Studia Podyplomowe Marketing Sportu
Studia Podyplomowe Marketing Sportu dostarczają unikatowej wiedzy na temat zastosowania marketingu w organizacjach sportowych oraz możliwości wykorzystania marketingu przez sport przez firmy oraz jednostki samorządu terytorialnego.

Unikatowy program – pierwszy w Polsce, z systematycznie aktualizowanymi przedmiotami na temat marketingu sportu

Renomowana kadra – wykładowcy to doświadczeni praktycy z organizacji sportowych i firm konsultingowych

cenne relacje – zapewniona interakcja z wykładowcami i wymiana doświadczeń między między słuchaczami
Dlaczego warto?
- Są to pierwsze w Polsce, stworzone w 2005 roku unikatowe studia z systematycznie aktualizowanymi przedmiotami na temat marketingu sportu, które wraz z komplementarnymi studiami podyplomowymi „Zarządzanie w sporcie” pozwalają pozyskać pełną wiedzę niezbędną menedżerom sportu, pracownikom jednostek samorządu terytorialnego czy organizacji realizujących działania biznesowe przez sport.
- Większość zajęć prowadzą praktycy z organizacji sportowych i firm konsultingowych, w tym także absolwenci tych studiów, którzy są doświadczonymi menedżerami.
- Warto dodać, że wielu absolwentów pełni funkcje kierownicze w organizacjach sportowych i w strukturach samorządów lokalnych zajmujących się sportem.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe Marketing Sportu są skierowane do osób odpowiadających za działania marketingowe na styku biznesu i sportu, które chcą zwiększyć swoją wiedzę na ten temat, a w szczególności do:
- menedżerów klubów sportowych i innych organizacji sportowych – związków sportowych, lig sportowych, obiektów sportowych,
- przedsiębiorców, którzy prowadzą swój biznes nawiązując do sportu, czyli przede wszystkim sponsorów sportu,
- sportowców w ramach tzw. dwutorowej kariery, którzy chcą połączyć karierę sportową z nauką akademicką,
- sportowców kończących karierę, którzy są zainteresowani pracą w organizacjach sportowych jako trenerzy menedżerowie,
- osób pracujących w jednostkach samorządu terytorialnego zajmujących się sportem w swoich środowiskach lokalnych,
- przedstawicieli mediów tradycyjnych i nowoczesnych, którzy współpracują z organizacjami sportowymi,
- wszystkich osób, które wiążą swoją karierę zawodową z biznesem sportu.
Program
- Podstawy marketingu
- Marketing usług
- Kształtowanie wizerunku marki organizacji sportowej
- Rynek sportu w Polsce i na świecie
- Prawne uwarunkowania marketingu sportu
- Rynek mediów w Polsce
- Koncepcja marketingu sportu
- Uwarunkowania i zakres marketingu sportu
- Marketing sportowy w strategii marketingowej firmy i organizacji sportowej
- Wykorzystanie marketingu doświadczeń na rynku sportu
- Innowacyjna strategia marketingu sportu
- Sponsoring jako partnerstwo sportu i biznesu
- Model tworzenia strategii biznesowej klubu sportowego
- Sponsoring sportu jako narzędzie pozyskiwania środków finansowych oraz metody oceny jego skuteczności i efektywności
- Sponsoring sportu – planowanie, realizacja i kontrola efektów
- Funkcje rzecznika prasowego w działaniach public relations organizacji sportowej
- Zarządzanie marką przez organizacje sportowe
- Analityka w procesie tworzenia wizerunku sportowców
- Wielokanałowe komunikowanie marketingowe organizacji sportowych
- Zastosowanie marketingu sportu w klubie sportowym
- Serwisy sportowe jako platformy komunikacji marek
- Technologie informacyjno-komunikacyjne w sporcie
- Relacje organizacji sportowych z mediami
- Sponsoring sportu w strategii marketingowej przedsiębiorstw
- Marketing międzynarodowych imprez sportowych
- Uwarunkowania kulturowe marketingu sportu
- CSR – społeczna odpowiedzialność organizacji sportowych
Razem: 168 godz.
Kierownik studiów
Twórca studiów podyplomowych „Marketing sportu” i „Zarządzanie w sporcie”. W działalności naukowej i dydaktyczno-szkoleniowej zajmuje się problematyką marketingu. Koncentruje się na takich aktualnych trendach w marketingu i zarządzaniu, jak euromarketing, alianse marketingowe, technologie informacyjno-komunikacyjne w marketingu i zarządzaniu oraz marketing sportu.
Wykładowcy

Twórca Studiów Podyplomowych Marketing Sportu i Studiów Podyplomowych Zarządzanie w Sporcie. W działalności naukowej i dydaktyczno-szkoleniowej zajmuje się problematyką zarządzania i marketingu. Koncentruje się na takich aktualnych trendach w zarządzaniu i marketingu, jak euromarketing, alianse marketingowe, technologie informacyjno-komunikacyjne w zarządzaniu., marketing i zarządzanie w sporcie.

Prodziekan Szkoły Doktorskiej SGH oraz kierownik Katedry Biznesu Międzynarodowego w Kolegium Gospodarki Światowej. Pomysłodawca i kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzania Marką oraz Podyplomowych Studiów Zarządzania na Rynku Dóbr i Marek Luksusowych. Od wielu lat juror/członek Rady Marek Superbrands Polska. Kierownik i wykonawca w licznych projektach badawczych, w tym finansowanych przez NCN, dotyczących problematyki zarządzania marką, w tym strategii marek producentów oraz marek detalistów, międzynarodowych strategii marek z rynków wschodzących, a także aliansów marketingowych, relacji producenci-detaliści, internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw oraz modeli biznesu.

Absolwentka SGH. Dwukrotna stypendystka DAAD. Pracownik Katedry Marketingu Międzynarodowego. Specjalistka w zakresie współpracy międzyorganizacyjnej, internacjonalizacji przedsiębiorstw, kulturowych uwarunkowań biznesu międzynarodowego, marketingu i marketingu międzynarodowego. Autorka książki „Wpływ kultury na jakość relacji w międzynarodowej współpracy przedsiębiorstw” oraz kilkudziesięciu publikacji w krajowych i zagranicznych czasopismach naukowych.

Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, medioznawca, specjalizuje się w badaniach z zakresu ekonomiki mediów, zarządzania mediami, mediów społecznościowych. Były wieloletni ekspert Rady Europy w dziedzinie pluralizmu i nowych technologii komunikowania., dyrektor Filmoteki Narodowej, członek zarządu Europejskiego Stowarzyszenia Filmotek, członek Rady Nadzorczej telewizji publicznej.

Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Dyrektor Instytutu Marketingu i jednocześnie Kierownik Katedry Strategii Marketingowych. Współzałożyciel, a obecnie Prezes Zarządu Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Problematyka naukowo-badawcza: marketing sportowy, zarządzanie w sporcie, strategie marketingowe przedsiębiorstw, społeczna odpowiedzialność biznesu. Autor około 100 publikacji z tego zakresu. Organizator cyklicznych, ogólnopolskich konferencji poświęconych problematyce organizacji i zarządzania imprezami biegowymi (dotychczas 7 edycji). Od 6 lat prowadzi badania na polskim rynku biegowym pt. „Profil polskiego biegacza”.

Specjalizuje się w tematyce good governance oraz społecznej odpowiedzialności w sporcie. Grzegorz jest adiunktem na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz prezesem zarządu Institute for Sport Governance – think tanku wspierającego rozwój organizacji sportowych. Prowadził wiele projektów w obszarze sportu w Polsce oraz międzynarodowo m.in. Akademia Zarządzania Sportem, Dual Career for Junior Athletes, Sport Governance Codification Convergence.

Prezes zarządu Ekstraklasa SA. Menedżer sportowy i ekspert w zakresie praw mediowych, w wymiarze krajowym i międzynarodowym.Od blisko 20 lat zarządza organizacjami sportowymi na najwyższym szczeblu w kraju. Jest też zaangażowany w rozwój europejskiego futbolu na najwyższym szczeblu poprzez aktywność w międzynarodowych organizacjach piłkarskich. W zarządzie Ekstraklasy od 2012 roku, a od 2017 wfunkcji prezesa zarządu.

Przedsiębiorca, pasjonat marketingu sportowego związany z branżą od 14 lat. Aktualnie CEO Software House NEUTRICA, w której z pasją rozwija projekty na styku technologii i sportu w tym projekt budowy zautomatyzowanego systemu nagrywania wydarzeń sportowych z użyciem sztucznej inteligencji oraz systemu do zarządzania klubami oraz ligami sportowymi.

Radca prawny, absolwent studiów podyplomowych na SGH – Podyplomowego Studium Marketingu Sportu (studia ukończone w 2010). Były Przewodniczący Wydziału Dyscypliny Wielkopolskiego Związku Piłki Nożnej (Wlkp. ZPN) i radca prawny Wlkp. ZPN; były członek Izby ds. Rozwiązywania Sporów PZPN (rekomendowany przez Polski Związek Piłkarzy), aktualnie Członek Zarządu, Rzecznik Ochrony Prawa Związkowego oraz Przewodniczący Zespołu ds. Opiniowania Projektów Obiektów Wlkp. ZPN, członek Komisji Licencji Klubowych PZPN.

Założyciel inicjatywy SportsTech Poland budującej ekosystem nowych technologii przeznaczonej do branży sportowej w Polsce. Właściciel i zarządzający firmą Global SportsTech. W raporcie The European SportsTech Report 2020 znalazł się wśród grupy 40 europejskich liderów SportsTech. Autor publikacji pt. „Stopień cyfryzacji klubów piłkarskich z Lotto Ekstraklasy S.A. w sezonie 2018/2019″ oraz prowadzący podcast pt. “O technologiach w sporcie”.

Ekspert marketingu sportowego. Doradca dla organizacji oraz przedsiębiorstw funkcjonujących w świecie sportu oraz biznesu. Posiada ugruntowaną wiedzę oraz wieloletnie doświadczenie z zakresu marketingu sportowego, sponsoringu oraz organizacji wydarzeń sportowych. Pracując dla jednego z najbardziej utytułowanych klubów w Polsce – Skry Bełchatów, zrealizował wiele projektów o randze krajowej oraz międzynarodowej. Swoim know-how chętnie dzieli się z innymi podczas wykładów, kongresów oraz konferencji.

Były dyrektor marketingu FC Barcelona Escola Varsovia, ekspert marketingu w OTCF, obecnie związany z branżą eventów motoryzacyjnych, autor bloga o marketingu sportu.

Założyciel i Główny Konsultant Sport Innovation, pionierskiej w Polsce firmy doradczej wyspecjalizowanej w komercjalizacji aren i imprez sportowych. Od 2006 roku realizował projekty z zakresu sprzedaży, marketingu i sponsoringu w Polsce i m.in. w Meksyku. Założyciel grupy NamingRights.pl zaangażowanej w kilkanaście projektów naming rights zrealizowanych do tej pory w Polsce. Pełnił rolę m.in. Dyrektora Generalnego IAAF Halowych Mistrzostw Świata w Lekkoatletyce Sopot 2014, oficjalnego agenta sponsoringowego IWGA The World Games WROCŁAW 2017, obecnie także Doradca Zarządu ds. komercjalizacji hali ERGO ARENA w Gdańsku/Sopocie.

Od kilkunastu lat związany jest z branżą medialną i sportową. Od 2012 roku pracuje w Polskim Związku Piłki Nożnej jako rzecznik prasowy, a od lipca 2018 roku zajmuje również stanowisko team managera piłkarskiej reprezentacji Polski. Kwiatkowski ukończył studia dziennikarskie na Uniwersytecie Warszawskim. Już w trakcie nauki rozpoczął pracę dziennikarza sportowego w Radiu Dla Ciebie, skąd w 2000 roku trafił do Radia Zet.

Prezes Zarządu Sponsoring Expert Sp. z o.o. założonej w roku 2001. Wykładowca i współtwórca programu studiów podyplomowych „Marketing sportu” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (Kolegium Gospodarki Światowej). Współtwórca metody oceny skuteczności dotarcia marki Sponsor Brand Index. Współautor kompleksowego badania rynku Sponsoring Monitor (ARC Rynek i Opinia).

Ponad 13 lat doświadczenia w doradztwie z zakresu marketingu online. Wiedza i doświadczenie oraz zrozumienie świata marketingu i sprzedaży zdobyte na przestrzeni ostatnich kilku lat otworzyły mu drogę̨ do prowadzenia wykładów w ramach podyplomowych studiów z zakresu Zarządzania dla Menedżerów Sprzedaży na Uniwersytecie Warszawskim. W ramach wykładów poruszał tematykę̨ wsparcia procesu sprzedaży z wykorzystaniem marketingu internetowego.

Absolwent Instytutu Kultury Polskiej Uniwersytety Warszawskiego, gdzie kontynuował naukę na studiach doktoranckich. Posiadacz dyplomu trenerskiego UEFA A. Ukończył liczne kursy związane z zarządzaniem w profesjonalnym sporcie, w tym Football Business Fundamentals organizowany przez Instytut Johana Cruyffa oraz Football Management w League Managers Association School of Football Management.

Senior Omnichannel Activation Manager i praktyk marketingu z 13 letnim doświadczeniem w największych globalnych brandach zaczynając od Orange przez Samsung i obecnie Reebok. Absolwentka Warszawskiej Szkoły Reklamy oraz Akademii Psychologii Przywództwa Jacka Santorskiego. Moderator i wyznawca metody Design Thinking. Specjalizuje się zarówno w digital jak i trade marketingu.

Koordynuje pracę działów badań i rozwoju w firmie Pentagon Research, z którą współpracuje od 2012 roku. Jest twórcą rankingu „50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie”, który rokrocznie publikuje razem z magazynem Forbes, będąc jednocześnie jego felietonistą. Pracował podczas Mistrzostw Świata 2018 FIFA w Rosji i 2014 w Rio de Janeiro w Brazylii, był także członkiem portorykańskiej misji olimpijskiej podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich 2016. Wcześniej – FIFA Puchar Konfederacji 2013 (również w Brazylii), a także w sieci hoteli Hilton Worldwide w Stanach Zjednoczonych.

Od ponad 25 lat związany z rynkiem komunikacji marketingowej w Polsce. Wykładowca komunikacji marketingowej Uniwersytetów Warszawskiego i Wrocławskiego, SGH i Uniwersytetu SWPS. Wiele lat członek rady nadzorczej (wcześniej zarządu) IAA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce. III kadencję arbiter KER-u Komisji Etyki Reklamy. Pasjonat sportu i marketingu sportowego – w latach 2008–2010 r. był dyrektorem marketingu KPS Skry Bełchatów – wówczas jednego z najlepiej zorganizowanych klubów sportowych w Polsce, dwukrotnego klubowego wicemistrza świata, siedmiokrotnego Mistrza Polski, zdobywcy nagrody marketingu sportowego – Złotego Demesa.

Jeden z współtwórców i pierwszych wykładowców Podyplomowego Studium Marketingu Sportu związany z nim od samego początku w roku akademickim 2005/2006. Pionier marketingu sportowego w Polsce. Dyrektor w Polskim Komitecie Olimpijskim, członek Zarządu Polskiej Fundacji Olimpijskiej. Dyrektor marketingu największych zawodowych turniejów tenisowych: Warsaw Cup by Heros, J&S Cup, Idea Prokom Open. Współtwórca i kreator marketingu w Polskiej Siatkówce.

Od ponad jedenastu lat zajmuje się budowaniem strategii biznesowych. Skupia się na efektach pracy a nie samym działaniu. Pracował zarówno dla kultowych marek takich jak Tyskie, Kross, Wyborowa czy Ballantine’s jak i mniejszych graczy na rynku czy organizacji niezwiązanych ze światem biznesu jak Warsaw Pet House, Fundacja Espanola.

Redaktor i dziennikarz sportowy z tytułem magistra, uzyskanym w Instytucie Dziennikarstwa Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego w 1991 roku. Rocznik 1961; ma już blisko 40-letnie, „wielobranżowe” doświadczenie w mediach i public relations – w szczycie kariery przez 6 lat z-ca red. naczelnego „Przeglądu Sportowego”.
Pracował we wszystkich (za wyjątkiem społecznościowych) rodzajach mediów: prasie codziennej, periodycznej, radiu, telewizji, internecie, public relation, wydawnictwie książkowym… Ostatnio był trzykrotnie akredytowany na igrzyskach olimpijskich (Londyn 2012, Soczi 2014 i Rio de Janeiro 2016) jako vice attaché prasowy PKOl – w tej roli jedzie też do Tokio 2020(21). Prowadzi również wykłady i warsztaty o mediach sportowych oraz PR w sporcie na kilku uznanych uczelniach (obok SGH m.in. na UW).
Opinie o studiach

Studia Podyplomowe Marketing Sportu w SGH to wspaniała podróż i przygoda w świat komercjalizacji sportu. Wielka szkoda, że studia trwają tylko dwa semestry. Wykładowcy to pasjonaci z doświadczeniem praktycy w zawodzie, którzy prowadzili zajęcia otwarte w formie dyskusji, a menedżerowie, autorytety z branży sportowej, wybitne osobowości sportu dali nam możliwość poczuć od „kuchni” możliwości i problemy ich pracy. Zajęcia pozwoliły zdobyć nową wiedzę i uporządkować nabytą wiedzę. Szczególną zaletą jest możliwość nawiązania kontaktów z branżystami z całej Polski. Studia te to najlepszy wybór, jakiego możemy dokonać, jeżeli chcemy rozwijać się jako specjaliści w branży związanej z komercjalizacją sportu.

Studia Podyplomowe Marketing Sportu pozwoliły mi zdobyć, ale i uporządkować nabytą wiedzę. Zajęcia prowadzone przez osoby na co dzień związane z branżą sportową są zdecydowaną zaletą programu. Za bardzo cenną uważam także możliwość nawiązania kontaktów z innymi studentami, które jak wiem z własnego doświadczenia, mogą w przyszłości dać początek wspólnym inicjatywom.
Rekrutacja
15. edycja studiów zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2023/2024. Zajęcia rozpoczną się w październiku 2023 r.
Rekrutacja rozpocznie się w maju 2023 r.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
- umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument
- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- uczestnictwo w zajęciach,
- pozytywna ocena z dwóch prac pisemnych (po jednej w każdym semestrze),
- uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu końcowego (forma ustna).
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi: 6500 zł (możliwe dwie równe raty: I rata przy zapisie na studia, II rata płatna do 31 stycznia).
Dla absolwentów Studiów Podyplomowych Zarządzanie w Sporcie SGH opłata wynosi 6000 zł.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr inż. Karolina Nivette
tel.: +48 22 564 93 49
e-mail: knivet@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
prof. dr hab. Andrzej Sznajder
e-mail: asznaj@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Gospodarki Światowej
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Gospodarki Światowej
Katedra Biznesu Międzynarodowego
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 9:00–14:00/16:00.
- Opłata za całość studiów: 6500 zł (możliwe raty).
Absolwenci dwóch studiów podyplomowych: „Marketing Sportu” i „Zarządzanie w Sporcie” uzyskują specjalny Certyfikat Menedżera Sportu wydawany przez dziekana Kolegium Gospodarki Światowej.
prof. dr hab. Andrzej Sznajder
e-mail: asznaj@sgh.waw.pl
mgr inż. Karolina Nivette
tel.: +48 22 564 93 49
e-mail: knivet@sgh.waw.pl
