Studia Podyplomowe Liderzy Zarządzania

Studia Podyplomowe Liderzy Zarządzania mają na celu rozwinięcie kompetencji liderów w przedsiębiorstwach dzięki wiedzy z zakresu zarządzania organizacjami i umiejętnościom w rozwiązywaniu problemów związanych z pełnieniem roli lidera w zespole.

Atuty kierunku
Żarówka ikona

Praktyczne zajęcia – prowadzone przez osoby związane z praktyką zarządzania zespołami

Przełącznik wybór ikona mała

Uniwersalne studia – do wykorzystania w różnych branżach i typach organizacji

Schemat organizacyjny ikona

Kompleksowa wiedza – w korzystaniu z miękkich i twardych narzędzi zarządzania

Dlaczego warto?

Dzięki zajęciom, pracy zespołowej oraz porównaniom i wymianie doświadczeń w kontekście uwarunkowań danej organizacji wykształcane są w praktyce trzy wykorzystywane rodzaje umiejętności: 

  • społeczne (zarządzanie zespołem) – np. kierowanie zespołem w sytuacji kryzysu, negocjacje, coaching, przywództwo,
  • psychologiczne (zarządzanie sobą) – np. radzenie sobie ze stresem, przeciwdziałanie mobbingowi, zarządzanie czasem, prezentacja i techniki aktorskie,
  • systemowe (zarządzanie przedsiębiorstwem) – np. analiza i kontrola ryzyka strategicznego, zarządzanie talentami, budowa struktur organizacyjnych, kultura organizacyjna.

Czy dla mnie?

Studia Podyplomowe Liderzy Zarządzania skierowane przede wszystkim do:

  • prezesów, członków zarządu i dyrektorów,
  • przedsiębiorców i właścicieli firm,
  • osób planujących awans pionowy,
  • osób chcących zostać bardziej świadomymi liderami,
  • osób zarządzających różnego rodzaju projektami.

Program

Blok I. Kształtowanie umiejętności osobistych – zarządzanie sobą (96 godz.)

  • Negocjacje w zespole pracowniczym (16 godz.)
  • Radzenie sobie ze stresem, przeciwdziałanie mobbingowi (16 godz.)
  • Techniki prezentacji i autoprezentacji (8 godz.)
  • Zarządzanie czasem (8 godz.)
  • Retoryka i emisja głosu (8 godz.)
  • Coaching (16 godz.)
  • Style przywództwa w przedsiębiorstwie (16 godz.)
  • Techniki menedżerskie (8 godz.)

Blok II. Umiejętności społeczne – zarządzaniem zespołem (52 godz.)

  • Budowanie zespołu, kierowanie ludźmi w organizacji (16 godz.)
  • Zarządzanie zmianą (16 godz.)
  • Zarządzanie talentami (8 godz.)
  • Przywództwo w kryzysie  (8 godz.)
  • Kompetencje a skuteczność i efektywność działania (4 godz.)

Blok III. Umiejętności systemowe – zarządzanie przedsiębiorstwem (24 godz.)

  • Zarządzanie portfelem działalności przedsiębiorstwa (8 godz.)
  • Ocena ryzyka strategicznego (8 godz.)
  • Projektowanie struktur organizacyjnych (4 godz.)
  • Praktyka zarządzania – panel praktyków (4 godz.)

Blok IV. Seminarium dyplomowe (4 godz.)

Razem: 176 godz.

Kierownik studiów

dr hab. Sławomir Winch, prof. SGH
kierownik
Zakład Strategii Personalnych
Instytut Zarządzania

Wykładowcy

dr hab. Sławomir Winch, prof. SGH

Absolwent socjologii UW, pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autor kilkunastu publikacji z zakresu sprzedaży i negocjacji. Praktyk, współwłaściciel firmy szkoleniowej, trener zespołów w firmach produkcyjno – handlowo – usługowych. Specjalizacja: sprzedaż, negocjacje.

dr Tomasz Gigol

Adiunkt w Instytucie Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada wieloletnie doświadczenie w praktyce biznesowej – członek zarządów spółek w sektorze prywatnym i publicznym. Konsultant liderów zarządzających w sytuacjach kryzysowych. Autor licznych publikacji naukowych poruszających tematykę etycznego przywództwa w przedsiębiorstwie oraz przywództwa w kryzysie.

dr hab. Sylwester Gregorczyk, prof. SGH

Absolwent i pracownik SGH. Konsultant w zakresie zarządzania strategicznego oraz oceny ryzyka. Autor wielu publikacji związanych z analizą strategiczną i zarządzaniem w zespole projektowym. Specjalizacja: ocena ryzyka strategicznego, analiza strategiczna.

dr Hanna Kinowska

Doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Instytucie Kapitału Ludzkiego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Wspólniczka w kancelarii patentowej. Związana z praktyką zarządzania kapitałem ludzkim od ponad 20 lat.

Od ponad 10 lat na stanowiskach kierowniczych. Zrealizowała liczne projekty usprawniające zarządzanie kapitałem ludzkim obejmujące zarządzanie wynagrodzeniami, budowanie zaangażowania, realizację celów biznesowych firmy. Kształtowała politykę HR w szybko rosnącej organizacji. Kierowała projektem ujednolicenia systemów wynagradzania po fuzji banków. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Prowadzi zajęcia na studiach magisterskich i podyplomowych z dziedziny zarządzania kapitałem ludzkim, motywowania i wynagradzania. Autorka i współautorka licznych publikacji dotyczących zarządzania kapitałem ludzkim, w tym książki „Skuteczne systemy wynagradzania w biznesie i sektorze publicznym” (2021 r.), współredaktorka książki „Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach niepewności) (2023 r.).
mgr Monika Klonowska

Psycholog, trener, doradca. Doświadczenie zawodowe zdobyła w Process Oriented Psychology w Szwajcarii, w szkole Arnolda Mindella. Ukończyła Studium Terapii indywidualnej i grupowej Laboratorium Psychoedukacji, Szkołę Trenerów i Szkołę Mediacji Trop.

Od 1992 prowadzi szkolenia, realizuje autorskie programy szkoleniowe z zakresu kierowania zespołem, rozwiązywania konfliktów, wystąpień publicznych. Współpracuje jako doradca i szkoleniowiec z instytucjami administracji publicznej, instytucjami kultury i korporacjami. Doradca CSR (Corporate Social Responsibility), współautorka projektu poświęconego wdrażaniu etyki w biznesie i dobrych praktyk w zarządzaniu: pisze artykuły na temat przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji na blogu www.mobbingidyskryminacja.pl.
dr Dominik Ludwiczyński

Adiunkt w Instytucie Zarządzania SGH. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Współzałożyciel oraz wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia HR Business Partner, będącego częścią EAPM (The European Association for People Management), gdzie odpowiada za kontakty międzynarodowe.

Pełni rolę Strategicznego HR Business Partnera w firmie handlowej, odpowiada za obszar zarządzania związany z zasobami ludzkimi; ocenia i przewiduje potrzeby związane z kadrą pracowniczą, a także opracowuje zintegrowane rozwiązania oraz zapewnia usługi odzwierciedlające cele biznesowe organizacji. Ekspert w zarządzaniu efektywnością pracowników i organizacji, szczególnie w kontekście psycho-socjologicznych aspektów zarządzania, komunikacji, kierowania ludźmi, zarządzania informacją oraz czasem. Z ponad 15-letnim doświadczeniem jako trener i konsultant, wspiera organizacje i menedżerów w doskonaleniu siebie. Współautor książki „Jak szanować czas, organizując pracę sobie i innym”. Łączy wiedzę akademicką z praktyką biznesową, integrując teorię z rzeczywistością biznesową.
dr Mirosław Oczkoś

Właściciel firmy doradczo– szkoleniowej „OCZKOŚ PERFECT IMAGE”. Aktor, reżyser filmowy i telewizyjny. Absolwent Szkoły Filmowej w Łodzi oraz Podyplomowych Studiów Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalista w zakresie wystąpień publicznych, PR, reakcji na kryzys, mowy ciała, budowania wizerunku, technik manipulacyjnych, elementów retorycznych oraz pracy głosem, komunikacji grupowej, zarządzaniem informacją w przestrzeni medialnej.

Trener/konsultant min. polityków, menadżerów, artystów i sportowców. Doradca w wyborach do Sejmu, Senatu, Europarlamentu, wyborów lokalnych oraz wyborach na urząd Prezydenta RP. Specjalista w budowaniu wizerunku firm i osób indywidualnych. Konsultant marketingu politycznego. Komentator telewizyjny i radiowy. Prowadzi mentoring dla ludzi biznesu i show biznesu. Był dyrektorem agencji reklamowej w latach 1999–2002. Autor i współautor książek i publikacji dotyczących pracy głosem, prezentacji i wystąpień publicznych.
mgr Ewa Opolska

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i stypendystka rządu kanadyjskiego w programie MBA dla pracowników naukowych na Universite du Quebec w Montrealu. Trener oraz konsultant przedsiębiorstw w zakresie zmian organizacyjnych oraz strategii zarządzania. Specjalizacja: zarządzanie zmianą oraz kształtowanie umiejętności menedżerskich.

mgr Michał Podsiadło

Absolwent Akademii Teatralnej w Warszawie, aktor Teatru Dramatycznego. Trener w zakresie prezentacji i wystąpień publicznych. Specjalizacja: mowa ciała, dykcja, techniki aktorskie.

mgr Magdalena Robak

Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja: Psychologia Organizacji i Pracy). Facylitator procesów rozwojowych: trener, doradca, coach, mentor. Specjalista w zakresie projektowania i realizacji sesji assessment / development center (szczególnie w zakresie kompetencji menedżerskich). Asesor doskonałości zarządzania projektami wg IPMA Project Excellence Model. Specjalizacja: wzmacnianie kompetencji menedżerskich i budowanie efektywności (współ)pracy w firmach, zespołach i projektach.

prof. dr hab. Agnieszka Sopińska

Profesor w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN; redaktor tematyczny Kwartalnika Naukowego „Organizacja i Kierowanie” PAN; wieloletni egzaminator Krajowej Izby Biegłych Rewidentów. Autorka wielu publikacji z zakresu zarządzania strategicznego, zarządzania wiedzą i kapitału intelektualnego. Konsultant firm w zakresie zarządzania strategicznego, w tym w zakresie analizy strategicznej. Specjalizacja: zarządzanie strategiczne, analiza strategiczna, zarządzanie wiedzą, zarządzanie zasobami.

dr Joanna Tabor–Błażewicz

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, adiunkt w Zakładzie Strategii Personalnych. Autorka wielu publikacji z zakresu zarządzania talentami, praktyk w zakresie zarządzania zespołami w projektach edukacyjnych, rozwojowych, szkoleniowych. Specjalizacja: zarządzanie ludźmi w organizacji, rozwój osobisty, doskonalenie zawodowe pracowników.

dr hab. Joanna Żukowska, prof. SGH

Adiunkt w Instytucie Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera w zakresie treningu, uczenia się i rozwoju wydawanego jest przez Edexcel i BTEC Professional Qualifications. Uzyskała certyfikat CoachWise posiadający akredytację Internetional Coach Federation.

Członek ICF. Kierownik Studiów Podyplomowych Coachingu. Posiada wieloletnie doświadczenie w praktyce biznesowej, coachingowej i trenerskiej. Specjalizuje się w coachingu, komunikacji, zarządzaniu personelem, w tym strategicznych rozwiązaniach dla działów HR. Realizowała projekty strategicznego HR i coachingowe dla wielu korporacji. Autorka licznych publikacji naukowych poruszających powyższe obszary.
„ ”

Rekrutacja

Rekrutacja na 12. edycję uruchomiona zostanie w maju 2024 r. Zajęcia rozpoczną się w listopadzie 2024 r.

Zajęcia będą prowadzone wyłącznie stacjonarnie w uczelni.

Czas trwania studiów: 2 semestry.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia,
    Dokument
  • formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:

  • uczestnictwo w zajęciach
  • przygotowanie pod opieką promotorów, z grona wykładowców SGH, pracy końcowej związanej merytorycznie z profilem studiów.

Harmonogram

Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 8:00–15:00.

Harmonogram dla 11. edycji studiów:

Semestr I

  • 04–05.11.2023 r.  
  • 18–19.11.2023 r.
  • 02–03.12.2023 r.
  • 16–17.12.2023 r.
  • 20–21.01.2024 r.

Semestr II

  • 24–25.02.2024 r.
  • 09–10.03.2024 r.
  • 13–14.04.2024 r.
  • 11–12.05.2024 r.
  • 08–09.06.2024 r.
  • 22–23.06.2024 r.
  • sesja obron prac dyplomowych
  • 13.07.2024 – wręczenie dyplomów ukończenia studiów

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 8000 zł 
Możliwość wpłaty w dwóch ratach:
I rata: 5500 zł – płatna przy zapisie,
II rata: 2500 zł – płatna do 20 lutego 2024 r.

W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

Sekretarz studiów
dr Joanna Tabor-Błażewicz
tel.: +48 608 534 506
telefaks: (22) 564 86 10
e-mail: jtabor@sgh.waw.pl

Kierownik studiów
dr hab. Sławomir Winch, prof. SGH
e-mail: swinch@sgh.waw.pl

adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Zakład Strategii Personalnych
ul. Madalińskiego 31/33
Dom Studenta „Grosik”, p. 14 (na parterze)
02-513, Warszawa

Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Zakład Strategii Personalnych

Pliki do pobrania:
Dokument
  • Zajęcia w uczelni
  • Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 8:00–15:00.
  • Opłata za całość studiów: 8000 zł (możliwe raty).
Sławomir Winch zdjęcie
Kierownik studiów

dr hab. Sławomir Winch, prof. SGH
e-mail: swinch@sgh.waw.pl

Joanna Tabor-Błażewicz zdjęcie
Sekretarz studiów

dr Joanna Tabor-Błażewicz
tel.: +48 608 534 506
telefaks: (22) 564 86 10
e-mail: jtabor@sgh.waw.pl

Programy MBA i studia podyplomowe