O Katedrze Administracji Publicznej

Katedra Administracji Publicznej jest jedną z najmłodszych jednostek naukowo-dydaktycznych w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym, powstałą w 1999 r. Na szczególną uwagę zasługuje jej interdyscyplinarny charakter, skupia bowiem ekonomistów, prawników i politologów. Ma to istotny wpływ zarówno na działalność naukowo-badawczą, jak i dydaktyczną Katedry.

Zainteresowania naukowe pracowników koncentrują się wokół studiów i analiz dotyczących problemów pozycji, struktury, funkcji oraz modernizacji instytucji administracji publicznej i ich otoczenia ekonomicznego, społecznego, politycznego oraz międzynarodowego. Podejmowane są także badania porównawcze w zakresie formułowania i prowadzenia polityki rozwoju regionalnego i lokalnego przez instytucje administracji samorządowej. Jednocześnie poszczególni pracownicy podejmują tematykę badawczą jednorodną z punktu widzenia swojej dyscypliny naukowej – ekonomii, międzynarodowych stosunków gospodarczych, prawa (konstytucyjnego, administracyjnego i cywilnego), współczesnego ustrojoznawstwa i politologii.

Pracownicy naukowi Katedry są doświadczonymi i wysoko ocenianymi przez studentów dydaktykami i promotorami prac licencjackich, magisterskich i doktorskich. Mimo krótkiego okresu istnienia Katedry jej pracownicy wypromowali ponad 200 prac licencjackich, prawie 400 prac magisterskich na wszystkich rodzajach studiów, a także 9 rozpraw doktorskich.

Ważną częścią działalności naukowo-badawczej jest aktywność międzynarodowa pracowników Katedry, wyrażająca się we współpracy z licznymi ośrodkami naukowymi zagranicą, jak również coroczne zagraniczne seminaria i spotkania pracowników Katedry z przedstawicielami jednostek współpracujących (Barcelona, Bratysława, Tatrzańska Łomnica, Wiedeń, Ramsau, Oslo).

Pracownicy Katedry są otwarci na projekty i propozycje współpracy ze strony studentów, ich organizacji oraz pracowników innych jednostek naukowo-dydaktycznych Kolegium i Szkoły Głównej Handlowej.
.