Podyplomowe Studia Zarządzania Podmiotami Leczniczymi

Podyplomowe Studia Zarządzania Podmiotami Leczniczymi mają na celu rozszerzenie i zaktualizowanie wiedzy, by przygotować do efektywnego zarządzania podmiotem leczniczym lub inną organizacją związaną z ochroną zdrowia w warunkach gospodarki rynkowej. 

Atuty kierunku
mówca na tle ekranu ikona

Renomowana kadra – wysokie kompetencje i duża fachowość wykładowców, praktyków i teoretyków

Żarówka ikona

Praktyczne kompetencje – do prowadzenia własnego biznesu oraz zajmowania kierowniczych stanowisk

Schemat organizacyjny ikona

Kompleksowa wiedza – kluczowa w warunkach szybko wzrastającej konkurencji na rynku usług medycznych

Dlaczego warto?

  • Studia pomagają zrozumieć procesy gospodarcze i społeczne występujące w sektorze medycznym, które mogą być wykorzystywane w realizacji wszelkich zadań oraz przy sprawowaniu licznych funkcji związanych z biznesem medycznym (począwszy od menedżerów średniego szczebla do najwyższego szczebla czy członków rad społecznych i nadzorczych). 
  • Zajęcia przygotowują również do prowadzenia własnego biznesu medycznego oraz do pracy na stanowiskach kierowniczych w podmiotach leczniczych, a także w towarzystwach ubezpieczeniowych i organach władzy samorządowej. 
  • Duża liczba zajęć o charakterze warsztatowym pomaga w praktycznym zarządzaniu ZOZami i nie tylko.

Czy dla mnie?

Na Podyplomowych Studiach Zarządzania Podmiotami Leczniczymi kształcimy absolwentów uczelni wyższych (zarówno studiów licencjackich jak i magisterskich), którzy zajmują lub w przyszłości będą zajmować kierownicze stanowiska różnych szczebli w podmiotach leczniczych, jak również pracowników towarzystw ubezpieczeniowych, jednostek samorządu terytorialnego, firm farmaceutycznych, a w szczególności: 

  • menedżerów odpowiadających za różne obszary działalności organizacji medycznych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności,
  • przedsiębiorców, którzy chcą stworzyć placówkę medyczną,
  • osób, które chcą się rozwijać w obszarze zarządzania podmiotami leczniczymi.

Program

  • Analiza finansowa w przedsiębiorstwach podmiotów leczniczych (4 godz.)
  • Demografia społeczna (4 godz.)
  • Ekonomia zdrowia (8 godz.)
  • Elementy prawa gospodarczego (4 godz.)
  • Farmakoekonomika (4 godz.)
  • Finanse publiczne i gospodarka budżetowa (8 godz.)
  • Lokalna polityka społeczna (4 godz.)
  • Organizacja opieki zdrowotnej w Polsce (4 godz.)
  • Podstawy nauk o zarządzaniu (8 godz.)
  • Polityka społeczna (2 godz.)
  • Prawo medyczne (8 godz.)
  • Prawo pracy (8 godz.)
  • Psychologia i socjologia zarządzania (8 godz.)
  • Rachunkowość w przedsiębiorstwach podmiotów leczniczych (8 godz.)
  • Systemy oceny jakości w ochronie zdrowia (4 godz.)
  • Techniki negocjacji (4 godz.)
  • Ubezpieczenie w systemie zabezpieczenia społecznego (4 godz.)
  • Zamówienia publiczne (4 godz.)
  • Zarządzanie ryzykiem zdrowotnym (4 godz.)
  • Zarządzanie w warunkach niepewności, ryzyka i kryzysu (8 godz.)
  • Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwach podmiotów leczniczych (8 godz.)
  • Zastosowanie badań społecznych w zarządzaniu podmiotami leczniczymi (6 godz.)
  • Zajęcia warsztatowe w zakresie: Analiza strategiczna w przedsiębiorstwach podmiotów leczniczych (4 godz.)
  • Zajęcia warsztatowe: Psychologiczne aspekty efektywnego funkcjonowania w warunkach stresu (8 godz.)
  • Zajęcia warsztatowe: Rachunkowość w przedsiębiorstwach podmiotów leczniczych (4 godz.)
  • Zajęcia warsztatowe: Technika pisania programów zdrowotnych (6 godz.)
  • Zajęcia warsztatowe: Zarządzanie przedsiębiorstwami podmiotów leczniczych (4 godz.)
  • Zajęcia warsztatowe: Lokalna polityka społeczna (2 godz.)
  • Zajęcia warsztatowe: Lobbing i rzecznictwo interesów – metody, techniki, strategie (4 godz.)
  • Zajęcia warsztatowe: Poprawa jakości w przedsiębiorstwach podmiotów leczniczych (4 godz.)
  • Zajęcia warsztatowo-seminaryjne (12 godz.)

Kierownik studiów

dr hab. Violetta Korporowicz-Żmichowska, prof. SGH

Wykładowca akademicki, absolwentka oraz wieloletni pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W 2007 roku doktor habilitowany na podstawie książki „Zdrowie i jego promocja. Kształtowanie przyszłości”. Obecnie pracuje w Instytucie Gospodarstwa Społecznego SGH i specjalizuje się w polityce społecznej, w tym w polityce zdrowotnej.  

Prowadzi wykłady z „Polityki gospodarczej i społecznej”, „Polityki zdrowotnej i finansowania ochrony zdrowia”, „Ekonomii zdrowia” i „Ekonomii środowiska” na studiach licencjackich i magisterskich SGH. Od 1999 roku jest autorką oraz kierownikiem Podyplomowego Studium Zarządzania Podmiotami Leczniczymi, gdzie zostało wypromowanych około 600 słuchaczy. Współpracowała z Uniwersytetem Kardynała Stefana Wyszyńskiego na Wydziale Filozoficznym, z Akademią Finansów i Biznesu Vistula oraz z Krajową Szkołą Administracji Publicznej. Napisała kilkaset publikacji naukowych w tym publikacji zwartych jako autorka oraz współautorka i redaktor naukowy tomów.

Wykładowcy

Wioletta Baran zdjęcie
dr hab. Wioletta Baran, prof. SGH 

Pracuje w Katedrze Rachunkowości Menedżerskiej, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Dydaktyk w obszarze rachunkowość, rachunkowość finansowa, rachunek kosztów, rachunkowość zarządcza na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych. Biegły rewident.  

Praktyk w zakresie controllingu kosztów, audytu wewnętrznego i zarządzania projektami. Szkoli zarządzających podmiotami leczniczymi w zakresie rachunku kosztów i innych narzędzi rachunkowości zarządczej dla potrzeb zarządzania, oraz wyceny świadczeń zdrowotnych. Doświadczenie zawodowe w zakresie finansów, w tym zarządzania informacją kosztową zdobyła jako specjalista do spraw analiz i planowania kosztów, rachunkowości zarządczej, główny księgowy, ekspert ds. controllingu, audytor wewnętrzny w jednostkach sektora finansów publicznych. Autorka wielu publikacji naukowych w zakresie wykorzystania informacji kosztowej dla potrzeb podejmowania decyzji zarządczych, w tym książki pt. „System informacyjny rachunkowości zarządczej w samodzielnym publicznym zakładzie opieki zdrowotnej”. Zainteresowania badawcze – system informacyjny rachunkowości zarządczej w podmiotach leczniczych w podejmowaniu decyzji zarządczych, pomiar i ocena efektywności funkcjonowania podmiotów leczniczych, kontrola zarządcza w podmiotach leczniczych.   
Piotr Błędowski zdjęcie
prof. dr hab. Piotr Błędowski 

Przewodniczący Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego (www.gerontologia.org.pl) przez okres dwóch kadencji (2005–2013), następnie wiceprzewodniczący ZG PTG (2013–2017), a obecnie (od 2017) przewodniczący Komisji Rewizyjnej PTG. Członek zespołu ekspertów Rzecznika Praw Obywatelskich ds. osób starszych.  

Członek Rady Polityki Senioralnej przy Ministrze Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej od 2012 r. Członek Komitetu Nauk o Pracy i Polityce Społecznej PAN nieprzerwanie od 2008 r.  
Emil Bukłaha zdjęcie
dr hab. Emil Bukłaha, prof. SGH

Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing SGH w Warszawie. Profesor w Katedrze Zarządzania Projektami SGH – czołowego polskiego ośrodka naukowego, badawczego i dydaktycznego w zakresie zarządzania projektami. Absolwent Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH. Wykładowca programu MBA SGH.  

Wykładowca, konsultant i trener problematyki zarządzania projektami, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień controllingu i budżetowania projektów, technik planowania oraz informatycznego wsparcia w zarządzaniu projektami. Wykładowca programu MBA SGH. Organizator oraz wykonawca projektów naukowo-badawczych, konsultingowych i szkoleniowych. Autor kilkudziesięciu (ponad 70) publikacji naukowych z dziedziny zarządzania. Certyfikowany PM w zakresie zarządzania projektami (PRINCE2®, AgilePM®, Professional Scrum Master PSM I®), ryzykiem (M_o_R®), portfelami (MoP®) i programami projektów (MSP®) oraz zarządzania zmianą (ChM®). Członek stowarzyszeń fachowych PMI oraz IPMA. Koordynator Programu Partnerskiego IPMA-Student w SGH w Warszawie.  
Jacek Graliński zdjęcie
lek. Jacek Graliński 

Absolwent Akademii Medycznej w Gdańsku (1991), Georgetown i George Washington University (1998) oraz w Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (2012). Lekarz, chirurg, specjalista organizacji ochrony zdrowia. W latach 1999–2001 był ekspertem w Europejskiej Komisji Zdrowia Rady Europy.  

Od lat 90. pełni kierownicze funkcje w publicznych i niepublicznych podmiotach leczniczych, m.in. w Szpitalu Powiatowym w Dobrym Mieście (1995–1996), Wojewódzkim Centrum Zdrowia Publicznego (1997–1999), Instytucie Fizjologii i Patologii Słuchu (2001–2003), Instytucie „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka (2009-2013). Dyrektor Departamentu Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia (1999–2001), odpowiedzialny za zarządzanie programami polityki zdrowotnej, świadczeniami wysokospecjalistycznymi, publiczną służbą krwi oraz współpracą z organizacjami pozarządowymi. W latach 2011–2013 przewodniczący Zespołu ds. Chorób Rzadkich i członek Komisji Ekonomicznej w Ministerstwie Zdrowia a także Członek Europejskiego Komitetu Ekspertów UE ds. Rzadkich Chorób (EUCERD). W latach 2006–2008 pracował w Abbott Laboratories i GlaxoSmithKline a od 2013 roku w AbbVie, AstraZeneca i ostatnio (od 2017) w Amgen. Przewodniczący Komitetu Farmaceutycznego Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce, Przewodniczący Zespołu Roboczego ds. Medycyny Personalizowanej INFARMA. Członek Rady Instytutu Polskiego Ośrodka Rozwoju Technologii, Sieć Łukasiewicza (kadencja 2019–2023). Specjalizuje się w polityce zdrowotnej oraz w zakresie zarządzania. Autor artykułów i publikacji na temat ochrony zdrowia. Od 2003 roku współpracuje z Szkołą Główną Handlową w Warszawie jako wykładowca. W latach 2001–2006 współpracował z Georgetown University, USA, wykładając w programie edukacyjnym na temat opieki zdrowotnej dla Europy Środkowej i Wschodniej (Bułgaria, Rumunia i Macedonia). Jest żonaty i ma dwoje dzieci. 
Marcin Kawiński zdjęcie
dr hab. Marcin Kawiński, prof. SGH 

Kierownik Katedry Ubezpieczenia Społecznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor SGH. Kierował zespołami badawczymi w projektach dotyczących rynków finansowych, w tym w szczególności rynku ubezpieczeniowego i emerytalnego. Autor publikacji z zakresu ubezpieczeń, systemów emerytalnych i finansów osobistych. 

Redaktor naczelny kwartalnika naukowego „Ubezpieczenia społeczne. Teoria i praktyka”. Przez wiele lat uczestniczył w procesie legislacyjnym z ramienia Rzecznika Ubezpieczonych, był również arbitrem w Sądzie Polubownym przy Komisji Nadzoru Finansowego. Zasiadał w instytucjach opiniodawczo-doradczych przy Komisji Europejskiej (FIN-NET, FIN-USE, FSUG) oraz Europejskich Agencjach Nadzoru Finansowego (BSA, OPSG). Obecnie członek IRSG przy EIOPA. Twórca i trener programu dla certyfikowanych doradców finansowych w zakresie ubezpieczeń na życie i planowania emerytalnego, realizowanego przez Warszawski Instytut Bankowości pod auspicjami European Financial Planning Association. Jego zainteresowania zawodowe skupiają się wokół zastosowania ubezpieczeń w finansach osobistych oraz instytucjonalizacji rynku ubezpieczeniowego. 
Violetta Korporowicz-Żmichowska zdjęcie
dr hab. Violetta Korporowicz-Żmichowska prof. SGH 

Wykładowca akademicki, absolwentka oraz wieloletni pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W 2007 roku doktor habilitowany na podstawie książki „Zdrowie i jego promocja. Kształtowanie przyszłości”. Obecnie pracuje w Instytucie Gospodarstwa Społecznego SGH i specjalizuje się w polityce społecznej w tym w polityce zdrowotnej.  

Prowadzi wykłady z „Polityki gospodarczej i społecznej”, „Polityki zdrowotnej i finansowania ochrony zdrowia”, „Ekonomii zdrowia” i „Ekonomii środowiska” na studiach licencjackich i magisterskich SGH. Od 1999 roku jest autorką oraz kierownikiem Podyplomowego Studium Zarządzania Podmiotami Leczniczymi, gdzie zostało wypromowanych około 600 słuchaczy. Współpracowała z Uniwersytetem Kardynała Stefana Wyszyńskiego na Wydziale Filozoficznym, z Akademią Finansów i Biznesu Vistula oraz z Krajową Szkołą Administracji Publicznej. Napisała kilkaset publikacji naukowych w tym publikacji zwartych jako autorka oraz współautorka i redaktor naukowy tomów.  
dr Adam Kozierkiewicz 

Absolwent medycyny, ekspert ds. Ochrony zdrowia, pracownik Instytutu Zdrowia Publicznego Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prezes spółki Wspólny Rynek Medyczny Sp. z o.o. Były Dyrektor Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, Wicedyrektor i Dyrektor Departamentu Informatyki Ministerstwa Zdrowia (w latach 1998–2001).  

Od maja 2006 r. Dyrektor Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Prywatnej Służby Zdrowia. Autor i współautor wielu prac badawczych i wdrożeniowych z obszaru zarządzania w ochronie zdrowia, systemów informacyjnych i zdrowia publicznego, w tym: adaptacji i wdrożenia systemów klasyfikacyjnych chorób i procedur medycznych (ICD-10, ICD-9-CM), koncepcji i wdrożenia systemu informatycznego (ADT i Apteka szpitalna) w 266 szpitalach w ramach projektu Banku Światowego, systemu rejestru zakładów opieki zdrowotnej i in. Od 2002 roku prowadzi działalność konsultingową i szkoleniową w sektorze ochrony zdrowia w dziedzinie organizacji, ekonomiki zdrowia, statystyki i systemów.   
Urszula Kurczewska zdjęcie
dr hab. Urszula Kurczewska, prof. SGH 

Kierownik Zakładu Socjologii IFSSE KES SGH. Ekspert ds. etyki w Programie „Horyzont 2020” w Komisji Europejskiej, kierownik licznych krajowych i międzynarodowych projektów badawczych, m.in. Jean Monnet Centre of Excellence “Future of Europe in Research and Studies” CEFoE (2018–2021). 

Autorka ok. 90 publikacji naukowych na temat politycznych, ekonomicznych i społecznych wyzwań w Unii Europejskiej, lobbingu i grup interesu w Polsce i UE, polityk publicznych i socjologii polityki. Przewodnicząca senackiej komisji ds. nauki na SGH i promotor licznych prac doktorskich.   
Joanna Marczakowska-Proczka zdjęcie
dr Joanna Marczakowska-Proczka 

Pracuje w SGPiS/SGH od 1984 roku, a od 1992 roku w Katedrze Skarbowości. Autorka wielu artykułów naukowych i publikacji z zakresu finansów publicznych. Główne obszary badawcze to polityka budżetowa państwa i JST, system podatkowy w Polsce i na świecie oraz zarządzanie długiem publicznym.  

Posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczne w zakresie szeroko rozumianych finansów publicznych. W latach 2003–2010 pełniła funkcję prodziekana w Studium Magisterskim SGH, gdzie zdobyła cenne doświadczenia współpracując z całą społecznością akademicką. Prywatnie lubi podróżowanie, poznawanie nowych miejsc, zabytków i kultury. Każdą wolną chwilę poświęca na czytanie literatury faktu, pięknej i obyczajowej  
twarz wykładowcy studia podyplomowe
dr Katarzyna Mikołajczyk

Andragog, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowych studiów Trenerów Grupowych na Uniwersytecie SWPS, a także Masters of Didactics na University of Groningen, adiunkt w Zakładzie Zachowań Organizacyjnych w Instytucie Kapitału Ludzkiego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Zainteresowania naukowe koncentruje wokół obszaru kapitału ludzkiego w organizacji: szkolenia, rozwój i dobrostan pracowników, nowoczesne metody i narzędzia rozwoju pracowników, komunikacja i relacje w zespołach, neuroedukacja, lifelong learning, metodyka kształcenia. Kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe zdobyła realizując wiele projektów szkoleniowych/rozwojowych i naukowo-dydaktycznych m.in. z zakresu e-learningu, blended learningu, zastosowania ICT w edukacji w Centrum Otwartej Edukacji SGH oraz współpracując z firmami szkoleniowymi i NGOs. Koordynowała współpracę przy międzynarodowych wykładach e-learningowych organizowanych z University of Illinois Springfield. Prowadzi zajęcia dydaktyczne na studiach podyplomowych, I i II stopnia – w formie treningów rozwijających umiejętności miękkie (m.in. ograniczanie stresu, praca zespołowa, komunikacja menedżerska, emisja głosu). Współpracuje z Ekonomicznym Uniwersytetem Dziecięcym prowadząc wykłady i warsztaty dla młodzieży i ich opiekunów. Jest także członkiem Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, Koła Miłośników Żywego Słowa przy TMJP oraz zespołu redakcyjnego czasopisma „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów”.
Grzegorz Myśliwiec zdjęcie
dr Grzegorz Myśliwiec

Adiunkt w Instytucie Kapitału Ludzkiego SGH, zainteresowania naukowe związane z normami komunikacji interpersonalnej w biznesie i administracji. Koordynator sektora ochrony zdrowia w badaniach sektorowych kompetencji pracowniczych IKL w latach 2013–2016. Organizator i sędzia turniejów negocjacyjnych.  

Animator studenckiego ruchu naukowego. Najważniejsze publikacje to: „Techniki i triki negocjacyjne”, wyd. Difin 2007, „Etyka gospodarcza i zawodowa”, wyd. Almamer, Warszawa 2013, „Savoir-vicre w administracji”, wyd. INFOR, Warszawa 2010.  
Sebastian Sikorski zdjęcie
adw. dr hab. Sebastian Sikorski, prof. UKSW 

Profesor uczelni, doktor habilitowany nauk prawnych – Katedra Prawa Administracyjnego i Samorządu Terytorialnego, Wydziału Prawa i Administracji oraz Collegium Medicum Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Adwokat wpisany na listę adwokatów Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie, członek Sekcji Prawa Medycznego i Farmaceutycznego.

Specjalizuje się w obsłudze prawnej podmiotów leczniczych, organizacji pracodawców w ochronie zdrowia oraz jednostek samorządu terytorialnego. Telemedicine, Innovative Technologies and Digital Health Working Group Telemedicine, The European Federation of Internal Medicine (EFIM) – współpracownik. Ekspert ds. prawa medycznego, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Członek Stowarzyszenia Edukacji Administracji Publicznej oraz Naukowego Centrum Prawno-Informatycznego. Wykładowca na studiach podyplomowych – Zarządzanie podmiotami leczniczymi, Kolegium Ekonomiczno-Społeczne SGH w Warszawie. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji z zakresu prawa medycznego, administracyjnego i cywilnego oraz prelegentem na licznych konferencjach naukowych i biznesowych. Współpracuje z Polityką Zdrowotną, Gazetą Prawną, Portalem Prawo.pl, oraz wydawnictwami: Wolters Kluwer, C.H. Beck. W latach 2007–2009 dyrektor Departamentu Klientów Instytucjonalnych w Invest Bank S.A. W okresie od 2005 – 2007 r. zajmował m.in. stanowisko naczelnika Wydziału Obsługi Sektora Ochrony Zdrowia w Banku Gospodarstwa Krajowego. Delegowany do bezpośredniej współpracy z Ministrem Zdrowia oraz jako ekspert banku w Komisji Zdrowia Sejmu i Senatu RP.
 Jerzy Szczupaczyński zdjęcie
dr hab. Jerzy Szczupaczyński 

Pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych UW, stypendysta Indiana University w Bloomington (USA). Autor około stu publikacji naukowych, w tym 3 monografii i podręczników akademickich oraz 8 antologii i wyborów tekstów naukowych.

Otrzymał nagrodę Rektora Uniwersytetu Warszawskiego za antologię „Władza a społeczeństwo”, 1998. Praca habilitacyjna: „Władza a moralny wymiar przywództwa”, Warszawa 2013.  
Zofia Szweda-Lewandowska zdjęcie
dr Zofia Szweda-Lewandowska 

Absolwentka informatyki i ekonometrii oraz socjologii Uniwersytetu Łódzkiego. Studiowała również na Uniwersytecie w Poczdamie i Magdeburgu. Odbyła praktykę w Max Planck Institute for Demographic Research (Rostock). Uczestniczka Oxford Ageing Spring School (warsztaty dotyczące procesu starzenia się) organizowanej przez Uniwersytet w Oxfordzie.

Ukończyła studia doktoranckie w Szkole Nauk Społecznych, Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk. Pracę doktorską w obszarze gerontologii obroniła w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Odbyła staż w Organizacji Narodów Zjednoczonych w Nowym Jorku oraz w Komisji Europejskiej (DG Employment, Social Affairs & Inclusion). Uczestniczka I edycji Prezydenckiego Programu Eksperckiego „Laboratorium Idei”. Kierownik grantu Narodowego Centrum Nauki „Opieka nad seniorami z perspektywy dwóch pokoleń – udzielających wsparcia i wspieranych. Implikacje dla systemu opieki nad osobami starszymi”. Członek Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego.
mgr Zuzanna Świerc 

Asystent w Katedrze Rachunkowości Menedżerskiej Kolegium Nauk o Zarządzaniu SGH, wieloletni pracownik samorządowy, główny księgowy i dyrektor finansowy jednostek sektora finansów publicznych, w tym Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie oraz Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia.  

Wykładowca i trener w obszarze rachunkowości i finansów oraz kontroli i nadzoru publicznych podmiotów leczniczych, prowadzi szkolenia komercyjne oraz zajęcia ze słuchaczami studiów podyplomowych; audytuje, kontroluje i doradza podmiotom leczniczym. Autorka współpracująca z redakcjami Finansów Publicznych, Zeszytów Metodycznych Rachunkowości i Portalu Budżetowego Wydawnictwa GOFIN oraz Zarządzania Placówką Medyczną (Wiedza i Praktyka).  
Piotr Tyszko zdjęcie
dr hab. Piotr Tyszko 

Profesor Instytutu Medycyny Wsi im. Witolda Chodźki w Lublinie oraz Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania w Warszawie. Uprzednio kierownik Katedry Medycyny Społecznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Członek Rad Naukowych Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – Państwowego Zakładu Higieny oraz Instytutu Medycyny Wsi w Lublinie.  

Specjalista organizacji ochrony zdrowia, zdrowia publicznego i medycyny rodzinnej. Absolwent International Course on Evaluative Research and the Organization Of Medical Care – WHO. Autor ponad stu publikacji oryginalnych oraz wielu przeglądowych, skryptów i monografii. Promotor 5 doktoratów w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu oraz kopromotor jednego doktoratu w dziedzinie nauk ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Wieloletni sekretarz i przewodniczący Rady Sanitarno-Epidemiologicznej przy Głównym Inspektorze Sanitarnym. Konsultant wojewódzki w dziedzinie zdrowia publicznego. Ekspert w wielu programach i projektach, w tym: Foresight Polska, w Programie PL13 w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009–2014, Projektu KIK/35 w ramach Swiss Contribution. 
Iwona Wrześniewska-Wal zdjęcie
dr Iwona Wrześniewska-Wal 

Lekarz, specjalista zdrowia publicznego, doktor nauk prawnych, radca prawny. Pracuje w Zakładzie Prawa Medycznego i Orzecznictwa Lekarskiego Szkoły Zdrowia Publicznego w Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego. Zajmuje się prawem medycznym, głównie odpowiedzialnością prawną lekarzy oraz w prawem cywilnym i administracyjnym w ochronie zdrowia.  

Jest autorką wielu artykułów i opracowań z tego zakresu m.in. „Żywność genetycznie zmodyfikowana. Aspekty prawne”, „Odpowiedzialność lekarza w orzecznictwie sądów lekarskich”.   

Opinie o studiach

Uczelnia ma wiele atutów, które są unikalne na tle innych uczelni oferujących podobny profil studiów podyplomowych. Kadra wykładowa przeprowadza zajęcia na wysokim poziomie i angażuje słuchaczy do czynnego uczestnictwa w zajęciach. Zaproponowany schemat nauki pozwala zgłębić najważniejsze zagadnienia i odpowiednio planować rozwój własnych kompetencji. Pracownicy studiów są zawsze pomocni przy rozwiązywaniu problemów administracyjnych. Polecam.

Elżbieta Szeligowska, absolwentka 22. edycji

Niezmiernie się cieszę, że mogłam uczestniczyć w ciekawych i inspirujących wykładach i warsztatach. Dzięki studiom uporządkowałam i poszerzyłam swoją dotychczasową wiedzę, którą wykorzystam w swojej obecnej pracy. To było interesujące i pouczające doświadczenie edukacyjne

Elżbieta Rymut, absolwentka 22. edycji

Polecam Studia Podyplomowe Zarządzanie Podmiotami Leczniczymi z uwagi na praktyczny charakter umożliwiający uczestnikom sprawne wdrażanie najnowszych rozwiązań w codziennej pracy. Bogate doświadczenie prowadzących pozwala na zdobycie najnowszej wiedzy z zakresu zarządzania, jak również rozwoju kompetencji menadżerskich i przywódczych. Studia to również okazja do nawiązania znajomości wśród kadry zarządzającej różnego typu placówkami medycznymi, co pozwala na wymianę doświadczeń, poznanie wdrażanych przez nich rozwiązań i wzajemną inspirację.

Katarzyna Świerczewska-Pietras, absolwentka 21. edycji

Studia na SGH dały mi ogromną możliwość spotkania z praktykami, którzy w swojej codziennej pracy stykają się z problemami służby zdrowia. Bardzo dobrze dobrana kadra (lekarze, prawnicy, praktycy), która często odpowiada o zaskakujących przypadkach z własnego życia. Ciekawe dyskusje, angażujące warsztaty i świetna atmosfera.

Monika Rogalska, absolwentka 20. edycji
„ ”

Rekrutacja

​Kolejna edycja – szczegóły wkrótce.

Czas trwania studiów: 2 semestry.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia,
    Dokument
  • formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:

  • uczestnictwo w zajęciach,
  • przygotowanie pod opieką promotorów z grona wykładowców SGH pracy końcowej związanej merytorycznie z profilem studiów.

Harmonogram

Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 9:00–16:00.

Planowany harmonogram 25. edycji studiów:

  • 21–22.10.2023 r.
  • 04–05.11.2023 r.
  • 18–19.11.2023 r.
  • 02–03.12.2023 r.
  • 13–14.01.2024 r.
  • 10–11.02.2024 r.
  • 02–03.03.2024 r.
  • 16–17.03.2024 r.
  • 13–14.04.2024 r.
  • 11–12.05.2024 r.
  • 21–23.06.2024 r.

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 6500 zł. 
Możliwość wpłaty w dwóch ratach.

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

Sekretarz studiów
Katarzyna Michalik-Jaworska
tel.: +48 22 564 91 64
tel.: +48 501 040 763
e-mail: kmichalik@sgh.waw.pl

Kierownik studiów
dr hab. Violetta Korporowicz-Żmichowska, prof. SGH
e-mail: vkorpo@sgh.waw.pl

adres do korespondencji
 Studia Podyplomowe Zarządzania Podmiotami Leczniczymi
 Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
 al. Niepodległości 162
 02-554 Warszawa,

Organizator studiów
Kolegium Ekonomiczno-Społeczne
Instytut Gospodarstwa Społecznego

Pliki do pobrania:
Dokument
  • Studia online 
  • Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 9:00–16:00.
  • Opłata za całość studiów: 6500 zł (możliwe raty).
Violetta Korporowicz kierownik studiów podyplomowych SGH zdjęcie
Kierownik studiów

dr hab. Violetta Korporowicz-Żmichowska, prof. SGH
e-mail: vkorpo@sgh.waw.pl

Sekretarz studiów

Katarzyna Michalik-Jaworska
tel.: +48 22 564 91 64
tel.: +48 501 040 763
e-mail: kmichalik@sgh.waw.pl

Programy MBA i studia podyplomowe