Studia Podyplomowe Liderów Zarządzania
Studia Podyplomowe Liderów Zarządzania mają na celu rozwinięcie kompetencji liderów w przedsiębiorstwach dzięki wiedzy z zakresu zarządzania organizacjami i umiejętnościom w rozwiązywaniu problemów związanych z pełnieniem roli lidera w zespole.

Praktyczne zajęcia – prowadzone przez osoby związane z praktyką zarządzania zespołami

Uniwersalne studia – do wykorzystania w różnych branżach i typach organizacji

Kompleksowa wiedza – w korzystaniu z miękkich i twardych narzędzi zarządzania
Dlaczego warto?
Dzięki zajęciom, pracy zespołowej oraz porównaniom i wymianie doświadczeń w kontekście uwarunkowań danej organizacji wykształcane są w praktyce trzy wykorzystywane rodzaje umiejętności:
- społeczne (zarządzanie zespołem) – np. kierowanie zespołem w sytuacji kryzysu, negocjacje, coaching, przywództwo,
- psychologiczne (zarządzanie sobą) – np. radzenie sobie ze stresem, przeciwdziałanie mobbingowi, zarządzanie czasem, prezentacja i techniki aktorskie,
- systemowe (zarządzanie przedsiębiorstwem) – np. analiza i kontrola ryzyka strategicznego, zarządzanie talentami, budowa struktur organizacyjnych, kultura organizacyjna.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe Liderów Zarządzania skierowane przede wszystkim do:
- prezesów, członków zarządu i dyrektorów,
- przedsiębiorców i właścicieli firm,
- osób planujących awans pionowy,
- osób chcących zostać bardziej świadomymi liderami,
- osób zarządzających różnego rodzaju projektami.
Program
Blok I. Kształtowanie umiejętności osobistych – zarządzanie sobą (96 godz.)
- Negocjacje w zespole pracowniczym (16 godz.)
- Radzenie sobie ze stresem, przeciwdziałanie mobbingowi (16 godz.)
- Techniki prezentacji i autoprezentacji (8 godz.)
- Zarządzanie czasem (8 godz.)
- Retoryka i emisja głosu (8 godz.)
- Coaching (16 godz.)
- Style przywództwa w przedsiębiorstwie (16 godz.)
- Techniki menedżerskie (8 godz.)
Blok II. Umiejętności społeczne – zarządzaniem zespołem (52 godz.)
- Budowanie zespołu, kierowanie ludźmi w organizacji (16 godz.)
- Zarządzanie zmianą (16 godz.)
- Zarządzanie talentami (8 godz.)
- Przywództwo w kryzysie (8 godz.)
- Kompetencje a skuteczność i efektywność działania (4 godz.)
Blok III. Umiejętności systemowe – zarządzanie przedsiębiorstwem (24 godz.)
- Zarządzanie portfelem działalności przedsiębiorstwa (8 godz.)
- Ocena ryzyka strategicznego (8 godz.)
- Projektowanie struktur organizacyjnych (4 godz.)
- Praktyka zarządzania – panel praktyków (4 godz.)
Blok IV. Seminarium dyplomowe (4 godz.)
Razem: 176 godz.
Kierownik studiów
Wykładowcy
Absolwent socjologii UW, pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autor kilkunastu publikacji z zakresu sprzedaży i negocjacji. Praktyk, współwłaściciel firmy szkoleniowej, trener zespołów w firmach produkcyjno – handlowo – usługowych. Specjalizacja: sprzedaż, negocjacje.
Adiunkt w Instytucie Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada wieloletnie doświadczenie w praktyce biznesowej – członek zarządów spółek w sektorze prywatnym i publicznym. Konsultant liderów zarządzających w sytuacjach kryzysowych. Autor licznych publikacji naukowych poruszających tematykę etycznego przywództwa w przedsiębiorstwie oraz przywództwa w kryzysie.
Absolwent i pracownik SGH. Konsultant w zakresie zarządzania strategicznego oraz oceny ryzyka. Autor wielu publikacji związanych z analizą strategiczną i zarządzaniem w zespole projektowym. Specjalizacja: ocena ryzyka strategicznego, analiza strategiczna.
Psycholog, trener, doradca. Doświadczenie zawodowe zdobyła w Process Oriented Psychology w Szwajcarii, w szkole Arnolda Mindella. Ukończyła Studium Terapii indywidualnej i grupowej Laboratorium Psychoedukacji, Szkołę Trenerów i Szkołę Mediacji Trop.
Absolwentka Szkoły Głównej Planowania i Statystyki (obecnie: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), pracownik SGH. Założycielka, współwłaścicielka i długoletni prezes Banku Modułów Kształceniowych ”BMK” Sc, a następnie prezes DUMEL Centrum Wiedzy i Umiejętności, kontynuującego tradycje BMK. Wykładowca, trener, doradca i konsultant dla organizacji gospodarczych oraz jednostek samorządu terytorialnego.
Pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, praktyk na rynku doradczym i szkoleniowym jest współwłaścicielem firmy konsultingowo–szkoleniowej IMMOQEE Sp. z o.o. W swojej pracy w konsultingu współpracował m.in. z Umbrella Project (program UNDP – agendy ONZ w Polsce), BIGRAM Personnel Consulting, ITO – United Change Company. Realizował projekty m.in. dla: Hewlett–Packard, Euler Hermes, Tetra Pak, Schneider Electric, Wabco, Microsoft, Auchan, EDS, Esselte, Siemens, Allianz, Totalizator Sportowy, Grupa Hotelowa Orbis, Leroy Merlin, Cersanit.
Właściciel firmy doradczo– szkoleniowej „OCZKOŚ PERFECT IMAGE”. Aktor, reżyser filmowy i telewizyjny. Absolwent Szkoły Filmowej w Łodzi oraz Podyplomowych Studiów Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalista w zakresie wystąpień publicznych, PR, reakcji na kryzys, mowy ciała, budowania wizerunku, technik manipulacyjnych, elementów retorycznych oraz pracy głosem, komunikacji grupowej, zarządzaniem informacją w przestrzeni medialnej.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i stypendystka rządu kanadyjskiego w programie MBA dla pracowników naukowych na Universite du Quebec w Montrealu. Trener oraz konsultant przedsiębiorstw w zakresie zmian organizacyjnych oraz strategii zarządzania. Specjalizacja: zarządzanie zmianą oraz kształtowanie umiejętności menedżerskich.
Absolwent Akademii Teatralnej w Warszawie, aktor Teatru Dramatycznego. Trener w zakresie prezentacji i wystąpień publicznych. Specjalizacja: mowa ciała, dykcja, techniki aktorskie.
Profesor w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN; redaktor tematyczny Kwartalnika Naukowego „Organizacja i Kierowanie” PAN; wieloletni egzaminator Krajowej Izby Biegłych Rewidentów. Autorka wielu publikacji z zakresu zarządzania strategicznego, zarządzania wiedzą i kapitału intelektualnego. Konsultant firm w zakresie zarządzania strategicznego, w tym w zakresie analizy strategicznej. Specjalizacja: zarządzanie strategiczne, analiza strategiczna, zarządzanie wiedzą, zarządzanie zasobami.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, adiunkt w Zakładzie Strategii Personalnych. Autorka wielu publikacji z zakresu zarządzania talentami, praktyk w zakresie zarządzania zespołami w projektach edukacyjnych, rozwojowych, szkoleniowych. Specjalizacja: zarządzanie ludźmi w organizacji, rozwój osobisty, doskonalenie zawodowe pracowników.
Adiunkt w Instytucie Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera w zakresie treningu, uczenia się i rozwoju wydawanego jest przez Edexcel i BTEC Professional Qualifications. Uzyskała certyfikat CoachWise posiadający akredytację Internetional Coach Federation.
Informacje techniczne
W przypadku realizacji zajęć hybrydowych, będą one organizowane za pośrednictwem aplikacji Microsoft TEAMS.
POBIERZ APLIKACJĘ MICROSOFT TEAMS
Aplikacja jest bezpłatna dla słuchaczy studiów podyplomowych SGH. Logowanie do aplikacji odbywa się za pośrednictwem kont SGH, które zostają nadane po przyjęciu na studia. Dla całej edycji zostanie stworzony jeden zespół, aby słuchacze mogli utrzymywać ze sobą kontakt. Każde zajęcia będą prowadzone na osobnym kanale. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące zajęć (materiały, zadania, dyskusja) będą w jednym miejscu i będzie można do nich wracać podczas trwania studiów.
Potrzebne będą: komputer stacjonarny, laptop oraz urządzenia mobilne (tablet, smartfon) z systemami operacyjnymi iOS i Android, ewentualnie słuchawki (np. od smartfona, które zawierają wbudowany mikrofon) – poprawiają jakość słuchania wykładu i wypowiedzi słuchaczy podczas dyskusji (w przypadku braku mikrofonu, dyskusja może być prowadzona na czacie).
Rekrutacja
Rekrutacja na 10. edycję studiów zakończyła się.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
- umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument
- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- uczestnictwo w zajęciach
- przygotowanie pod opieką promotorów, z grona wykładowców SGH, pracy końcowej związanej merytorycznie z profilem studiów.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 8000 zł
Możliwość wpłaty w dwóch ratach:
I rata: 5500 zł – płatna przy zapisie,
II rata: 2500 zł.– dp 20 lutego 2023 r.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Studia Podyplomowe Liderzy Zarządzania zostały opublikowane w BUR PARP pod numerem 2022/08/09/15499/1496045.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
dr Joanna Tabor-Błażewicz
tel.: +48 608 534 506
telefaks: (22) 564 86 10
e-mail: jtabor@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Sławomir Winch, prof. SGH
e-mail: swinch@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Zakład Strategii Personalnych
ul. Madalińskiego 31/33
Dom Studenta „Grosik”, p. 14 (na parterze)
02-513, Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Zakład Strategii Personalnych
- Studia hybrydowe
- Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 8:00–15:00.
- Opłata za całość studiów: 8000 zł (możliwe raty).

dr hab. Sławomir Winch, prof. SGH
e-mail: swinch@sgh.waw.pl

dr Joanna Tabor-Błażewicz
tel.: +48 608 534 506
telefaks: (22) 564 86 10
e-mail: jtabor@sgh.waw.pl
