Studia Podyplomowe Liderzy Zarządzania
Studia Podyplomowe Liderzy Zarządzania mają na celu rozwinięcie kompetencji liderów w przedsiębiorstwach dzięki wiedzy z zakresu zarządzania organizacjami i umiejętnościom w rozwiązywaniu problemów związanych z pełnieniem roli lidera w zespole.

Praktyczne zajęcia – prowadzone przez osoby związane z praktyką zarządzania zespołami

Uniwersalne studia – do wykorzystania w różnych branżach i typach organizacji

Kompleksowa wiedza – w korzystaniu z miękkich i twardych narzędzi zarządzania
Dlaczego warto?
Dzięki zajęciom, pracy zespołowej oraz porównaniom i wymianie doświadczeń w kontekście uwarunkowań danej organizacji wykształcane są w praktyce trzy wykorzystywane rodzaje umiejętności:
- społeczne (zarządzanie zespołem) – np. kierowanie zespołem w sytuacji kryzysu, negocjacje, coaching, przywództwo,
- psychologiczne (zarządzanie sobą) – np. radzenie sobie ze stresem, przeciwdziałanie mobbingowi, zarządzanie czasem, prezentacja i techniki aktorskie,
- systemowe (zarządzanie przedsiębiorstwem) – np. analiza i kontrola ryzyka strategicznego, zarządzanie talentami, budowa struktur organizacyjnych, kultura organizacyjna.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe Liderzy Zarządzania skierowane przede wszystkim do:
- prezesów, członków zarządu i dyrektorów,
- przedsiębiorców i właścicieli firm,
- osób planujących awans pionowy,
- osób chcących zostać bardziej świadomymi liderami,
- osób zarządzających różnego rodzaju projektami.
Program
- Negocjacje w zespole pracowniczym (16 godz.)
- Style przywództwa w przedsiębiorstwie (24 godz.)
- Techniki menedżerskie i zarządzanie czasem menedżera (16 godz.)
- Budowanie zespołu, kierowanie ludźmi w organizacji (16 godz.)
- Radzenie sobie ze stresem, przeciwdziałanie mobbingowi (16 godz.)
- Autoprezentacje: retoryka i emisja głosu, techniki prezentacji (16 godz.)
- Coaching i zarządzanie talentami (24 godz.)
- Zarządzanie zmianą (16 godz.)
- Zarządzanie portfelem działalności przedsiębiorstwa (8 godz.)
- Kontrola strategiczna, ocena ryzyka strategicznego (8 godz.)
- Struktury działalności gospodarczej. Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw (8 godz.)
- Seminarium (4 godz.)
Razem wymiar godzin: 176 (w tym: praktycznych: 56, teoretycznych: 120)
Razem punkty ECTS: 30
Realizowane bloki tematyczne:
- Umiejętności osobiste lidera
- Prezentacja wyników pracy
- Regulacja konfliktów w zespole
- Przywództwo w zespole
- Zarządzanie zespołem
- Rozwiązywanie problemów w zespole
- Strategie biznesowe
Kierownik studiów
Wykładowcy
Absolwent socjologii UW, pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autor kilkunastu publikacji z zakresu sprzedaży i negocjacji. Praktyk, współwłaściciel firmy szkoleniowej, trener zespołów w firmach produkcyjno – handlowo – usługowych. Specjalizacja: sprzedaż, negocjacje.
Adiunkt w Instytucie Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada wieloletnie doświadczenie w praktyce biznesowej – członek zarządów spółek w sektorze prywatnym i publicznym. Konsultant liderów zarządzających w sytuacjach kryzysowych. Autor licznych publikacji naukowych poruszających tematykę etycznego przywództwa w przedsiębiorstwie oraz przywództwa w kryzysie.
Absolwent i pracownik SGH. Konsultant w zakresie zarządzania strategicznego oraz oceny ryzyka. Autor wielu publikacji związanych z analizą strategiczną i zarządzaniem w zespole projektowym. Specjalizacja: ocena ryzyka strategicznego, analiza strategiczna.
Doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Instytucie Kapitału Ludzkiego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Wspólniczka w kancelarii patentowej. Związana z praktyką zarządzania kapitałem ludzkim od ponad 20 lat.
Psycholog, trener, doradca. Doświadczenie zawodowe zdobyła w Process Oriented Psychology w Szwajcarii, w szkole Arnolda Mindella. Ukończyła Studium Terapii indywidualnej i grupowej Laboratorium Psychoedukacji, Szkołę Trenerów i Szkołę Mediacji Trop.
Adiunkt w Instytucie Zarządzania SGH. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Współzałożyciel oraz wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia HR Business Partner, będącego częścią EAPM (The European Association for People Management), gdzie odpowiada za kontakty międzynarodowe.
Właściciel firmy doradczo– szkoleniowej „OCZKOŚ PERFECT IMAGE”. Aktor, reżyser filmowy i telewizyjny. Absolwent Szkoły Filmowej w Łodzi oraz Podyplomowych Studiów Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalista w zakresie wystąpień publicznych, PR, reakcji na kryzys, mowy ciała, budowania wizerunku, technik manipulacyjnych, elementów retorycznych oraz pracy głosem, komunikacji grupowej, zarządzaniem informacją w przestrzeni medialnej.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i stypendystka rządu kanadyjskiego w programie MBA dla pracowników naukowych na Universite du Quebec w Montrealu. Trener oraz konsultant przedsiębiorstw w zakresie zmian organizacyjnych oraz strategii zarządzania. Specjalizacja: zarządzanie zmianą oraz kształtowanie umiejętności menedżerskich.
Absolwent Akademii Teatralnej w Warszawie, aktor Teatru Dramatycznego. Trener w zakresie prezentacji i wystąpień publicznych. Specjalizacja: mowa ciała, dykcja, techniki aktorskie.
Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja: Psychologia Organizacji i Pracy). Facylitator procesów rozwojowych: trener, doradca, coach, mentor. Specjalista w zakresie projektowania i realizacji sesji assessment / development center (szczególnie w zakresie kompetencji menedżerskich). Asesor doskonałości zarządzania projektami wg IPMA Project Excellence Model. Specjalizacja: wzmacnianie kompetencji menedżerskich i budowanie efektywności (współ)pracy w firmach, zespołach i projektach.
Profesor w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN; redaktor tematyczny Kwartalnika Naukowego „Organizacja i Kierowanie” PAN; wieloletni egzaminator Krajowej Izby Biegłych Rewidentów. Autorka wielu publikacji z zakresu zarządzania strategicznego, zarządzania wiedzą i kapitału intelektualnego. Konsultant firm w zakresie zarządzania strategicznego, w tym w zakresie analizy strategicznej. Specjalizacja: zarządzanie strategiczne, analiza strategiczna, zarządzanie wiedzą, zarządzanie zasobami.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, adiunkt w Zakładzie Strategii Personalnych. Autorka wielu publikacji z zakresu zarządzania talentami, praktyk w zakresie zarządzania zespołami w projektach edukacyjnych, rozwojowych, szkoleniowych. Specjalizacja: zarządzanie ludźmi w organizacji, rozwój osobisty, doskonalenie zawodowe pracowników.
Adiunkt w Instytucie Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera w zakresie treningu, uczenia się i rozwoju wydawanego jest przez Edexcel i BTEC Professional Qualifications. Uzyskała certyfikat CoachWise posiadający akredytację Internetional Coach Federation.
Rekrutacja
Rekrutacja trwa.
13. edycja studiów zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2025/2026. Zajęcia rozpoczną się 11 października 2025 r. Zajęcia będą prowadzone wyłącznie w uczelni.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunki uzyskania świadectwa ukończenia studiów:
- uczestnictwo w zajęciach,
- zaliczenie testów cząstkowych z dwóch bloków zajęć,
- przygotowanie pod opieką promotora pracy końcowej oraz jej obrona.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 8800 zł
Możliwość wpłaty w dwóch ratach:
I rata: 5500 zł – płatna przy zapisie,
II rata: 3300 zł – płatna do 28 lutego 2026 r.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
SEKRETARZ studiów
mgr Kamil Flig
tel.: +48 697 385 511
e-mail: kflig@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Sławomir Winch, prof. SGH
e-mail: swinch@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Zakład Strategii Personalnych
ul. Madalińskiego 31/33
Dom Studenta „Grosik”, p. 14 (na parterze)
02-513, Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Zakład Strategii Personalnych
REKRUTACJA TRWA
- Zajęcia w uczelni
- Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 8:00–15:00.
- Opłata za całość studiów: 8800 zł (możliwe raty).

dr hab. Sławomir Winch, prof. SGH
e-mail: swinch@sgh.waw.pl

mgr Kamil Flig
tel.: +48 697 385 511
e-mail: kflig@sgh.waw.pl