Studia Podyplomowe Liderów Zarządzania

Studia Podyplomowe Liderów Zarządzania mają na celu rozwinięcie kompetencji liderów w przedsiębiorstwach dzięki wiedzy z zakresu zarządzania organizacjami i umiejętnościom w rozwiązywaniu problemów związanych z pełnieniem roli lidera w zespole.

Atuty kierunku
Żarówka ikona

Praktyczne zajęcia – prowadzone przez osoby związane z praktyką zarządzania zespołami

Przełącznik wybór ikona mała

Uniwersalne studia – do wykorzystania w różnych branżach i typach organizacji

Schemat organizacyjny ikona

Kompleksowa wiedza – w korzystaniu z miękkich i twardych narzędzi zarządzania

Dlaczego warto?

Dzięki zajęciom, pracy zespołowej oraz porównaniom i wymianie doświadczeń w kontekście uwarunkowań danej organizacji wykształcane są w praktyce trzy wykorzystywane rodzaje umiejętności: 

  • społeczne (zarządzanie zespołem) – np. kierowanie zespołem w sytuacji kryzysu, negocjacje, coaching, przywództwo,
  • psychologiczne (zarządzanie sobą) – np. radzenie sobie ze stresem, przeciwdziałanie mobbingowi, zarządzanie czasem, prezentacja i techniki aktorskie,
  • systemowe (zarządzanie przedsiębiorstwem) – np. analiza i kontrola ryzyka strategicznego, zarządzanie talentami, budowa struktur organizacyjnych, kultura organizacyjna.

Czy dla mnie?

Studia Podyplomowe Liderów Zarządzania skierowane przede wszystkim do:

  • prezesów, członków zarządu i dyrektorów,
  • przedsiębiorców i właścicieli firm,
  • osób planujących awans pionowy,
  • osób chcących zostać bardziej świadomymi liderami.

Program

Blok I. Kształtowanie umiejętności osobistych – zarządzanie sobą (96 godz.)

  • Negocjacje w zespole pracowniczym (16 godz.)
  • Radzenie sobie ze stresem, przeciwdziałanie mobbingowi (16 godz.)
  • Techniki prezentacji i autoprezentacji (8 godz.)
  • Zarządzanie czasem (8 godz.)
  • Retoryka i emisja głosu (8 godz.)
  • Coaching (16 godz.)
  • Style przywództwa w przedsiębiorstwie (16 godz.)
  • Techniki menedżerskie (8 godz.)

Blok II. Umiejętności społeczne – zarządzaniem zespołem (52 godz.)

  • Budowanie zespołu, kierowanie ludźmi w organizacji (16 godz.)
  • Zarządzanie zmianą (16 godz.)
  • Zarządzanie talentami (8 godz.)
  • Przywództwo w kryzysie  (8 godz.)
  • Kompetencje a skuteczność i efektywność działania (4 godz.)

Blok III. Umiejętności systemowe – zarządzanie przedsiębiorstwem (24 godz.)

  • Zarządzanie portfelem działalności przedsiębiorstwa (8 godz.)
  • Ocena ryzyka strategicznego (8 godz.)
  • Projektowanie struktur organizacyjnych (4 godz.)
  • Praktyka zarządzania – panel praktyków (4 godz.)

Blok IV. Seminarium dyplomowe (4 godz.)

Razem: 176 godz.

Kierownik studiów

dr hab. Sławomir Winch, prof. SGH
kierownik
Zakład Strategii Personalnych
Instytut Zarządzania

Wykładowcy

dr hab. Sławomir Winch, prof. SGH

Absolwent socjologii UW, pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autor kilkunastu publikacji z zakresu sprzedaży i negocjacji. Praktyk, współwłaściciel firmy szkoleniowej, trener zespołów w firmach produkcyjno – handlowo – usługowych. Specjalizacja: sprzedaż, negocjacje.

dr hab. Sylwester Gregorczyk, prof. SGH

Absolwent i pracownik SGH. Konsultant w zakresie zarządzania strategicznego oraz oceny ryzyka. Autor wielu publikacji związanych z analizą strategiczną i zarządzaniem w zespole projektowym. Specjalizacja: ocena ryzyka strategicznego, analiza strategiczna.

mgr Monika Klonowska

Psycholog, trener, doradca. Doświadczenie zawodowe zdobyła w Process Oriented Psychology w Szwajcarii, w szkole Arnolda Mindella. Ukończyła Studium Terapii indywidualnej i grupowej Laboratorium Psychoedukacji, Szkołę Trenerów i Szkołę Mediacji Trop.

Od 1992 prowadzi szkolenia, realizuje autorskie programy szkoleniowe z zakresu kierowania zespołem, rozwiązywania konfliktów, wystąpień publicznych. Współpracuje jako doradca i szkoleniowiec z instytucjami administracji publicznej, instytucjami kultury i korporacjami. Doradca CSR (Corporate Social Responsibility), współautorka projektu poświęconego wdrażaniu etyki w biznesie i dobrych praktyk w zarządzaniu: pisze artykuły na temat przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji na blogu www.mobbingidyskryminacja.pl.
dr Eleonora Kuczmera–Ludwiczyńska

Absolwentka Szkoły Głównej Planowania i Statystyki (obecnie: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), pracownik SGH. Założycielka, współwłaścicielka i długoletni prezes Banku Modułów Kształceniowych ”BMK” Sc, a następnie prezes DUMEL Centrum Wiedzy i Umiejętności, kontynuującego tradycje BMK. Wykładowca, trener, doradca i konsultant dla organizacji gospodarczych oraz jednostek samorządu terytorialnego.

Autorka licznych opracowań z zakresu zarządzania, wymieniona w polskiej edycji leksykonu biograficznego Who is Who (rok 2007) w gronie znanych osobistości wpływających na kształt polskiej rzeczywistości. Specjalizacja: kierowanie ludźmi, zarządzania czasem.
dr hab. Rafał Mrówka, prof. SGH

Pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, praktyk na rynku doradczym i szkoleniowym jest współwłaścicielem firmy konsultingowo–szkoleniowej IMMOQEE Sp. z o.o. W swojej pracy w konsultingu współpracował m.in. z Umbrella Project (program UNDP – agendy ONZ w Polsce), BIGRAM Personnel Consulting, ITO – United Change Company. Realizował projekty m.in. dla: Hewlett–Packard, Euler Hermes, Tetra Pak, Schneider Electric, Wabco, Microsoft, Auchan, EDS, Esselte, Siemens, Allianz, Totalizator Sportowy, Grupa Hotelowa Orbis, Leroy Merlin, Cersanit.

Specjalizuje się badaniach satysfakcji pracowników, pobudzaniu zaangażowania pracowników, programach wspierania innowacyjności organizacji, programach rozwoju kompetencji menedżerów oraz budowaniem wizerunku organizacji, osób, produktów. Jest autorem kilkudziesięciu artykułów i prac naukowych.
mgr Ewa Opolska

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i stypendystka rządu kanadyjskiego w programie MBA dla pracowników naukowych na Universite du Quebec w Montrealu. Trener oraz konsultant przedsiębiorstw w zakresie zmian organizacyjnych oraz strategii zarządzania. Specjalizacja: zarządzanie zmianą oraz kształtowanie umiejętności menedżerskich.

mgr Michał Podsiadło

Absolwent Akademii Teatralnej w Warszawie, aktor Teatru Dramatycznego. Trener w zakresie prezentacji i wystąpień publicznych. Specjalizacja: mowa ciała, dykcja, techniki aktorskie.

prof. dr hab. Agnieszka Sopińska

Profesor w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN; redaktor tematyczny Kwartalnika Naukowego „Organizacja i Kierowanie” PAN; wieloletni egzaminator Krajowej Izby Biegłych Rewidentów. Autorka wielu publikacji z zakresu zarządzania strategicznego, zarządzania wiedzą i kapitału intelektualnego. Konsultant firm w zakresie zarządzania strategicznego, w tym w zakresie analizy strategicznej. Specjalizacja: zarządzanie strategiczne, analiza strategiczna, zarządzanie wiedzą, zarządzanie zasobami.

dr Joanna Tabor–Błażewicz

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, adiunkt w Zakładzie Strategii Personalnych. Autorka wielu publikacji z zakresu zarządzania talentami, praktyk w zakresie zarządzania zespołami w projektach edukacyjnych, rozwojowych, szkoleniowych. Specjalizacja: zarządzanie ludźmi w organizacji, rozwój osobisty, doskonalenie zawodowe pracowników.

dr hab. Joanna Żukowska, prof. SGH

Adiunkt w Instytucie Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera w zakresie treningu, uczenia się i rozwoju wydawanego jest przez Edexcel i BTEC Professional Qualifications. Uzyskała certyfikat CoachWise posiadający akredytację Internetional Coach Federation.

Członek ICF. Kierownik Studiów Podyplomowych Coachingu. Posiada wieloletnie doświadczenie w praktyce biznesowej, coachingowej i trenerskiej. Specjalizuje się w coachingu, komunikacji, zarządzaniu personelem, w tym strategicznych rozwiązaniach dla działów HR. Realizowała projekty strategicznego HR i coachingowe dla wielu korporacji. Autorka licznych publikacji naukowych poruszających powyższe obszary.
„ ”

Informacje techniczne

W przypadku realizacji zajęć hybrydowych, będą one organizowane za pośrednictwem aplikacji Microsoft TEAMS.

POBIERZ APLIKACJĘ MICROSOFT TEAMS

Aplikacja jest bezpłatna dla słuchaczy studiów podyplomowych SGH. Logowanie do aplikacji odbywa się za pośrednictwem kont SGH, które zostają nadane po przyjęciu na studia.  Dla całej edycji zostanie stworzony jeden zespół, aby słuchacze mogli utrzymywać ze sobą kontakt. Każde zajęcia będą prowadzone na osobnym kanale. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące zajęć (materiały, zadania, dyskusja) będą w jednym miejscu i będzie można do nich wracać podczas trwania studiów. 

Potrzebne będą: komputer stacjonarny, laptop oraz urządzenia mobilne (tablet, smartfon) z systemami operacyjnymi iOS i Android, ewentualnie słuchawki (np. od smartfona, które zawierają wbudowany mikrofon) – poprawiają jakość słuchania wykładu i wypowiedzi słuchaczy podczas dyskusji (w przypadku braku mikrofonu, dyskusja może być prowadzona na czacie). 

Rekrutacja

Trwa rekrutacja na 10. edycję studiów.

Czas trwania studiów: 2 semestry.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia,
    Dokument
  • formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:

  • uczestnictwo w zajęciach
  • przygotowanie pod opieką promotorów, z grona wykładowców SGH, pracy końcowej związanej merytorycznie z profilem studiów.

Harmonogram

Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 8:00–15:00.

I semestr:

  • 05–06.11.2022 r.
  • 26–27.11.2022 r.
  • 10–11.12.2022 r.
  • 21–22.01.2023 r.
  • 04–05.02.2023 r.

II semestr:

  • 11–12.03.2023 r.
  • 25–26.03.2023 r.
  • 15–16.04.2023 r.
  • 20–21.05.2023 r.
  • 10–11.06.2023 r.
  • 24–25.06.2023 r. – sesja obron prac dyplomowych
  • 15.07.2023 r. – wręczenie dyplomów ukończenia studiów

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 8000 zł 
Możliwość wpłaty w dwóch ratach:
I rata: 5500 zł – płatna przy zapisie,
II rata: 2500 zł.– dp 20 lutego 2023 r.

W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

Sekretarz studiów
dr Joanna Tabor-Błażewicz
tel.: +48 608 534 506
telefaks: (22) 564 86 10
e-mail: jtabor@sgh.waw.pl

Kierownik studiów
dr hab. Sławomir Winch, prof. SGH
e-mail: swinch@sgh.waw.pl

adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Zakład Strategii Personalnych
ul. Madalińskiego 31/33
Dom Studenta „Grosik”, p. 14 (na parterze)
02-513, Warszawa

Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Zakład Strategii Personalnych

Pliki do pobrania:
Dokument
  • Studia hybrydowe
  • Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 8:00–15:00.
  • Opłata za całość studiów: 8000 zł (możliwe raty).
Sławomir Winch zdjęcie
Kierownik studiów

dr hab. Sławomir Winch, prof. SGH
e-mail: swinch@sgh.waw.pl

Joanna Tabor-Błażewicz zdjęcie
Sekretarz studiów

dr Joanna Tabor-Błażewicz
tel.: +48 608 534 506
telefaks: (22) 564 86 10
e-mail: jtabor@sgh.waw.pl

Zobacz Katalog Studiów Podyplomowych i MBA link
KATALOG STUDIÓW PODYPLOMOWYCH I MBA