie zarządzania projektami umożliwi im rozwój zawodowy w ważnym i pożądanym na rynku pracy obszarze specjalizacji.
- Pracodawcy będą mogli wykorzystać ich umiejętności w celu realizacji celów statutowych, budowania trwałych przewag konkurencyjnych oraz innych innowacyjnych przedsięwzięć rozwojowych.
- Stale rosnąca popularność tej dziedziny wiedzy świadczy o możliwości, a w wielu przypadkach o konieczności stosowania podejścia projektowego praktycznie w każdej organizacji.
Czy dla mnie?
Podyplomowe Studia Zarządzanie Projektami są skierowane do:
- osób aspirujących do stanowisk kierowniczych przy realizacji projektów, m.in. kierownik projektu, kierownik zespołu czy członek komitetu sterującego,
- kadry kierowniczej i specjalistycznej przedsiębiorstw biorących udział w złożonych przedsięwzięciach (projektach) zarówno w charakterze ich kierowników, współwykonawców, wykonawców, jak też odbiorców wyników,
- pracowników zajmujących się działalnością o charakterze projektów, np. działalnością badawczo-rozwojową, marketingową, promocyjną czy produkcyjną, a także organizacją dystrybucji, opracowaniem i wdrażaniem strategii, restrukturyzacją czy wdrażaniem systemów zapewnienia jakości.
Rekomendacje
Studia te są skierowane do zmęczonych ciągłym heroizmem jednostek i gaszeniem pożarów w projektach, pragnących zarządzać projektami w oparciu wiedzę i umiejętności z najlepszych, sprawdzonych metod zarządzania. Jednocześnie zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu zarządzania projektami znajduje potwierdzenie w ogólnoświatowych raportach badawczych, dlatego zachęcam do udziału w naszych studiach!
Program
- Wprowadzenie do zarządzania projektami (8 godz.)
- Inicjowanie i definiowanie, interesariusze projektów (14 godz.)
- Ocena i ewaluacja projektów (10 godz.)
- Rachunek opłacalności projektów (16 godz.)
- Planowanie, sterowanie i kontrola realizacji projektów (24 godz.)
- Zarządzanie ryzykiem projektów (8 godz.)
- Zarządzanie zespołem projektowym (16 godz.)
- Trening umiejętności interpersonalnych (16 godz.)
- Narzędzia informatyczne zarządzania projektami (16 godz.)
- Instytucjonalne rozwiązania zarządzania projektami (8 godz.)
- Dojrzałość projektowa i jakość projektów (8 godz.)
- Zarządzanie zmianą (8 godz.)
- Zarządzanie wieloma projektami (8 godz.)
- Metodyki zarządzania projektami (16 godz.)
- Wybrane zagadnienia i praktyczne przykłady zarządzania (12 godz.)
- Praca końcowa – konsultacje (4 godz.)
Razem: 192 godz.
Kierownik studiów
Doktor hab. nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, specjalność: zarządzanie projektami. Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing SGH, profesor w Katedrze Zarządzania Projektami SGH. Absolwent Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH. Wykładowca programu MBA SGH.
Wykładowcy
Katedra Zarządzania Projektami została utworzona w grudniu 2007 r. Na kierownika Katedry powołany został prof. dr hab. Michał Trocki. Katedra prowadzi specjalności zarządzania projektami dla studentów studiów magisterskich kierunku Zarządzanie i innych kierunków studiów SGH. Zespół Katedry nieprzerwanie od 2002 r. organizuje i prowadzi Podyplomowe Studia Zarządzania Projektami. Pracownicy Katedry są autorami ponad stu publikacji o zarządzaniu projektami i procesami. Są również praktykami gospodarczymi i członkami międzynarodowych stowarzyszeń fachowych. W ciągu kilkunastu lat działalności w Katedrze zrealizowano ponad 50 projektów badawczych. Katedra stale rozwija swoją działalność dydaktyczną, naukową i badawczą.
Absolwent Politechniki Warszawskiej, kierunku Organizacja i Zarządzanie Przemysłem. Doktoryzował się i habilitował w zakresie nauk o zarządzaniu w Uniwersytecie Technicznym w Dreźnie. Jest profesorem emerytowanym Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Doktor hab. nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, specjalność: zarządzanie projektami. Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing SGH, profesor w Katedrze Zarządzania Projektami SGH. Absolwent Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH. Wykładowca programu MBA SGH.
Zakład Zarządzania w Gospodarce, SGH. Absolwent kierunku Ekonomia SGH, profesor w Katedrze Zarządzania w Gospodarce SGH, wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH oraz w programie EAUM–MBA. Sekretarz techniczny Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN.
Profesor SGH, kierownik Katedry Zarządzania Projektami SGH. Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing SGH. Kierownik, sekretarz i wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami. Certyfikowany kierownik projektu w zakresie zarządzania projektami (PRINCE2® i AgilePM®), portfelami (MoP®) i ryzykiem (M_o_R®).
Kierownik programu MBA-SGH. Profesor nadzwyczajny w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie specjalizuje się w problemach przywództwa gospodarczego, badaniach satysfakcji i zaangażowania pracowników, zarządzaniu kompetencjami pracowników oraz public relations.
Dr hab. nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, profesor nadzwyczajny w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Absolwent (magisterium) SGH i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (studia podyplomowe z zakresu prawa handlowego).
Trener, wykładowca i praktyk zarządzania projektami. Posiada 18-letnie doświadczenie w realizacji projektów zarówno w otoczeniu korporacyjnym, jak i startupów technologicznych. Pracowała w różnych rolach projektowych, począwszy od analityka biznesowego poprzez kierownika projektów i programów o zasięgu międzynarodowym.
Rektor SGH. Dyrektor Instytutu Zarządzania SGH. Profesor nadzwyczajny w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Jest sekretarzem Komitatu Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Wykładowca na studiach podyplomowych oraz studiach MBA–SGH (w 2015 r. otrzymał nagrodę dla jednego z najlepszych wykładowców).
Socjolog, szkoleniowiec, doktor nauk ekonomicznych w zakresie organizacji i zarządzania, odpowiedzialny za przygotowanie i realizację zajęć treningowych. Pracownik SGH, prowadzący od 1991 roku zajęcia z zakresu negocjacji w ramach studiów podyplomowych SGH oraz Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing SGH. Koordynator studiów i Przewodniczący Rady Programowej na nowym kierunku studiów magisterskich Zarządzanie projektami w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Współorganizator i wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH oraz Podyplomowych Studiów Oceny i Audytu Projektów.
Absolwent kierunków Zarządzanie oraz Ekonomia w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Stypendysta i absolwent programu CEMS MIM (Community of European Management Schools and International Companies, Master in International Management, ESADE, Barcelona). Od ponad 15 lat konsultant, kierownik projektów transformacji oraz doradca zarządów, wspierający przedsiębiorstwa w projektowaniu i wdrażaniu zmian organizacyjnych.
Adiunkt w Zakładzie Strategii Personalnych w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Pełniła funkcję dyrektora Centrum Otwartej Edukacji SGH, dyrektora w Platformie Mediowej Point Group, dyrektora akademickiego Szkoły Letniej – Summer University Warsaw, kierownika i asystenta wielu projektów z obszaru edukacji, szkoleń i zarządzania talentami, w tym również projektów e-learningowych oraz dofinansowanych z funduszy unijnych. Projekty organizowane były dla przedsiębiorstw, instytucji publicznych, szkolnictwa.
Absolwentka kierunku Zarządzanie i marketing w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, doświadczona program managerka zarządzająca programami i projektami w globalnej korporacji w sektorze bankowym. Certyfikowana jako PMP oraz Six Sigma Black Belt. Specjalistka w takich dziedzinach zarządzania projektami jak tworzenie i rozwijanie PMO, ewaluacja projektów, standardy metodyczne zarządzania projektami, strategiczne zarządzanie programami oraz procesy wspierające zarządzanie portfelem projektów. Wspierała swoją wiedzą projekty finansowane z Komisji Europejskiej, a także pracowała dla takich firm jak PLL LOT, PGNiG, PKN Orlen, PTC Era, Commercial Union (Aviva), Enea, AXA oraz HSBC Service Delivery.
Trener, konsultant i coach. Od 2012 roku pełni funkcję prezesa firmy doradczej BPI Polska. Zarządza w BPI częścią operacyjną firmy oraz odpowiada za dział Zarządzania Zmianą. Jako coach ICC zajmuje się rozwojem kadry menedżerskiej i zespołów, doradza zarządom polskich przedsiębiorstw, szefom projektów oraz szkoli zespoły projektowe.
Absolwentka kierunku Zarządzanie i Marketing w Szkole Głównej Handlowej, oraz PNDS Uniwersytet w Bremie. Kierownik projektów w branży farmaceutycznej z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w zarządzaniu portfelami, programami projektów oraz międzynarodowymi projektami w tym: projektami wdrożeń nowych produktów NPD (rozwój, zakup licencji, przejęcie produktu), transferami wytwarzania, oraz modyfikacjami produktów, optymalizacji i wdrożeń procesów.
Radca prawny. Absolwentka prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych z prawa spółek w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Wyższej Handlowej w Warszawie. Członek Rad Nadzorczych spółek kapitałowych. Posiada certyfikat Prince 2 Foundation.
Informacje techniczne
Wybrane zajęcia będą organizowane za pośrednictwem aplikacji MS TEAMS.
POBIERZ APLIKACJĘ MICROSOFT TEAMS
Aplikacja jest bezpłatna dla słuchaczy studiów podyplomowych SGH. Logowanie do aplikacji odbywa się za pośrednictwem kont SGH, które zostają nadane po przyjęciu na studia. Dla całej edycji zostanie stworzony jeden zespół, aby słuchacze mogli utrzymywać ze sobą kontakt. Każde zajęcia będą prowadzone na osobnym kanale. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące zajęć (materiały, zadania, dyskusja) będą w jednym miejscu i będzie można do nich wracać podczas trwania studiów.
Potrzebne będą: komputer stacjonarny, laptop lub urządzenie mobilne (tablet, smartfon) z systemami operacyjnymi iOS i Android, ewentualnie słuchawki (np. od smartfona, które zawierają wbudowany mikrofon) – poprawiają jakość słuchania wykładu i wypowiedzi słuchaczy podczas dyskusji.
WYMAGANIA TECHNICZNE aplikacji MICROSOFT TEAMS
Jeśli mają Państwo jakieś wątpliwości dotyczące możliwości studiowania online, to zapraszamy na próbne zajęcia! W tym celu prosimy o kontakt z sekretarzem studiów.
Rekrutacja
Rekrutacja na 107. edycję studiów rozpoczęła się.
Osoby zainteresowane kolejną edycją zapraszamy do kontaktu z sekretarzem studiów.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
- formularz aplikacyjny – generowany samodzielnie w Informatycznym Systemie Studiów Podyplomowych,
- Kserokopia oryginału lub odpisu dyplomu ukończenia szkoły wyższej (dyplom licencjata, inżyniera, magistra lub magistra inżyniera) wraz z dokumentem oryginalnym (dyplomem lub odpisem dyplomu) do wglądu (oryginał lub oryginalny odpis zostanie zwrócony w dniu rozpoczęcia studiów) – ważne, żeby skan zamieszczony w systemie w procesie rekrutacji był zgodny z oryginalnym dokumentem oraz jego kserokopią przekazanymi w kolejnym kroku sekretarzowi studiów.
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- uczestnictwo w zajęciach,
- przygotowanie pod opieką promotorów z grona wykładowców SGH pracy końcowej związanej merytorycznie z profilem studiów.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 9700 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch ratach:
I rata: 5000 zł – płatna przy zapisie,
II rata: 4700 zł – płatna przed rozpoczęciem drugiego semestru studiów.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów, w tym odpisu w języku angielskim.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
kierownik studiów
dr hab. Emil Bukłaha, prof.SGH
e-mail: ebukla@sgh.waw.pl
Sekretarz studiów
mgr Hanna Rachoń
e-mail: hracho@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
PSZP 107. edycja, Hanna Rachoń
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
al. Niepodległości 162
02-544 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Instytut Zarządzania SGH
Katedra Zarządzania Projektami
REKRUTACJA TRWA
- Studia hybrydowe
- Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 9:00–12:00, 13:00–17:00.
- Opłata za całość studiów: 9700 zł (możliwe raty).
dr hab. Emil Bukłaha, prof.SGH
e-mail: ebukla@sgh.waw.pl
mgr Hanna Rachoń
e-mail: hracho@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe