Skład osobowy Katedry Teorii Zarządzania

prof. dr hab. Maria Aluchna
Kierownik Katedry Teorii Zarządzania

prof. dr hab. Maria Aluchna

prof. dr hab. Maria Aluchna
Kierownik Katedry Teorii Zarządzania

e-mail: maria.aluchna@sgh.waw.pl​ 

Stanowisko

Wykształcenie


2020 profesor nauk społecznych
2011 doktor habilitowany nauk ekonomicznych, nauki o zarządzaniu, SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
2004 doktor nauk ekonomicznych, nauki o zarządzaniu, SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
1998 magister, zarządzanie, SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Zainteresowania badawcze

  • Struktura własności w ładzie korporacyjnym
  • Dobre praktyki ładu korporacyjnego
  • Udział kobiet w organach statutowych spółek
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu i zrównoważony rozwój

Dydaktyka

  • Corporate governance – case studies/ Nadzór korporacyjny w Polsce i na świecie
  • Strategic management
  • Responsible management
  • Teoria zarządzania (szkoła doktorska)
  • Metodologia (szkoła doktorska)

Wybrane publikacje

  1. Monografie (wybrane)
  2. Aluchna M. 2015. Własność a corporate governance. Systemy, rynki, przedsiębiorstwa, Poltext, Warszawa.
  3. Aluchna M., 2015. Strategies of sustainable business, Oficyna Wydawnicza, SGH.
  4. Aluchna M. 2010. Kierunki rozwoju polskich grup kapitałowych. Perspektywa międzynarodowa, Oficyna Wydawnicza, SGH, Warszawa.
  5. Aluchna M. 2007. Mechanizmy corporate governance w spółkach giełdowych, Oficyna Wydawnicza, SGH, Warszawa.

Artykuły w czasopismach naukowych ( wybrane)

  1. Aluchna M., Roszkowska-Menkes M. 2019. Integrating corporate social responsibility and corporate governance at the company level. Towards a conceptual model, Inzinerine Ekonomika-Engineering Economics, 30(3), 349-361.
  2. Aluchna M., Hussain N., Roszkowska-Menkes M. 2019. Integrated Reporting Narratives: The Case of an Industry Leader, Sustainability, 11(4), 976; https://doi.org/10.3390/su11040976
  3. Aluchna M., Berent T., Kamiński B. 2019. Dividend payouts and shareholder structure: Evidence from the Warsaw Stock Exchange, Eastern European Economics, 57(3), 227-250.
  4. Aluchna, M., Kuszewski, T. 2018. Pyramidal structures: The evidence from Poland, South African Journal of Business Management, 49(1), a1. https://doi.org/10.4102/ sajbm.v49i1.1
  5. Aluchna M., Kamiński B. 2017. Ownership structure and company performance. A panel study from Poland, Baltic Journal of Management, 12 (4), 485-502.
  6. Aluchna M. 2017. Polish corporate groups in an international perspective. The development, restructuring and characteristics, Journal of East European Management Studies, 22 (2), 108-120.
  7. Aluchna M, Krejner-Nowecka A., Tomczyk E. 2017. Własność skarbu państwa a obecność kobiet w radach nadzorczych, Organizacja i Kierowanie, 2 (176), 103-118.
  8. Aluchna M., Postuła, I. 2016. Kultura w badaniach nadzoru korporacyjnego. Uwarunkowania, wzajemne zależności i operacjonalizacja, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 6 (326), 147-162.
  9. Aluchna M., Roszkowska-Menkes M. 2015. CSR and corporate governance. In search for common ground, Przegląd Organizacji, 2 (889), 37-41.
  10. Aluchna M. 2014. Corporate governance challenges. The case of pyramidal structures, Przegląd Organizacji, 2 (889), 37-41.
  11. Aluchna M. 2014. Executive compensation and ethics. Perspective of the financial crisis, Problemy Zarządzania, 12 (2), 99-113.

Redakcja książek (wybrane)

  1. Aluchna M., Aras G. 2018. Women on boards. An international perspective, Routledge.
  2. Aluchna M., Idowu S. 2017. Responsible corporate governance (red.) Springer, Heidelberg.
  3. Aluchna M., Idowu S. 2017. Dynamics of CSR. Towards a critical approach (red.) Springer, Heidelberg.
  4. Aluchna M., Aras G. 2015. Transforming governance (red.) Gower, Ashgate Publishing.

Inne funkcje

  • od 2016 Członek Rady Programowej, MBA-SGH
  • od 2015 Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, ekspert w Programie Operacyjnym: Inteligentny Rozwój
  • od 2015 Kierownik, Podyplomowe Studia Zarządzanie Produktami i Usługami, SGH
  • od 2015 Finance Watch, Bruksela, członek, na zaproszenie
  • od 2014 Global Corporate Governance Institute, członek komitetu organizacyjnego
  • od 2013 European Academy of Management, członek
  • od 2011 European Corporate Governance Institute, członek
dr hab. Grażyna Aniszewska-Banaś, prof. SGH
Obraz
dr hab. Grażyna Aniszewska-Banaś prof. SGH

dr hab. Grażyna Aniszewska-Banaś, prof. SGH

Stanowisko:

Profesor  nadzwyczajny w Katedrze Teorii Zarządzania
Kierownik studiów Canadian Executive MBA-  tel. 22 564 97 77

e-mail: grazyna.aniszewska@sgh.waw.pl

Wykształcenie:


2005 – doktor habilitowany 
Rozprawa habilitacyjna pt. Strategie integracji firm w fuzjach i przejęciach.

Programy i staże zagraniczne:  

  • Université du Québec à Montreal, Kanada 
  • University of Minnesota, USA
  • University of Prince Edward Island, Kanada
  • Erasmus University w Rotterdamie, Holandia
  • program „Foreign Trade Promotion for Central European Countries”, Kobe University, organizowany przez JIC A
  • program “Corporate Management for Central & Eastern European Countries” – Tokio, organizowany przez AOTS

Doświadczenie zawodowe:

2013-dziś: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
kierownik studiów Canadian Executive MBA

2007-dziś: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
 profesor nadzwyczajny

2007-2009: „ANWIL”S.A.
członek Rady Nadzorczej

2001-2009:„Przegląd Organizacji” 
członek Kolegium Redakcyjnego 
 
1998-2009: „Przegląd Organizacji”
prowadząca rubrykę „Z czasopism zagranicznych” w miesięczniku

1998-2007: Dyrektor Wykonawczy Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania SGH

Obszary prowadzonych badań:

  • integracja w fuzjach i przejęciach
  • CSR
  • komunikacja z interesariuszami
  • kultura i tożsamość organizacji
  • kulturowe uwarunkowania zarządzania międzynarodowego

Dydaktyka:

  • [110590] Zarządzanie (w) 
  • [110600] Zarządzanie (k) 
  • [110642] Gestion 
  • [120670] Zachowania organizacyjne
  • [120671] Organizational Behaviour 
  • [221370] Kulturowe uwarunkowania biznesu międzynarodowego 

Ponadto:

  • [8439] General Management Simulation - Canadian Executive MBA
  • Kultura i tożsamość organizacji – Studia Doktoranckie Kolegium Zarządzania i Finansów o specjalności: zarządzanie
  • oraz wykłady w ramach Studiów Podyplomowych: Kompetencje Psychologiczne i Negocjacyjne; Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach; Zarządzanie Projektem; Zarządzanie Sprzedażą 

Wybrane publikacje:

  1. Zmiany pokoleniowe a decyzje i wybory konsumenckie. Marketing i Rynek 1/2015 s.2-7
  2. Paradygmat duchowości – Era Wodnika w biznesie? Marketing i Rynek 9/2014, s. 17-22
  3. Kultura organizacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w Polsce – hipotezy badawcze, w: A.Kaleta, K.Moszkowicz (red.):  Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii. Wydawnictwo UE we Wrocławiu, 2014
  4. Komunikacja z interesariuszami – CSR na stronach internetowych w: P. Płoszajski (red.): Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce, wyd. II zmienione i poprawione, Wydawnictwo OpenLinks, Warszawa 2013, s.117-144
  5. Wykorzystanie CSR w budowaniu przewagi konkurencyjnej przez zagranicznych inwestorów strategicznych. Perspektywa środkowoeuropejskich filii. w: A.Kaleta, K.Moszkowicz (red.):  Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii. Wydawnictwo UE we Wrocławiu, 2012, s. 13-21

Nagrody i wyróżnienia:

dr Piotr Bołtuć, prof. SGH
dr Piotr Bołtuć, prof. SGH

Piotr Bołtuć, Profesor SGH

oraz Professor of Philosophy and Computer  Science, University of Illinois, Springfield

e-mail: piotr.boltuc@sgh.waw.pl

Wykształcenie

Princeton University, Department of Philosophy, Fulbright Graduate Fellow

Ph.D. Bowling Green State University, Etyka Stosowana

Doktorat, Uniersytet Warszawski, Wydział Filozofii i Socjologii, Filozofia Osoby

Magisterium, UW, Filozofia Starożytna

Erskine Fellow, University of Canterbury, Christchurch, NZ, 2016
Australian National University, Visiting Fellow, Canberra, AU, 2014
Distance Learning Fellow, COLRS, University of Illinois Springfield, 2011-2
The Rockefeller Seminar on Human Values, Invited Participant, Spring 1991
Fulbright Fellow, Princeton University, January 1991 - January 1992
Visiting Scholar, St. John’s College, Oxford University, Soros Fellowship, UK, June-July 1988
UNESCO Visiting Graduate Fellow, Paris, France, October 1986

SPECJALIZACJE BADAWCZE

  • Philosophy of AI (Filozofia Sztucznej Inteligencji)
  • Świadomość Maszyn; Perspecktywy Rozwoju Cywilizacyjnego; Creativity Engines 
  • Etyka Stosowana:
  • International Business Ethics; Sustainability as Growth; Medical ethics; IT ethics
  • Ekonomia Polityczna i Kapitał Społeczny
  • Limits on Social Equality; Thin Social Capital; Social Capital in Russia
  • E-Learning

PROPOZYCJA DYDAKTYCZNA

  • Rationality and Moral Choice, SGH (wymiana naukowa online z UIS) Elementy teorii racjonalności indywidualnej i grupowej, pradoksy wyboru grupowego; teorii gier, teorii kapitału społecznego zastosowane do problematyki efektywnego zarządzania. Zajęcia oferowane e-learningowo, w semestrze letnim, corocznie od 2004.
  • International Business Ethics, SGH zajęcia przygotowane w systemie e-leaerningowym w ramach grantu UE (koordynowanego  przez Mt.Pellier). Business Ethics, SGH dla International MA, oferowane na kampusie w latach 2009-13
  • Philosophy of AI, zajęcia eksperymentalne przygorowane w ramach Erskine Fellowship w University of Canterbury, Christchurch, NZ. Wersja eksperymentalna prowadzona online w University of Illinois Springfield, dla katedr Computer Science i Filozofii w latach 2018 i 2019. Faworyt Studenckiego Koła Naukowego Ekonomii Politycznej SGH, przy 21 ankietowanych zainteresowaniem wzięciem tych zajęć online.
     

Zatrudnienie

Profesor Dr. SGH od 2004; Katedra Teorii Zarządzania od 2020.
Profesor przy Biurze Rektora, Centrum E-Learningu Akademickiego (różne nazwy), 2004-2020

Pełny Profesor Filozofii, University of Illinois, Springfield (od 2012; Associate Professor od 2004; Assistant Professor of 1998); Profesor Computer Science, od 2019; inne afiliacje w UIS): Liberty Studies; Individual Option (MA); Business School; Political Science (rozmaite daty).
The Louise Hartman Schewe and Karl Schewe Endowed Professor in Liberal Arts and Sciences, , University of Illinois, Springfield 2013-16
Visiting Professor, Department of Experimental Psychology, Sorbonne, Paris, Luty 2016
Erskine Professor of Philosophy, University of Canterbury, Christchurch, NZ, sem, letni 2016
Profesor Wizytujący, Uniwersytet Adam Mickiewicza, Poznań , Filozofia i Psychologia 2013//14 (prowadzący seminarium doktorskie)
Profesor Wizytujący; Uniwersytet Warszawski, Instytut Psychologii, Warszawa 2009-12
Profesor Wizytujący; Uniwersytet Jagielloński, 2010
Assistant Professor of Philosophy, St. Olaf College, Northfield MN, 1996-8
Współprzewodniczący: International Association of Young Philosophers: Brighton UK 1988 – Montreal 1991
Uniwersytet Warszawski, Wydział Filozofii i Socjologii, Center for Peace Studies

Funkcje, nagrody i granty

  • Member: Discovery Partners Institute, Chicago, IL 2020-ongoing
  • Senior Reviewer, NCR (National Science Center/Narodowe Centrum Nauki), Kraków, od 2014-ongoing
  • Chair, Committee on Philosophy and Computers, American Philosophical Association, 2019-2020
  • College of Liberal Arts and Sciences, Executive Committee, UIS, 2012 and 2018-2020
  • Outstanding Service to the University of Illinois Senates Conference, UIUC, 2017
  • Erskine Fellow, University of Canterbury, Christchurch, Nowa Zelandia, 2017
  • Chair, Budget Committee, University of Illinois Senates Conference, UI (advisory body for a budget over $5 billion) 2012-2014, 2016
  • Member of the Advisory Board to the VP for Research, UI, 2012-17
  • Presidium Member, University of Illinois Senates Conference, 2012-13, 2015-16
  • Vice-Chair, University of Illinois Senates Conference, UI (UIC, UIS, UIUC), 2012-13
  • World Bank Institute, Presidium Member of European Division, reprezentując SGH, 2012-13
  • Grant EU (Montpellier) Promoting European Style Higher Education in Siberia; 2011-13 reprezentując SGH
  • Campus Senate Member, UIS 2000-2, 2010.
  • Kierownik Katedry, Department of Philosophy, UIS, 2003-6; 2011
  • Faculty Excellence Award, University of Illinois Springfield, 2011
  • Academic Leadership Training (by invitation), University of Illinois Springfield, Fall 2011
  • Primary Investigator, HUD Community Outreach Partnership Center (COPC) at UIS (fund over $1.500.000) from HUD 2003-4. COPC team member 1999-2003 and Director, Community Outreach Partnership Center, UIS, 2003-4
  • Reviewer, US Federal Department of Housing and Urban Development (HUD) , New Directions Grants, Washington D.C. June 2000
  • Member, Committee on Ethics and Human Values, Memorial Medical Center, Springfield Illinois 1999-2002

Rady Naukowe Pism

E-Mentor, board member, SGH, 2004 – ongoing

Journal of Artificial Intelligence and Consciousness, 2020 – ongoing  

Polish Journal of Philosophy, board member, 2007 – ongoing

Philosophies; board member, 2016 – ongoing

Humanities, board member, 2012 – ongoing

Information, board member, 2010 – ongoing

Philosophy and Science, Polish Academy of Science, 2009– ongoing

Dialogue and Universalism, international co-editor, consulting editor 2001 – ongoing

Newsletter on Philosophy and Computers, of the American Philosophical Association, Editor, 2007- 2020

International Journal of Machine Consciousness, World Scientific, co-editor NY, 2009 – 2014

·he Science of Science, Polish Academy of Science, 2012-2016

Reviewer: Cognitive Systems Research; Entropy; Information i wiele innych.
Book Reviewer: Oxford University Press; Springer Science; Catholic University of America Press;  W.W. Norton i inne.

PUBLIKACJE: SPECJALIZACJE BADAWCZE

I.        Philosophy of AI (Filozofia Sztucznej Inteligencji)

A. Świadomość Maszyn i Creativity Engines 

“Conscious AI at the Edge of Chaos” Journal of Artificial Intelligence and Consciousness p. 25-38 Volume 07, Issue 01 (March 2020)

 “BICA for AGI” Cognitive Systems Research (2019 online; 2020 print) Vol 62, August 2020, Pages 57-67

“Subject is no Object” in: M. Burgin; Gordana Dodig-Crnkovic (eds) Epistemic Basis of Information, Philosophy of Information, World Scientific (2019) 3-39

“Consciousness for AGI” Procedia Computer Science 2020, pp. 349-356

“AI Consciousness” in (ed.) A. Chella, TOCAIS 2019 Towards Conscious AI Systems, AAAI CEUR Springer, 2019 http://ceur-ws.org/Vol-2287/paper3.pdf  1-8

“BICA à Rebours” in: A.V. Samsonovich (ed.) Advances in Intelligent Systems and Computing. Biologically Inspired Cognitive Architectures, Springer Aug. 2018 27-43Strong Semantic Computing, Strong Semantic Computing, Procedia Computer Science 123 98–103 Feb. 2018 https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050918300176 

Metacomputable, Enthropy, Oct. 2017 https://www.mdpi.com/1099-4300/19/11/630

«Circular Constitution of Observation in the Absence of Ontological Data» (co-authored with Olivier Georgeon) Constructivist Foundations Vol 12/1 Nov. 2016)  

“BICA and Cognitive Machines” Przeglad Filozoficzny Fall 2013

“The Engineering Thesis in Machine Consciousness” Techné: Research in Philosophy and Technology  16:2 (Spring 2012): 187–207

„The Philosophical Problem in Machine Consciousness” International Journal of Machine Consciousness, 1/2009 pp. 155-176

(co-author) “Replication of the Hard Problem of Consciousness in AI and Bio-AI: An Early Conceptual Framework” in: Chella, A.; Manzotti, R. AI and Consciousness: Theoretical Foundations and Current Approaches AAAI Press, Merlo Park, CA 2007 pp. 24-29

“Qualia, Robots and Complementarity of Subject and Object” World Congress of Philosophy, Boston 1998 http://www.bu.edu/wcp/Papers/Mind/MindBolt.htm

“Reductionism and Qualia” Epistemologia. 4/1998 pp.111-130

Podcast: w: AI In Business, Can and Should We Create Conscious Machines https://techemergence.libsyn.com/webpage/category/Consciousness Aug. 2015

B. Etyka AI

“Cognitive Agents: Is There a Moral Gap Between Human and Artificial Intelligence?” in Tzfestas S. (ed.) Information, Communication and Automation Technology Ethics in the Knowledge Society. NOVA Science Publishers (2018)

“Church-Turing Lovers.” In: Robot Ethics 2.0: From Autonomous Cars to Artificial Intelligence; Lin, P., Abney, K., Jenkins, R., Eds.; Oxford University Press: Oxford, UK, 2017; pp. 214–228

“Czy Podmiotowość Epistemiczna ma Znaczenie Moralne?” [pol.] in: Analiza i Egzystencja 6/2007, pp. 5-23

II.      Etyka Stosowana:

International Business Ethics; Sustainability as Growth; Medical ethics

“Sustainability as Growth” (with Bisk, Tsvi) in: Technology, Society, Sustainability, Lech Zacher (ed.) Springer 2017, p. 175-183

„Sustainability and Growth (a controversy)”, Organization and Management, Politechnika Śląska, 2015; p. 27-48

“Is Responsible Management Enough?” (book review of Responsible Management)” [Pol.] E-Mentor 30/2009

“Business Ethics: Sins that Originate from One’s Not Knowing Quite How to Sin”, [Pol] E-Mentor, SGH, April [2006]

 “Main Trends in Contemporary American Political Philosophy” [pol.] in: Analiza i Egzystencja 5/2007, pp. 133-157

Prezentacje z Etyki Medycznej

“In Vitro as a Philosophical Issue” (panel discussion), Polish Philosophical Associations, Warsaw University, April 2009

“Equality Without Egalitarianism in Healthcare” Values in Healthcare: Past, Present and Future, Society for Value Inquiry, Milwaukee WI, April 2002

“Against Sex-Normalization of Newborns” SIU School of Medicine and Ethics Office of the Memorial Medical Center, Springfield IL symposium on gender normalization, 2001

III.     Ekonomia Polityczna i Kapitał Społeczny

Limits on Social Equality; Rational Choice Theory

‘Positional Goods» In Memory of von Mises, (ed. M. Bunyk )  Lviv, Presidential Academy, 2016

“Objectivity in Economics”, Economic Theory and Public Policy (ed. M. Bunyk) 2015; Lviv Regional Institute of Public Administration; p. 74-79

“Solidarity and Special Moral Obligations” in: “The Idea of Solidarity” George McLean (series ed.) Dariusz Dobrzanski (ed.) The Council of Research in Values and Philosophy, Catholic University of America 2011, 83-96

 “The Four Pillars of Contemporary Political Philosophy” Proceedings of the Xxii World Congress of Philosophy 50:55-62 

“Why Commonsense Morality is Not Collectively Self-Defeating“, Polish Journal of Philosophy 2/2007 pp. 19-39

“Does Equality Have an Independent Moral Value?”, Dialogue and Universalism, 10/1995 pp. 123-155

“Understanding Action” with Edward McClennen (book review of Schick, Frederick: „Understanding Action”) Economics and Philosophy vol. 11/2/1995

Teoria Kapitału Społecznego: Thin Social Capital; Social Capital in Russia

“Philosophy and Thin Social Capital” Proceedings of the Xxii World Congress of Philosophy, Seoul, 22:44-50, 2008

“Emergent Properties of Choice” World Congress of Philosophy online publication, Boston 1998 http://www.bu.edu/wcp/Papers/Econ/EconBolt.htm   

„Why Russia is Needed for Regional Stability; an Application of Institutional Economics for Security Issues.” in: Roger E. Kanet (ed.) „Post-Communist States in the World Community,” Macmillan 1998 p.62-83”

IV.     E-Learning

“The Power of Online Education” in: (Zacher, L. ed.) Potentials and Power Relations in Digitized Society (Pol.) Poltext, Warsaw Jan. 2018

“Lost and Found in Virtual Space” Filozofia Kultury (Myoo, S; Hańderek, J eds) Krakow, Jagiellonian University 2014 pp. 50-60 reprinted in Kultura i Historia 26/2014 http://www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/kultura-i-historia-nr-26201, reprinted in Academia Electronica: http://www.academia-electronica.net/?page_id=3232

“Scavenger Science” APA Newsletter on Philosophy and Computers vol 14/1 Fall 2014 p. 1-3

“Global E-Learning. Global E-Cooperation” in: Ana Landeta Etxeberria (ed.) Global e-Learning University of Distance Learning, Madrid, pp. 257-267(authors identified on p. 45)) 2012

“Perspectives of Education in Digital Era” In: Our Digital Future Zacher L (ed.) Polish Academy of Science, 2011.

“Constructivism in E-Education and Its Evaluation” [Pol.] E-Mentor  Oct. 2011

“Paradigm Change in Higher Education Due to the World Wide Web”, Dialogue and Universalism 1-2/2009

“Global Learning Through Collaboration” Formamente, Rivista Internationale di Ricerca sul Futuro Digitale GUIDE Association, Rome, Italy, III 1-2/2008 pp. 145 – 154

 “E-Learning” BAR 2008 pp. 20-23, also online: http://www.cren.pl/uploaded-files/e-learning-bar.pdf

“Global E-Learning Environment in Philosophy” Dialogue and Universalism 7-8/2007 pp. 149-158

“New Tendencies in Online Learning” FPAKE 2007, Warsaw School of Economics

“Best practices» w elearningu na Uniwersytecie of Illinois, Springfield w dziedzinie nauk humanistycznych.” [pol.]  IV Symposium Kształcenia na Odległość, Gdynia, 2007 pp. 17-26

“E-Teaching Philosophy” APA Newsletter on Philosophy and Computers, Fall [2005] p. 3-5

“Trends in Academic eLearning” (pol.) in: Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, FPAKE, SGH (ed. M. Dąbrowski i M. Zając) [2005]

“Another Take on Game-Based Learning” (with N. Boltuc) E-Mentor, SGH, April 2004

“Education Without Distance” (Pol.) E-Mentor, 1 SGH, October 2003, pp. 8-14;


 

 

dr hab. Mikołaj Pindelski, prof. SGH
Obraz
profesor Mikołaj Pindlski

dr hab. Mikołaj Pindelski, prof. SGH

Stanowisko:

profesor uczelni – Katedra Teorii Zarządzania

Prodziekan  Studium Magisterskiego

członek  Komisji Rektorskiej ds. społecznej odpowiedzialności SGH

Kierownik Podyplomowych Studiów: Zarządzania Sprzedażą

e-mail: mikolaj.pindelski@sgh.waw.pl


Wykształcenie: 

2020 - doktor habilitowany nauk społecznych dyscyplina NAUKI O ZARZĄDZANIU i JAKOŚCI​

Szkoła Główna Handlowa, kierunek Zarządzanie i Marketing

Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Lądowej

Wirtschaftsuniversitaet Wien

Doświadczenie zawodowe:

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
pracownik naukowo – dydaktyczny

Kolegium Zarządzania i Finansów
członek Rady Naukowej

Rada Nadzorująca Centrum Relacji Zewnętrznych i Transferu Technologii
Przewodniczący Rady Nadzorującej

ImmoQee
konsultant i partner

Prowadzenie zajęć, udział w projektach badawczych, współpraca naukowa z: Institute of Management Technology, Ghaziabad, India, Nottingham Business School, Nottingham, UK, Tel Aviv University, Tel Aviv, Israel, Estonian Business School, Tallin, Estonia, Fordham University, New York, USA, Bar Ilan University, Tel Aviv, Israel, Universitat Internacional de Catalunya, Barcelona, Spain i in.

Współpraca z Polsko – Japońskim Centrum Zarządzania 
prowadzenie kwartalnika “Polish Japanese Management Center Quarterly”.

Obszary prowadzonych badań:

  • Zarządzanie strategiczne
  • Realizacja strategii
  • Zarządzanie sprzedażą
  • Odpowiedzialność społeczna organizacji
  • Zarządzanie operacyjne


Dydaktyka:

  • Prowadzenie zajęć w jęz. polskim i angielskim z zakresu:
  • Strategie konkurencji, zarządzanie sprzedażą, zarządzanie innowacjami, realizacja strategii, business process reeingineering, zarządzanie operacyjne. ​​
  • 30940-0190] Strategie produktu i marki
  • [120590-0190] Strategie konkurencji
  • [237370-0190] Zarządzanie sprzedażą​

Wybrane publikacje:

  1. Pindelski M, Społeczna odpowiedzialność nowych technologii i big data,[w:] P.Płoszajski(red.), Czy społeczna odpowiedzialność firmy wspomaga jej innowacyjność?, Oficyna Wydawnicza SGH,Warszawa, 2017 str. 87-114
  2. Pindelski M., Nowe technologie w ochronie zdrowia, [​w:] M.Jarosiński (red.), Współczesne wyzwania organizacji ochrony zdrowia, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 2017, str.91-116
  3. Aluchna M., Pindelski M., Corporate Governance in Founders» Controlled Companies,  in the 2nd International Conference on Management Leadership and Governance (ICMLG 2014), 22-23.03.2014, Boston, MA, USA
  4. Pindelski M., Zukowska J, The Role of Employee Engagement and Measurement of the Same in Business Functioning on the Polish Market, Clute Institute International Business & Education Conference, 7-11.08.2014, San Francisco, CA, USA (best paper award)
  5. Pindelski M., Approaches to Business Strategies. Environment and Business Analysis, Warsaw School of Economics, Warsaw, 2014
  6. Pindelski M., Making strategy work. Sales operations perspective, Warsaw School of Economics, Warsaw, 2014
  7. Pindelski M., Competitive advantage in retail industry through innovative approach to the core competence. How Jeronimo Martins won Polish retail market, International Academic Breckenridge Conference, Clute Institute, Breckenridge, Colorado, USA, 2013 (best paper award.)
  8. Pindelski M., Rola działu sprzedaży w procesie tworzenia innowacyjnych źródeł przewagi konkurencyjnej organizacji, [w:] „Współczesne zarządzanie”, kwartalnik środowisk naukowych i liderów biznesu, Uniwersytet Jagielloński, nr 3/2011 (wydano w 2012r), str. 158-167
  9. Pindelski M., Etyka, CSR i CSV w orientacjach strategicznych, „Przegląd Organizacji”, nr 2/2012, str. 6-10
  10. Pindelski M., CSR na styku organizacji i klienta – odpowiedzialność społeczna sprzedaży, [w:] red. P.Płoszajski, Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce, wyd. Open Links, Warszawa 2012, rozdz. 8, str.203-232
  11. Pindelski M., Desygnaty pojęcia sprzedaży w naukach o zarządzaniu, [w:] red. A.Sopińska, Współczesne przedsiębiorstwo. Teoria i praktyka, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, 2012, str. 357-366
  12. Pindelski M., Strategia sprzedaży jako egzekucja strategii organizacji – powstanie barier wzrostu przedsiębiorstwa, [w;] red. J.Skalik, G.Bełz, Strategiczne i operacyjne problemy rozwoju i wzrostu przedsiębiorstwa, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Nr 218, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011 (wydano w 2012r.)  str.194-202
  13. Pindelski M., Motywowanie służb sprzedaży w dobie kryzysu, [w:] Ostatni światowy kryzys finansowy – przyczyny, przebieg, polityka, przedsiębiorstwa, tom. III. red. K. Piech, K. Wierus, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa 2012, str. 955 – 965
  14. Pindelski M. Paradygmaty holistycznego wariablizmu i sprawczości w naukach o zarządzaniu, „Organizacja i Kierowanie”, No 2(151)/2012, pp. 23-32 
  15. Pindelski M., Żukowska J., Growth Strategies. Case Study, [in:] ed. J.Czech-Rogosz, J.Pietrucha, R.Żelazny, Wybrane aspekty przemian strukturalnych, wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2011, pp. 237-245
  16. Mrówka, R., Pindelski, M., The influence of environmental changes in companies’ approach to CSR, [in:] ed. Kaczmarek, J., Rojek, T., Dilemmas of the contemporary economy facing global changes, Cracov University of Economics, Cracow, 2012, pp. 511-524
  17. Pindelski M., Mrówka R., Leadership in new global organization, „Practice and Research in Private and Public Sector-11”, Mykolas Romeris University, Vilnius 2011, pp. 86-93 
  18. Pindelski M., Mrówka R., Limitations in Enterprise Strategy Performance, „Practice and Research in Private and Public Sector-11”, Mykolas Romeris University, Vilnius 2011, pp. 284-290
  19. Pindelski M., Sales Based on Exports. Assumptions for Corporate Competitive Strategies, in Knowledge Base for management. Theory and Practice, red. Stefan Hittmar, University of Zilina, Zilina, 2010 pp. 292-296
  20. Aluchna M., Pindelsk M., Introduction – Methodological Considerations and Ownership Structure of the Research Sample, w „Determinants of a Company’s Success. The Case of WSE Debutants in 2007”, [red.] R.Mrówka, M.Pindelski, wyd. Warsaw School of Economics, Warsaw 2010, pp. 9-24 
  21. Aluchna M., Ostrowski P., Pindelski M., Business Environment and Strategies Concerning Key Stakeholders, w „Determinants of a Company’s Success. The Case of WSE Debutants in 2007”, [red.] R.Mrówka, M.Pindelski, wyd. Warsaw School of Economics, Warsaw 2010, pp. 25-64 
  22. Aluchna M., Mrówka R., Ostrowski P., Pindelski M., Szumniak-Samolej J., Causes of the Companies Success - Conclusions, w „Determinants of a Company’s Success. The Case of WSE Debutants in 2007”, [red.] R.Mrówka, M.Pindelski, wyd. Warsaw School of Economics, Warsaw 2010, pp. 105-110 

Nagrody i wyróżnienia:

Best Paper Award - Clute Institute International Business & Education Conference, za: The Role of Employee Engagement and Measurement of the Same in Business Functioning on the Polish Market, San Francisco, California, USA, 7-11.08.2014, 

Best Paper Award at International Academic Breckenridge Conference, Clute Institute, za Competitive advantage in retail industry through innovative approach to the core competence. How Jeronimo Martins won Polish retail market, Breckenridge, Colorado,  USA, 05-07.08.2013

 

dr hab. Rafał Mrówka, prof. SGH
Obraz
dr hab. Rafał Mrówka, prof.SGH

dr hab. Rafał Mrówka, prof. SGH

Stanowisko:

profesor uczelni – Katedra Teorii Zarządzania

dyrektor biura programów MBA - tel.  22 646 -61- 24

Wykształcenie:


Doktorat i habilitacja – Kolegium Zarządzania i Finansów SGH
Magister, zarządzanie i marketing - Uniwersytet Warszawski, Wydział Zarządzania
Magister inżynier, informatyka - Politechnika Warszawska, Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych

 

BIOGRAM

PROBLEMATYKA  PROPONOWANYCH PRAC DYPLOMOWYCH

  • przywódźtwo w organizacjach,
  • nowe wyzwania organizacji i zarządzania
  • transformacja cyfrowa,
  • public relations,
  • budowanie zaangażowania pracowników,
  • społeczności nieformalne, open source, hiperarcjia,
  • crowdsourcing, crowdfunding, open innovation,
  • wykorzystanie big data,
  • innowacyjne modele biznesowe,
  • społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR).

SPECJALIZACJA BADAWCZA

  • ​Przywództwo w organizacjach, 
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu

OFERTA DYDAKTYCZNA

  • ​Studia licencjackie: brak
  • Studia magisterskie:
  • 223171-0391     International Leadership
  • 223170-0391     Przywództwo międzynarodowe
  • 237039-0391     Przywództwo w organizacjach - analiza najlepszych praktyk (e-learning, e-sgh)
  • 237051-0391     Public relations
  • 237210-0391     Warsztaty menedżersko-przywódcze

 
Studia podyplomowe: Liczne zajęcia w wielu programach studiów podyplomowych poświęcono przywództwu, rozwojowi kompetencji w zakresie wystąpień publicznych oraz public relations

SYGANTURY SEMINARIÓW DYPLOMOWYCH:

  •  Seminarium licencjackie: 190001
  •  Seminarium magisterski:  290001

BADANIA NAUKOWE

  • Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce
  • Raportowanie niefinansowe przedsiębiorstw
  • badanie GLOBE (Global Leadership and Organizational Behavior Effectiveness) – członek międzynarodowego zespołu badawczego

 DZIAŁALNOŚĆ POPULARYZATORSKA

Poniżej wybrane publikacje:

 

  1. Mrówka, R., Przywództwo w organizacjach. Analiza najlepszych praktyk, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010
  2. Mrówka, R., Organizacja hiperarchiczna – czynniki kreujące, geneza modelu, zarządzanie, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013
  3. Mrówka, R., Aluchna, M. (red.), Ewolucja raportowania niefinansowego : perspektywa teoretyczna i weryfikacja praktyczna, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2021
  4. Mrówka, R., Aluchna, M. (red.), Raportowanie niefinansowe w Polsce : perspektywa raportów niefinansowych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020
  5. Mrówka, R., Wachowiak, P., Kształtowanie liderów, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019
  6. Aniszewska-Banaś, G., Mrówka, R., Core values as a meaningful element of successful CSR practices - the example of Polish listed companies» reporting, [in] Bachnik, K., Kaźmierczak, M., Rojek-Nowosielska, M., Stefańska, M., Szumniak-Samolej, J. (ed.), Corporate Social Responsibility and Sustainability. From Values to Impact, Routledge, New York, London, 2022

 

dr Dominika Bosek-Rak
Obraz
dr Dominika Bosek-Rak

dr Dominika Bosek-Rak

Stanowisko: adiunkt

e-mail: dbosek@sgh.waw.pl

 

Adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania. Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu (praca doktorska pt. Zaangażowanie inwestorów instytucjonalnych w nadzór w spółkach giełdowych). Absolwentka stacjonarnych studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, w czasie których odbyła m.in. staż badawczy na Uniwersytecie w Mainz (stypendium DAAD) oraz kilkukrotnie realizowała badania naukowe w ramach programu Badań Młodych Naukowców KZIF. Ukończyła studia magisterskie i licencjackie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (kierunek Finanse i Rachunkowość) oraz program CEMS Master’s in International Management. Uczestniczka programów wymiany studenckiej w Kanadzie (St. Francis Xavier University) oraz w Portugalii (Nova School of Business and Economics). W czasie studiów odbyła szereg praktyk w instytucjach finansowych w Polsce i zagranicą (m.in. w Deutsche Banku we Frankfurcie). Od 2013 roku pracuje w Accenture, w dziale Accenture Research, gdzie zajmuje się przygotowywaniem opracowań dotyczących rynku bankowego, w tym strategii, innowacyjności oraz cyfryzacji tego sektora, a także analizami rynku płatności. Biegle posługuje się jezykiem angielskim i niemieckim.

 

Zainteresowania badawcze:

  • Ład korporacyjny
  • Struktura własności
  • Inwestorzy instytucjonalni na rynku kapitałowym
  • Cyfryzacja i innowacje w sektorze bankowym

Publikacje:

  1. Rola inwestorów instytucjonalnych w spółce giełdowej – studium przypadku, [w:] Justyna Szumniak-Samolej (red.), Współczesne wyzwania w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstw. Perspektywa badawcza młodych naukowców, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2017.
  2. Ewolucja postrzegania przez nauki ekonomiczne wpływu sektora finansowego na wzrost gospodarczy przed i po kryzysie finansowym, „Kwartalnik Prawo-Społeczeństwo-Ekonomia”, 4/2016. (współautorka)
  3. Bank i klient: Otwarci na innowacje cyfrowe, „Bank”, 09/2016. (współautorka)
  4. Inwestorzy instytucjonalni – decyzje inwestycyjne i zaangażowanie w zarządzanie spółkami – case study, [w:] M. Menkes (red.), Wkład nauk ekonomicznych w budowę kapitału społecznego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016.
  5. Inwestorzy instytucjonalni a wartość przedsiębiorstwa. Wstępne wyniki badań, [w:] M. Jerzemowska, K. Strumiłło-Stańczak (red.), Współczesne problemy nadzoru korporacyjnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2015. (współautorka)
  6. Przyczyny i mechanizm kryzysu a innowacje finansowe, [w:] K. Piech, K. Wierus (red.), Ostatni światowy kryzys finansowy – wybrane zagadnienia, IWI, Warszawa 2011.
  7. Financial Innovations as the Reason for the Global Financial Crisis, [w:] E. Skrzypek, M. Kunasz (red.), Determinants of Innovativeness, IWI, Warszawa 2009.
  8. Geneza innowacji finansowych, [w:] B. Kryk, K. Piech (red.), Innowacyjność w skali makro i mikro, IWI, Warszawa 2009.

Referaty na konferencjach:

  1. Digital disruption – the case of European banking industry facing Fintech revolution, 2nd International Conference The Future of Management: Management in the Age of Digital Transformation, SGH, 2017.
  2. Rola inwestorów instytucjonalnych w spółce giełdowej - studium przypadku, VI Seminarium Młodych Naukowców Kolegium Zarządzania i Finansów SGH „Współczesne wyzwania gospodarcze. Perspektywa badawcza młodych naukowców”, SGH, 2017.
  3. Inwestorzy instytucjonalni - decyzje inwestycyjne i zaangażowanie w zarządzanie spółkami - Case Study, V Seminarium Młodych Naukowców Kolegium Zarządzania i Finansów SGH „Wkład nauk ekonomicznych w budowę kapitału społecznego”, SGH, 2016.​
 
 
 
 
dr Krzysztof Melnarowicz

dr Krzysztof Melnarowicz

email: krzysztof.melnarowicz@sgh.waw.pl

OFERTA DYDAKTYCZNA

  • ​Seminarium magisterskie (19000-2723)
  • Seminarium licencjackie (29000-2723)
  • Mergers and Acquisitions of Enterprises (232651 – 2723)
  • Private Equity/Venture Capital (131521 – 2723)

Najważniejsze projekty badawcze:

  • Badanie statutowe SGH w 2020 roku: Rodzinne grupy kapitałowe. Zarządzanie finansami w rodzinnych grupach kapitałowych.
  • Badanie przeprowadzone na spółkach portfelowych grupy kapitałowej ARP S.A. oraz napisanie ekspertyzy pt „Badanie innowacyjności spółek grupy ARP S.A.”, Warszawa, październik 2019 r.
  • Strategie przedsiębiorstw w sektorach wysokiej i niskiej techniki – analiza porównawcza –  „sposobu rozwoju przedsiębiorstw w sektorach wysokiej i niskiej techniki”. badania statutowe SGH 2018 roku.
  • Innowacyjność polskich przedsiębiorstw. Pomiary, modele, determinanty – badania statutowe SGH w 2016 roku.​

Wybrane publikacje naukowe:

  1. „Rozwój zewnętrzny jako czynnik wspomagający innowacyjność w przedsiębiorstwach”, Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, Zeszyt Naukowy 156 SGH, Warszawa 2017r.
  2. „Działalność innowacyjna polskich przedsiębiorstw – przegląd narzędzi pomiaru”, Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, Zeszyt Naukowy 158 SGH, Warszawa 2017r.
  3. „Korporacyjne kapitały wysokiego ryzyka typu CVC a innowacyjność przedsiębiorstw”, Zarządzanie. Teoria i Praktyka/ Wyższa Szkoła Menedżerska  Warszawie, 2018/nr 4 (26), s. 23-28.
  4. „Sposoby rozwoju przedsiębiorstw w sektorach wysokiej i niskiej techniki”, Przegląd Organizacji 4 (495)/2019, Miesięcznik TNOiK, Warszawa 2019, s.39-45.
  5. „Interwencja finansowej grupy kapitałowej w branży budowlanej jako przykład kapitalizmu państwowego”, Zeszyty naukowe Wyższej Szkoły Humanitas, Zarządzanie, Tom XXI, Zeszyt 3/2020, Sosnowiec 2020, s.9-27.
  6. „Strategies for innovative business in business groups”, Organization Review, No. 3(962), 2020, pp.3-11.  
     
dr Maria Roszkowska-Menkes
Obraz
dr Maria Roszkowska-Menkes

dr Maria Roszkowska-Menkes

e-mail: maria.roszkowska-sliz@sgh.waw.pl

Wykształcenie 

2008-2013 Szkoła Główna Handlowa w Warszawie; Kolegium Zarządzania i Finansów

Stopień: Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu 
Dysertacja: „Nowy dylemat w zarządzaniu innowacjami: między otwartym a zamkniętym modelem procesów innowacyjnych”. Promotor: dr hab.  Piotr Płoszajski, prof. SGH  


2003-2008 Szkoła Główna Handlowa w Warszawie; Stosunki międzynarodowe, specjalność media i komunikowanie
Stopień: Magister 
Dysertacja: „Społeczna odpowiedzialności biznesu w kontekście międzynarodowym. Wytyczne i praktyka”. Promotor: dr hab.  Rafał Mrówka, prof. SGH  


BIOGRAM

Doktor Nauk Ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Od początku kariery naukowej związana z Katedrą Teorii Zarządzania w SGH w Warszawie. W pracy badawczej i dydaktycznej specjalizuje się w problematyce zrównoważonego biznesu, w szczególności w odniesieniu do zarządzania strategicznego, innowacji modeli biznesowych oraz komunikacji.
Stypendystka Fundacji Kościuszkowskiej (2021/2022), visiting scholar na Uniwersytecie Michigan i w Anwterpii, lauretka Nagrody Rektora SGH za osiągnięcia dydaktyczne (2020) i naukowe (2015), absolwentka CEEMAN’s International Management Teachers Academy (2016). Wykładowczyni programów MBA-SGH i Canadian Executive MBA. Trenerka i wykładowczyni na szkoleniach i studiach podyplomowych z zakresu komunikacji i zrównoważonego biznesu. Wcześniej związana z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, gdzie pełniła funkcję koordynatorki ds. promocji i portalu.


PROBLEMATYKA  PROPONOWANYCH PRAC DYPLOMOWYCH

  • ​Innowacje modeli biznesowych
  • Otwarte innowacje
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu
  • Zrównoważony biznes 

​SPECJALIZACJA BADAWCZA

  • ​Raportowanie pozafinansowe
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu
  • Zrównoważony biznes


OFERTA DYDAKTYCZNA


​Studia licencjackie

  • [110591-1275] Management
  • [110601-1275] Management (seminar)
  • [110590-1275] Zarządzanie (wykład)
  • [110600-1275] Zarządzanie (konwersatorium)

Studia magisterskie

  • [222160-1275] Etyka w biznesie
  • [222161-1275] Business Ethics
  • [234080-1275] Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie
  • [234081-1275] Innovation Management in an Enterprise
  • [230440-1275] Zrównoważone model biznesowe

Studia podyplomowe

  • Postgraduate Studies in Corporate Governance, Risk and Compliance Management: CSR
  • Podyplomowe Studia Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach: CSR; Komunikacja w CSR
  • Podyplomowe Studia Zarządzania Produktami i Usługami: Etyka i CSR a wizerunek w ZPiU

SYGANTURY SEMINARIÓW DYPLOMOWYCH:

  • [190001] Seminarium licencjackie
  • [290001] Seminarium magisterskie

OBSZARY PROWADZONYCH BADAŃ


NAGRODY I WYRÓŻNIENIA

  • Stypendystka Fundacji Kościuszkowskiej (2021/2022)
  • Lauretka Nagrody Rektora SGH za osiągnięcia dydaktyczne (2020) i naukowe (2015)​​​
  • dr Maria Roszkowska - Menkes znalazła się w pierwszej dziesiątce najwyżej ocenianych nauczycieli w kategorii „średnie i małe wykłady” na studiach magisterskich za wykład Etyka w biznesie. Zajęcia prowadzone w semestrze zimowym 2019/2020
  • Nomimacja do Knut Holt Best Paper Award w czasie 2014 ISPIM Asia-Pacific Innovation Forum​​​

​Wybrane publikacje:
 

  1. Aluchna M., Roszkowska-Menkes M., Kamiński B. From Talk to Action: The Effects of the Non-Financial Reporting Directive on ESG Performance, ”Meditari Accountancy Research” (w druku).  
  2. Aluchna M., Roszkowska-Menkes M., Bosak-Rak, D., Kamiński B, Do institutional investors encourage firm to social disclosure? The stakeholder salience perspective. „Journal of Business Research”, 142, 2022.
  3. Aluchna M., Roszkowska-Menkes M., Integrating Corporate Social Responsibility and Corporate Governance at the Company Level. Towards a Conceptual Model, “Inzinerine Ekonomika-Engineering Economics”, 30(3), 2019.
  4. Aluchna M., Hussain N., Roszkowska-Menkes M. Integrated Reporting Narratives: The Case of an Industry Leader, “Sustainability”, 11(4), 2019.
  5. Aluchna M., Roszkowska-Menkes M., Krytsyuk I. Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu. Przypadek spółek z WIG20, “Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów”, 170, 2018, pp. 9-27.
  6. Roszkowska-Menkes M. Integrating strategic CSR and open innovation. Towards a conceptual framework, „Social Responsibility Journal”, 14(4), 2018. 
  7. Aluchna M., Roszkowska-Menkes M., Krytsyuk I. The Evolution of Non-financial Reporting in Poland, „Przegląd Organizacji”, 10, 2018, pp. 3-9.
  8. Roszkowska-Menkes M., Aluchna M.  Institutional isomorphism and corporate social responsibility: towards a conceptual model, “Journal of Positive Management”, 8(2), 2017, pp. 3-16 (co-author).
  9. Roszkowska-Menkes M. User Innovation: State of the Art and Perspectives for Future Research, “Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation”, 13(2), 2017, pp. 127-154. 
  10. Roszkowska-Menkes M. What does csr really stand for? An analysis of corporate definitions of CSR in Poland, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 423. Social Responsibility of Organizations. CSR 1.0, CSR 2.0 and what’s next?”, 423, 2016, pp. 94-106
  11. Aluchna M., Roszkowska-Menkes M. CSR and Corporate Governance: in the Search for Common Ground, „Przegląd Organizacji”, 8, 2015, pp. 38-44 (co-author).

 

dr Tomasz Serwański

 

Obraz
dr Tomasz Serwański

dr Tomasz Serwański

e-mail: tomasz.serwanski@sgh.waw.pl

Stanowisko: adiunkt, 

kierownik Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategiczne Komunikowanie w Firmach​

 

BIOGRAM

  • Marketing
  • Zachowania konsumentów     
  • Sustainability/CSR
  • Nowe nurty w zarządzaniu

SYGNATURY SEMINARIÓW DYPLOMOWYCH

  • Seminarium licencjackie [190001-5903-D]
  • Seminarium magisterskie [290002-5903-D]

OFERTA DYDAKTYCZNA

  • ​Zarządzanie markami w erze Sustainability [237210]
  • Współczesna konsumpcja i zachowania konsumentów [230550]
  • Warsztaty menedżersko-przywódcze [237210]
  • Public Relations [j. ang. – 237051]
  • Customer behavior [j. ang. – 220441]​


SPECJALIZACJA BADAWCZA

  • ​kulturowa teoria konsumpcji i zachowania konsumentów (Consumer Culture Theory, https://www.cctweb.org)
  • zarządzanie marketingiem kulturowym (branding kulturowy); konstruowanie przekazu reklamowego
  • postmodernizm w zarządzaniu, symbolizm organizacyjny
  • Sustainability; społeczna odpowiedzialność biznesu


PUBLIKACJE

  1. Serwański, T. Micro-targeting phenomenon – deficiencies of constructing an advertising message with the five-factor model of personality, Working Paper, Consumer Culture Theory Conference, Corvallis OR 2022.
  2. Serwański T., Marketing kulturowy: społeczno- kulturowe aspekty komunikacji marek w Polsce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2021.
  3. Serwański, T., Mierniki „kapitalizmu interesariuszy” – standaryzacja raportowania niefinansowego w propozycjach Światowego Forum Ekonomicznego (World Economic Forum) /w:/ red. R. Mrówka, M. Aluchna, Ewolucja raportowania niefinansowego : perspektywa teoretyczna i weryfikacja praktyczna, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2021.
  4. Serwański, T., Wytyczne Komisji Europejskiej w zakresie raportowania informacji związanych z klimatem /w:/ red. R. Mrówka, M. Aluchna, Ewolucja raportowania niefinansowego : perspektywa teoretyczna i weryfikacja praktyczna, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2021.
  5. Serwański, T. Najlepsze praktyki raportowania niefinansowego – wybrane przykłady /w:/ red. M. Aluchna, R. Mrówka, Raportowanie niefinansowe w Polsce, Perspektywa raportów niefinansowych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020. 
  6. Serwański, T., Wymiar kulturowy marki produktowej i korporacyjnej - perspektywa znaczeniowa, „Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów SGH”, nr 151/2016, ss. 191-216

        
     
     

dr Justyna Szumniak-Samolej
Obraz
dr Justyna Szumniak-Samolej

dr Justyna Szumniak-Samolej

e-mail: justyna.szumniak@sgh.waw.pl

Profil na LinkedIn

Stanowisko:
Adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania

Sekretarz Podyplomowych Studiów Zarządzania Sprzedażą

Członek Komisji Rektorskiej ds. Społecznej Odpowiedzialności Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie

Wykształcenie

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

BIOGRAM

Doświadczenie zawodowe:

2009 – obecnie: SGH, Podyplomowe Studia Zarządzania Sprzedażą
Sekretarz i wykładowca

Prowadzenie zajęć, udział w projektach badawczych, współpraca naukowa z: 
Centre for Management and Organizational Studies, University of Technology Sydney,Australia
Nottingham Business School, Nottingham, UK

Wykładowca/trener:
Studia podyplomowe w SGH: Zarządzania Sprzedażą, Zarządzania produktami i usługami, Coachingu, PR i Strategicznego Komunikowania w Firmach
Studia Podyplomowe w Akademii L. Koźmińskiego w Warszawie: CSR. Strategia odpowiedzialnego biznesu,
Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych – współpraca przy projektach: Innowatorium Tydzień Przedsiębiorczości, Akademia Edukacji Menedżerskiej – kafeteria edukacyjna dla licealistów, Szkolenie CSR dla nauczycieli przedsiębiorczości
2014 – obecnie: Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce
Ekspert w konkursie „Dobroczyńca Roku”

2009 – obecnie: Współorganizator ogólnopolskiej konferencji naukowej
„Społeczna Odpowiedzialność Organizacji” we Wrocławiu

2006 – 2007: Warsaw MBA Association, Warszawa
PR Manager

2005 – 2006: Hewlett-Packard Polska, Warszawa 
Marketing support w dziale Enterprise Storage & Servers

2004: Bonnier Business (Polska), Warszawa
Specjalista ds. Marketingu

Obszary prowadzonych badań: 

  • Technologie sieciowe w zarządzaniu,
  • zarządzanie w nowej gospodarce,
  • innowacyjne modele biznesowe,
  • zrównoważone modele biznesowe,
  • ekonomia współpracy,
  • otwarte innowacje,
  • społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR).


PROBLEMATYKA  PROPONOWANYCH PRAC DYPLOMOWYCH

SPECJALIZACJA BADAWCZA


BADANIA NAUKOWE

OFERTA DYDAKTYCZNA

Studia magisterskie

 

  • 222161-1235 Business Ethics
  • 238161-1235 Developing a Winning Sales and Marketing Strategy, with L’Oreal Polska (CEMS)
  • 222160-1235 Etyka w biznesie
  • 238660-1235 Etyka w zarządzaniu projektami (KnZP)
  • 239470-1235 Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
  • 238590-1235 Społeczna odpowiedzialność projektów (KnZP)
  • 235310-1235 Strategie marketingowe w mediach społecznościowych
  • 235315-1235 Strategie marketingowe w mediach społecznościowych (blended learning)
  • 222970-1235 Teoria zarządzania
  • 222975-1235 Teoria zarządzania (blended learning)


Studia podyplomowe

Studia doktoranckie

SYGANTURY SEMINARIÓW DYPLOMOWYCH:

DZIAŁALNOŚĆ POPULARYZATORSKA

  • Współpraca z Centrum Otwartej Edukacji SGH oraz Fundacją Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych w prowadzeniu zajęć edukacyjnych dla dzieci i młodzieży (m.in. Akademia Edukacji Ekonomicznej SGH, Klasa Akademicka, Ferie z SGH)
  • Ekspertka w konkursie „Dobroczyńca Roku” organizowanym przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce od 2014 r.
  • Ekspertka w programie Climate Leadership UNEP od 2020 r.
  • Mentorka w Programie Stowarzyszenia Organizacji Narodów Zjednoczonych „Ambasador/ka Zrównoważonego Rozwoju” United Nations Association – Poland, 2021-2022
  • Uczestniczka zespołu projektu „Kierunek na Zarządzanie Projektami!” – zwycięzcy konkursu na najlepiej zarządzany projekt – IPMA Polish Project Excellence Award 2022 w kategorii „Nowe Technologie, Nauka i Innowacje”.
  • Udział w projektach dydaktycznych finansowanych ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: Akademia Kreatywności i Innowacji SGH, Rewers i Awers. Akademia Edukacji Ekonomicznej SGH, Kierunek na Zarządzanie Projektami!
  • Członkini Grupy Roboczej ds. edukacji i popularyzacji CSR Zespołu do spraw Zrównoważonego Rozwoju  i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, Ministerstwo Rozwoju, 2017-2018 

Poniżej wybrane publikacje:

  1. Szumniak-Samolej, J., Zrównoważone modele biznesowe – charakterystyka, kryteria, innowacje, E-Mentor, 1(43), 2022, https://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/93/id/1550
  2. Corporate Social Responsibility and Sustainability. From Values to Impact, Bachnik K., Kaźmierczak, M., Rojek-Nowosielska, M., Stefańska, M. & Szumniak-Samolej, J. (eds), Routledge Studies in Management, Organizations and Society, Routledge, New York 2022, https://www.routledge.com/Corporate-Social-Responsibility-and-Sustainability-From-Values-to-Impact/Bachnik-Kazmierczak-Rojek-Nowosielska-Stefanska-Szumniak-Samolej/p/book/9781032219813
  3. CSR in Contemporary Poland. Institutional Perspectives and Stakeholder Experiences, Bachnik K., Kaźmierczak, M., Rojek-Nowosielska, M., Stefańska, M. & Szumniak-Samolej, J. (eds), Palgrave Macmillan, Cham 2020, https://www.palgrave.com/gp/book/9783030422769.
  4. Szumniak-Samolej J., Zastosowanie metody design thinking w procesie tworzenia i skalowania przedsiębiorstwa pozytywnego wpływu, Społeczna odpowiedzialność biznesu: w poszukiwaniu nowego paradygmatu, Ornarowicz U., Płoszajski P., Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2020.
  5. Szumniak-Samolej, J., Social Media for Corporate Social Responsibility Strategy Creation and Communication in Poland, Corporate Social Responsibility in Poland. Strategies, Opportunities and Challenges, in: Corporate Social Responsibility in Poland. Strategies, Opportunities and Challenges, Dlugopolska-Mikonowicz A., Przytula S., Stehr Ch. (Eds.), Springer International Publishing AG, Cham 2019, pp. 273-286, 10.1007/978-3-030-00440-8.
  6. Szumniak-Samolej, J., Case Studies of Pioneer Sustainable Business Models in Poland, in: Sustainable Business Models. Principles, Promise, and Practice, Moratis, L., Melissen, F., Idowu, S. O. (eds), Springer International Publishing AG, Cham 2018.
  7. Bachnik, K., Szumniak-Samolej, J., Social Entrepreneurship and Social Enterprise Phenomenon: Antecedents, Processes, Impact across Cultures and Contexts, Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), Starnawska, M., Brzozowska, A. (red.), Volume 14, Issue 2, 2018, http://www.jemi.edu.pl/vol-14-issue-2-2018/social-initiatives-in-food-consumption-and-distribution-as-part-of-sustainable-consumption-and-sharing-economy 
  8. Współczesne wyzwania w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstw. Perspektywa badawcza młodych naukowców, Szumniak-Samolej, J. (red.), Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2017.
  9. Szumniak-Samolej, J., Rozmowy z liderami biznesu społecznego w Polsce, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016.
  10. Bachnik K., Szumniak-Samolej J., Potencjał biznesowy mediów społecznościowych, Poltext, Warszawa 2015.
  11. Szumniak-Samolej, J., Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej, Poltext, Warszawa 2013.


 

Pracownicy emerytowani:

 

Obraz
prof. SGH Urszula Ornarowicz

 

DR HAB. URSZULA ORNAROWICZ, PROF. SGH

email: uornar@sgh.waw.pl

BIOGRAM

Dr hab. Urszula Ornarowicz  jest emerytowanym profesorem nadzwyczajnym w Katedrze Teorii Zarządzania w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH (od 2009), absolwentem tej Uczelni. Tu uzyskała stopnie naukowe: doktora nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii (1988) i doktora habilitowanego w dziedzinie nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu (2009). 
Zainteresowania naukowe: teoria zarządzania, podejście systemowe i prakseologiczne do organizacji – funkcja, struktura, strategia i konkurencyjność organizacji, kształcenie menedżerów, CSR. Autorka i współautorka podręczników, monografii i artykułów z tej problematyki; inicjatorka i koordynatorka pracy zespołowej nad wydaniem w SGH podręcznika z zarządzania, jego współautorka. Uczestniczyła w 31 tematach badawczych, w tym w 3 jako ich kierownik.


BADANIA NAUKOWE

DZIAŁALNOŚĆ POPULARYZATORSKA

PONIŻEJ WYBRANE PUBLIKACJE:

 

dr. hab Piotr Płoszajski, prof. SGH

e-mail: piotr.ploszajski@sgh.waw.pl

 

Wykształcenie:

Harvard University 1972-73
Massachussetts Institute ot Technology 1973
Zakład Prakseologii PAN, studia doktoranckie 1971-74 Uniwersytet Łódzki 1967-71 

W latach 1971-2008 pracownik naukowy PAN, 1987-1991 dyrektor Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, a w latach 1993-1998 Dyrektor Generalny Polskiej Akademii Nauk. 

Emerytowany Profesor SGH. 1994-2018, kierownik Katedry Teorii Zarządzania. 2005-2008, Prorektor d/s Współpracy z Zagranicą w 2005-2008. Założyciel Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania oraz Centrum Badań nad Odpowiedzialnym Biznesem w SGH. Wykładowca w szeregu programach Executive MBA w Polsce i zagranicą. Współtwórca i wykładowca tzw. Digital University w SGH.​ 


Założyciel i przewodniczący Rady Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania w SGH. Nagrodzony Nagrodą I Stopnia za Osiągnięcia Organizacyjne przez Rektora SGH w r. 2007. Autor ponad 200 publikacji, w tym kilku książek w języku angielskim (jedna z nich - “The Polish Route from Socialism”  – opublikowana w U.S.A. przez M. E. Sharpe). Ostatnio zajmuje się Nową Gospodarką, wpływem technologii na modele biznesowe, prosumpcją i marketingiem dla „nowego klienta“ i strategiami zarządzania w gospodarce sieciowej. W latach 1990-2005 współautor szeregu badań międzynarodowych nt. m.in. nowej przedsiębioczości post-socjalistycznej, zarządzania wiedzą, innowacyjności i „tacit knowledge”. 

Wykładowca i speaker na kilkudziesięciu uniwersytetach i centrach badawczych w Europie, USA, Japonii i Nowej Zelandii. Członek Rady Doradczej w Salzburg Seminar. W r. 2003 wybrany przez studentów “Inspiracją Roku”, a w r. 2005 – „Najwyżej Ocenianym Wykładowcą SGH”. Nagroda Dydaktyczna Rektora w r. 2008. W r. 2009 Pierwsza Nagroda dla najlepszego wykładowcy polsko-amerykańskiego programu Warsaw Executive MBA. Promotor kilkunastu prac doktorskich (8 zakończonych). W l. 1999-2005 członek Faculty i wykładowca w Consortium for Enhancement of Ukrainian Management Education (CEUME) – amerykańskim programie USAID dla kształcenia wykładowców uniwersyteckich na Ukrainie. Od r. 2000 - Adjunct Professor in International Business Studies w Carlson School of Management, University of Minnesota, USA. Od 2003 Visiting Professor w Kiev Mohyla Business School w Kijowie. Od 2004 r. Visiting Professor w International School of Management w Dortmundzie.

Doradca i wykładowca w wielu korporacjach polskich i międzynarodowych, m.in.: Samsung, HP, PZU SA, PKO SA, BreBank, Millenium Bank, Kredyt Bank, Orlen, Lotos, MCX, MasterCard, Mars, Masterfood, Microsoft, UNIBEP, TP SA, Orange, Sybase, Wolters Kluwer, Eureko, P&G, McKinsey, Polbank, Fortis Bank, Expander, Three Mousquetaires, PWPW, Kompania Piwowarska, PGF, ING, Era, Lafarge, i in. Współpracownik głównych polskich wydawnictw biznesowych, m.in.: Puls Biznesu, Gazeta Prawna, Manager Magazin, Harvard Business Review (Polska), ThinkTank. Współzałożyciel i członek Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego w Polsce. Członek rad nadzorczych Banku Tokyo-Mitsubishi (Polska) i Infovide-Matrix S.A.

Publikacje:

Pobyty zagraniczne, wykłady (2006-2009), wybrane, niektóre kilkakrotnie:

dr Zbigniew Pawlak

e-mail: zpawlak@zpawlak.com.pl

Pracownik emerytowany

doktor ekonomii w zakresie zarządzania, absolwent Szkoły Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie (dawna nazwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie). Pracownik naukowo-dydaktyczny w Szkole Głównej Handlowej oraz w Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania. Autor i współautor ponad 200 publikacji (w tym około 30 książek, podręczników, monografii) z zakresu organizacji i zarządzania. Zainteresowania naukowo-badawcze: organizacja i zarządzanie, zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie finansami przedsiębiorstw, projektowanie organizacyjne, konsulting w zarządzaniu, zarządzanie w sporcie i turystyce. Od ponad trzydziestu lat zajmuje się doradztwem z zakresu zarządzania dla przedsiębiorstw. Prezes zarządu firmy konsultingowej Management Consulting Centre PARTNER sp. z o.o. Doradzał zarządom wielu przedsiębiorstw i grup kapitałowych, w tym: PKN Orlen S.A., Grupa Lotos S.A., p.p.u.p. Poczta Polska, TP S.A., PKP S.A., PGE S.A., PKE S.A. i wiele in. Autor i współautor kilku tysięcy opracowań doradczych: ekspertyz, analiz, ocen, opinii, projektów inwestycyjnych, strategii rozwojowych, biznesplanów, wycen przedsiębiorstw i nieruchomości. Rzeczoznawca majątkowy nr upr. 5110. Biegły sądowy ds. wyceny nieruchomości oraz wyceny i ekonomiki przedsiębiorstw. Wykładowca na studiach podyplomowych oraz szkoleniach dla konsultantów i kadr kierowniczych.


Obszary prowadzonych badań:

  • doradztwo w zarządzaniu,
  • zarządzanie strategiczne, 
  • zarządzanie zasobami ludzkimi, 
  • projektowanie organizacyjne, 
  • metody zarządzania, 
  • struktury i zmiany organizacyjne,
  • biznes,
  • zawodowe kluby sportowe.

 

 

prof. dr hab. Krystyna Wojcik


email: ​​kwojcikpr@gmail.com

Notka biograficzna:

Absolwentka SGH (dawnej SGPiS). Tytuł profesora w zakresie  nauk ekonomicznych otrzymała w 2009r. 

Główne zainteresowania badawcze i dydaktyczne to relacje pomiędzy organizacjami  a  ich otoczeniem  -  kolejno: spółdzielniami a ich członkami, przedsiębiorstwami  obrotu towarowego a ich otoczeniem marketingowym, obecnie wszelkiego rodzaju organizacjami  a ich otoczeniem.  Tym zagadnieniom  były poświęcone wszystkie prace w promocji akademickiej -  od magisterskiej poprzez doktorską i habilitacyjną  aż do  tzw. książki profesorskiej i działalność dydaktyczna  oraz  pozostała działalność pisarska.  Centralne perspektywa  badawcza w ww. zakresie  - zarządcza/menedżerska oraz public relations.

K. Wojcik była  w Polsce prekursorem dydaktyki i piśmiennictwa na temat public relations. Pierwsze wykłady na ten temat rozpoczęte na ówczesnej SGPiS w pierwszych latach siedemdziesiątych ub. wieku  oraz pierwsza książka z 1992r. zostały odnotowane w The Global Public Relations Handbook (Lawrence Erlbaum Associates 2003) jako początek historycznego rozwoju PR w Polsce. Nie licząc tego pierwszego wydania  o objętości 160 stron   wydania ostatnie (czwarte, piąte i szóste) o objętości 960 stron  są zgodnie określane w recenzjach jako  „biblia i monumentalny podręcznik PR”. Jej jedyną w swoim rodzaju   częścią jest analiza światowego nurtu krytycznego w teorii PR, prób tworzenia teorii PR oraz warunków wyodrębnienia PR jako dyscypliny naukowej, co zostało zauważone w zagranicznych czasopismach nt. PR.

Autorka została uhonorowana wszystkimi „branżowymi” odznaczeniami przy pierwszym ich ustanowieniu w Polsce: m.in.  dyplom zwycięzcy  w kategorii  „edukacja PR”;  tytuł  „Łeb” PR -   za znaczące publikacje z dziedziny PR oraz mentorce wielu naukowców zajmujących się dyscypliną PR, za całokształt pracy na rzecz dyscypliny, środowiska i branży w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem usystematyzowania wiedzy z zakresu PR i wysiłków na rzecz podniesienia PR do rangi odrębnej dziedziny nauki”,  

K. Wojcik zaprogramowała, uruchomiła  i kierowała pierwszą w Polsce specjalizację PR  na poziomie magisterskim (w WSMiZ w Warszawie),  pierwsze studium PR w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH, zapoczątkowała wykłady PR na Politechnice  Świętokrzyskiej, kierowała i/lub wykładała na studiach podyplomowych PR  i marketingu w SGH, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, wykładała PR na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW.

Jej -  jeden z pierwszych w  1998r. - poradników dla piszących  promocyjne prace akademickie – licencjackie, magisterskie i doktorskie miał już osiem wydań.

 

.