Badania naukowe prowadzone w Instytucie Zarządzania

Pracownicy Instytut Zarządzania prowadzą aktywną działalność naukową w obszarze zarządzania organizacjami oraz zachowań konsumentów. W szczególności kierunki badań dotyczą zarządzania strategicznego, zarządzania kapitałem ludzkim, zarządzania projektami i in. Zespoły badawcze realizują projekty finansowane z różnych źródeł, m.in. z Narodowego Centrum Nauki, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej, projektów Unii Europejskiej. Poniżej zaprezentowano listę badań prowadzonych w poszczególnych latach. Podziału dokonano w nawiązaniu do roku rozpoczęcia danego badania.

BADANIA - 2024 r.

  • „Motyw wartości w komunikacji mobilnej a zrównoważone zachowania konsumentów żywności” – projekt w ramach II edycji konkursu Międzyuczelnianych Grantów Badawczych SGH-UEW-UEK-UEP-UEKAT – zespół: dr hab. Renata Nestorowicz, prof. UEP (kierownik); członkowie: dr hab. Ewa Jerzyk, prof. UEP; dr Anna Rogala; dr hab. Adrian Lubowiecki-Vikuk, prof. SGH; dr hab. Katarzyna Sanak-Kosmowska, prof. UEK; dr hab. Magdalena Jaciow, prof. UEKat; dr hab. Robert Wolny, prof. UEKat; mgr Doris Antczak; mgr Maria Bajak; mgr Sylwia Majcher; mgr Piotr Antończyk
  • „Pomiar jakości usług hotelarskich w warunkach gospodarki cyfrowej” – projekt w ramach V edycji konkursu Międzyuczelnianych Grantów Badawczych SGH i UEW – zespół: dr Elżbieta Wąsowicz-Zaborek (kierownik); członkowie: dr Daria Jaremen; dr hab. Izabela Michalska-Dudek, prof. UEW; dr hab. Adrian Lubowiecki-Vikuk, prof. SGH)

BADANIA - 2023 r.

  • „Barometr Społecznej Odpowiedzialności Konsumenta. Edycja 4”, Katedra Badań Zachowań Konsumentów, Kierownik badania: prof. dr hab. Anna Dąbrowska, Zespół: dr hab. Małgorzata Twardzik, mgr Anita Szuszkiewicz
  • „Kierunek i dynamika zmian w strukturze najmu centrów handlowych w Polsce w warunkach kryzysowych”, Katedra Badań Zachowań Konsumentów, Zespół: dr hab. Małgorzata Twardzik, mgr Anita Szuszkiewicz
  • „Koncepcje i modele transformacji biznesu - cz. 1”, Katedra Zarządzania Projektami, Kierownik badania: dr hab. Emil Bukłaha, prof. SGH
  • „Pomiar emocji w badaniach doświadczeń klienta”, Katedra Badań Zachowań Konsumentów, Kierownik badania: dr hab. Adrian Lubowicki-Vikuk, prof. SGH, Zespół: prof. dr hab. Bogdan Mróz
  • „Uwarunkowania i skutki cichej rezygnacji (quiet quitting) z pracy”, Zakład Strategii Personalnych, Kierownik projektu: dr Tomasz Gigol, Zespół: dr hab. Sławomir Winch, prof. SGH, dr Joanna Tabor-Błażewicz
  • „Wybrane problemy organizacji hybrydowej - etap 2”, Instytut Zarządzania, Kierownik projektu: dr Marta Ziółkowska, Zespół: dr hab. Barbara Bojewska, prof. SGH, dr hab. Rafał Kasprzak, prof. SGH, dr hab. Sylwester Gregorczyk, prof. SGH, dr Celina Sołek-Borowska, dr Joanna Tabor-Błażewicz
  • „Zachowania konsumentów ukraińskich na rynku towarów i usług przebywających w Polsce od ponad 5 lat”, Kierownik projektu: prof. dr hab. Anna Dąbrowska, Zespół: dr Marta Pachocka
  • „Zjawisko zmniejszania zawartości opakowań produktów przy zachowaniu wielkości ich opakowań (downsizing) w społecznym odbiorze polskich konsumentów”, Kierownik projektu: prof. dr hab. Anna Dąbrowska, zespół: mgr Anita Szuszkiewicz

BADANIA - 2022 r.

  • „Barometr Społecznej Odpowiedzialności Konsumenta. Edycje 2-3”, Katedra Badań Zachowań Konsumentów, Kierownik badania: prof. dr hab. Anna Dąbrowska, Zespół: dr hab. Małgorzata Twardzik, mgr Anita Szuszkiewicz
  • „Działalność innowacyjna w podmiotach rodzinnych. Modelowe postawy rodziny wobec działalności innowacyjnej”, Kierownik zespołu: prof. dr hab. Agnieszka Sopińska; Członkowie zespołu: dr Patryk Dziurski.
  • „Kierowanie zespołem projektowym we współczesnych uwarunkowaniach gospodarczych”, Zakład Strategii Personalnych, Katedra Zarządzania Projektami, Kierownik badania: dr Joanna Tabor-Błażewicz, Zespół: dr hab. Emil Bukłaha, prof. SGH, dr hab. Mateusz Juchniewicz, prof. SGH, dr hab. Paweł Wyrozębski, prof. SGH, mgr Małgorzata Pojda
  • „Kompetencje małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce cyfrowej w świetle badań empirycznych”.
    Etap II, Katedra Zrównoważonego Biznesu
  • „Rola emocji w doświadczeniach klientów przedsiębiorstw uzdrowiskowych w Polsce”, Katedra Badań Zachowań Konsumentów, Kierownik badania: dr hab. Adrian Lubowiecki-Vikuk
  • „Skala, zakres i formy controllingu w realizacji projektów - badania empiryczne”, Katedra Zarządzania Projektami, Kierownik badania: dr hab. Emil Bukłaha, prof. SGH
  • „Wybrane problemy organizacji hybrydowej - etap 1”, Instytut Zarządzania, Kierownik projektu: dr Marta Ziółkowska, Zespół: dr hab. Barbara Bojewska, prof. SGH, dr hab. Rafał Kasprzak, prof. SGH, dr hab. Sylwester Gregorczyk, prof. SGH, dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH, dr Celina Sołek-Borowska, dr Joanna Tabor-Błażewicz
  • „Zachowania konsumentów ukraińskich na polskim rynku towarów i usług w kontekście wzmożonego napływu obywateli Ukrainy do Polski w związku z kryzysem humanitarnym w 2022 roku”, Kierownik projektu: prof. dr hab. Anna Dąbrowska, Zespół: dr Marta Pachocka
  • „Zachowania przedsiębiorstw z kapitałem krajowym i zagranicznym wobec trendu „dekonsumpcji””, Kierownik badania: mgr Anita Szuszkiewicz, prof. dr hab. Anna Dąbrowska
  • „Zarządzanie rodzinnymi grupami kapitałowymi. Aspekty strategiczne, ludzkie i finansowe”, Kierownik zespołu: dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH; Członkowie zespołu: prof. dr hab. Agnieszka Sopińska, dr hab. Sylwester Gregorczyk, prof. SGH, dr hab. Sławomir Winch, prof. SGH, dr hab. Cezary Suszyński, prof. SGH, dr hab. Maria Aluchna, prof. SGH, dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH, dr Patryk Dziurski, dr Tomasz Gigol, dr Krzysztof Melnarowicz, dr Anna Krejner-Nowecka, mgr Kamil Flig, mgr Mirosław Łukasiewicz.

BADANIA - 2021 r.

  • „Barometr Społecznej Odpowiedzialności Konsumenta. Edycja 1”, Katedra Badań Zachowań Konsumentów, Kierownik badania: dr hab. Anna Dąbrowska, Zespół: prof. dr hab. Bogdan Mróz, dr hab. Adrian Lubowiecki-Vikuk, mgr Anita Szuszkiewicz
  • „Czynniki sukcesów i niepowodzeń w rozwoju i wprowadzaniu na rynek nowych produktów leczniczych. Analiza struktury projektów NPD, w tym projektów NPD branży farmaceutycznej”, Katedra Zarządzania Projektami, Kierownik badania: mgr Małgorzata Pojda, Zespół: dr hab. Emil Bukłaha, prof. SGH
  • „Dobrostan pracowników jako element współczesnej strategii personalnej”, Zakład Strategii Personalnych
  • „Kompetencje małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce cyfrowej”. Etap I, Zakład Zarządzania Przedsiębiorstwem
  • „Uwarunkowania rozwoju dekonsumpcji w polskim społeczeństwie”, Kierownik badania: mgr Anita Szuszkiewicz, prof. dr hab. Anna Dąbrowska

BADANIA - 2020 r.

  • „Ciemna strona innowacji – eksploracja negatywnych stron innowacyjności”; Kierownik zespołu: dr Patryk Dziurski; Członkowie zespołu: prof. dr hab. Agnieszka Sopińska, dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH, dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH.
  • „Czynniki sukcesów i niepowodzeń w rozwoju i wprowadzaniu na rynek nowych produktów leczniczych”, Katedra Zarządzania Projektami, Kierownik badania: mgr Małgorzata Pojda, Zespół: dr hab. Emil Bukłaha, prof. SGH 
  • „Determinanty zachowań konsumentów na rynku wyjazdowej turystyki medycznej”, Katedra Badań Zachowań Konsumentów, Kierownik badania: dr Adrian Lubowiecki-Vikuk
  • „Dojrzałość procesowa producentów i dystrybutorów energii elektrycznej i ciepła systemowego w Polsce”, Katedra Zarządzania Projektami, Kierownik badania: mgr P. Szewczyk 
  • „Innowacje w turystyce i rekreacyjnej aktywności fizycznej w paradygmacie zrównoważonego rozwoju: implementacja – percepcja – efekty”. Badania w ramach Społeczno-humanistycznej szkoły badań kultury fizycznej, AWF w Warszawie, 2020-2022 – zespół: dr Piotr Majdak (kierownik), członkowie: dr hab. Jakub Mosz, prof. AWF; dr hab. Paweł Tomaszewski, prof. AWF; dr Joanna Kalecińska; dr Adrian Lubowiecki-Vikuk (SGH); dr Anna Ostrowska-Tryzno; prof. Antonio Almeida (University of Madeira, Portugalia); dr Agnieszka Bołdak; dr Szymon Bijak
  • „Koncepcje i modele zarządzania zmianą w organizacji w ujęciu VUCA”, Katedra Zarządzania Projektami, Kierownik badania: dr hab. Emil Bukłaha, prof. SGH, Zespół: dr hab. Mateusz Juchniewicz, prof. SGH, mgr Małgorzata Pojda, mgr Paweł Szewczyk
  • „Modele odpowiedzialnych zachowań młodych konsumentów w czasach kryzysu - perspektywa międzynarodowa”, Katedra Badań Zachowań Konsumentów, dr hab. Rafał Kasprzak (kierownik badania), prof. dr hab. Bogdan Mróz, dr hab. Adrian Lubowiecki-Vikuk, dr Marta Ziółkowska, mgr Anita Szuszkiewicz
  • „Od zwinnych zespołów do zwinnych organizacji. Analiza rozwoju zwinnych metodyk zarządzania projektami”, Katedra Zarządzania Projektami, Kierownik badania: dr hab. Paweł Wyrozębski, prof. SGH, Zespół: dr hab. Emil Bukłaha, prof. SGH, dr hab. Mateusz Juchniewicz, prof. SGH, dr hab. Ewa Sońta-Drączkowska, prof. SGH, mgr Paweł Szewczyk
  • „Przywództwo i etyka w czasie kryzysu”, Zakład Strategii Personalnych
  • „Rola HR Biznes Partner oraz zarządzanie talentami w czasie kryzysu COVID-19”, Zakład Strategii Personalnych,
  • „Specyfika działania i zarządzania rodzinnymi grupami kapitałowymi”, Kierownik zespołu: dr hab. Wioletta Mierzejewska prof. SGH; Członkowie zespołu: prof. dr hab. Agnieszka Sopińska, dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH, dr hab. Sylwester Gregorczyk, prof. SGH, dr Albert Tomaszewski, dr Tomasz Gigol, dr Patryk Dziurski, dr Krzysztof Melnarowicz, dr hab. Cezary Suszyński, prof. SGH, dr hab. Grażyna Leśniak-Łebkowska, prof. SGH.
  • „Społeczna odpowiedzialność konsumenta w dobie pandemii w Polsce i wybranych krajach UE. Implikacje dla Polski”, Katedra Badań Zachowań Konsumentów, Kierownik badania: prof. dr hab. Anna Dąbrowska, prof. dr hab. Mirosława Janoś-Kresło
  • „Strategie innowacji realizowane przez przedsiębiorstwa w Polsce”; Kierownik zespołu: dr Patryk Dziurski; Członkowie zespołu: prof. dr hab. Agnieszka Sopińska, dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH.
  • „Wpływ pandemii koronawirusa na zachowania konsumentów w Polsce na tle wybranych krajów Unii Europejskiej”, badanie statutowe nr KZiF/S20/1.39 zrealizowane w zespole: prof. dr hab. Bogdan Mróz (kierownik badania), dr hab. Rafał Kasprzak, dr hab. Adrian Lubowiecki-Vikuk, Katedra Badań Zachowań Konsumentów (Instytut Zarządzania), 2020 r.
     

BADANIA - 2019 r.

  • „Aktywność fizyczna oraz inne preferowane metody redukcji masy ciała u osób dorosłych: kontekst społeczno-kulturowy (uchwała nr 399/18 Komisji Bioetycznej przy Uniwersytecie Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu) – zespół: dr Adrian Lubowiecki-Vikuk (kierownik/wykonawca); członkowie: prof. dr hab. n. med. Violetta Skrzypulec-Plinta; prof. dr hab. n med. Wojciech Cnota; dr hab. Adam Kantanista, prof. AWF; dr Magdalena Król-Zielińska; mgr farm. Dominika Mucha 
  • „Change Management in Agile Transformation Programs – Large Organization Perspective”, Katedra Zarządzania Projektami,  Kierownik badania: dr hab. Ewa Sońta-Drączkowska, Zespół: dr hab. Emil Bukłaha, prof. SGH 
  • „Determinanty zachowań konsumentów na rynku turystyki medycznej – ujęcie marketingowe”, Katedra Badań Zachowań Konsumentów, Kierownik badania: dr Adrian Lubowiecki-Vikuk, prof. dr hab. Anna Dąbrowska
  • „Modele biznesowe w sektorze kreatywnym”, Katedra Badań Zachowań Konsumentów, Kierownik badania: dr hab. Rafał Kasprzak, prof. SGH
  • „Motywy i bariery tworzenia otwartych innowacji”; Kierownik zespołu: prof. dr hab. Agnieszka Sopińska; członkowie zespołu: dr Patryk Dziurski.
  • „Nieetyczne zachowania w imieniu organizacji”, Zakład Strategii Personalnych
  • „Potrzeby usługowe osób starszych (60+) w warunkach zmian demograficznych w Polsce. Etap II: Zachowania osób starszych (60+) na rynku e-usług”, badanie statutowe nr KZiF/S/07/19, Katedra Badań Zachowań Konsumentów, Kierownik badania: prof. dr hab.  Anna Dąbrowska, Zespół: prof. dr hab. Mirosława Janoś-Kresło, prof. dr hab. Bogdan Mróz
  • „Skala, zakres i formy controllingu w realizacji projektów – badania empiryczne (lata 2018-2019)”, Katedra Zarządzania Projektami, Kierownik badania: dr hab. Emil Bukłaha, prof. SGH, Zespół: dr hab. Mateusz Juchniewicz, prof. SGH, dr hab. Paweł Wyrozębski, prof. SGH
  • „Strategie kariery kobiet na stanowiskach kierowniczych w branży IT i branży HR”, Zakład Strategii Personalnych, Katedra Zrównoważonego Biznesu
  • „Zmiany w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami w warunkach gospodarki cyfrowej”, Zakład Zarządzania Przedsiębiorstwem

BADANIA - 2018 r.

  • „Identyfikacja zastosowań narzędzi zarządzania związanych z audytem biznesowym”, Zakład Zarządzania Przedsiębiorstwem
  • „Współczesne funkcje działu personalnego”, Zakład Strategii Personalnych
  • „Reorientacja strategiczna przedsiębiorstw jako dostosowanie do zmian w otoczeniu na przykładzie firm z branży developerskiej”, Zakład Strategii Personalnych 
  • „Postrzeganie SGH przez kandydatów na studia”, Zakład Strategii Personalnych
  • „Potrzeby usługowe osób starszych 60+ w warunkach przemian demograficznych w Polsce”, Katedra Badań Zachowań Konsumentów, Kierownik badania: prof.dr hab. Anna Dąbrowska
  • „Przemysły kreatywne w latach 2009 - 2016 w Polsce i wybranych metropoliach”, Katedra Badań Zachowań Konsumenta, Kierownik badania: dr hab. Rafał Kasprzak, prof. SGH.

BADANIA - 2017 r.

  • „Diagnoza zmian zachodzących w procesach zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami”, Zakład Zarządzania Przedsiębiorstwem
  • „Otwarte innowacje. Modele współpracy w otwartych innowacjach. Zarządzanie wiedzą w otwartych innowacjach”; Kierownik zespołu: prof. dr hab. Agnieszka Sopińska; Członkowie zespołu: dr Patryk Dziurski. 
  • „Skala, zakres i formy controllingu w realizacji projektów – badania empiryczne 2013-2017”, Katedra Zarządzania Projektami, Kierownik badania: dr hab. Emil Bukłaha, prof. SGH
  • „Wpływ zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem”, Kierownik zespołu: dr hab. Grażyna Leśniak-Łebkowska, prof. SGH; Członkowie zespołu: prof. dr hab. Agnieszka Sopińska, dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH, dr hab. Sławomir Winch, prof. SGH.
  • „Zachowania singli na rynku dóbr i usług - uwarunkowania, tendencje zmian”, Kierownik: prof. dr hab. Anna Dąbrowska, Zespół: prof. dr hab. Mirosława Janoś-Kresło  

 

.